Langer plezier van Rain-X

Interieur-exterieur zoals Kunststof, Bekleding, Lak kleuren, Roest(preventie) enz
Plaats reactie
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Langer plezier van Rain-X

Bericht door Wouter »

Het is eigenlijk het verkeerde moment om deze behandeling te doen, maar we kunnen erover praten nu het vriest en sneeuwt.

Als de temperaturen er weer voor lenen, ga dan als volgt te werk:

Eerst de auto wassen om zand en andere vervuiling weg te halen en goed naspoelen met schoon water.

Maak het raam eerst goed schoon met Clearvue van Turtle (+/- 8 euro en je doet er erg lang mee), of iets vergelijkbaars.
Dit reinigt de ruit porien diep, polijst lichtjes en veilig, verwijdert hars deeltjes.
Kijk maar naar je schoonmaakdoek na het poetsen, wat je op het raam nog niet eens had gezien.

Nu het raam brandschoon is, hecht de Rain-X beter en blijft deze langer werken.
Zelf breng ik het 1x aan, poets het uit en doe het nog 1x.
Als uitpoetsdoekje kun je het beste van die microvezel doekjes gebruiken, hiermee gaat het super goed.

Sinds dat ik deze voorbehandeling met Clearvue van Turtle doe ervaar ik dat Rain-X beter werkt en veel langer zijn werking blijft behouden.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Groetjes Wouter
Laatst gewijzigd door Wouter op zo 20 dec 2009, 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
benoben
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 14:29
14
Locatie: Halle-Zoersel

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door benoben »

bedankt voor de tip wouter!

Wat is volgens jou de beste manier/periode om de RAin-X aan te brengen? Heb het thuis ook liggen, maar nog geen tijd gehad (met de sneeuw) om het aan te brengen.
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door Wouter »

Het is een beetje een gevoelstemperatuur, ik denk vanaf een graadje of 15 bij droog weer of binnen in de verwarmde garage.

Zelf doe ik het als de werking van Rain-X minder is geworden na ongeveer 3 maanden na het autowassen, het ligt er een beetje aan wat voor weer het is geweest.

Groetjes Wouter
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5730
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door Arie »

Als je detailklei hebt staan, kun je de ruiten ook kleien. Haalt ook het vuil uit de poriën en zorgt dat de RainX beter werkt en langer blijft zitten.

Een paar weken geleden de ruiten gedaan en nu met schrappen en sneeuw afvegen werkt het nog steeds. Ondanks dat het geen omstandigheden zijn om aan te brengen, kun je nu wel zien hoe duurzaam het product is. De ultieme RainX test verzorgd duur de natuur zelf. :D
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door Volvo knuppel »

Of koop de combi fles met het schoonmaak spul van rain x zelf naast het anti regen spul.
Volg de handleiding en voila..
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door Wouter »

Volvo knuppel schreef:Of koop de combi fles met het schoonmaak spul van rain x zelf naast het anti regen spul.
Volg de handleiding en voila..
Ik blijf toch een liefhebber van eerst goed schoonmaken en dan Rain-X in twee goede lagen opbouwen.
Zal ook wat zuiniger zijn in gebruik.

Groetjes Wouter
Gebruikersavatar
Slick
Idle
Idle
Berichten: 31
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 11:19
14
Locatie: Stein lb

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door Slick »

De polijstende werking van ClearVue is maar miniem. Ik heb ook veel kleine krasjes in mijn ruit en had gehoopt dat met Clearvue eruit te halen, maar dat valt best tegen.

Maar als voorbereiding op Rain-X is het inderdaad een goed middeltje. Ik heb er nu maar 1 laagje Rain-x op zitten, maar na anderhalve maand is de werking al sterk afgenomen. Volgende keer maar eens 2 lagen proberen.
Volvo V40 1.9td Ph1 1997 Blauw
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door Wouter »

Turtle Clearview is veilig, als je natuurlijk wel je raam eerst goed schoonmaakt en afspoeld.

Het eruit polijsten van krassen van het raam gaat mbv andere polijst pasta, sponsen en een polijstmachine.

Twee lagen Rain-X houden het bij mij wel 3 tot 4 maanden uit, maar het is ook wel afhankelijk van hoe veel/vaak je de wissers gebruikt.

Groetjes Wouter
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Langer plezier van Rain-X

Bericht door Volvo knuppel »

Volgens mij vermeld het potje ook twee lagen in het begin en dan kan je eventueel een onderhouds laag doen elke 2 a 3 maanden.
Blijft het prima.. rij er al jaren mee zo.
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
peter259
Engine off
Berichten: 21
Lid geworden op: za 12 jun 2010, 17:07
13
Model: V50
Bouwjaar: 2007
Roepnaam: peter
Locatie: lijnden

voorruit bij regen ondoorzichtig

Bericht door peter259 »

NIEUWE RUITENWISSERS...SCREENSCRUB...PURE ALCOHOL...GLASSEX... APPARTE SPONS VOOR HET VOORRUIT..... :O alles geprobeerd.... ik geef het op!...beetje regen op het voorruit en alles is grijs... als dikke mist
Er zit kennelijk iets op het voorruit... ik zie vaag een soort druipstraaljes als het ruit droog is... ZOU HET 'RAIN-OFF" KUNNEN ZIJN ???? ik voel nu meer voor een nieuw voorruit.... :swear
Wie weet daar meer van???
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: voorruit bij regen ondoorzichtig

Bericht door myalexx »

peter259 schreef:NIEUWE RUITENWISSERS...SCREENSCRUB...PURE ALCOHOL...GLASSEX... APPARTE SPONS VOOR HET VOORRUIT..... :O alles geprobeerd.... ik geef het op!...beetje regen op het voorruit en alles is grijs... als dikke mist
Er zit kennelijk iets op het voorruit... ik zie vaag een soort druipstraaljes als het ruit droog is... ZOU HET 'RAIN-OFF" KUNNEN ZIJN ???? ik voel nu meer voor een nieuw voorruit.... :swear
Wie weet daar meer van???
Als je het raam nat maakt en het water loopt eraf als een soort wax. zit er Rain X vermoedelijk op.
Dit moet eraf slijten. geen probleem is alleen maar positief ik heb het ook.

Tijdens de regen moet je niet continu de ruitenwisser aanzetten anders heeft de Rain-X geen nut en ga je rare beelden krijgen,
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4210
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: voorruit bij regen ondoorzichtig

Bericht door DinanT »

Klinkt misschien raar, maar probeer eens met Dasty(bij de Wibra) en een schuursponsje en dan lekker ruim naspoelen met water.
Afbeelding + Afbeelding
peter259
Engine off
Berichten: 21
Lid geworden op: za 12 jun 2010, 17:07
13
Model: V50
Bouwjaar: 2007
Roepnaam: peter
Locatie: lijnden

Re: voorruit bij regen ondoorzichtig

Bericht door peter259 »

Ja, ik zie inderdaad straaltjes dus zal Rain X zijn ( heet bij mij Rain Off meegenomen uit Tsjechie ) kan de gebruiks aanwijzing ook met Google niet ontraadselen ...slijten zeg je.??? nou ja... dank voor de tips en reactie... ik zal Dasty Wibra aan de collectie toevoegen....maar ik heb er net Backoven ontvetter van Fa.Kroon opgespoten... ja..inderdaad die olieboer...als iemand weet van vet... moet ie ook van ontvetter weten... (mag ik aannemen )t, Is schuim... mijbeniewe.
Plaats reactie