Windruis / geluidsniveau in de auto

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
JJV40
Engine off
Berichten: 7
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 15:36
8
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: Groningen

Re: Windgeruis links voor, bij de deurstijl

Bericht door JJV40 »

Hoi,

Ik ken je probleem, dit heb ik zelf namelijk ook met mijn V40. Wel hinderlijk tijdens het rijden. Opmerkelijk komt er, tijdens het in de regen rijden, geen water door naar binnen en blijft het dus wel droog.
Het komt alleen voor als het harder waait i.c.m. zijwind.
Alles lukt als je maar drukt...
Gebruikersavatar
Bigdog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 7693
Lid geworden op: vr 15 mei 2015, 18:42
8
Model: V40new
Bouwjaar: 2019
Roepnaam: Hans
Locatie: De glimlach van Twente
Contacteer:

Re: Windgeruis links voor, bij de deurstijl

Bericht door Bigdog »

volvoS40 schreef: za 18 feb 2017, 18:14 Check de rubbers die aan het chassis zitten vanaf dashboard tot gordel, deze willen nog wel eens scheuren / stuk gaan.
Of de spiegelrubbers.
Volvo, what else.
Hawker17
Idle
Idle
Berichten: 44
Lid geworden op: do 06 mei 2010, 18:57
13
Locatie: Amersfoort

Re: Windgeruis links voor, bij de deurstijl

Bericht door Hawker17 »

Carphunter schreef: ma 20 feb 2017, 13:12 Je zou eerder denken dat de deur niet goed aansluit op de deurstijl, misschien is er ooit eens wat geweest met het slot en is deze niet goed afgesteld of is er op deze kant schade gereden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als ik de deur vergelijk met de rechterdeur, steekt de deur met het windgeruis een kleine millimeter uit aan de slotkant. Daar is de deur met de twee inbussen af te stellen, niet?

Maar is de deur ook aan de voorkant strakker te zetten?
Hawker17
Idle
Idle
Berichten: 44
Lid geworden op: do 06 mei 2010, 18:57
13
Locatie: Amersfoort

Re: Windgeruis links voor, bij de deurstijl

Bericht door Hawker17 »

volvoS40 schreef: za 18 feb 2017, 18:14 Check de rubbers die aan het chassis zitten vanaf dashboard tot gordel, deze willen nog wel eens scheuren / stuk gaan.
Dank je, de rubbers zijn aan de slotkant onderaan wel gescheurd, maar ik hoor het windgeruis vooraan, boven de spiegel en dak.
Hawker17
Idle
Idle
Berichten: 44
Lid geworden op: do 06 mei 2010, 18:57
13
Locatie: Amersfoort

Re: Windgeruis links voor, bij de deurstijl

Bericht door Hawker17 »

JJV40 schreef: ma 20 feb 2017, 20:51 Hoi,

Ik ken je probleem, dit heb ik zelf namelijk ook met mijn V40. Wel hinderlijk tijdens het rijden. Opmerkelijk komt er, tijdens het in de regen rijden, geen water door naar binnen en blijft het dus wel droog.
Het komt alleen voor als het harder waait i.c.m. zijwind.
In mijn vorige S40 uit 2000 nooit last van windgeruis gehad. Zoveel verschil zit er in de types niet aan de voorkant, toch? Viel me wel op dat de rubbers aan de binnenkant erg nat waren. Wellicht heeft de auto voor de koop een tijd buiten gestaan, zaten namelijk ook wat algen op. Horen die rubbers aan de binnenkant überhaupt nat te kunnen worden?
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Wind geluid.

Bericht door Harmjan »

Dag allen,

Ik ben ook nog geregeld bezig met het verbeteren van mij s40 en nu valt het mij op dat ik in de auto een behoorlijke Windruis heb bij 120 km/u. Ik heb geprobeerd om de ventilatie roosters bij het voor-raam af te plakken dat leek te helpen, iemand enig idee waar ik het kan zoeken?

Wat heb ik tot nu toe gedaan wat niet heeft gewerkt:
- verdikken rubbers tbv afdichting motorkap voorkant en bovenop voor het raam. (Heb Slangen in de rubbers geduwd zodat ze weer omhoog komen) heeft wel heel ietsjes geholpen bij dempen motor geluid
- afkitten voorraam voorkant onder de wisserkap, over de gehele breedte.
- afkitten gaten spiegels.(binnenzijde Voorportier, achter de plastic kapjes)
- controleren deurrubbers, heb 1 vervangen die was af.(weinig tot niets geholpen)
- afstellen Deurvangers, staan ook mooi.
- ik heb zelf het gevoel dat het op een of andere vragen manier door het kachel ventilatie kanaal heen waaide. Ik heb namelijk op de snelweg ook altijd een zachte luchtstroom, zelfs met de blower op stand 0
Cabine filter is vervangen, mocht ook niet baten.
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Wind geluid.

Bericht door MarcO »

Heb je het al eens vergeleken met een andere wagen of dit misschien niet normaal is?
Komt het geluid door rijwind of is het de blower?
Heb je misschien het geluid opgenomen?

Dakdragers en verschillende types ruitenwissers willen wel eens geluid maken.
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: Wind geluid.

Bericht door Harmjan »

Jaa, ik heb. Een tijd terug een grijze v40 sloper gehad die toch een stuk stiller was bij hoge snelheden. Zijn er meer mensen die dit herkennen of misschien zelf al hebben opgelost? Het is 100 % rijwind ben, veel met de auto bezig ook met geluid. en ik weet wel dat op de snelweg 80% wind geluid is en de rest is banden geluid, de motor is amper te horen. Goeie tip die laatste, ik heb geen dragers maar misschien moet ik een kijken voor platte wissers. De zwarte rand die over het dak heen loopt komt ook een heel klein beetje los te zitten op sommige plaatsen , maargoed ik heb dus de kachel ventilatie afgeplakt voor het proberen . en dat scheelde echt. Dit was het aanzuig rooster aan de buitenkant voor de duidelijkheid;)
Gebruikersavatar
EnigmaEll
5th Gear 3000rpm member
5th Gear 3000rpm member
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
11
Model: V50

Re: Wind geluid.

Bericht door EnigmaEll »

Weet je zeker dat het rijwind is en niet bijvoorbeeld slechte banden/ slecht afgesleten. Die geluiden vloeien ook nog wel eens in elkaar over.
Mijn ervaring is ook dat de goedkope raamspoilers voor veel extra windgeruis zorgen. Ik heb er nu van ClimAir op zitten, en die zijn echt veel stiller.
Verder vind ik het in mijn auto eigenlijk best meevallen met windgeruis.
Als ik het dak open heb, dan is die spoiler die erin zit leuk, maar die brengt dan wel weer een flinke bak windgeruis mee. Maar goed, je toupet waait niet af, dat dan weer wel.
DYONn93
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: za 02 sep 2017, 09:28
6
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2001
Locatie: Dronten

Re: Wind geluid.

Bericht door DYONn93 »

Het zijn nou eenmaal niet echt stille auto's op snelwegsnelheden. Ik heb voor m'n s40 een rover 75 station gereden en die was ultiem stil, toch even een stapje terug qua windruis.

Wat betreft de luchtstroom, ook op stand 0; door de middelste uitstroomopeningen komt volgens mij altijd wat frisse lucht, lawaai hoort dit echter niet te geven.
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Harmjan »

Bedankt voor de reacties, ik heb geen raam spoiler s, de tip van de ruitenwissers ga ik zeker proberen. Ik weet idd zeker dat het windruis is want dat herken ik inmiddels wel. Heb ook 4 setjes banden en velgen (komt nog in de verkoop hoek) waaronder ik ook wel verschil merk maar de windruis blijft. In zal zelf nog wel verder op onderzoek uit en als ik wat gevonden dan plaats ik het hier :tumbup voor de gene die het boeit, ik heb echt gemerkt dat het isoleren van de deuren een wereld van verschil maakt voor speaker geluid, en ook een redelijke vermindering weg geluid. Maar als daar meer interesse voor is kan ik dat verder uitleggen.
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Bramzel »

Misschien nog een keer met een rolletje tape afwisselend wat naden afplakken en kijken of er eentje opvallend verschil maakt?
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Harmjan »

Bramzel schreef: do 11 jan 2018, 18:51 Misschien nog een keer met een rolletje tape afwisselend wat naden afplakken en kijken of er eentje opvallend verschil maakt?
Jup, dat is wel hoe ik het op zou moeten lossen, na montage van flat blades is het niet extreem meer maar als ik hem bijvoorbeeld even doortrek naar de 180 dan kun je elkaar nog maar slecht verstaan in de auto. Maar misschien moet ik de deur rubbers een vervangen, daar zou het in ieder geval nooit minder van worden.
Marnixjee
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 577
Lid geworden op: vr 22 apr 2016, 11:55
7
Model: S60
Type: 2.0
Bouwjaar: 2020
Roepnaam: Marnix
Locatie: Lelystad

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Marnixjee »

Harmjan schreef: zo 14 jan 2018, 01:16
Bramzel schreef: do 11 jan 2018, 18:51 Misschien nog een keer met een rolletje tape afwisselend wat naden afplakken en kijken of er eentje opvallend verschil maakt?
Jup, dat is wel hoe ik het op zou moeten lossen, na montage van flat blades is het niet extreem meer maar als ik hem bijvoorbeeld even doortrek naar de 180 dan kun je elkaar nog maar slecht verstaan in de auto. Maar misschien moet ik de deur rubbers een vervangen, daar zou het in ieder geval nooit minder van worden.
als je met 180 elkaar nauwelijks verstaat is er toch wel wat aan de hand lijkt me ik kan 200 rijden en dan horen we elkaar nog prima, :P als moet ik wel zeggen ik heb volgens mij wel een van de stillere X40's, heb een T4 en een 1.8 gehad maar die maakte kwa motorgeluid, rijgeluid en motortrillingen toch meer kabaal, merk het ook als ik stil sta (motor aan) dan hoor en voel je helemaal niks. (A)
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Harmjan »

[quote=Marnixjee post_id=364645 time=151

als je met 180 elkaar nauwelijks verstaat is er toch wel wat aan de hand lijkt me ik kan 200 rijden en dan horen we elkaar nog prima, :P als moet ik wel zeggen ik heb volgens mij wel een van de stillere X40's, heb een T4 en een 1.8 gehad maar die maakte kwa motorgeluid, rijgeluid en motortrillingen toch meer kabaal, merk het ook als ik stil sta (motor aan) dan hoor en voel je helemaal niks. (A)
[/quote]

Ja daarom trek ik ook even aan de bel:p het geluid is echt boven gemiddeld en ik weet dat het geen bijzondere stille wagens zijn en dergelijke maar ik heb in andere x40 gereden en die maakten echt minder lawaai, en wat jij zegt herken ik me ook in als het motortje een beetje warm begint te worden dan verdwijnt het geluid en hoor en voel je hem niet. En op de snel weg is dat netzo weinig motor geluid, banden geluid hangt af van type band maar dit valt ook mee, maar wind geluid, die begint bij 80 heel stilletjes en wordt steeds erger, dit gaat door zolang de snelheid verhoogt en bij 130 is het al een flinke bries.
iemand ervaring met vervangen deur rubbers en resultaten? Dingen zijn niet goedkoop namelijk;)
Laatst gewijzigd door Harmjan op zo 14 jan 2018, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Harmjan »

Marnixjee schreef: zo 14 jan 2018, 01:34
Harmjan schreef: zo 14 jan 2018, 01:16 Jup, dat is wel hoe ik het op zou moeten lossen, na montage van flat blades is het niet extreem meer maar als ik hem bijvoorbeeld even doortrek naar de 180 dan kun je elkaar nog maar slecht verstaan in de auto. Maar misschien moet ik de deur rubbers een vervangen, daar zou het in ieder geval nooit minder van worden.
als je met 180 elkaar nauwelijks verstaat is er toch wel wat aan de hand lijkt me ik kan 200 rijden en dan horen we elkaar nog prima, :P als moet ik wel zeggen ik heb volgens mij wel een van de stillere X40's, heb een T4 en een 1.8 gehad maar die maakte kwa motorgeluid, rijgeluid en motortrillingen toch meer kabaal, merk het ook als ik stil sta (motor aan) dan hoor en voel je helemaal niks. (A)
Hierboven.
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Bramzel »

De deurrubbers zou je van een sloper kunnen overzetten? Of eerst de deurnaad eens afplakken en kijken of dat scheelt.
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: Windruis / geluidsniveau in de auto

Bericht door Harmjan »

Bramzel schreef: zo 14 jan 2018, 14:05 De deurrubbers zou je van een sloper kunnen overzetten? Of eerst de deurnaad eens afplakken en kijken of dat scheelt.
Ja ik heb ook nog een sloper staan maar m'n gevoel zegt dat dit niet veel oplost omdat die rubbers ook al wat ouder zijn en al vervormd, ik denk dat ik nieuwe rubbers moet proberen maar ik ga hem eerst ff proberen af te plakken idd;)
Plaats reactie