Ik heb t nog nergens goedkoper gezien dan normale 98 hoor...?hinse schreef:Iets wat ik niet snap, als V-power of Ultimate echt een betere brandstof zou zijn, waarom is het dan vaak goedkoper dan gewoon 98? Doesn't make sense...
Ik tank Ultimate.. Waarom? Ben er nog niet uit, maar voelt gewoon beter...
(Ervaringen alternatief) Octaan Euro 98 95 voor turbo benz
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: V-power of 98?
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: V-power of 98?
Zag toevallig vandaag bij de lokale Tinq (witte pomp) dat die gewoon werden gevult door een tankwagen van de GULF. Zal er verschil zitten in de brandstof die de Gulf zelf gebruikt en die zij aanbieden aan de witte pomp?V3lv3T schreef:Inderdaad, V-Power 100
Heb ik vorige keer ook getankt, maar niet echt op gelet of er verschil in zat.
Naar mijn mening zijn de premium brandstoffen zowieso beter, meer smering en schoner, maar of je er meer power en kilometers uit haalt...
Met andere woorden, of het zijn geld waard is weet ik niet, maar het is als het goed is zowieso beter voor je motor.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- MathijsT4
- Idle
- Berichten: 85
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 19:54
- 14
- Locatie: Utrecht
Re: Alternatief voor euro 98? t.b.v. T4
Heb op een tankstation gewerkt en de mening vd eigenaar (oud zakkenvuller bij Shell) was duidelijk!
V-power is 95 met een additief - mooi product, nog betere marketing
in DLD is V-power 100, daar dus echt de moeite waard!!!
ik woon redelijk dichtbij een bp en de ultimate 98 bevalt supergoed qua verbruik!
nu nog de rechtervoet beheersen....
V-power is 95 met een additief - mooi product, nog betere marketing
in DLD is V-power 100, daar dus echt de moeite waard!!!
ik woon redelijk dichtbij een bp en de ultimate 98 bevalt supergoed qua verbruik!
nu nog de rechtervoet beheersen....
Ex- V40 T4 aut. 1998, mis hem!!! (maar niet de kosten)
nu een Skoda Fabia 1.2
nu een Skoda Fabia 1.2
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: V-power of 98?
Nee, zit geen verschil in dacht ikschaefer schreef:Zag toevallig vandaag bij de lokale Tinq (witte pomp) dat die gewoon werden gevult door een tankwagen van de GULF. Zal er verschil zitten in de brandstof die de Gulf zelf gebruikt en die zij aanbieden aan de witte pomp?V3lv3T schreef:Inderdaad, V-Power 100
Heb ik vorige keer ook getankt, maar niet echt op gelet of er verschil in zat.
Naar mijn mening zijn de premium brandstoffen zowieso beter, meer smering en schoner, maar of je er meer power en kilometers uit haalt...
Met andere woorden, of het zijn geld waard is weet ik niet, maar het is als het goed is zowieso beter voor je motor.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- Idle
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 14:43
- 14
- Locatie: Den Haag
2.0T / T4 ervaringen met euro 98
Het onderwerp zegt denk ik genoeg;
Wat zijn jullie ervaringen met 98 ten opzichte van 95.
Te denken aan prestaties, verbruik enz.
Wat zijn jullie ervaringen met 98 ten opzichte van 95.
Te denken aan prestaties, verbruik enz.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: 2.0T / T4 ervaringen met euro 98
Dannos ik heb geen ervaring met 95 ik heb altijd netjes 98 of hoger getankt.
Hoger wil zeggen v-power 100 in Duitsland en hierbij merkte ik een zeker verschil met 98 normaal of ultimate van bp kwa verbruik, soepelheid van lopen en prestaties.
Er zijn zat mensen die op 95 geen problemen hebben maar doorgaans rijden ze meer in de stad en heel rustig, ik raad je aan bij veel snelweg gewoon 98 te tanken
Hoger wil zeggen v-power 100 in Duitsland en hierbij merkte ik een zeker verschil met 98 normaal of ultimate van bp kwa verbruik, soepelheid van lopen en prestaties.
Er zijn zat mensen die op 95 geen problemen hebben maar doorgaans rijden ze meer in de stad en heel rustig, ik raad je aan bij veel snelweg gewoon 98 te tanken
- MathijsT4
- Idle
- Berichten: 85
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 19:54
- 14
- Locatie: Utrecht
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
bij mij heel simpel..
als ik 98 tank dan staat de boordcomputer om ca 600
en met ultimate tegen de 700 aan.. en ik begrijp er geen ruk van want ik heb echt altijd een zware voet!!!
als ik 98 tank dan staat de boordcomputer om ca 600
en met ultimate tegen de 700 aan.. en ik begrijp er geen ruk van want ik heb echt altijd een zware voet!!!
Ex- V40 T4 aut. 1998, mis hem!!! (maar niet de kosten)
nu een Skoda Fabia 1.2
nu een Skoda Fabia 1.2
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
Mensen, ook in Nederland is er octaan 100 te verkrijgen.
Bij bepaalde tankstations van Gulf kan je challenger verkrijgen.
Zowel voor benzine en een diesel slurper is er challenger.
Hierbij een linkje voor de mensen die de cijfertjes exact willen weten.
http://www.gulf.nl/inc/output_document. ... enzine.pdf
Voor de mensen die willen zoeken of ze in hun buurt zitten..
http://www.gulf.nl/index.php?m=1&sm=1&l ... nkstations
Zelf eenmaal getankt, de motor liep een stukje soepeler en met een iets lager toerental behaalde ik dezelfde snelheid.
Maar ja, ik tank uiteraard.. LPG dus ik rij er niet vaak op.
Bij bepaalde tankstations van Gulf kan je challenger verkrijgen.
Zowel voor benzine en een diesel slurper is er challenger.
Hierbij een linkje voor de mensen die de cijfertjes exact willen weten.
http://www.gulf.nl/inc/output_document. ... enzine.pdf
Voor de mensen die willen zoeken of ze in hun buurt zitten..
http://www.gulf.nl/index.php?m=1&sm=1&l ... nkstations
Zelf eenmaal getankt, de motor liep een stukje soepeler en met een iets lager toerental behaalde ik dezelfde snelheid.
Maar ja, ik tank uiteraard.. LPG dus ik rij er niet vaak op.
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 07 aug 2009, 01:12
- 14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
Tank zelf euro 95 en hij loopt als een trein.
Heb hem zelf een paar maanden maar de vorige eigennaar gebruikte ook altijd 95.
Dus ja moet ik dan over op de duurdere 98?
Heb hem zelf een paar maanden maar de vorige eigennaar gebruikte ook altijd 95.
Dus ja moet ik dan over op de duurdere 98?
-
- Idle
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
- 14
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
Goede tip die challenger.
Ik heb een Gulf om de hoek zitten dus de volgende tank beurt ga ik die zeker proberen
Ik heb een Gulf om de hoek zitten dus de volgende tank beurt ga ik die zeker proberen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 07 aug 2009, 01:12
- 14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
Wat zal het schelen dan de 95 of 98?
Ja de prijs 98 is duurder.
Ja de prijs 98 is duurder.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
98 loopt een T4 gewoon beter op en 100 loopt die nog beter op plus verbruik gaat omlaag.
- Thijs
- Veteraan
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Thijs
- Locatie: België
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
het voordeel dat je doet op het verbruik door 98 is verwaarloosbaar; Als het er al is!
Als je 95tankt en de wagen rijdt vlot, stottert niet of dergelijke dingen. Gewoon blijven verderdoen dan. Anders zou ik zeker overstappen naar 98. Heb het hier al meerdere keren gehoord dat de wagen nukkig of bokkig was op 95. (heb het over turbomodellen)
In een atmosferische wagen maakt het niet zo veel uit. Hogere octaangehaltes hebben vooral voordeel bij meer performance motoren.
Zoals Rob zegt:
Turbo: 98
Non-turbo: 95
Maar dat slaat dan enkel op de X40. Er zijn genoeg atmosferische motoren die beter draaien op 98. (zoals Porsche bv)
Ik heb in mijn moto (BMW 1200) voor het eerst 95 gedaan gistere. Ben benieuwd naar het verschil. Momenteel heb ik nog niets gemerkt.
En tot slot: normaal gezien zijn de motoren van de X40 voorzien van een systeem dat er voor zorgt dat de wagen zich automatisch aan het octaangehalte aanpast. Maar ja, praktijk en theorie komt niet altijd overeen.
Als je 95tankt en de wagen rijdt vlot, stottert niet of dergelijke dingen. Gewoon blijven verderdoen dan. Anders zou ik zeker overstappen naar 98. Heb het hier al meerdere keren gehoord dat de wagen nukkig of bokkig was op 95. (heb het over turbomodellen)
In een atmosferische wagen maakt het niet zo veel uit. Hogere octaangehaltes hebben vooral voordeel bij meer performance motoren.
Zoals Rob zegt:
Turbo: 98
Non-turbo: 95
Maar dat slaat dan enkel op de X40. Er zijn genoeg atmosferische motoren die beter draaien op 98. (zoals Porsche bv)
Ik heb in mijn moto (BMW 1200) voor het eerst 95 gedaan gistere. Ben benieuwd naar het verschil. Momenteel heb ik nog niets gemerkt.
En tot slot: normaal gezien zijn de motoren van de X40 voorzien van een systeem dat er voor zorgt dat de wagen zich automatisch aan het octaangehalte aanpast. Maar ja, praktijk en theorie komt niet altijd overeen.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
Denk dat het ook belangrijk is wat de motor is gewend het altijd op 98 en dan op 95 gaat denk ik niet goed.
Altijd op 95 en dan naar 98 zou je toch wel verschil moeten merken
Altijd op 95 en dan naar 98 zou je toch wel verschil moeten merken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: vr 07 aug 2009, 01:12
- 14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
Dus eigenlijk tank leegrijden en dan is 98 proberen.
Zou je verschil ook gelijk dan merken of naar een paar keer tanken pas?
Zou je verschil ook gelijk dan merken of naar een paar keer tanken pas?
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Ervaringen alternatief voor euro 98 (bv 95) voor T4/2.0T?
Tja of je het meteen merkt denk het wel, ik merkte het verschil tussen 98 en 100 meteen bij de eerste tank al
-
- Engine off
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 06 mar 2010, 17:59
- 14
Volvo S40 T4
Effe een kleine vraag.
kan het kwaad als je euro 95 benzine tank in plaats van euro 98?
zo ja wat kan er gebeuren dan?
kan het kwaad als je euro 95 benzine tank in plaats van euro 98?
zo ja wat kan er gebeuren dan?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Volvo S40 T4
kan geen kwaad. Echter op 98 zal je T4 waarschijnlijk wat beter lopen. Al zijn er leden die geen verschil (of lees geen problemen met 95) ervaren.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Re: Volvo S40 T4
Als de motor (hoorbaar) gaat 'pingelen' (onregelmatige ontbranding), dan is dit wel schadelijk voor de motor. Dus mocht ie onregelmatig lopen op 95 dan moet je zeker overstappen op 98. Een knock/pingelsensor kan dit in moderne motoren voorkomen.Bart1602 schreef:Effe een kleine vraag.
kan het kwaad als je euro 95 benzine tank in plaats van euro 98?
zo ja wat kan er gebeuren dan?
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: 2.0T / T4 ervaringen met euro 98
dannos1986 schreef:Het onderwerp zegt denk ik genoeg;
Wat zijn jullie ervaringen met 98 ten opzichte van 95.
Te denken aan prestaties, verbruik enz.
Bij onze T4:
- meer km op 98
- 98 is beter voor een turbootje, en loopt gewoon beter op 98
- altijd BP Ultimate en ron100 in Duitsland wanneer mogelijk
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!