Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Wielen, Schokbrekers, Vering, stabilisatoren enz
Plaats reactie
Sven84

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Sven84 »

MarcO schreef:Je kunt die bout er ook uithalen.... Phase 3 heeft die 2e bout ook niet.
Het zal toch niet waar zijn Marco! :tumbup

Ik heb je advies opgevolgd. Bouten zijn eruit (en ja, alles zit nog vast als een huis). Nu een rondje sportief rijden!
EdT4
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 409
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
11
Model: V40
Type: T4
Locatie: Eindhoven

Re: Continental Premium Contact 5 205 / 55 loopt aan!

Bericht door EdT4 »

Weinig constructief? Wil je alleen maar positieve reacties lezen dan? Ik schrijf wat ik ervan denk en als er mensen zijn die je advies geven waar jij je aankopen op baseert en je uiteindelijk merkt dat het niet helemaal lekker past, nog los van de tellerafwijking die je krijgt, ben ik dan diegene die niet constructief bezig is? (H) Maat 55 is te groot, hoe je het ook wendt of keert. Dat merk je nu zelf, je moet nu al boutjes eruit gaan draaien om het niet aan te laten lopen.

Ik wil gewoon graag weten wie hier met 55 banden rijden, is dat zo'n vreemde vraag? Want dan zouden die ook mogelijk aanloop-problemen hebben, maar dat heb ik nog niet gelezen. Jij wel dan?
Sven84 schreef:
EdT4 schreef:Overigens, wie gebruiken die maat hier of wie heeft jou dit advies gegeven?
Dag Ed, bedankt voor je reactie. Al ben je vast met mij eens dat deze weinig constructief / bruikbaar is.
Overigens, als er hier iemand is die mijn woorden wil ontkrachten, u mag het zeggen.
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Sven84

Re: Continental Premium Contact 5 205 / 55 loopt aan!

Bericht door Sven84 »

EdT4 schreef:Weinig constructief? Wil je alleen maar positieve reacties lezen dan? Ik schrijf wat ik ervan denk en als er mensen zijn die je advies geven waar jij je aankopen op baseert en je uiteindelijk merkt dat het niet helemaal lekker past, nog los van de tellerafwijking die je krijgt, ben ik dan diegene die niet constructief bezig is? (H) Maat 55 is te groot, hoe je het ook wendt of keert. Dat merk je nu zelf, je moet nu al boutjes eruit gaan draaien om het niet aan te laten lopen.

Ik wil gewoon graag weten wie hier met 55 banden rijden, is dat zo'n vreemde vraag? Want dan zouden die ook mogelijk aanloop-problemen hebben, maar dat heb ik nog niet gelezen.

Overigens, als er hier iemand is die mijn woorden wil ontkrachten, u mag het zeggen.
Er zal niemand zijn die "jouw woorden" zal ontkrachten hoor. Je hebt immers gelijk. Je antwoord was alleen niet echt van toegevoegde waarde dan wel constructief. Het was een constatering van het overduidelijke. De term inwrijven is misschien beter geformuleerd. Althans, zo komt het op mij een klein beetje over.

Het is bekend dat 205 50 de standaard maat is. Wie er bijvoorbeeld hier op het forum mee rondrijden heb ik al aangegeven.

Het feit dat ik nu boutjes moet gaan losdraaien zoals je keurig netjes nog even cynisch (overigens best lollig hoor) inwrijft is inderdaad erg vervelend en alles behalve wenselijk. Maar wel een work around die ervoor gezorgd heeft dat mijn banden NIET meer aanlopen. Waarvoor dank Marco!! En inderdaad, de bouten hebben niet een echte functie want hetgeen ze "vast" moeten maken zit nog steeds vast als een huis.

Kom met een tip waar de forumgebruiker wat mee kan. Dat zou fijn zijn.

Want simpelweg nieuwe banden aanschaffen is misschien wel het meest voor de hand liggend maar gaat mij klauwen met geld kosten. Niet echt een optie dus.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
EdT4
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 409
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
11
Model: V40
Type: T4
Locatie: Eindhoven

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door EdT4 »

Tja, als je simpelweg niet wil lezen dat je gewoon verkeerde banden hebt aangeschaft, dan moet je dat zelf weten. Kun je wel om tips vragen, maar verkeerde banden zijn verkeerde banden. Daar vallen verder weinig tips voor te geven. Maar richt je vooral op mij, en vooral niet op de advies-gever... Erg logisch.
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Sven84

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Sven84 »

EdT4 schreef:Tja, als je simpelweg niet wil lezen dat je gewoon verkeerde banden hebt aangeschaft, dan moet je dat zelf weten. Kun je wel om tips vragen, maar verkeerde banden zijn verkeerde banden. Daar vallen verder weinig tips voor te geven. Maar richt je vooral op mij, en vooral niet op de advies-gever... Erg logisch.
Verklaar jij dan eens waarom er genoeg x40 zijn die wel met deze band rondrijden. Daar zouden we wat aan hebben. Daarvoor richten we ons tot een forum.

Daarnaast heb ik net duidelijk aangegeven dat ik inderdaad verkeerde banden heb voor mijn auto. Stellingen dat ik niet zou willen lezen dat ik verkeerde banden heb zijn niet van toepassing!

Ik wil graag even de wat meer ervaren forumgebruikers horen. Ik stel je aandacht op prijs maar het is duidelijk dat jij mij niets te bieden hebt.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
EdT4
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 409
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
11
Model: V40
Type: T4
Locatie: Eindhoven

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door EdT4 »

Het is wel duidelijk dat je graag reacties leest die in jouw straatje passen. En daarbij, zou ik ook wel willen weten hoeveel er hier met 55's rondrijden. Zo stug is de sportievere T4 nou ook weer niet, dat die 55 het grote verschil maakt. En het prijsverschil, dat zal ook wel meevallen.
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Sven84

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Sven84 »

EdT4 schreef:Het is wel duidelijk dat je graag reacties leest die in jouw straatje passen.
Ik lees graag posts die bijdragen.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 32003
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door René »

Ok, duidelijk zo heren. :vertag
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
EdT4
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 409
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
11
Model: V40
Type: T4
Locatie: Eindhoven

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door EdT4 »

Edit: verwijderd, las je post wat laat Rene. (A)
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 32003
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door René »

Dit is een discussie zonder eind Ed en Sven.
Lost niets op dus beter via pb verder. :sleeping
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door krismazur »

Heb een vraagje aan de eigenaren van grote volvos (S60, V70 en S80)

Volgens mij boekje moeten op 17 inch velgen banden met afmeting 225/50R17 onder S80 :vertag

Nu zitten 225/55R17 dus verschil van +3,43% (toegestaan is +1,5% tot - 2%)

Volgens boekje voor S60 en V70 moeten de banden van 225/45R17 onder :wall

Maar als ik deze zou nemen dan heb ik verschil van -3,43% tov 225/50R17

Mijn vraag kan het kwaad om Nu de banden met 225/45R17 op mijn Velgen te monteren
Heb per toeval set van 4 nieuwe banden kunnen overnemen met maten 225/45R17 voor een klein prijsje en moet binnen kort 2 banden sowieso wisselen

Maar 2 met 225/50R17 en 2 met 225/45R17 zie ik niet zitten dus wil alle 4 wisselen

Wat raden jullie aan? En waarom zijn de voorschriften anders voor S60 en V70 dan voor S80 :O

Gr Kris
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door JohanH »

Een S80 heeft net wat grotere wielkuipen dan de S60/V70, opzich kun je daar wel de 45's op leggen maar je gaat zien dat de kuip wat minder gevuld gaat worden. Verder heb je toch nog wat tellerafwijking. 55 wordt vaak vaak gekozen omdat die maat goedkoper is maar dat kan zelfs gaan aanlopen met inveren. Dus 1 maatje kleiner zou wel gaan alleen zie je het...

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door krismazur »

JohanH schreef:Een S80 heeft net wat grotere wielkuipen dan de S60/V70, opzich kun je daar wel de 45's op leggen maar je gaat zien dat de kuip wat minder gevuld gaat worden. Verder heb je toch nog wat tellerafwijking. 55 wordt vaak vaak gekozen omdat die maat goedkoper is maar dat kan zelfs gaan aanlopen met inveren. Dus 1 maatje kleiner zou wel gaan alleen zie je het...

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
Heb gehoord dat je bij de S60, v70 en s80 softwarematig kaan aanpassen wat voor maat banden onder auto zijn ivm teller afwijking :vertag

Hier heb ik genoeg aan
Denk de banden toch onder te gooien :vertag :jerry

Maar pas volgend jaar denk ik (A)
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4217
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door DinanT »

krismazur schreef:En waarom zijn de voorschriften anders voor S60 en V70 dan voor S80 :O

Gr Kris
Tsja... S80 is technisch toch een heel andere auto ... het lijkt er wel op, maar onderhuids ...
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door krismazur »

DinanT schreef:
krismazur schreef:En waarom zijn de voorschriften anders voor S60 en V70 dan voor S80 :O

Gr Kris
Tsja... S80 is technisch toch een heel andere auto ... het lijkt er wel op, maar onderhuids ...
Zo veel anders zijn ze niet :vertag Heel veel onderstel onderdelen zijn uitwisselbaar tussen s60 en s80 :whistle zoals draagarmen :vertag

Maar is niet voor niets voorgeschreven ga ik vanuit (H)
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4217
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door DinanT »

Mja, maar de auto is toch wel een stukje zwaarder. En eigenlijk vooral (in ieder geval veel meer dan de S60 en V70) op comfort gericht
Gebruikersavatar
krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6662
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Kris
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door krismazur »

DinanT schreef:Mja, maar de auto is toch wel een stukje zwaarder. En eigenlijk vooral (in ieder geval veel meer dan de S60 en V70) op comfort gericht
Zwaarder niet, mijne weegt 1548kg comfort zeker meer dan s60 of het meer dan v70 is weet ik niet

Misschien mee te maken met breedte van de auto en de druk op de banden in de bochten :vertag

Wel beetje jammer want als ik jou velgen zou willen overnemen (17 inch) dan zou ik eerst de banden moeten regelen in juiste maat (A)
Just call me Kris

Afbeelding
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4217
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door DinanT »

Oh dat gewicht valt me mee inderdaad ...
Schummi02
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 10 jul 2009, 21:06
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Hoofddorp

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door Schummi02 »

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken nieuwe Michelin PilotSport 3, 205/50/16 V onder mijn auto gezet, op nieuwe 16" Telesto velgen.
Ik had er eerst Stellars onder zitten met 195/60/15 H Michelin Saver.

Nu merk ik dat het brandstofverbruik met gemiddeld 0,5 liter op 100 km is toegenomen bij gelijkblijvende rijstijl.(5,6 liter op 100 km, 100 km per dag, gemiddeld 95 á 100 km per uur...)
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
(auto heeft 281.000 km gedraaid...)
sjoerdb
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 00:13
14
Locatie: Elst Gelderland

Re: Welke banden kiezen? (ALLEEN ZOMERBANDEN)

Bericht door sjoerdb »

Ik heb nog 4x goodyear optigrip 225/55R16 91V met 4a5 mm profiel in aanbieding, zaten bij mij onder phase 2 115pk diesel, daar passen ze zonder aanlopen.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Plaats reactie