Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
stigma
5th Gear member
5th Gear member
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000

Re: Vacuum vacum zuigen tankdop, onderdruk in de tank

Bericht door stigma » wo 15 jan 2014, 20:30

sdirkx schreef:
stigma schreef: Wat betreft de opmerking over de Turbo en een negatieve druk op de inlaat, dit komt omdat, wanneer de turbo afblaast (of retour gaat naar een interne dump) dan word de lucht met een redelijk geweld de "andere kant" opgeschoten en word de lucht door de snelle onderdruk eruit geperst wat heel even een vacuüm creëert.
Dat is wat dus heel even je turbo meter laat zien bij het afblazen (negatieve bar), dit is echter geen constante waarde
Niet waar dus. Vacuumdruk bij stationair is er altijd bij n goed werkende motor. Installeer zelf maar n meter. Meten is weten zoals je zelf zegt.....

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Ik heb geen drukmeter nodig en zal dit ook niet gaan aanschaffen voor dit topic.
Zoals je hebt gelezen gaan mijn onkosten naar iets meer prioritaire zaken.
Ik neem aan dat je het zelf al hebt getest dus, ik ga in dit geval van je uitspraak uit.

ArjanZ
Engine off
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004

Bericht door ArjanZ » di 21 jan 2014, 11:37

Diagnose vanmorgen gesteld. Volgelopen koolstoffilter. Die zijn in NL niet voorradig dus 2 weken wachten op levering uit Zweden. Zou het dan eindelijk opgelost zijn? Voor de zekerheid wordt Evap-klep ook gecontroleerd bij verwisselen filter. En dan weer probleemloos rijden!?

EnigmaEll
Supporting Member
Supporting Member
Bouwjaar: 2002

Bericht door EnigmaEll » di 21 jan 2014, 11:40

Vant weekend ook een lichte sis bij het opendraaien van de dop.
En verder niets aan de hand. Maar het blijft vreemd dat ie dat soms doet.

stigma
5th Gear member
5th Gear member
Bouwjaar: 2000

Bericht door stigma » di 21 jan 2014, 12:15

ArjanZ schreef:Diagnose vanmorgen gesteld. Volgelopen koolstoffilter. Die zijn in NL niet voorradig dus 2 weken wachten op levering uit Zweden. Zou het dan eindelijk opgelost zijn? Voor de zekerheid wordt Evap-klep ook gecontroleerd bij verwisselen filter. En dan weer probleemloos rijden!?
Mooi dat het dan eindelijk duidelijk is maar dan vraag ik mij wel af, volgelopen met wat?
De "collector" wordt alleen gebruikt als tussenstation, dat betekend dus dat er meer dan dampen werden meegevoerd?

poeskat
Idle
Idle
Type: 1.8

Bericht door poeskat » za 04 mar 2017, 00:22

Ben ook bezig met dezelfde diagnose te stellen. Heb de tankdop al vervangen en de brandstofpomp omdat bij mij door de vacuüm niet het draadje was gebroken ( zoals vele keren daarvoor wel) maar nu de connector waar het draadje aan vast gesoldeerd zat. Resultaat......een half uur wachten op mijn vader met een sleepkabel omdat ie niet meer liep.
Ga morgen de pierburg solenoid vervangen. Daarna kijken of ik het koolstoffilter ook moet gaan vervangen ( volgens dealer grapje van €173,-). :O

poeskat
Idle
Idle

Bericht door poeskat » za 04 mar 2017, 16:03

Vandaag mijn Pierburg Solenoid, of terwijl tankontluchtingsventiel bij de motor aan de radiator vervangen. Ook stuk brandstofveilige slang vervangen naar het motorblok. Helaas na een stukje autobaan van nog geen 5 km. toch weer flink gesis als ik de tankdop losdraai. :swear
Zou ik nu echt het koolstoffilter moeten vervangen. Het vacuum in mijn tank zorgt nl. voor abnormale samenpersing van mijn brandstofpomp waardoor mijn draadjes steeds afbreken op het soldeerpunt. Al nieuwe tankdop gekocht, nu Pierburg Solenoid klep, en nieuwe brandstofpomp omdat draadje en ijzeren lipje waar de draad aan gesoldeerd zit helemaal is afgebroken. Zo gaat het wel erg in de papieren lopen. :tumbdown

Knarvel
Engine off
Bouwjaar: 1999

Benzinetank bouwt vacuum op

Bericht door Knarvel » zo 02 jul 2017, 13:24

Goedendag forumgenoten,
Telkens als ik tank, valt mij op dat als ik de tankdop openmaak er een (sterke?) onderdruk vereffent wordt. Lijkt mij niet normaal, en dus vraag me dus af of en zo ja waar de tank een ontluchtings-aansluiting heeft.
Heb een groene 5-deurs V40 met 1,8l benzinemotor, Bj 99.

krismazur
Supporting Member
Supporting Member
Model: Andere
Contacteer:

Re: Benzinetank bouwt vacuum op

Bericht door krismazur » zo 02 jul 2017, 14:43

Deze wagens hebben evap systeem
Staat veel beschreven op het forum
Even doorzoeken dan klm je snel achter hoe en wat