Laswerk

Interieur-exterieur zoals Kunststof, Bekleding, Lak kleuren, Roest(preventie) enz
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tkoster
Idle
Idle
Berichten: 79
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leiden

Laswerk

Bericht door tkoster »

Beste lezers,
De motorsteun aan de zijde van de distributieriem moet bij mijn v40 worden gelast. De motorsteun zit vast aan het binnenscherm en aan een kokerbalk, zeg maar naast het hydrauliek tankje voor de stuurbekrachtiging.

In het binnenscherm is een gat geroest, onder de motorsteun, dus dat moet worden gelast. Op z'n minst moet er een plaatje onder worden gelast, maar beter zou zijn de motorsteun eruit te halen, laswerk te doen, en de steun er weer in te lassen (oude of nieuwe).
Ik denk een veel voorkomend probleem, op de sloop heb ik ze ook met dit mankement zien staan.

Heeft iemand daar een goed adres voor ?

Momenteel ben ik bezig de kop en distributie te vervangen, daarna moet ik dus naar een plaatwerker, als de auto weer rijdt.

Dat dit bij de apk niet ontdekt is de laatste jaren verbaast mij, het moet er al een tijd zitten. Je kan het goed zien als je onder de motorsteun kijkt en je ziet daar wat roest zitten, kans ik groot dat er dan een gat zit.
Ik kan er mee door blijven rijden, maar dat vind ik niet veilig, als de sterkte daar weg is zakt de motor naar beneden.
Bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9379
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Laswerk

Bericht door volvoS40 »

Om eerlijk te zijn... heb ik nog weinig wagens gezien waar het roest bij de motorsteunen....
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Laswerk

Bericht door dutchlimits »

Roest? Bij motorsteun? Nee, ook nieuw voor mij
Audi S7 4.0TFSI V8
Gebruikersavatar
tkoster
Idle
Idle
Berichten: 79
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leiden

Re: Laswerk

Bericht door tkoster »

Het valt niet zo op, totdat je de steun eraf haalt, het zit er min of meer onder.
Hierbij een foto
Afbeelding
en vanuit de wielkast :
Afbeelding
en onder het bitumen in de wielkast :
Afbeelding

Het gemakkelijkst is er vanuit de wielkast een plaatje op te laten lassen, het best is om de steun eraf te halen, stuk plaat erin/erop lassen, en de steun er weer op lassen.
En de auto heeft zelfs nog een dinitrol behandeling gehad. Nu woon ik aan het water, dus bijna altijd condens, maar dit is weer een stukje onverwachte roest. De kokerbalk achter is ook al een keer doorgerot, 3 jaar geleden, dus mijn exemplaar is bepaald niet roestvrij.

De motorruimte zelf is aan de binnezijde niet behandeld, en doordat er onder de motorsteun een milimeter of zo ruimte zit tussen de de plaat waar de rubberen bus in valt, en het binnenscherm, kan zich daar vuil ophopen en lekker roesten. Dus preventief had daar wat dun antiroestmiddel tussen moeten worden gespoten, tectyl, dinitrol oid.

Het vervelende is dat de auto eerst weer rijklaar moet zijn voor die naar de plaatwerker moet, en dan moet de steun er weer af, en wellicht ook de afdekkappen voor de riem etc.

Maar toch heb ik er een paar gezien op de sloop met dezelfde roest.
Suggesties en adresjes welkom.
Gebruikersavatar
tkoster
Idle
Idle
Berichten: 79
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leiden

Re: Laswerk

Bericht door tkoster »

Inmiddels heb ik een prima lasser gevonden bij dhz garage Heining hobbyhal, erg goed en betaalbaar.
Voor meer info graag even een PM.
Gebruikersavatar
texaco
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4923
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 14:16
10
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Nico
Locatie: Gavere (B)
Contacteer:

Re: Laswerk

Bericht door texaco »

Das een flink gat :O
Nuja zoals je zelf aangeeft, je woont aan het water.. Elk jaar een paar busjes Tectyl leegspuiten :D
WDB Volvo Amazon
WDB C30/V50 of 164, klikken op de wagen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tkoster
Idle
Idle
Berichten: 79
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leiden

Re: Laswerk

Bericht door tkoster »

Mijn volvo is inmiddels prima gelast en rijdt weer. Het laswerk heb ik met dinitrol anti-roest behandeld. Er is vanaf de buitenzijde een plaatje op gelast, in de wielkast. Ik heb dat dik in de dinitrol metallic gezet, en vanaf de motorruimte dinitrol ML in het gat gespoten. En verder heb ik het spatbord en plastic binnenscherm kap maar even losgehaald en de hele holle ruimte met dinitrol ingespoten. De auto is in 2009 naar een dinitrol station geweest, maar hier zat nauwelijks anti roest middel op. Dat zie je wel vaker als men een spuitlans gebruikt ipv even het scherm te demonteren. Dus nu moet ook het andere scherm nog een keer een anti roest behandeling krijgen.
Plaats reactie