Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door JohanH »

Top! Over die banden hoor ik al veel positieve berichten dus ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen. En dat jij die energy savers aan het slijten kreeg, ben een jaar bezig geweest en kreeg ze amper afgereden. :P
sdirkx

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door sdirkx »

In 17" zijn Kumho KU39 en Falken 453 hebben zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding. De Kumho's rij ik de afgelopen jaren uitlsuitend in de zomer. Van meer betalen voor 'n veel duurdere Michelin oid zie ik de meerwaarde echt niet.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
volvofreak898
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 16:21
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Meppel

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door volvofreak898 »

JohanH schreef:Top! Over die banden hoor ik al veel positieve berichten dus ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen. En dat jij die energy savers aan het slijten kreeg, ben een jaar bezig geweest en kreeg ze amper afgereden. :P
k heb er nu krap 4000 km mee gereden en ik zit echt wel n goede millimeter dichter bij die dwarsrubbertjes / slijtindicatie stukkies dat ik echt zoiets heb van hmm das anderhalf jaar rijden dus..... zeg maar 30 a 35 000 km

nou moet ik toegeven dat ik t pit wel gebruik en mezelf regelmatig betrap op net iets te fanatiek doortrekken vooral in z'n 2 en met optrekkende bochten da vind k zo lkkr die g krachte....... En 30% van me km's is met n kar dus zullen de voorbanden ook sneller door slijten
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door JohanH »

Mja ik ben zelf ook niet de meest rustige rijder maar de laatste mm's duurde lang voordat die er bij mij af waren. Viel me wat tegen eigenlijk. (A)

@sdirx: dat ze droog goed zijn geloof ik graag, maar hoe houden die banden zich nat ivm met bv weer die Michelins, of Pirelli's? Dat is vaak wel het probleem... De Hankook Evo's onder de ST van een kameraad van mij zijn droog erg goed, op wat rolgeluid na dan, maar in het nat zijn ze merkbaar minder. :tumbdown
volvofreak898
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 16:21
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Meppel

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door volvofreak898 »

JohanH schreef:Mja ik ben zelf ook niet de meest rustige rijder maar de laatste mm's duurde lang voordat die er bij mij af waren. Viel me wat tegen eigenlijk. (A)

@sdirx: dat ze droog goed zijn geloof ik graag, maar hoe houden die banden zich nat ivm met bv weer die Michelins, of Pirelli's? Dat is vaak wel het probleem... De Hankook Evo's onder de ST van een kameraad van mij zijn droog erg goed, op wat rolgeluid na dan, maar in het nat zijn ze merkbaar minder. :tumbdown
ik wil deze michelins eigenlijk nog wel ff afrijden laatste dagen ff n beetje minder zuinig met me bandjes om gegaan maar k vind t grip echt nu nog meer bagger en ze gaan ook piepen bij n beetje extra gas en sturen.... plus dat ze as ze warm zijn van t spelen/presteren....gigantisch in de wang gaan hangen

wel toevallig dat je die hankooks ook afwaardeerd op nat weer heb r nog over getwijfeld ivm prijs maar blij t niet gedaan te hebben..
volvofreak898
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 16:21
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Meppel

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door volvofreak898 »

nou k zal ff n ervaringsupdatje toevoegen...

wielen waren eerst niet goed gebalanceerd (kwikfit) er mistte 30 gram !!! :O

tot nu toe is m'n ervaring : ten op zichte van de energy savers

+ meer grip op nat en droog
+ meer grip met optrekken
+ minder glij gedrag in bochten meer t kleine stukjes opzij zetten en ingraven idee

- rolgeluid boven de 150 kmph is erg vervelend om mee te cruisen
- verbruik is hoger kan nog niet iets concreets hierover zeggen maar t is hoger
- het klappende/slaande geluid over bv. viaducten is luider maar niet te storend en minder luid dan de eagle f1's
- minder strak sturen op snelweg

kortom de goodyears zullen het moeten gaan winnen op slijtage en remweg anders zijn het gewoonweg miskopen geweest en moet k maar iets subtieler rijden op energy savers
LarsJanse
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 17:21
11
Model: Andere
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door LarsJanse »

Mijn V staat sinds juni op 4x dunlop blueresponse. 195/60/r15
vorige banden waren Michelin pilot exalto 2 205/55/r15.

Bevalt me voolopig prima, heb er meteen 3500km vakantie mee gereden.
erg stille banden vergeleken met de michelin, zelf met 180km/h. tijdens bochten soms wel wat rumoeriger
De pure grip, zowel nat als droog is ook prima ondanks dat het een maat smaller is. Merk wel dat de wang zachter is dan van de michelin, voel de auto in een stevige bocht echt even zichzelf "zetten"
Auto is wel gevoeliger geworden voor spoorvorming.
HetT4Dier
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 11 jul 2014, 00:57
9
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 1999

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door HetT4Dier »

Zelf heb ik Hankook banden onder mijn T4 liggen (maat 215/45/17).
Als achterbanden heb ik de Hankook Ventus V12 EVO K110.
en als voorbanden heb ik de Hankook Ventus V12 EVO2 K120.
Qua grip in ieder geval een stuk betere banden dan de Dunlops (geen idee welke) waarmee ik de auto gekocht heb.
Het zijn wel vrij luidruchtige banden zeker met hoge snelheden maar als ik de keuze heb tussen grip en geluid gaat grip toch echt voor.
En de grip is dan ook werkelijk fenominaal. Althands, voor zo ver ik het kan vergelijken met mijn eerdere banden.
Op papier zijn ze (de EVO2 K120 althands) beter dan de alternatieven van Michelin (Pilot Sport 3) en Pirelli (P Zero Nero) binnen deze maat.

Al met al ben ik zeer tevreden over mijn banden. :tumbup
v40forever
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: za 18 jan 2014, 15:03
10
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Baarn

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door v40forever »

Ik heb tijdens de extreme regenval hier in Baarn gisteren een noodstop moeten maken op de snelweg. Ik was echt verbaasd want ik stond in no-time stil. Weliswaar redelijk nieuwe banden maar mijn Uniroyal RainPro 3 (beetje B-banden volgens "kenners" - 137 Euro per band *kuch*, vanwege de afwijkende 205/50/16 maat) stonden hun mannetje. Ik had niemand achter mij maar op de linkerbaan zag ik wel een auto veel meer moeitje hebben om rechtuit te remmen. Mijn achterbanden (Pirelli P6000) deden vrolijk mee maar bij de volgende bandenwissel ga ik vol voor de Uniroyal RainPro 3-banden rondom.
Gebruikersavatar
web
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 266
Lid geworden op: ma 24 dec 2012, 01:45
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Flevoland

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door web »

Uniroyal Rainsport is beslist géén B-band hoor, het is een van de beste regenbanden die er bestaan...

In Hollands weer rijd ik het liefst het jaar rond op zulke regenbanden... die enkele keer dat er echt sneeuw ligt is dan maar jammer - zodra dat gesmolten is door de pekel doet een regenband het alweer beter. Maarja, nu heb ik ook een wintersetje dus die zal ik ook wel gaan gebruiken.
volvofreak898
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 16:21
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Meppel

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door volvofreak898 »

nope mijn good years zijn idd verre van regenbanden , stond gister bijna omgedraaid op n rotonde , nam m ook wel erg pittig desalniettemin viel t me tegen

de eagles f1 achter begonnen te glijden daarna de voorbanden met efficient grip performance.
Fhm

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Fhm »

Zelf rij ik al jaren michelin energy savers, en vind dat persoonlijk en super band.

Bij mijn eerste auto zat er een of ander imitatie pruts band onder.
Die waren na 5 jaar amper gesleten.
En in de reegen geen grip, beetje lullig als je dan in een vrachtwagen kuiltje met water staat, en loopt te slippen om weg te komen.


Maar nu zijn mijn bandjes ook aan vervanging toe.
Zit nu 195/55/15 onder.

Ik was benieuwd of hier ook mensen zijn die op een hogere band rijden??
Want als je kijkt na de prijs dan schild het een stuk tussen 195/55 & 195/60 & 195/65.

Vind zelf dat de auto er wat stiller door wordt en hard door de bochten scheuren doe ik toch niet, dus voor wangen geen angst.

Alvast bedankt

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Gebruikersavatar
aelse
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 11:29
12
Model: V70
Bouwjaar: 2007
Roepnaam: Lou
Locatie: Elsloo

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door aelse »

Even mijn ervaring delen met jullie.
Zomermaanden Uniroyal Rainsport 2 205/50/16.
1 setje nu ongeveer 70.000 gedraaid en moeten volgend voorjaar vervangen worden, het andere setje heeft ongeveer 40.000 gelopen en nog ruim 5mm profiel.
Mijn ervaringen zijn prima met deze banden. De grip bij nat wegdek is uitstekend te noemen.
Geen ervaring met winterse omstandigheden daar dan altijd wintbanden geplaatst zijn.

Algehele beoordeling: zeer goede grip bij nat & droog. Slijtage ook prima.
Volgende setje worden weer Uniroyal Rainsport.

Een foutje wat ik gemaakt heb is dat ik de voor en achterbanden niet regelmatig gewisseld heb en daardoor de achterbanden gecupt zijn, wat enig rol geluid ging veroorzaken. Wanneer er regelmatig (om de 15k) gewisseld wordt kun je ook dit probleem voorkomen en is dit een geweldig type band.
V40-1.9D MY 2004 (van Sept 2010 tot Juni 2018)
V70-2.4D MY 2007 (Juni 2018 - ......)
JackB
Engine off
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 19:35
11
Model: V40
Type: 1.9TD 90/95pk
Bouwjaar: 2000

Bridgestone Turanza 195/55/15 ongeschikt voor V40 1.9D?

Bericht door JackB »

Vorig najaar constateerde ik dat mijn achterbanden behoorlijk scheef afsluiten tijdens de bandenwissel. Ik heb vervolgens de auto laten uitlijnen. Nu heb ik weer problemen. Als ik boven de 120 kom zweeft de auto over de weg. Vaag gevoel, voelt niet veilig. Vandaag bij de garage geweest met het probleem. Nu vertelde hij me dat een deel van het probleem veroorzaakt word door de banden. Mijn Bridgestones zijn te stug en zouden niet geschikt zijn voor de V40. Ik moet o.a. zachtere banden laten monteren. Hoe is hier de ervaring met Bridgestone en zijn ze geschikt voor de V40?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Sergio
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:29
9
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Sergio »

Vandaag 4 nieuwe banden eronder laten zetten, zomerbanden Good Year performance 195-60-15 88H Incl balanceren, monteren en nieuwe ventielen. Tevens laten uitlijnen voor en achter. E 340,- :dance
LarsJanse
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 17:21
11
Model: Andere
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door LarsJanse »

Sergio schreef:Vandaag 4 nieuwe banden eronder laten zetten, zomerbanden Good Year performance 195-60-15 88H Incl balanceren, monteren en nieuwe ventielen. Tevens laten uitlijnen voor en achter. E 340,- :dance
:O Das een lekker prijsje ! :tumbup

maar euhm, heb je wel gecheckt of de banden nog vers zijn? (bouwjaar)
Sergio
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:29
9
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Sergio »

LarsJanse schreef:
Sergio schreef:Vandaag 4 nieuwe banden eronder laten zetten, zomerbanden Good Year performance 195-60-15 88H Incl balanceren, monteren en nieuwe ventielen. Tevens laten uitlijnen voor en achter. E 340,- :dance
:O Das een lekker prijsje ! :tumbup

maar euhm, heb je wel gecheckt of de banden nog vers zijn? (bouwjaar)

Nee.....ga wel ff kijken... :think

Edit: Is een betrouwbaar bedrijf maar toch ff gekeken. DOT 1114. Dus dat is toch week 11 2014? :-D
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31971
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door René »

Sergio schreef:
LarsJanse schreef: :O Das een lekker prijsje ! :tumbup

maar euhm, heb je wel gecheckt of de banden nog vers zijn? (bouwjaar)

Nee.....ga wel ff kijken... :think

Edit: Is een betrouwbaar bedrijf maar toch ff gekeken. DOT 1114. Dus dat is toch week 11 2014? :-D
Prima :dance
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Telegraphroad
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 15 aug 2011, 08:55
12
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Arnold
Locatie: Oudega (DFM)
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Telegraphroad »

heren,

het wordt tijd voor nieuwe banden, wat zou het effect zijn als ik er 205/55/r16 onder zet ipv de originele 205/50/R16?

welk merk wordt er aanbevolen voor een V40 uit 2003, Bifuel?

Arnold
V40 Europa Navigator BI-Fuel 2003 saphire black
V40 Sports Edition 2003 zilver metalic 2.0t automaat
V40 Europa Navigator 2004 saphire black 2.0t chiptuned sports edition
Special: Volvo 480 Collection
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door JohanH »

Is ie verlaagd? Dan zou ik geen 55 nemen iig. Of rijd je veel met belading? Lekker bij 50 houden om problemen met aanlopen te voorkomen.

En wat zijn jouw wensen/eisen van een band? Sportieve rijden? Wil je vooral veel km's rijden op de benzine, of ... ?
Plaats reactie