NIeuwe / 2de-hands rotary?

Interieur-exterieur zoals Kunststof, Bekleding, Lak kleuren, Roest(preventie) enz
Plaats reactie
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

NIeuwe / 2de-hands rotary?

Bericht door kiwi »

Hallo luitjes,

Ik rij nu al weer bijna 2 jaar rond in m'n V en ben er nog steeds erg blij mee, ondanks de technische ditjes en datjes. Qua uiterlijke verzorging van de auto ben ik van het type: zo nu en dan door de krasstraat, verder is het een gebruiksvoorwerp wat niet moet zeuren. Daar mijn V binnen de wereld van x40 niet heel bijzonder is, verwacht ik niet nog veel voor deze auto te krijgen als ik er klaar mee ben, en verwacht dus dat ik de eindgebruiker ben. :O

Ik kom nu echter steeds vaker topics hier tegen waarin ik zie dat met wat moeite en kennis iedere doffe wagen toch een behoorlijk stuk kan opknappen. En wie wil dat nu niet? Ja, hij zal weer vuil worden, maar dan begin je gewoon weer opnieuw.

Ik ben dus een echte newby wat betreft detailing (A) , maar heb ook geen zin om de auto helemaal met het handje te gaan poetsen. maw, ik ben op zoek naar een poets machine.

Mijn eerste vraag aan jullie op dit gebied is dan ook, help mij eens een handje in de goed richting voor een nieuwe / 2de-hands poetsmachine, mijn eerste budget gaat tot €100,-.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
sdirkx

Re: NIeuwe / 2de-hands rotary?

Bericht door sdirkx »

Een rotary zou ik niet doen. Een DA-polisher zoals de DAP is prima:

2-hands weet ik niet of je daar snel tegenaan loopt. Je hebt ook pads ed nodig. Voor 5 tientjes meer.... =>
http://www.wax-on.nl/product.php?id_product=239

Staat trouwens genoeg over in het Detailers topic hoor.
marikeklein
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: ooltgensplaat of all places

Re: NIeuwe / 2de-hands rotary?

Bericht door marikeklein »

Zoals hierboven al wordt gezegd is het niet echt verstandig om met een rotary te beginnen. Beter gewoon een excentrische machine (DAP) aanschaffen, hiermee kan je in principe hetzelfde resultaat behalen, alleen zal het wat meer tijd in beslag nemen. Met de DAP kan iedereen werken . De rotary heeft toch echt wat meer oefening en kennis nodig.
Met het pakket waar hierboven naar wordt verwezen kan je zeker heel goed uit de voeten. Alleen nog wat goede doeken en een wax en klaar is Kiwi. Voor 100 euro zal je hoogstwaarschijnlijk geen geschikte machine kunnen vinden en er moeten ook nog goede pads bij, wat ook niet geheel onbelangrijk is. verder dan natuurlijk nog polijstmiddelen. Dan kom je al snel boven het bedrag uit wat in de link wordt vermeld. De Monello polijstmiddelen werken erg goed, maar werken met kou en luchtvochtigheid minder prettig dan bv. de polijstmiddelen van Poorboy's, de SSR-serie. Wil je pas in het voorjaar aan de slag, of heb je een verwarmde plek waar je kan polijsten, zou ik voor de Monello gaan. Wil je direct aan het werk en heb je geen geschikte plek om te werken, neem dan de Poorboy's. Prijs van beide merken ligt ongeveer gelijk, dus dat maakt misschien een paar euro uit.
ik weet niet of je Carclean.nl kent. Daar is een forum waar zeer regelmatig ook tweedehands DAP's worden aangeboden, met of zonder pads. Je kunt altijd even kijken natuurlijk. Succes met je zoektocht..
Plaats reactie