Rare vlekken plekken op lak die slecht weg gaan

Interieur-exterieur zoals Kunststof, Bekleding, Lak kleuren, Roest(preventie) enz
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door marikeklein »

wiebel schreef:
myalexx schreef:Nick, Rob, detailers @ Limburg
Dank u, echter doelde ik op professionele detailers, waar ik m'n auto een dagje achterlaat en hem weer blinkender dan ooit terug krijg :) Ik vind er op google wel een aantal, maar het zou mooi zijn als mensen hier op het forum ervaringen kunnen delen zodat ik weet dat ik niet bij een prutser m'n auto achterlaat.

Voor wat betreft de professionele detailer : ik weet bijna zeker dat je bij 1 van de fanatieke detailers hier op het forum beter uit bent dan bij een professionele poetser. Reden hiervoor is dat de prof. poetser maar een bepaald aantal uur krijgt om de auto te behandelen, bv. 4 uur. Ik kan je wel zeggen dat je dan nooit de auto helemaal hebt kunnen polijsten. Deze bedrijven gebruiken middelen die een hoog opvullend vermogen hebben en de krasjes dus opvullen/maskeren ipv verwijderen. Meestal wordt er met een te grove polijstpad gewerkt, waardoor je na 1 of 2 maanden niet alleen je krasjes terugziet, maar ook nog getrakteerd bent op de zogenaamde hologrammen. Dit zijn de poetsbanen van de machine die ontstaan door niet voldoende afbouwen met polijstmiddel en polijstpad. Deze zie je in de vorm van grijzige banen op de auto. Kortom, hij ziet er in eerste instantie perfect uit, maar na 2 maanden kan je wel janken.
Als je het goed wilt doen, ben je toch echt wel een volledige dag bezig. Diegenen die hier aktief zijn op het forum en bezig zijn met detailen, halen zo goed als alle krasjes uit de lak (tenzij er natuurlijk erg diep krassen aanwezig zijn) en je auto ziet er weer als nieuw uit. Er zal ook weinig tot geen prijsverschil zijn. Het verschil is dat de een het doet voor zijn brood te verdienen en de ander als hobby. Dat merk je ook zeker aan de afwerking van de auto's. Maar ja, de keuze is natuurlijk aan jou, maar ik zou het wel weten........
wiebel
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 apr 2012, 22:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Limbricht

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door wiebel »

marikeklein schreef:Dit krijg je inderdaad helaas niet meer weg. Zo te zien is het flink ingebrand en door de blanke lak en kleurlak heen gevreten. Als je hier op gaat polijsten, zie je het alleen maar erger, omdat het polijst middel in de scheurtjes gaat zitten.
De enige remedie voor deze plekken is overspuiten.

Zoals al eerder genoemd ontstaan deze plekken door vogelpoep die te lang op de lak liggen en daardoor "inbranden". Vooral op warme dagen met veel zon, gaat dit erg snel. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, moet de poep zo snel mogelijk worden verwijderd. Misschien handig om een flesje water oid. in de auto te hebben en een microvezeldoek, zodat je het zo snel mogelijk af kan nemen.
Duidelijk, dan moet ik er maar mee leren leven :)
Ik heb hem zo gekocht (paar weken terug) maar toen viel het me niet op.
wiebel
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 apr 2012, 22:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Limbricht

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door wiebel »

marikeklein schreef:
Voor wat betreft de professionele detailer : ik weet bijna zeker dat je bij 1 van de fanatieke detailers hier op het forum beter uit bent dan bij een professionele poetser. Reden hiervoor is dat de prof. poetser maar een bepaald aantal uur krijgt om de auto te behandelen, bv. 4 uur. Ik kan je wel zeggen dat je dan nooit de auto helemaal hebt kunnen polijsten. Deze bedrijven gebruiken middelen die een hoog opvullend vermogen hebben en de krasjes dus opvullen/maskeren ipv verwijderen. Meestal wordt er met een te grove polijstpad gewerkt, waardoor je na 1 of 2 maanden niet alleen je krasjes terugziet, maar ook nog getrakteerd bent op de zogenaamde hologrammen. Dit zijn de poetsbanen van de machine die ontstaan door niet voldoende afbouwen met polijstmiddel en polijstpad. Deze zie je in de vorm van grijzige banen op de auto. Kortom, hij ziet er in eerste instantie perfect uit, maar na 2 maanden kan je wel janken.
Als je het goed wilt doen, ben je toch echt wel een volledige dag bezig. Diegenen die hier aktief zijn op het forum en bezig zijn met detailen, halen zo goed als alle krasjes uit de lak (tenzij er natuurlijk erg diep krassen aanwezig zijn) en je auto ziet er weer als nieuw uit. Er zal ook weinig tot geen prijsverschil zijn. Het verschil is dat de een het doet voor zijn brood te verdienen en de ander als hobby. Dat merk je ook zeker aan de afwerking van de auto's. Maar ja, de keuze is natuurlijk aan jou, maar ik zou het wel weten........
Duidelijk, ik heb de vraag al uitgezet bij een van de heren :)
Als er nog meer mensen zijn die mij hier mee willen helpen (tegen en vergoeding uiteraard), in zuid-Limburg, dan hoor ik dat natuurlijk graag :P
Gebruikersavatar
JannekeB
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1269
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 19:27
14
Roepnaam: Janneke
Locatie: Linschoten

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door JannekeB »

Zelf doen, heb je écht eer van je werk, en je hoeft écht geen hele dag met 20.000 flesjes in de weer te zijn. Dat kan natuurlijk altijd....

1 x goed kleien na het zorgvuldig wassen (lees het kundige detailerstopic) scheelt al een hele hoop. En dan een lekkere waxlaag er op.
'02 V40 2.0T Europa Prestige

Afbeelding
wiebel
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 apr 2012, 22:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Limbricht

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door wiebel »

janus schreef:Zelf doen, heb je écht eer van je werk, en je hoeft écht geen hele dag met 20.000 flesjes in de weer te zijn. Dat kan natuurlijk altijd....

1 x goed kleien na het zorgvuldig wassen (lees het kundige detailerstopic) scheelt al een hele hoop. En dan een lekkere waxlaag er op.
Dat durf ik nog wel zelf, maar polijsten niet :) (Los van de genoemde plekjes zitten er genoeg krasjes op de auto die ik weg wil werken :))
Gebruikersavatar
wicky
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door wicky »

ik kom ook wel eens zulke vlekken tegen.
die polijst ik zover mogenlijk waarna ik de krasjes opvul met lak.
daarna alles gladschuren met 1200-2000-3000 waterproof schuurpapier en daarna gebruik ik wel eens tiensecondenlijm over het bijgetipte plekje.
dat ook ff laten drogen en daarna schuren en polijsten.
dan zie je er soms niets meer van of het blijft een vlek die niet meer zo storend is.
zo werken ze ook in die smart repair centers.
hier nog foto,s van een xc70 met een poepvlek en krassen in de kap.
zover kan je gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




marikeklein schreef: Voor wat betreft de professionele detailer : ik weet bijna zeker dat je bij 1 van de fanatieke detailers hier op het forum beter uit bent dan bij een professionele poetser. Reden hiervoor is dat de prof. poetser maar een bepaald aantal uur krijgt om de auto te behandelen, bv. 4 uur. Ik kan je wel zeggen dat je dan nooit de auto helemaal hebt kunnen polijsten. Deze bedrijven gebruiken middelen die een hoog opvullend vermogen hebben en de krasjes dus opvullen/maskeren ipv verwijderen. Meestal wordt er met een te grove polijstpad gewerkt, waardoor je na 1 of 2 maanden niet alleen je krasjes terugziet, maar ook nog getrakteerd bent op de zogenaamde hologrammen. Dit zijn de poetsbanen van de machine die ontstaan door niet voldoende afbouwen met polijstmiddel en polijstpad. Deze zie je in de vorm van grijzige banen op de auto. Kortom, hij ziet er in eerste instantie perfect uit, maar na 2 maanden kan je wel janken.
Als je het goed wilt doen, ben je toch echt wel een volledige dag bezig. Diegenen die hier aktief zijn op het forum en bezig zijn met detailen, halen zo goed als alle krasjes uit de lak (tenzij er natuurlijk erg diep krassen aanwezig zijn) en je auto ziet er weer als nieuw uit. Er zal ook weinig tot geen prijsverschil zijn. Het verschil is dat de een het doet voor zijn brood te verdienen en de ander als hobby. Dat merk je ook zeker aan de afwerking van de auto's. Maar ja, de keuze is natuurlijk aan jou, maar ik zou het wel weten........
dit doet een beetje zeer bij mij.
ik geef me voor de honderd procent en zal er voor waken dat er kwaliteit geleverd zal blijven.
tuurlijk moet er snelheid zijn , maar door ervaring kan je sommige dingen sneller doen.
ik heb zelf een pleuris hekel aan hologrammen en poetskrassen.
daarom polijst ik een auto minimaal 2 keer.
heb er ook geen last meer van.
ik ken poetsbedrijven die maar aanrommelen.
afgelopen vrijdag ben ik nog een dag ingehuurd om bij een bedrijf de showroom na te lopen.
ik heb 2 auto,s compleet over moeten doen ivm hologrammen en krassen.
volgende week zit ik er nog een dag om zeker 5 auto,s bij te werken met kleiblok en poetstol.
dus ik ken de prutsers wel....

gr WiCKY profesioneel car cleaner.
tits or wheels, either one is gonna be expensive
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door marikeklein »

@ Wicky : er zijn natuurlijk uitzonderingen, daarom schrijf ik ook meestal. Ik zal zeker niet zeggen dat elk bedrijf slecht werk aflevert. Er zijn zeker ook bedrijven die weten wat ze doen, maar een groot deel van deze echte poetsbedrijven zijn toch zoals ik beschreven heb. Binnen een paar uur de auto van binnen en buiten geheel doen, kan nou eenmaal niet. Althans, niet zoals het in mijn ogen hoort. Een heleboel andere mensen zullen wel tevreden zijn met zo'n resultaat.
Het is zeker niet mijn bedoeling iemand tegen het zere been te schoppen. Jij zal je werk met veel plezier en kunde doen, daardoor behoor je waarschijnlijk tot de kleine groep die wel weet wat hij doet. Gezien het resultaat zit dat wel goed :tumbup .
Gebruikersavatar
JannekeB
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1269
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 19:27
14
Roepnaam: Janneke
Locatie: Linschoten

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door JannekeB »

Het zal niet persoonlijk bedoeld zijn Wicky. Ik heb m'n auto hier naar een vreemd bedrijfje gebracht om de putjes in mijn auto uit te laten deuken zonder spuiten, die in de donorportier konden ze niet bij, en die in m'n achterscherm zie ik nog zitten. Hierna heb ik hem bij een éénmanszaak gebracht en die kreeg ze in het portier er wel uit.

Dat wil zeggen, je ben 'professioneel' of een perfectionist.
'02 V40 2.0T Europa Prestige

Afbeelding
Gebruikersavatar
wicky
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door wicky »

janus schreef:Het zal niet persoonlijk bedoeld zijn Wicky. Ik heb m'n auto hier naar een vreemd bedrijfje gebracht om de putjes in mijn auto uit te laten deuken zonder spuiten, die in de donorportier konden ze niet bij, en die in m'n achterscherm zie ik nog zitten. Hierna heb ik hem bij een éénmanszaak gebracht en die kreeg ze in het portier er wel uit.

Dat wil zeggen, je ben 'professioneel' of een perfectionist.
dat zegt mijn baas ook wel eens , dat ik veelste perfectionistisch ben.
maar als er problemen zijn los ik het wel op hoeveel tijd er ook in gaat zitten.

gr WICKY
tits or wheels, either one is gonna be expensive
wiebel
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 22 apr 2012, 22:48
11
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Locatie: Limbricht

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door wiebel »

wicky schreef:
dit doet een beetje zeer bij mij.
ik geef me voor de honderd procent en zal er voor waken dat er kwaliteit geleverd zal blijven.
tuurlijk moet er snelheid zijn , maar door ervaring kan je sommige dingen sneller doen.
ik heb zelf een pleuris hekel aan hologrammen en poetskrassen.
daarom polijst ik een auto minimaal 2 keer.
heb er ook geen last meer van.
ik ken poetsbedrijven die maar aanrommelen.
Dat is natuurlijk meteen het punt. Je weet op voorhand niet hoe betrouwbaar iemand is.
Er zitten hier in zuid-Limburg zoveel van die toko's dat je geen idee hebt welke je moet kiezen ;)

Groet,
Joris
Gebruikersavatar
wicky
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

Re: Rare plekjes op motorkap.

Bericht door wicky »

Kijk eens op de site van CUSTOM CAR CLEANING uit valkenburg.
Die levert mooi werk af.

Gr WICKY
tits or wheels, either one is gonna be expensive
Plaats reactie