Volvo S/ V40; de niet glimmende kant(onderkant)

Preventief onderhoud, APK, Intervallen, Beurten, (Distributie, multi enz)Riemen, Olie enz
Plaats reactie
Sergio
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 21:29
9
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2004

Volvo S/ V40; de niet glimmende kant(onderkant)

Bericht door Sergio »

Hoi Volvo enthousiasten,

Nu, een week na aanschaf, nog eens een tweede keer goed onder mijn Volvo S 40 gekeken. Of ik toch nog zaken zie waar wat aan moet gebeuren. Alles zag er goed uit, op sommige plaatsen weinig vliegroest maar geen gebreken. Remleidingen, ook achter de benzinetank, goed, fuseekogelhoesen netjes. Uitlaat achter na de katalysator wel erg roestig.

Maar mijn vraag: waar letten jullie op met dit type auto's? Geven jullie de onderkant ook aandacht door middel van tectyl en inspectie? Wat kan aan de onderkant nog worden gedaan preventief om de boel knap te houden? Ik hoor het graag!


Groeten, Sergio
Gebruikersavatar
Kuip
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1999
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
13
Model: V70
Type: T4
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Feiko
Locatie: Uithoorn

Re: Volvo S/ V40; de niet glimmende kant(onderkant)

Bericht door Kuip »

Bij ieder wasbeurt alle modder en zand wegspoelen uit de wielkasten. Vooral in de achterste wielkasten even met je vingers langs de binnenrand gaan terwijl je de slang erop houdt. Komt altijd veel vanaf!

De ruimte achter het voorscherm tegen de A-stijl schoonmaken en schoon houden.

Verder de ruimte rondom de benzinevulpijp achter het achterwiel; ook daar hoopt zich veel vuil op. Bij iedere wasbeurt even flink de tuinslang er tussen door halen.

En de veren/veerschotels schoon houden; de veren hebben de neiging te breken als ze iets roestig worden. Ook weer even met je vingers er langs terwijl je de tuinslang erop houdt.

Goed schoon houden helpt al heel veel! Dus niet door de krasstraat :snooty ; die komt niet op de hierboven genoemde plekken....
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek

Afbeelding
Plaats reactie