Rookgeur lucht verwijderen

Interieur-exterieur zoals Kunststof, Bekleding, Lak kleuren, Roest(preventie) enz
Gebruikersavatar
RiMiv40
Idle
Idle
Berichten: 80
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 21:57
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Bedum

Rookgeur lucht verwijderen

Bericht door RiMiv40 »

In onze v40 is door de vorige eigenaar in gerookt, maar aangezien we zelf niet roken willen we graag van die stank af...

Iemand een goeie tip om die geur weg te krijgen?

Alvast bedankt!

Gr Richard
Afbeelding
Jacob
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 442
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:48
14
Model: V70
Bouwjaar: 2001
Locatie: Goudriaan

Re: Rookgeur verwijderen

Bericht door Jacob »

Een goede poetsbeurt waar mee de bekleding en ook de hemel word gereinigt Dat werkt toch meestal het beste
Afbeelding
-PP-
Veteraan
Veteraan
Berichten: 714
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: PP
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Rookgeur verwijderen

Bericht door -PP- »

Jep, de binnenkant chemisch laten reinigen, nieuwe luchtfilter er in en als finishing touch: ambi-pur after tobacco. Dat heb ik met mijn auto (ook van een zware roker geweest) ook gedaan en werkte behoorlijk goed.
bawa
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 16:17
13

rooklucht verwijderen

Bericht door bawa »

In mijn onlangs aangschafte V40 hangt een rooklucht, ondanks dat ik van rokers verder geen sporen kan vinden in de asbak of op verkleuringen van interieurdelen.

Nu heb ik gehoord dat deze lucht te verwijderen zou zijn met een zogenaamd CO2 apparaat. Dit wordt ook door de betere poets/cleanbedrijven gebruikt. Dit apparaat kun je goed zelf huren, dus zit erover te denken om dit zelf te doen. Maar de vraag is of dit daadwerkelijk de oplossing is.

Heeft iemand hier ervaringen mee??
rkeyers
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 254
Lid geworden op: za 03 jul 2010, 09:44
13
Locatie: Weert

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door rkeyers »

Geen ervaring met CO2.
Misschien zou je ook eens een odor eliminator spray kunnen proberen (niet te verwarren met een luchtverfrisser).

Meguiars en AutoGlym hebben die.
Afbeelding
Volvo V40 1.9D '99 Brilliant Black - Half leder - Xenon
Gebruikersavatar
clk-p
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: za 10 apr 2010, 19:58
13
Locatie: overijssel

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door clk-p »

odor werkt niet echt voortreffelijk.

wij zelf gebruiken wel een co2 kastje.

vergeet niet eerst je bekleding te reinigen, anders werk zo'n co2 ook niet. de bekleding zit vaak vol aanslag die er eerst uit moet. wanneer het water helder uit de bekleding word gezogen is het schoon en kun je het kastje plaatsen en een uurtje of 2 laten draaien.
ik hou van werken, kan er uren naar zitten kijken
bawa
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 16:17
13

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door bawa »

clk-p schreef:odor werkt niet echt voortreffelijk.

wij zelf gebruiken wel een co2 kastje.

vergeet niet eerst je bekleding te reinigen, anders werk zo'n co2 ook niet. de bekleding zit vaak vol aanslag die er eerst uit moet. wanneer het water helder uit de bekleding word gezogen is het schoon en kun je het kastje plaatsen en een uurtje of 2 laten draaien.
Aangaande de bekleding, ik heb leer. Hoe ga ik dat reinigen??
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door marikeklein »

Dit kan je reiniger met een leercleaner van Gliptone. Werkt erg goed en nog zuinig ook. Dit breng je aan op het leer en borstel je in met een borstel met zachte haren. Hierna even in laten trekken en dan afnemen met een vochtige doek. Hierna behandelen met conditioner van Gliptone. Hierna ruikt het leer weer echt naar leer.

In de diepte kan je het leer natuurlijk moeilijk reinigen.
Met een ozonbehandeling krijg je de lucht er voor 99,9% uit. Andere behandelingen met geurverwijderaars werken helaas slecht tijdelijk.
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door Wouter »

Kijk ook even hier naar:

http://www.stinkauto.nl/index.html#
http://www.wemic.nl/index.php?item=geur ... 29&lang=NL

Deze ozon generators zijn ook te koop vanaf 300 euro.
Borent schijnt ze ook te verhuren, maar let op met ozon.

Groetjes Wouter
bawa
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 16:17
13

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door bawa »

Helaas werkt de bovenste link niet bij mij. Maar ik was niet voornemens er een te kopen, tenzij meerdere leden dit probleem hebben? Dan kunnen we met meerdere personen er naar kijken om er zo een aan te schaffen en bijvoorbeeld voor clubleden in te zetten.
Gebruikersavatar
COOLV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
13
Locatie: 't leven is goed in het brabantse land

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door COOLV40 »

Rooklucht is lastig uit de bekleding te krijgen. Echter heb je volledig leren bekleding dan zou je met leerreiniger en daarna leerconditioner het er een heel eind uit moeten krijgen.
Bij stoffen bekleding, de hemelbekleding en vloerbedekking is het lastiger.
Ik heb ook wel eens geprobeert bij een andere auto de lucht eruit te krijgen, maar heb uiteindelijk alles 3 keer intensief moeten reinigen voordat het eruit was. Of je moet m professioneel laten reinigen. Heb ik bij een auto ook eens laten doen bij Sonax ofzo. Was toe wel veel geld kwijt maar wel resultaat.
Kostte iets van 350 euro voor binnen en buitenkant. Soort van showroom klaar maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
clk-p
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: za 10 apr 2010, 19:58
13
Locatie: overijssel

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door clk-p »

350euro???!!! :tumbdown

ik doe een complete auto met alles erop en aan voor 200 minder...
a-sociaal...............
ik hou van werken, kan er uren naar zitten kijken
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door The Real Master »

clk-p schreef:350euro???!!! :tumbdown

ik doe een complete auto met alles erop en aan voor 200 minder...
a-sociaal...............
Ik geloof ook niet dat jij een eigen bedrijf hebt met personeelskosten en huur :-D
Ik doe het ook voor minder als bovengenoemd bedrag maar daar zit zeker geen ozon behandeling bij :vertag
Gebruikersavatar
Martijn_B
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 12:08
13
Locatie: delft

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door Martijn_B »

The Real Master schreef:
clk-p schreef:350euro???!!! :tumbdown

ik doe een complete auto met alles erop en aan voor 200 minder...
a-sociaal...............
Ik geloof ook niet dat jij een eigen bedrijf hebt met personeelskosten en huur :-D
Ik doe het ook voor minder als bovengenoemd bedrag maar daar zit zeker geen ozon behandeling bij :vertag
:vertag


Het leer kun je gewoon reinigen met een leer cleaner, maar dat zal er niet voor zorgen dat de geur uit je tapijt en bijv. hemel gaat...
2002 Volvo S40 1.8 Europa Sports Exclusive Navigator in Sapphire Black Metallic

www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!
ClearKote , Dodo Juice, Mothers Wax, DAP 500/900, Collinite, EuroW, Monello
Pepijn
Idle
Idle
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Zwolle

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door Pepijn »

Toevallig gisteren een avondje zitten googlen op o.a. dit probleem. Ik kom op meerdere sites de volgende optie tegen: dompel een paar handoeken onder in schoonmaakazijn. Laat deze uitdruppen, wring ze voorzichtig wat uit en leg deze in een bakje in de auto (voordeel t.o.v. een open bak met azijn is dat dit niet over de bekleding klotst enzo).

Zit dit onderin de auto bij het voetenruim en laat de aanjager een tijdje de lucht rondblazen. Eventueel een paar dagen laten staan (zolang je de stank van de azijn kunt harden).

Na een tijd de bakjes eruit halen en de auto goed laten luchten. Als het werkt zoals gezegd wordt, wordt de rookgeur opgenomen door de azijn is de auto vrij van de geur na optrekken van de azijngeur.

Feit blijft wel dat de bekleding, waar de geur in zit, wel goed gereinigd moet worden.

Ik wil dit zelf binnenkort eens proberen, maar praat op dit moment nog niet uit ervaring.
Gebruikersavatar
COOLV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
13
Locatie: 't leven is goed in het brabantse land

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door COOLV40 »

The Real Master schreef:
clk-p schreef:350euro???!!! :tumbdown

ik doe een complete auto met alles erop en aan voor 200 minder...
a-sociaal...............
Ik geloof ook niet dat jij een eigen bedrijf hebt met personeelskosten en huur :-D
Ik doe het ook voor minder als bovengenoemd bedrag maar daar zit zeker geen ozon behandeling bij :vertag

Daar zat idd geen ozon behandeling bij.
Wel dieptereiniging van alle bekleding en kleine krasjes wegwerken, cleanen en waxen van de auto aan de buitenkant.
Zijn ze heel wat uurtjes mee bezig en dan valt 350 euro nog mee als je alle kosten meetelt.
Afbeelding
DrTalos
Idle
Idle
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 15:08
13

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door DrTalos »

In mijn V was ook gerookt door de vorige eigenaar (niet enrom veel) de dealer heeft bij de afleverbeurt een complete reiniging laten uitvoeren. Maar de lucht die er daarna in de auto hing was nog erger dan het lichte tabakvleugje, een enorme misselijkmakende schoonmaakmiddel lucht. Ik heb een hele fles deodorizer moeten gebruiken om die lucht weer een beetje te verdringen. En uiteindelijk is de rooklucht nog niet 100% weg, zo nu en dan van je nog een hint van de geur op. Tijdens de reiniging is oerigens ook ozon gebruikelt en de airco is gedeioniseerd.
Dus die dure behandeling geeft ook geen 100% resultaat.

Mensen moeten maar gewoon stoppen met roken, zou een hoop elende voorkomen;)
Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door Ronald Rijnbout »

Propere-Jetje tapijtreiniger voor hemel en de rest van de stoffen delen.

Gebruikte we in mijn vaders garage om rookluchtjes en vooral sporen uit bekleding te krijgen.

Aanmaken met plantenspuit opbrengen en met wat oude handdoeken wat later weer afnemen.

Kost geen drol ,alleen de auto is dan wel even vochtig van binnen
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
bawa
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 16:17
13

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door bawa »

dat idee over azijn ga ik maar eens niet doen.....Vrouw rijdt er het meeste in en is 22 weken zwanger, dat gaat vast niet goed icm die lucht.....

Ik ga in ieder geval de mattenset vervangen door een sjiekere en de lederen bekleding reinigen. Vermoed alleen dat het plafond en het overige tapijt nog steeds last van de lucht zullen hebben. Denk dat ik dan ook maar zo'n co2 apparaat ga huren en het maar eens probeer.......
Pepijn
Idle
Idle
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1996
Locatie: Zwolle

Re: rooklucht verwijderen

Bericht door Pepijn »

Zwangerschap en azijn gaat toch prima samen (augurken?!) ;-)

Zonder gekheid, als de auto dagelijks gebruikt wordt zou ik het ook niet zo snel doen. Hier staat de auto met regelmaat enkele dagen achtereen stil. Dan is het het proberen waard... ik laat hier tzt nog wel even de ervaringen horen.
Plaats reactie