OBD FCR software

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
Lucian
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 23:21
14
Model: V60
Bouwjaar: 2016
Locatie: Heerhugowaard

Re: OBD

Bericht door Lucian »

Volvo40 ray schreef:wat is dan het verschil met die van 12,50 en met degene die ik gepost had???? http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... tware.html
Alleen de prijs!!!!!!!!
Heb net even gekeken op de site van het bedrijf wat het programma gemaakt heeft zit in http://www.ilexa.co.uk. Prijzen daar:
VOL-FCR software ONLY Price: £115.00 (Excluding VAT at 15%)
VOL-FCR with SERIAL interface Price: £183.00 (Excluding VAT at 15%)

dus ook de link van jou zal je geen legale versie software krijgen waarschijnlijk...
Volvo V60 D2 R-Design 2016
Volvo V40 D2 Kinetic 2013
Volvo V50 1.8 ? 2007
Volvo S40 1.8 Europe 1999
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: OBD

Bericht door stefmen »

Volvo40 ray schreef:Dus moet even wachten wat het allemaal doet en vooral of deze mijn bouwjaar ook pakt eind 2002
maarja voor dat geld kan er niet zoveel fout gaan maar wat is dan het verschil met die van 12,50 en met degene die ik gepost had???? http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... tware.html
Legale/Illegale software denk ik? :P
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Lucian
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 23:21
14
Model: V60
Bouwjaar: 2016
Locatie: Heerhugowaard

Re: OBD

Bericht door Lucian »

stefmen schreef:Legale/Illegale software denk ik? :P
Dat vraag ik me erg af, gezien ze bijna 20 euro onder de prijs van fabrikant zelf zitten...
Buiten dat zit er een verloop bij van serieel naar usb, dus dat kost ook nog extra...

maar voor die 70 euro dan maar een wat minder legale versie...
Volvo V60 D2 R-Design 2016
Volvo V40 D2 Kinetic 2013
Volvo V50 1.8 ? 2007
Volvo S40 1.8 Europe 1999
Lucian
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 23:21
14
Model: V60
Bouwjaar: 2016
Locatie: Heerhugowaard

Re: OBD FCR software

Bericht door Lucian »

Net even geprobeert, maar helaas kan hij nog geen verbinding maken, wordt waarschijnlijk omdat hij alleen met COM 1 kan werken en mijn usb aansluitingen zijn dat niet, dus nu even kijken of ik COM poort nummers kan wijzigen met een stukje software en anders even ergens een verloop van serieel naar usb halen.
Volvo V60 D2 R-Design 2016
Volvo V40 D2 Kinetic 2013
Volvo V50 1.8 ? 2007
Volvo S40 1.8 Europe 1999
Gebruikersavatar
Volvo40 ray
Engine off
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 20:10
14
Locatie: Zwanenburg

Re: OBD FCR software

Bericht door Volvo40 ray »

En Lucian is het al gelukt :vertag
Heb er zelf ook 1 besteld voor dat geld kan er weinig fout gaan denk ik :vertag
Volvo V40 2.0 16v 2002 Phase (3) Elegance 170.000km
Lucian
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 23:21
14
Model: V60
Bouwjaar: 2016
Locatie: Heerhugowaard

Re: OBD FCR software

Bericht door Lucian »

nog niet echt tijd gehad, heb inmiddels wel nog een ander programma wat ik kreeg van een vriend. misschien komende week als ik er aan toe kom.
Volvo V60 D2 R-Design 2016
Volvo V40 D2 Kinetic 2013
Volvo V50 1.8 ? 2007
Volvo S40 1.8 Europe 1999
Gebruikersavatar
eighteenwheeler
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 14:15
14
Locatie: kampen

Re: OBD FCR software

Bericht door eighteenwheeler »

ja heb ik ook geprobeert en er is geen software voor de phase1!!!!!!!!!
:tumbdown
coen
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:19
14
Model: V40

Re: OBD FCR software

Bericht door coen »

eighteenwheeler schreef:ja heb ik ook geprobeert en er is geen software voor de phase1!!!!!!!!!
:tumbdown
ah, vandaar :D vond het al zo gek dat niets werkt, stomme software :D Maar dr zal toch wel iets zijn zodat je het uit kan lezen?
Lucian
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 23:21
14
Model: V60
Bouwjaar: 2016
Locatie: Heerhugowaard

Re: OBD FCR software

Bericht door Lucian »

coen schreef:ah, vandaar :D vond het al zo gek dat niets werkt, stomme software :D Maar dr zal toch wel iets zijn zodat je het uit kan lezen?
Ik heb inmiddels diverse programmatjes klaar staan om uit te proberen, moet er alleen de tijd nog even voor vinden, ook heb ik een computer blad liggen waar veel handige tips in stonden m.b.t. het zelf uitlezen van je auto. zal eens kijken of ik deze digitaal kan vinden of even inscannen. maar dit alles wordt na komende week aangezien ik nog het één en ander moet afhandelen voor mijn opleiding.
Volvo V60 D2 R-Design 2016
Volvo V40 D2 Kinetic 2013
Volvo V50 1.8 ? 2007
Volvo S40 1.8 Europe 1999
coen
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:19
14
Model: V40

Re: OBD FCR software

Bericht door coen »

Lucian schreef:
coen schreef:ah, vandaar :D vond het al zo gek dat niets werkt, stomme software :D Maar dr zal toch wel iets zijn zodat je het uit kan lezen?
Ik heb inmiddels diverse programmatjes klaar staan om uit te proberen, moet er alleen de tijd nog even voor vinden, ook heb ik een computer blad liggen waar veel handige tips in stonden m.b.t. het zelf uitlezen van je auto. zal eens kijken of ik deze digitaal kan vinden of even inscannen. maar dit alles wordt na komende week aangezien ik nog het één en ander moet afhandelen voor mijn opleiding.
misschien moeten we een keer afspreken, ik woon neit heel ver bij je vandaan (alkmaar) :-D

en anders kijk ik uit naar je ervaringen met de software (H)
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: OBD FCR software

Bericht door stefmen »

Nog nieuws?... Ik heb inmiddels ook mijn kabel binnen gekregen, maar ik heb geen USB uitvoering. Die van mij is gewoon serieel, dus ik moet me nog een verloopstekker halen van serieel naar USB.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: OBD FCR software

Bericht door huub1 »

stefmen schreef:Nog nieuws?... Ik heb inmiddels ook mijn kabel binnen gekregen, maar ik heb geen USB uitvoering. Die van mij is gewoon serieel, dus ik moet me nog een verloopstekker halen van serieel naar USB.
Ik heb hem ook inmiddels ontvangen en dat is ook een een met com aansluiting, maar ik kan hem ruilen voor een met usb aansluiting.
Misschien kan jij dat ook.
Want een verloop kost ook 10 euro en het is nog maar de vraag of dan alles naar behoren werkt.
Ik zou gewoon eens vragen.
Gr. Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: OBD FCR software

Bericht door DirkT4 »

Ik heb dus al 1,5 maand geleden een bestelling geplaatst en betaald bij vaya-obd incl. een e-mail dat ik graag een versie wil met een usb -aansluiting en nog steeds niets binnen en er wordt ook niet gereageerd op mijn e-mails.
Tijd om naar Bilthoven te rijden denk ik.....
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: OBD FCR software

Bericht door huub1 »

Ik zat met precies hetzelfde ik moest ook lang wachten bij deze leverancier omdat hij vakantie had, maar na een mailtje te hebben gestuurd met de vraag wanneer ik de interface zou krijgen verontschuldigde hij zich en 2 dagen later had ik hem in huis.
Dus ik zou nog even een mailtje wagen.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: OBD FCR software

Bericht door stefmen »

Ik heb ook moeten mailen. Dus dan zou ik dat ook maar even doen. Ik heb me een usb naar serieel convertor besteld, dus ben benieuwd. Hoop hem volgende week te krijgen.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
evdbeek
Engine off
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 21:31
14

Re: OBD FCR software

Bericht door evdbeek »

Heb al een tijdje een usb obd en ik kan gewoon met Fase 1 Volvo uitlezen met Vol-Fcr.

Heb hiervoor een Volkswagen Golf gehad en daar kon ik met de software echt alles wat een dealer ook kan. De Vol-Fcr software is veel beperkter.

Iemand nog alternatieven voor Vol-Fcr?
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: OBD FCR software

Bericht door stefmen »

Ik krijg het niet aan de praat (heb wel pas een half uurtje geprobeerd ofzo). Ik heb de kabel op Com 1 ingesteld, maar ik krijg geen verbinding. Ik heb Vol-FCR geprobeerd, ik heb Digimoto Lite geprobeerd en ik heb ProScan gedownload maar deze krijgt ook geen verbinding. Het ledje op de kabel brand trouwens altijd constant rood als ik hem aansluit.. Is dit bij iedereen zo?
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: OBD FCR software

Bericht door huub1 »

evdbeek schreef:Heb al een tijdje een usb obd en ik kan gewoon met Fase 1 Volvo uitlezen met Vol-Fcr.

Heb hiervoor een Volkswagen Golf gehad en daar kon ik met de software echt alles wat een dealer ook kan. De Vol-Fcr software is veel beperkter.

Iemand nog alternatieven voor Vol-Fcr?
Welke interface heb jij dan een usb of serieel?
En de software fcr?
Bij mij krijg ik de melding dat hij geen comport 1 kan vinden terwijl ik een usb interface heb, is er dan verschil in software tussen serieel en usb?
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: OBD FCR software

Bericht door DirkT4 »

Ik heb hem gisteren ook binnengehad! USB OBD II interface met Vol-FCR.
Zondag ga ik hem waarschijnlijk uitproberen/testen op een forumproefkonijn.
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: OBD FCR software

Bericht door huub1 »

Ik heb vandaag de usb uitvoering ontvangen maar nu wil de software weer een compoort hebben en deze zit niet op mijn laptop.
Ik heb op de site van ilexa gekeken en gezien dat er 2 versies software bestaat 1 voor serieel en 1 voor usb.
Ik heb die mijnheer van vaayaa waar ik het ding gekocht heb gevraagd of ik de versie van usb kon krijgen en kreeg als antwoord:op de website van Gerrit speek is veel info te vinden over vag com, daar gekeken maar kon geen software ontdekken om te downloaden.
Mijn vraag is heeft er iemand de versie voor usb uitvoering die werkt en of ik deze kan krijgen? (een kopie) want die van vaayaa dat zijn ook kopieen.
Gr. Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Plaats reactie