Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Interieur-exterieur zoals Kunststof, Bekleding, Lak kleuren, Roest(preventie) enz
Gebruikersavatar
Loek
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 148
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 15:08
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Loek
Locatie: vianen

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Loek »

mijn deurgrepen zijn aan de bovenzijde echt bijna wit :O
heb ik hard mijn best gedaan met plastishine, het resultaat was goed, maar na een fiks regenbuitje zag ik dat de lak onder de deurgreep nogal olie-achtig was. het plastic ziet er nog steeds wel aardig uit, maar houd niet echt over
heeft lijnolie nog bijwerkingen? want nu is het redelijk lelijk eigenlijk,,
voorstel topic
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 luxury line sapphire black 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 Sports line titanium grey 142.000-387.000 km
2023-huidig V40 2.0T 2004 Dynamic Navigator sapphire black 317.000 km
insta: ljcmetvolvov
Gebruikersavatar
Martijn1974
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:33
14
Roepnaam: Martijn
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Martijn1974 »

goofke schreef:Niet genoeg afgeveegd misschien ....?
Als je niet genoeg afveegt word het bruin... :-D

Plastishine had bij mij ook geen goed resultaat.
Lijnolie heeft voor zover ik weet geen bijwerkingen, en het blijft een stuk langer mooi dan met plastishine.
2020 - heden: Toyota Corolla TS Sport+ Power Hybrid, 2020, Emotional Red/night Sky Black.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
Rob
Eigenaar
Eigenaar
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Rob
Locatie: Venray

Re: Lijnolie probleem !

Bericht door Rob »

V40 Prestige schreef:Misschien een hele stomme vraag, maar waar gebruiken jullie dit voor?
Om de zwarte kunststofdelen weer nieuw leven in te blazen! En geloof ons, het werkt echt! En blijft zitten na het wassen!

Afbeelding
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
Gebruikersavatar
leemburg
Idle
Idle
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 20:25
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1996
Locatie: Drachten

Re: Lijnolie probleem !

Bericht door leemburg »

Zonnenbloem olie van de jumbo voor € 1,19 per fles werkt ook prima hoor. Ik gebruik(te) dat spul altijd voor de rode accesoires van de berg skelter van mijn zoon. Werkt als een razende.!!! Ik gebruik het nu ook op de zwarte delen van mijn v40.

Afbeelding

Tip: gebruik weinig en gebruik het als de zon schijnt zodat het in kan trekken.
Afbeelding

Den perfekta bilen för en aktiv livsstil.
Gebruikersavatar
Loek
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 148
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 15:08
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Loek
Locatie: vianen

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Loek »

gister al het plastic werk gedaan, ziet er echt weer super mooi uit, vooral de handgrepen waren bijna wit. nu weer heel mooi donker!
was bijna donker toen ik klaar was, dus foto's volgen later nog.
echt ideaal dat lijnolie, tot dusver dan :P
voorstel topic
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 luxury line sapphire black 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 Sports line titanium grey 142.000-387.000 km
2023-huidig V40 2.0T 2004 Dynamic Navigator sapphire black 317.000 km
insta: ljcmetvolvov
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Lijnolie probleem !

Bericht door Dimitri »

Vraagje i.v.m. gekookte lijnolie???

Weet iemand hoeveel kwaad het kan voor je lak?? Ben vandaag even bezig geweest om alle kunststof delen te behandelen en daarmee kwam het ook op de rode (enigzins verweerde) lak,als je dat dan weer netjes weg/uitveegt lijkt het wel of de lak weer tot leven komt eigenlijk nog beter dan met een poetsmiddel. (H)
Ik hoor het graag als iemand iets weet. Ik zal ff kijken of ik er foto's van kan maken.

Mvgr
Dimitri
beginner
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Den Haag

Re: Lijnolie probleem !

Bericht door beginner »

Kan geen kwaad, ik veeg het dan met een droog stukje van de doek weg. Het is namelijk toch anders een raar gezicht :tumbdown
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Kunstofdelen opfrissen

Bericht door Wouter »

Voor het opfrissen van grijs geworden kunstofdelen en dit langdurig zo houden.

Gebruik SONAX kunstofverf (+/- 7 euro Brezan).
http://www.sonax.nl/Producten/Consument ... verf-zwart
Plak omliggende delen af met papierplakband.
Voor het gemak haal ik de spons eraf, en gebruik een penseel kwast voor het opbrengen.

Let er op dat je het gelijkmatig opbrengt, voor een mooi resultaat.

Dit werkt beter dan andere middeltjes welke na twee keer wassen al weer weg zijn.
Beschadigde delen kun je gemakkelijk weer bijwerken zonder dat het opvalt.

Afbeelding

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

Groetjes Wouter
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Wouter »

dippas schreef:En wat is er waar van het verhaal dat ik heb gehoord, namelijk met een föhn alles bijwerken.
Ik hoorde dat als je met zon verf föhn voorzichtig er langs ging het weer zijn originele kleur terug krijgt.
Iemand hier ervaring mee ?
Niet doen!!!!!!
Risico op allerlei schade is te groot en structuur van de kunstofdelen gaat eraan.

Groetjes Wouter
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5730
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Arie »

Ik ben lekker eigenwijs wat dit soort dingen aangaat. (A)

Oké Wax, siliconenspray, Valma spul e.d. Heb ik allemaal al gehad, behalve lijnolie.

Ik gebruik op dit moment Chemical Guys - Super Blue Shine (in grootverpakking ook wel Blue Guard genoemd).
Verkrijgbaar bij de online car detail shops. Dit middel is speciaal voor de kunststof delen gemaakt.
Ik heb dit 2 weken geleden op m'n trims gesmeerd, het haalt eventuele achtergebleven vervuiling weg en voedt het kunststof.
Tot nu toe geen uitlopers te zien na de regen die we de afgelopen tijd hebben gehad en het kunststof ziet er nu nog net zo fris uit als op de dag dat ik het heb aangebracht en het maakt m'n donkergrijze trims niet zwart, maar haalt de originele kleur weer op. :D
Zelfs de verweerde trim op het portier aan de bestuurderskant ziet er weer als nieuw uit.
Het laat een mooie matte glans achter en het is zelfs geschikt voor al je rubbers en de wangen van de banden.

Het kost wel wat meer dan een fles gekookte of gebleekte lijnolie.

Zoals ik al zei, ik ben nu eenmaal een beetje eigenwijs als het om auto poetsen gaat. (A)
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5730
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Arie »

Ik heb er een paar, maar niet voor en na.
Zie hier:
Afbeelding

50/50:
Afbeelding

50/50 zoomed (Let niet op de verticale strepen, zijn beschadigingen):
Afbeelding


Front trim na:
Afbeelding
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door marikeklein »

Ik heb er nog een voor jullie. Foto van onze zwaar verwaarloosde achterbumperstootstrip ( galgje/scrabble). Deze heb ik op deze foto 1 keer gedaan met Trim restorer Van Poorboys. Dit is een kleurloze olie met kokosgeur :$ .Werkt prima en blijft na 2 keer te hebben herhaald, wat nodig is op zulke verwaarloosde strips goed donker. Het trekt er als het ware in. (Helaas wat roest op de onderkant kofferbakklep)[rimg]http://i579.photobucket.com/albums/ss238/marikeklein/volvo/SH105239.jpg[/rimg]
Gebruikersavatar
Martijn_B
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 12:08
13
Locatie: delft

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Martijn_B »

Ik wil ook even meedoen, gaat om het ínterieur maar dat heeft eigenlijk het zelfde principe van schoonmaken, voeden, en onderhouden:

Image

Ook ik ben geen fan van middelen met kleurstoffen. Gewoon goed schoonmaken met een APC (all purpose cleaner) en daarna voeden tot de originele kleur weer terug komt! overdreven glans ben ik ook geen fan van :-D
2002 Volvo S40 1.8 Europa Sports Exclusive Navigator in Sapphire Black Metallic

www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!
ClearKote , Dodo Juice, Mothers Wax, DAP 500/900, Collinite, EuroW, Monello
Gebruikersavatar
Edwins40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door Edwins40 »

Ik heb gisteren de Poorboys Trim Restorer voor het eerst geprobeerd, deze ga ik zeker aanschaffen. Werkt zoveel makkelijker als lijn-olie, je bent zo klaar, en er komt geen dikke laag meuk op je kunstofdelen. + het kost maar 12 euro ofzo!
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door marikeklein »

@Edwin : voordat je het aanbrengt op je bumpers etc. , moet je ze eigenlijk eerst goed schoonmaken en ontvetten met APC bv. deze http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00712.aspx. Met deze fles doe je een eeuwigheid en is eigenlijk noodzakelijk om de trimrestorer goed te laten hechten. Verder kun je de APC ( all purpose cleaner ) voor veel meer doeleinden gebruiken zoals de naam al zegt. Maar dat heb je gisteren wel gemerkt met het schoonmaken van je lampen.
Laatst gewijzigd door marikeklein op ma 03 mei 2010, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
krohner
Idle
Idle
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 02 jun 2010, 12:48
13
Locatie: Houten

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door krohner »

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de "trim detailer" van Meguiars.
Deze is op basis van siliconen (waarschijnlijk net als die van Poorboys) en werkt daarom makkelijker dan olie. Als antwoord op diverse vragen in dit Topic hier mijn ervaringen.

Allereerst is mijn ervaring dat bij zwaar verwaarloosde "trim" (strips/rubbers/ruitenwisserarmen etc. etc.) je eigenlijk nooit direct het gewenste resultaat krijgt. Niet met olie en niet met siliconen.
Je moet de behandeling echt een paar keer herhalen (elke week een keer bijvoorbeeld). Als je dan weer op niveau bent dan is een behandeling met Meguiars één keer in de twee maanden voldoende.

Ik werk het liefste met siliconen omdat het in alle opzichten makkelijker werkt en de minste nadelen heeft.
Olie heeft als nadeel dat het een soort van vet blijft en vuil lijkt aan te trekken, siliconen stoot juist vuil af.

Beide produkten moet je inwrijven met een doek en niet opsmeren met een kwast. Je wil namelijk dat je product goed intrekt in de toplaag van de trim en door het in te wrijven dring je goed door in de structuur.
Met een kwast blijf je te veel op de oppervlakte.

Natuurlijk kan je ook zonnebloem olie en olijf olie gebruiken. Ze halen veel materialen weer helemaal op. De vraag is alleen voor hoe lang?
Ook autolak zal er weer mooi diep van kleur uitzien na een behandeling met olie maar doe dit NOOIT!
Hiervoor zijn top producten te krijgen die hiervoor bedoeld zijn. Maar als je eerst met olie hebt gewerkt dan zal het veel moeite kosten om de laag troep die daardoor is ontstaan te verwijderen.
Die laag moet er namelijk af als je de juiste producten wil gaan gebruiken anders werken ze natuurlijk niet.

Iemand had het over föhnen wat inderdaad schade kan veroorzaken. Ik denk dat hiermee werd bedoeld dat door een bumperstrip warm te maken, restanten poetsmiddel, (Olie, siliconen etc.)
aan de oppervlakte komen zodat je ze beter kunt verwijderen en ze geen nadelige invloed hebben op een nieuwe behandeling. Een beetje de zelfde methode als kaarsvet uit je kleding halen.
(kledingstuk op de strijkplank leggen, wc- papier op de vlek en dan met de strijkbout licht verwarmen. Het kaarsvet smelt dan en wordt opgenomen door het papier).

Als laatste nog: Gebruik niet teveel product en poets altijd alles goed uit! Anders krijg je na een regenbui inderdaad dat het spul gaat uitlopen op je lak.

Ik hoop dat jullie mijn ervaringen kunnen waarderen maar vooral dat je er ook iets aan hebt!

Kasper.
dippas

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door dippas »

Nou ooit heb ik dus eens die tip gebruikt van die lijnzaad olie en man man man.
Degene die die tip heeft gegeven mag mijn auto wel een keer komen wassen.
Wat een troep is dat zeg en je poets het der ook nog eens niet zomaar vanaf :(

Maarja van fouten leer je zeggen ze :P
rkeyers
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: za 03 jul 2010, 09:44
13
Locatie: Weert

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door rkeyers »

Ik gebruik Plastix van Meguiars.
Is in eerste instantie wel mooi, maar na een paar dagen is het effect helemaal weg.
Afbeelding
Volvo V40 1.9D '99 Brilliant Black - Half leder - Xenon
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Sierstrips mooi maken, hoe gaat dat het best?

Bericht door marikeklein »

Een trimrestorer werkt het beste als je eerst de trims goed ontvet. Dan kan met APC (all purpose cleaner). Deze kan je verdunnen of puur gebruiken, maar verdunt werkt hij ook prima. Op Kris zijn auto hebben we de trims ontvet met APC 1 op 10, daarna 2 keer met de trim restorer behandeld. Opsprayen, inwerken met een kwast, even laten intrekken (beter niet laten opdrogen) en daarna grondig afspoelen. Doordat je dit doet kan de olie goed in de trims trekken ipv dat het erop ligt. Bij zwaar verwaarloosde trims is het nodig om ze 2 a 3 keer in de restorer te zetten.

Er is ook een middel dat Black Wow heet, kost aardig wat ( 27,50 voor 119 ml.), werkt hetzelfde met opbrengen, dus eerst ontvetten, maar blijft wel langer zitten dan de trimrestorer. Ik gebruik het nu zelf met volle tevredenheid. Hier geldt ook, verwaarloosde trims vaker behandelen. Black wow werkt wel erg zuinig. Trim restorer trouwens ook, maar is een stuk minder duur (16,50 voor 473 ml.)
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

How-to: Trims als nieuw op 2 manieren

Bericht door marikeklein »

Wat ik het enige storende vond aan onze V, waren de trims. Deze had ik al eens behandeld, maar even snel. Nu had ik de tijd voor een nieuw projectje. Een probeersel, zeg maar. Zaterdag even naar de sloop geweest om 2 handgrepen en een deel van onderspoiler te halen zodat ik ongestoord kon hobbieen zonder de V schade aan te doen. Dus zoals gezegd aan de gang gegaan.

Deel 1 hoe trims als nieuw te krijgen: Eerst de trims (eindelijk) eens heel grondig schoongemaakt met APC puur. Deze had ik al eens gereinigd met APC 1:5 maar dat was blijkbaar niet voldoende. Trims waren nog steeds vlekkerig en een beetje bruinig, ook na behandeling. Dus nu maar eens een grondige beurt. Verschil na het schoonmaken was goed te zien. Het bruinige was eraf en de trims werden meteen een stuk donkerder en grijzer. Ik ben wel flink in de weer geweest met een nagelborstel, ik heb het eerst geprobeerd met een kwast, maar dit was niet voldoende. Ik denk dat er in die 13 jaar voor wij de auto kregen, heel wat OKe-wax op is gegaan om de trims nog enigszins mooi te krijgen. Er kwam behoorlijk wat drap af. Na het hebben laten drogen van de trims, deze in de Black-wow te zetten. Is een klein flesje, ruikt heerlijk naar aardbeien en het werkt fantastisch. Heel dun opbrengen met een foampad. Voor een trim van de achterbumper zijn ong. 5 druppels ter grootte van een erwt voldoende. En nu zijn de trims erg schraal van het schoonmaken, dus in de toekomst zal het nog zuiniger in gebruik zijn. Ik moet wel zeggen dat het flesje aardig aan de prijs is, 27,50 voor 119 ml., maar het blijft wel veel langer zitten dan bv. Poorboy's trimrestorer. Het enige nadeel van dit middel vind ik dat het op siliconenbasis is (dit zorgt er natuurlijk wel voor dat het lang blijft zitten). Hierdoor zijn de trims erg plakkerig en moet je, ondanks het hele dunne aanbrengen, toch zeker een keer of 3 met natte keukenrol erover heen wrijven om het teveel aan residu te verwijderen. Daarna nog 2 keer met droog keukenrol en dan is het meeste overtollige er wel af. Als je dit niet doet, gaat alle stof aan de trims plakken en heb je snel weer vieze trims. Dus best veel werk maar het resultaat is geweldig.


Dan nu deel 2 van het "hoe krijg ik mijn trims weer als nieuw" topic.
Zoals hierboven al geschreven, ben ik naar de sloop geweest. Hierdoor kon ik mij thuis lekker uitleven op de handvaten en het deel spoiler. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het gekochte te lijf gegaan met een verfbrander (electrisch). Ik heb natuurlijk wel een dikke leren handschoen aangedaan, want vorral de handgrepen worden behoorlijk heet. De brander op stand 1 gezet ( heeft 2 standen) en 1 van de handvaten langzaam gaan verwarmen. Het duurde even maar de oorspronkelijk kleur van het handvat kwam langzaam terug. Als je te lang op 1 plek blijft hangen, gaat het plastic bobbelen, maar als je de brander dan meteen wegtrekt, trekken deze bobbeltjes weer weg. In totaal zo'n 10 minuten bezig geweest met het handvat. Zag er na behandeling een stuk beter uit. Nu was de spoiler aan de beurt. Deze op dezelfde manier behandeld en deze is ook terug in de originele kleur. Dit plastic werkt makkelijker dan de handgrepen, waarschijnlijk omdat het zachter plastic is en beter zijn warmte kwijt kan. Hierna voor het vergelijken foto's gemaakt van beide grepen naast elkaar en daarna nog de helft behandeld met Black-wow. Het verschil is zeker bij de spoiler er goed te zien, Het deel wat verwarmd is en behandeld met black-wow heeft een donkerdere en minder bruine uitstraling dan de niet verwarmde maar wel met black-wow behandelde greep. Ik heb deze vergelijking gemaakt om te kijken of er veel verschil zichtbaar is. Zelfde werkwijze en resultaten bij de spoiler. Maar goed, dan nu de foto's als vergelijkingsmateriaal.


resultaten schoonmaak en black-wow

links schoongemaakt en rechts de vlekken en bruinige gloed
Afbeelding

trims na alleen schoonmaken, al behoorlijk grijs weer
Afbeelding

nog 1 na schoonmaak
Afbeelding

helft behandeld met black-wow
Afbeelding

eindresultaat
Afbeelding


resultaten verfbrander en black-wow

links onbehandeld, rechts verwarmd ( in het echt is het verschil groter)
Image

links verwarmd, rechts niet
Image

Nu de resultaten met behandeling black-wow

links niet verwarmd, rechts wel
Image

Image


Conclusie:

met beide methodes goed resultaat. Het goed schoonmaken en de black-wow geven echter wel een mooier resultaat, minder bruinig en donkerder. Je kunt natuurlijk altijd kiezen voor en het schoonmaken en het verwarmen. Door de trims te verwarmen zal het resultaat wel langer zichtbaar blijven omdat je echt de kleur van het plastic terughaalt. Het is natuurlijk wel wat riskanter en misschien verstandig om pas toe te passen als je vervangend materiaal hebt, mocht het mislukken. Je moet in ieder geval wel je hoofd erbij houden en heel goed opletten. Voor je het weet heb je te lang verwarmd en vervormt het plastic onherstelbaar. Vooral bij de grepen goed opletten. Voorlopig ga ik kijken hoe lang de trims op de auto nu zo mooi donker blijven en mocht het te snel weer lichter worden, zal ik de trims toch allemaal met de verfbrander behandelen voor een langduriger resultaat (let wel: deze worden dan voor behandeling wel verwijderd van de auto, anders wordt de omliggende lak erg warm).

Bedankt voor het lezen en succes met het eventueel uitproberen van bovenstaande.
Laatst gewijzigd door marikeklein op di 27 jul 2010, 08:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie