curtain airbags?

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
Plaats reactie
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

curtain airbags?

Bericht door schaefer »

Vraag:

Heeft een phase 1 ooit curtain airbags voor gehad als optie?
Op de sticker onderin mijn voorruit staat: SRS airbag, SIPS airbag en Curtain Airbag??

Wel voel ik in mijn A-stijlen een soort van plastic waar de bekleding over zit....??
Iemand die uitsluitsel kan geven?

gr. Schaefer

Edit: Kom op kennerssss :P (H)
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: curtain airbags?

Bericht door Wouter »

Zie hier je antwoord :

40-serie van Volvo volledig vernieuwd

(26 April 2000)

PERSBERICHT:

Nog veiliger, nog meer comfort en nog betere rij eigenschappen. De succesvolle Volvo's S40 en V40 zijn volledig vernieuwd en klaar voor de tweede fase van hun leven. Zij gaan die nieuwe fase in met het Inflatable Curtain (IC) als standaarduitrusting, net zoals de nieuwe V70 en de S80. Het motorenprogramma is bovendien uitgebreid met twee nieuwe common rail diesels.

Op het eerste gezicht lijkt het alsof er weinig is veranderd aan de Volvo's S40 en V40, maar niets is minder waar. Het vernieuwing was een zeer omvangrijk project, dat geruime tijd in beslag heeft genomen. De testauto's hebben ruim 2.500.000 kilometer gereden; een afstand die vergelijkbaar is met zes keer de omtrek van de aarde. De tests vonden plaats in drie verschillende werelddelen Europa, Noord-Amerika en Australië), in vijftien landen en in zeer wisselende klimaten, variërend van extreme kou (-300C) tot zinderende hitte (+450C).

"De auto's voelen nieuw aan. Ze bieden meer comfort, zijn stiller en de motoren hebben een upgrade ondergaan waardoor ze nog krachtiger zijn geworden. Het lijkt wel alsof deze Volvo's groter zijn geworden," legt projectmanager Cock Moret uit.

Veiligheid die nog verder gaat
De Volvo's S40 en V40 werden in 1995 gelanceerd en zijn sindsdien een groot succes gebleken. Hun ontwerp en kwaliteit zijn alom geprezen en op het gebied van veiligheid behoren ze tot de beste in hun klasse. Dit laatste werd in 1997 nog eens bevestigd door de EuroNCAP botsproeven. Veertien auto's van gelijke grootte werden getest en alleen de Volvo's S40 en V40 behaalden de hoge score van vier sterren. Begin dit jaar vond er opnieuw een EuroNCAP-test plaats. En weer behaalden beide Volvo-modellen een score van vier sterren.
Toch betekent dit resultaat niet dat Volvo op haar lauweren rust, als het gaat om het verbeteren van de veiligheid van haar auto's. Vorig jaar bijvoorbeeld zijn de Volvo's S40 en V40 standaard uitgerust met het revolutionaire Whiplash Protection System (WHIPS). En daar blijft het echter niet bij, gezien de introductie van het Infiatable Curtain (IC) als standaard op alle Volvo's S40 en V40. Volvo is de enige die deze airbagvariant standaard aanbiedt in dit segment. Dit opblaasbaar 'gordijn' zit verborgen in de A- tot en met de C-stijl, waardoor de voor én achterinzittenden in gelijke mate worden beschermd tegen zijwaartse aanrijdingen.

Dual Stage Airbag
Een ander nieuw veiligheidssysteem in de S40 en de V40 is de Dual Stage Airbag. Deze airbag zorgt bij een frontale botsing voor een betere bescherming van de voorinzittenden. Het grootste verschil met de standaard airbag is dat de Dual Stage Airbag de mate waarin hij zichzelf opblaast, laat afhangen van de kracht van de botsing.
De ISOFIX-voorziening is een derde nieuw veiligheidsaspect van de tweede generatie Volvo's S40 en V40. Dit gestandaardiseerde bevestigingssysteem voor kinderzitjes biedt als voordeel dat deze niet meer foutief kunnen worden bevestigd. Kinderen kunnen hierdoor nog veiliger worden vervoerd.

Twee nieuwe dieselmotoren
Op motorengebied is er eveneens belangrijk nieuws te melden. Het programma wordt uitgebreid met twee nieuwe diesels en de bestaande benzine turbomotoren worden behoorlijk gewijzigd. De twee nieuwe 1,9 liter dieselmotoren zijn voorzien van de modernste technologische snufjes, waaronder common rail. De een heeft een vermogen van 85 kW (115 pk) en een koppel van 265 Nm. De ander biedt 75 kW (102 pk) vermogen en een koppel van 215 Nm. Beide motoren hebben een brandstofverbruik van 5,4 liter per 100 kilometer.
De cilinderinhoud van het topmodel, de T4 high-pressure turbo, is vergroot van 1,9 naar 2,0 liter, terwijl het vermogen en koppel (147 kW/200 pk/300 Nm) gelijk blijven. Verder worden zowel de handgeschakelde versie als de automaat voorzien van twinscroll turbo technologie. M deze veranderingen zorgen ervoor dat de T4 nog beter reageert en een lager brandstofverbruik heeft.

De 2.0 T low-pressure turbo is ook op verschillende fronten verbeterd. Hierdoor biedt deze motor een hoger koppel, meer vermogen en een lager brandstofverbruik. Levert de huidige 2.0 T nog een vermogen van 118 kW (160 pk) en een koppel van 230 Nm, bij de nieuwe versie is dit gestegen tot 165 pk en 240 Nm. Daar komt bij dat het brandstofverbruik van de handgeschakelde versie is afgenomen van 8,7 naar 8,3 liter per honderd kilometer en bij de automaat van 9,5 naar 9,2 liter.

Nieuwe vijftraps automaat
De Volvo's S40 en V40 worden nu ook leverbaar met een nieuwe vijftraps automaat. Deze versnellingsbak biedt een aantal voordelen, zoals verbeterd comfort door preciezere overbrengingsverhoudingen en kortere afstanden tussen de versnellingen. Daardoor is ook de acceleratie verbeterd. Hard rijden gaat bovendien geruislozer, als gevolg van de vijfde versnelling.
De nieuwe automaat zorgt ook voor een lager brandstofverbruik. De vijftraps automaat is leverbaar in de 1.8-, de 2.0-, de 2.0 T en de T4-uitvoering.

Meer comfort
De gehele voorwielophanging is vernieuwd. De McPherson-steunen, het stuurhuis en de lage dwarsgeplaatste en vorkvormige wieldraagarm zijn bijvoorbeeld helemaal nieuw. In combinatie met de nieuwe afstelling zorgen deze wijzigingen ervoor dat de veren en schokdempers effectiever werken. Dit maakt de auto's comfortabeler en nog prettiger in het gebruik. Ook het rijden over een slecht wegdek is dankzij het nieuwe chassis plezieriger geworden.

"We hebben de wielbasis met 12 millimeter vergroot en de spoorbreedte aan de voorzijde met 18 millimeter. Dit betekent dat we grotere banden kunnen gebruiken waardoor het comfort nog meer toeneemt. De maat 195/55 is, afhankelijk van de motorversie, vervangen door de maat 185/65 of 195/60. Ook hebben we de achterwielophanging aangepast, waardoor de auto's beter in balans zijn," aldus Moret.

Minder geluid
De Volvo's S40 en V40 zijn ook stiller, deels het gevolg van een verbeterde motorophanging. Ook is het geluidsniveau verlaagd van zowel de motor als de wielen. Dit komt door het gebruik van een nieuwe en verbeterde geluidsisolatie tussen het motorgedeelte en het interieur van de auto en door de nieuwe voorwielophanging. De nieuwe common rail diesels en de verbeterde benzine turbomotoren zijn eveneens stiller dan hun voorgangers.

Subtiele wijzigingen in het ontwerp
Het interieur is op verschillende punten vernieuwd en straalt veel elegantie en kwaliteit uit. Het dashboard bijvoorbeeld heeft een facelift ondergaan en is daardoor nog ergonomischer en functioneler. De tunnelconsole is volledig vernieuwd en biedt vanuit ergonomisch opzicht meer comfort dan de oude. De vulling van de stoelen is verbeterd en biedt nu meer comfort. Ook zijn er twee nieuwe interieurstoffen ontwikkeld: Visby, een stof met leren afwerking op de kussens en rugleuning; en Bornholm, een exclusieve pluche stof
Aan de buitenkant zijn de voor- en achterbumpers opnieuw vormgegeven, samen met de spatborden aan de voorkant. Al met al geven deze veranderingen de auto een gespierdere uitstraling. Ook de nieuwe sierlij sten aan de zijkant, de grotere markeringslichten, de nieuwe lichtmetalen velgen, de gerestylde achterlichten en drie nieuwe carrosseriekleuren ('Peacock-groen/blauw, Atlantic-blauw en Desert Wind) maken van de Volvo's S40 en V40 een fris geheel.

"Door de jaren heen zijn de Volvo's S40 en V40 geprezen om hun ontwerp. Daarom hebben we ervoor gekozen om slechts enkele subtiele wijzigingen door te voeren om de auto's meer te laten aansluiten bij de grotere Volvo's," legt hoofddesigner Peter Horbury uit.

De vernieuwde Volvo's S40 en V40 zijn vanaf nu te koop. Ten opzichte van de bestaande S40/V40 geldt een prijsstijging van ongeveer één procent. De Volvo S40 is er vanaf Fl. 47.434,86. De Volvo V40 Fl. 49.693,66. In de zomer zullen de eerste exemplaren worden afgeleverd.


En de officiele berichtgeving:
http://www.volvoclub.org.uk/press/pdf/p ... essKit.pdf

En vanuit VADIS :
Afbeelding

Groetjes Wouter
Laatst gewijzigd door Wouter op vr 29 jan 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: curtain airbags?

Bericht door DirkT4 »

Dus nu hoef je alleen nog maar te weten wat het bouwjaar van je auto is, Schaver!

En mocht het niet kloppen met bovenstaande dan zou het wel eens kunnen zijn dat ze onderdelen uit een nieuwer model gebruikt hebben na een schade oid.
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
Jaapiooo...
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 581
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 07:56
14
Model: V70
Locatie: Zuid-Holland

Re: curtain airbags?

Bericht door Jaapiooo... »

Ik had ook zo'n sticker op m'n voorruit, terwijl er bij mij toch alleen maar een plofzak in het stuur zat. Raarrrr...
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: curtain airbags?

Bericht door schaefer »

ik heb ook gewoon het '97 model. wist wel dat de phase 2 ermee uitgerust was....
Raar dat japiooo ook die sticker op zijn voorruit had dan. Mogelijk is natuurlijk dat er een nieuwe voorruit in is gezet
van een nieuwer type. Maar gezien japiooo dit ook had?? Meer mensen met een phase 1 ('96/'97/'98/'99) die dit kunnen beamen van deze sticker op de voorruit?
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: curtain airbags?

Bericht door DirkT4 »

Nee, ik heb erop gelet toen er een nieuwe ruit inging dat ze de juiste hoeveelheid airbags erop weergaven. Moet er niet aan denken dat de brandweer mij niet uitknipt omdat ze denken dan het risico te lopen op een airbag ontploffing! (die er eigenlijk niet zit)
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
Gebruikersavatar
Mr-officer
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 21:30
14
Roepnaam:

Re: curtain airbags?

Bericht door Mr-officer »

HEEL ERG VERSTANDIG EN ZEKER NIET ONBELANGRIJK!!!!!

:vertag
Gebruikersavatar
Martijn1974
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:33
14
Roepnaam: Martijn
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: curtain airbags?

Bericht door Martijn1974 »

Als die plofzak er in zit dan staat er toch "IC" bovenin je B-stijl?!
Bij mijn zwager (phase II) wel. Bij mij (phase I) niet.
2020 - heden: Toyota Corolla TS Sport+ Power Hybrid, 2020, Emotional Red/night Sky Black.
2018 - 2020: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
Plaats reactie