Rookgeur lucht verwijderen

Interieur-exterieur zoals Kunststof, Bekleding, Lak kleuren, Roest(preventie) enz
bawa
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 16:17
13

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door bawa »

Pepijn schreef:Zwangerschap en azijn gaat toch prima samen (augurken?!) ;-)

Zonder gekheid, als de auto dagelijks gebruikt wordt zou ik het ook niet zo snel doen. Hier staat de auto met regelmaat enkele dagen achtereen stil. Dan is het het proberen waard... ik laat hier tzt nog wel even de ervaringen horen.

Heb wat navraag gedaan, Azijn schijnt ook maar een tijdelijke oplossing te zijn. Na een aantal weken is het dan weer terug, oftewel tijdelijk resultaat................
Gebruikersavatar
COOLV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
13
Locatie: 't leven is goed in het brabantse land

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door COOLV40 »

Rooklucht en andere luchtjes (honden en katten) zijn heel lastig uit je auto te krijgen, vooral op bekleding, hemelbekleding en vloerbedekking.
Het dringt diep door in deze materialen. Je zult deze eerst grondig moeten reinigen zodat het ook in de diepte schoon wordt anders komt het toch weer terug.
Dit kan betekenen dat je bv de stoelen zeiknat moet maken en dat het dagen duurt eer het weer droog is.
Ook alle andere delen en oppervlakken in je auto ook goed reinigen.
Alleen even sprayen of met bakjes in de auto zal maar even de lucht camoufleren, maar komt toch weer terug is mijn ervaring.
Alles meerdere keren echt goed reinigen is de enige remedie, daarna kun je eventueel ook nog Sonax Smoke Ex gebruiken voor een frisse geur.
Moet in de meeste gevallen afdoende zijn maar is wel veel werk.
Waar ik ook goede ervaringen mee heb is Blue Wonder in geconcentreerde of verdunde vorm om je kunstofdelen echt goed schoon te krijgen.
Maar kijk uit met Blue Wonder want het is behoorlijk aggressief, zeker geconcentreerd. Gebruik het niet op gelakte delen. Na schoonmaken met Blue Wonder nadoen met water of een licht sopje en dan nadoen met cockpitspray of anders. :tumbup
Afbeelding
Gebruikersavatar
volvonick
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: di 09 jun 2015, 20:49
8
Model: V70
Bouwjaar: 2003
Locatie: Leiden

Re: Rookgeur lucht verwijderen

Bericht door volvonick »

Ik kocht mij S-je met een zwart stoffen interieur. De wagen rook van binnen zowat als nieuw, zelfs na maanden nog. Nu heb ik inmiddels een leren interieur erin gezet, welke ik ook meteen heb gereinigd met HG leerreiniger en erna met een ander HG product de stoelen weer netjes gevoed. Toch ruik ik nu een rooklucht in de auto, dit moet die uit dat leer komen. Iemand een gouden tip voor mij om die afgrijselijke lucht eruit te krijgen?
2003 V70R / 255 Titanium Grey / Gobi interior / 6-speed manual / > 400.000 km
Plaats reactie