Alles over Volvo Vadis topic

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
Gebruikersavatar
R.O.B
Veteraan
Veteraan
Berichten: 9658
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Rob
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door R.O.B »

Dodo-tje schreef:Is er al iemand die heeft kunnen werken met VIDA (2010D)?

Gewoon nieuwsgierigheid hoor!
Ongeveer 15 topics onder dit topic: Alles over VIDA
Gebruikersavatar
mmmark84
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 09:04
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Middelburg

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door mmmark84 »

Ook ik krijg nu de melding "kan geen id vinden met waarde: xxxxx", echter heb ik internet explorer 9 er al af gemikt... Ik gebruik Win7 64bit en Vadis heeft voorheen altijd gewerkt. IE9 is er denk ik automatisch weer op gekomen want ik moest deze weer uitschakelen bij de windows onderdelen, echter werkt hij nu nog steeds niet :tumbdown . Herinstallatie heeft ook niet geholpen... Iemand?
Image
V40 2.0 (Grote Smurf) - Webdagboek
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door volvoS40 »

mmmark84 schreef:echter heb ik internet explorer 9 er al af gemikt...
terugzetten. of een oud laptoppie scoren en daar vadis op draaien (super handig)
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Freek63
Engine off
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17
12

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door Freek63 »

mmmark84 schreef:Ook ik krijg nu de melding "kan geen id vinden met waarde: xxxxx", echter heb ik internet explorer 9 er al af gemikt... Ik gebruik Win7 64bit en Vadis heeft voorheen altijd gewerkt. IE9 is er denk ik automatisch weer op gekomen want ik moest deze weer uitschakelen bij de windows onderdelen, echter werkt hij nu nog steeds niet :tumbdown . Herinstallatie heeft ook niet geholpen... Iemand?
Ik heb VIDA 2011D op twee laptops aan het werk (één voor reserve...). Een oud beestje met XP SP3, 2Gb, IE8 en een wat nieuwere met 7 ultimate 64b, 4Gb, IE9. Vaak gaat er iets mis met de patch. Je moet de goede patch gebruiken, die dus bij de juiste VIDA hoort. Zet eerst de monitor uit door rechtsonder op het icoontje 'VIDA' te 'linksklikken'. Selecteer 'stop' en wacht totdat het 'lampje' rood wordt. Je plakt de patch in de root en je vult, tijdens de uitvoering van de patch, het pad C:\ in. Klik daarna op de button linksonder (dit is normaal de OK-knop; wel lastig dat de patch in het Chinees geschreven is - Zal de invloed van Geely zijn...). Het invullen van het pad is wel belangrijk. Als het niet werkt probeer dan een andere pad, bijv C:\VIDA\. Vul tot slot 1 of admin in als username.
Laatst gewijzigd door Freek63 op ma 09 apr 2012, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mmmark84
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 09:04
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Middelburg

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door mmmark84 »

Freek63 schreef:Ik heb VIDA 2011D op twee laptops aan het werk (één voor reserve...). Een oud beestje met XP SP3, 2Gb, IE8 en een wat nieuwere met 7 ultimate 64b, 4Gb, IE9. Vaak gaat er iets mis met de patch. Je moet de goede patch gebruiken, die dus bij de juiste VIDA hoort. Zet eerst de monitor uit door rechtsonder op het icoontje 'VIDA' te 'linksklikken'. Selecteer 'stop' en wacht totdat het 'lampje' rood wordt. Je plakt de patch in de root en je vult, tijdens de uitvoering van de patch, het pad C:\ in. Klik daarna op de button linksonder. Het invullen van het pad is wel belangrijk. Als het niet werkt probeer dan een andere pad, bijv C:\VIDA\. Vul tot slot 1 of admin in als username.
Bedankt voor je reactie, alleen ik heb het over Vadis (gaat dit topic ook over). Ik zal Vida eens proberen te pakken te krijgen want ik ben ontzettend onthand zo :tumbdown
Image
V40 2.0 (Grote Smurf) - Webdagboek
Freek63
Engine off
Berichten: 24
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 12:17
12

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door Freek63 »

VADIS is wel wat achterhaald, hoewel voor onze X40 gaat het nog wel, maar je moet maar toevallig zo'n oude copmuter hebben om VADIS op te draaien. Anders gewoon torrent zoeken (VIDA 2011D) en downloaden met Bittorrent of zo. Je moet wel via een proxy gaan, andere sites zijn geblokkeerd (http://www.ikwilthepiratebay.nl/#!proxy ). De torrent vervolgens op een (double-layer-)DVD branden, je vindt dan ook de bijbehorende patch. Succes.
Gebruikersavatar
mmmark84
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 09:04
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Middelburg

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door mmmark84 »

Heb vadis op win7 64 draaien, geen probleem geweest tot nu toe. hheb vida intussen binnen. komt goed.
Image
V40 2.0 (Grote Smurf) - Webdagboek
Gebruikersavatar
R.O.B
Veteraan
Veteraan
Berichten: 9658
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Rob
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door R.O.B »

Yep, hier heb ik ook VADIS draaien op Windows 7 Home Premium. Het engiste wat ik heb moeten doen, is bij eigenschappen -> compabiliteit -> Bij Bevoegdheidsniveau aangevinkt; Dit programma als Administrator uitvoeren. Niks bij compabiliteitsmodus.
Gebruikersavatar
mmmark84
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 09:04
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Middelburg

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door mmmark84 »

Oud pc/laptopje heb ik niet liggen. Vida kreeg ik niet geinstalleerd vanwege win 7 home premium vs pro en daarna bleek ook nog dat er wat bestanden miste volgens de installatie log op windows xp.

heb vadis nu maar op een virtual machine geinstalleerd (windows XP pro) werkt perfect, kan de VM gewoon laten draaien zodat ik een vadis venster op mn 3e pc scherm heb staan :tumbup
Image
V40 2.0 (Grote Smurf) - Webdagboek
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door volvoS40 »

ik had hem dus op een 7 gebakje, 1 of andere rare crash gehad, en er miste idd iets. lang leve de 2e hands goedkope draagbare klapbakken, draaid (internet loos) al maanden prima op een xp gebakje.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
bluemaster
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 10:46
12
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Marco
Locatie: Almere

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door bluemaster »

Dames en Heren, de vlag mag uit ! Eindelijk gelukt om een Volvo installatie te doen. Het betreft hier een VADIS 2005A in het engels, op mijn Vista laptop.
Het is nog even zoeken hoe het allemaal precies werkt, maar dat komt vanzelf. Wel lastig zoeken in het engels, van sommige dingen heb ik geen idee hoe ze heten in het engels. En in welke sectie zit bijvoorbeeld het ruitensproeier systeem ?

Al met al ben ik zo blij als een kind dat het eindelijk gelukt is.
Straks heb ik een leuk peeceetje over waar ik nog eens mee ga stoeien om VIDA te installeren, maar voorlopig kan ik vooruit. :dance
volvov4020t
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: neede gld

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door volvov4020t »

Ik krijg de melding: Can't find ID with value P-060968400400B. Please contact your VADIS administrator if you need any help.

krijg deze melding ook,gebruik ie9,hoe kan ik er ie8 eropzetten,
als ik t probeer zecht de comp staat al een nieuwere versie op,
en stopt dan met installeren
volvov4020t
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:53
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Locatie: neede gld

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door volvov4020t »

heb eindelijk vadis aan de praat,maar is in t engels,is deze om te zetten naar nl?
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door MarcO »

Volgens mij niet :think
wbe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door wbe »

hallo,

ik had vadis 2003 werkend op een oude laptop zonder internet en de datum terug gezet naar 2003 deze laptop gebruik ik ook alleen voor vadis.
Nu heb ik hem laatst gebruikt tijdens het vervangen van mijn dubbelmassa vliegwiel, koppeling en alles wat daar bij hoort. de eerste dag ging prima maar de volgende dag zou ik het weer aan zetten maar hij komt wel onder in de balk te staan maar er gebeurt niks.

nu heb ik even tijd om het te herstellen maar krijg er geen beweging meer in. via taakbeheer kan ik hem wel maximaliseren en dan krijg ik er een wit beeld voor waar wel vadis boven staat maar ik kan niks aan klikken of zo zelfs het kruisje werkt niet.

inmiddels heb ik alles verwijdert en op nieuw geinstaleerd maar het probleem blijft.

heeft iemand dit vaker gehad ?


groet watze
sdirkx

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door sdirkx »

Belangrijkste is dat je geen nieuwere IE hebt dan 8. Anders werkt ie niet.
wbe
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
14
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door wbe »

sdirkx schreef:Belangrijkste is dat je geen nieuwere IE hebt dan 8. Anders werkt ie niet.

daar was ik enkele weken terug ook al achter gekomen en heb daarom nu een oude laptop.

maar het probleem is inmiddels op gelost denk ik. ik heb de laptop een uurtje laten draaien en probeer en ja hoor hij doet het weer :tumbup

nu maar hopen dat het zo blijft :D
peet3kabo
Idle
Idle
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 20:38
8
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2002

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door peet3kabo »

Een ding kan ik nu ook vertellen.
Op Windows 10 werkt het ook niet.........
Ik krijgt hem wel opgestart maar geeft ook telkens foutcodes als je iets selecteert.
Nu eerst maar weer proberen Windows 7 te recoveren.
Had in ieder geval geen problemen met de datum, heb daarvoor een goede torrent te pakken gehad.
Engelse 2005a versie.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
peet3kabo
Idle
Idle
Berichten: 56
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 20:38
8
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2002

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door peet3kabo »

Yep, werkt nu wel op Windows 7 met IE8.
Geen problemen met datum.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Alles over Volvo Vadis topic

Bericht door MarcO »

Je had ook een virtual server kunnen proberen met W7. Kun je zelf op W10 blijven draaien.
Plaats reactie