Alles over verbruik 2.0T, T4 ...
- COOLV40
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
- 13
- Locatie: 't leven is goed in het brabantse land
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Het benzineverbruik van mn V40 is dramatisch over de laatste 4 tankbeurten.
Ik kom uit op 12,5l / 100km of 1 op 8
Dit terwijl ik redelijk rustig rij en niet extreem veel van de motor vraag.
Even een vergelijking:
Een BMW 335i, een 3-liter 6 cilinder 309pk met twee turbo's haalt een gemiddeld verbruik van
9,6l / 100km en binnen bebouwde kom van 14,4l / 100km
Je gaat je toch wel afvragen waar mijn V40 de benzine laat
Ik krijg er iig geen pk's voor terug en hij lekt ook niet aan de onderkant, maar ik loop er wel op leeg
Het rekensommetje met de kilometers die ik rij komt uit op 340 euro per maand aan alleen benzine
Wordt je niet vrolijk van, dus toch maar eens naar de garage
Ik kom uit op 12,5l / 100km of 1 op 8
Dit terwijl ik redelijk rustig rij en niet extreem veel van de motor vraag.
Even een vergelijking:
Een BMW 335i, een 3-liter 6 cilinder 309pk met twee turbo's haalt een gemiddeld verbruik van
9,6l / 100km en binnen bebouwde kom van 14,4l / 100km
Je gaat je toch wel afvragen waar mijn V40 de benzine laat
Ik krijg er iig geen pk's voor terug en hij lekt ook niet aan de onderkant, maar ik loop er wel op leeg
Het rekensommetje met de kilometers die ik rij komt uit op 340 euro per maand aan alleen benzine
Wordt je niet vrolijk van, dus toch maar eens naar de garage
- BOULLIET4
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 16:04
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zundert
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
wat mij op viel bij mijn phase 1 2liter is als je hem iets verder door trekt 3500toeren dat hij minder verbruikte,je kunt het is proberen.
groeten ruud
groeten ruud
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Klopt ik zag eens ergens een filmpje wat gebeurd met de film (hitte draad) als je rem reiniger erop spuit....dan zie ongeveer wat er gebeurd als je een vuurtje bij een 8mm filmpje houdsdirkx schreef:Ik zou het risico niet lopen persoonlijk. Dat schijnt niet zuiver genoeg te zijn en te aggressief misschien ook wel.
(Een MAF sensor is duur!)
- COOLV40
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
- 13
- Locatie: 't leven is goed in het brabantse land
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Ik heb nog eens wat rondgevraagd en gezocht en ben tot de volgende conclusie gekomen;
Volgens de autoweek carbase zijn de verbruikscijfers:
binnen beb.kom 1 op 7,6
buiten beb.kom 1 op 14,1
gemiddeld 1 op 10,8
Gezien z'n leeftijd en kilometerstand mag je verwachten dat het verbruik nu iets hoger ligt.
Feit blijft dat de V40 (1997) in verhouding met de huidige generatie motoren dus niet zuinig is.
Mijn verbruik van nu de laatste 4 tankbeurten van 1 op 8 zit rekening houdend met bovenstaande
dus redelijk in de lijn der verwachting.
Wat ik me nu afvraag is of het mogelijk is met nieuwe technieken de motor te tweaken, zodat het
verbruik wat gunstiger wordt. Bijvoorbeeld met chiptuning of anders.
Stel dat je ipv 1 op 8 1 op 11 kunt halen dan bespaar je al gauw 100 euro per maand aan benzine met
2100 km per maand en heb je de kosten van chiptuning er dus zo uit.
Verder vertrouw ik de "beloofde" verbruikcijfers van die chiptuning boys niet zo, maar zou eens
graag weten van mensen hier wat het nou werkelijk scheelt in de praktijk.
Zijn er hier die daar ervaringen mee hebben ??
Volgens de autoweek carbase zijn de verbruikscijfers:
binnen beb.kom 1 op 7,6
buiten beb.kom 1 op 14,1
gemiddeld 1 op 10,8
Gezien z'n leeftijd en kilometerstand mag je verwachten dat het verbruik nu iets hoger ligt.
Feit blijft dat de V40 (1997) in verhouding met de huidige generatie motoren dus niet zuinig is.
Mijn verbruik van nu de laatste 4 tankbeurten van 1 op 8 zit rekening houdend met bovenstaande
dus redelijk in de lijn der verwachting.
Wat ik me nu afvraag is of het mogelijk is met nieuwe technieken de motor te tweaken, zodat het
verbruik wat gunstiger wordt. Bijvoorbeeld met chiptuning of anders.
Stel dat je ipv 1 op 8 1 op 11 kunt halen dan bespaar je al gauw 100 euro per maand aan benzine met
2100 km per maand en heb je de kosten van chiptuning er dus zo uit.
Verder vertrouw ik de "beloofde" verbruikcijfers van die chiptuning boys niet zo, maar zou eens
graag weten van mensen hier wat het nou werkelijk scheelt in de praktijk.
Zijn er hier die daar ervaringen mee hebben ??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: wo 06 okt 2010, 21:01
- 13
- Locatie: hilversum
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Ik rij met mijn v40 uit 99 2.0 ongeveer 9l/100km op de boordcomputer bij gemengd gebruik, zal eens even als ik m zo volgooi de meter op 0 zetten en eens kijken hoeveel ie precies verbruikt ofwel hoeveel km ik kan rijden op de volle tank
Volvo V40 2.0 02-1999, 179000 en een beetje.....
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Boordcomputer is niet heel nauwkeurig. Die waarden zou ik niet gebruiken. Tis meer een indicatie tijdens het rijden (daar kijk ik wel vaak naar)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: wo 06 okt 2010, 21:01
- 13
- Locatie: hilversum
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Jammer is dat he dan bouwen ze een boordcomputer en dan kan je er nog niet vanuit gaan haha. Maar iemand enig idee hoeveel de afwijking ongeveer is bij het gemiddeld verbruik op de computer?
Volvo V40 2.0 02-1999, 179000 en een beetje.....
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 14
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Gewoon laten ombouwen naar LPG. Dan is verbruik helemaal niet meer interessant. Je lacht je slap bij de pomp.
Re: B Behoorlijk hoog benzineverbruik
Naja, dat zal niet bij iedereen gelijk zijn. Wat ik zag is dat het bij mij ongeveer 0,5 liter op de 100km scheelde. Hij gaf wat gunstiger/zuiniger aan dan de werkelijkheid.
edit: ombouw is natuurlijk niet echt goedkoop en dus moet je aardig wat km's rijden. Daarbij is regelmatig kleppen stellen schijnbaar ook best prijzig.
edit: ombouw is natuurlijk niet echt goedkoop en dus moet je aardig wat km's rijden. Daarbij is regelmatig kleppen stellen schijnbaar ook best prijzig.
-
- Engine off
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 15:07
- 13
extreem verbruik
Hallo mensen ik rij een V40 uit 1998 1.8 nu is het gemiddeld verbruik van deze auto 1 op 7 moet na 350 km alweer tanken. weet iemand misschien waar dit aan kan liggen. De auto lekt niet en stinkt niet is pas gekeurd en alles was ok. Ik hoop dat iemand iets meer weet.
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: extreem verbruik
Thermostaat al eens nagekeken?
Als deze kapot is wil het gebruik ook wel eens flink toenemen.
(een apk keuring is trouwens niet veel waard en zegt vrij weinig over de echte technische staat van een flink aantal zaken, dus daar heb je weinig aan, dat is zo vaak ook een misleidend verkoopargument bij de aankoop van een auto)
Als deze kapot is wil het gebruik ook wel eens flink toenemen.
(een apk keuring is trouwens niet veel waard en zegt vrij weinig over de echte technische staat van een flink aantal zaken, dus daar heb je weinig aan, dat is zo vaak ook een misleidend verkoopargument bij de aankoop van een auto)
Laatst gewijzigd door DirkT4 op vr 26 nov 2010, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
Re: extreem verbruik
Oef! Is mij zelfs nog niet gelukt met toch wel 'iets' meer paardjes.
Kan van alles zijn. Hoe is de onderhoudshistorie? Bougies, luchtfilter,....
Verder kan bv een lambda-sensor de oorzaak zijn. Of thermostaat zoals Dirk zegt.
Heb je foutcodes/lampje? Uit (laten) lezen lijkt me wel nuttig.
PS: Het voorsteltopic is verplicht hier om te kunnen posten...
Kan van alles zijn. Hoe is de onderhoudshistorie? Bougies, luchtfilter,....
Verder kan bv een lambda-sensor de oorzaak zijn. Of thermostaat zoals Dirk zegt.
Heb je foutcodes/lampje? Uit (laten) lezen lijkt me wel nuttig.
PS: Het voorsteltopic is verplicht hier om te kunnen posten...
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Hoog verbruik!
Sinds een tijdje valt het me op dat me S aardig wat verbruikt (Volvo S40 1997 2.0 automaat), ik rijd best rustig (wel gewoon de max. snelheid) en hij verbruikt gemiddeld 1 op 8!!!!!! , dit heeft ie voorheen niet gedaan toen reed ik 1 op 11!! En dit was zelfs in de zomer met de airco (ECC) vol aan!!! Hebben jullie misschien tips? Miscchien dat ik bepaalde delen van de motor makkelijk kan demonteren en schoonmaken ofzo?? Wouter misschien een idee?
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Hoog verbruik!
Zomer komt motor sneller op temperatuur dus minder autochoke (denk ik)
in de winter/koudere dagen duurt het even om motor warm te krijgen.
Had daar voor Omega 2.5 v6 automaat. zomer gebruik 1op10/11, winter daar in tegen1op6,5/7,5
daarom rij ik nu V40
en ook hier verschil aanweezig, zomer 1 op 13/13,5 winter 1 op 10/11 soms zelf 1op9 bij korte stukjes (2 liter 96 handbak)
in de winter/koudere dagen duurt het even om motor warm te krijgen.
Had daar voor Omega 2.5 v6 automaat. zomer gebruik 1op10/11, winter daar in tegen1op6,5/7,5
daarom rij ik nu V40
en ook hier verschil aanweezig, zomer 1 op 13/13,5 winter 1 op 10/11 soms zelf 1op9 bij korte stukjes (2 liter 96 handbak)
-
- Idle
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 13:42
- 13
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
Re: Hoog verbruik!
Heb je toevallig winterbanden met een andere maat dan zomerbanden? Als je winterbanden een grotere omtrek hebben, lijkt het ook of je meer verbruikt. Je wiel draait immers minder vaak rond en daardoor gaan je kilometers ook minder hard
Scheelt bij mij bijvoorbeeld op de teller zo'n 10 km/uur, wat dus ook merkbaar is in 'het aantal kilometers dat ik op een tank rij'
Scheelt bij mij bijvoorbeeld op de teller zo'n 10 km/uur, wat dus ook merkbaar is in 'het aantal kilometers dat ik op een tank rij'
- Goelette
- Idle
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 21:39
- 14
Re: Verbruik 2.0 ? (hoog?
ben ook wel geïnteresseerd in mogelijke problemen met bijbehorende oplossing, mijn 1.8 benzine handgeschakelde bak uit 1997 doet nu 1:7.... dat vind ik ronduit belachelijk om eerlijk te zijn, zeker aangezien mijn vrouw er altijd mee rijdt en die rijdt rustig.
Ik begrijp wel dat het koude weer en het voornamelijk stadsverkeer rijden ook niet zal helpen, maar dit soort cijfers doen mij toch vermoeden dat ik ergens een sensor vuil of kapot heb ofzo.
Waar kan ik zoiets aan zien of waar kan ik dit laten nakijken (niet bij de dealer svp, dat is me veel te duur :) )
thx
Ik begrijp wel dat het koude weer en het voornamelijk stadsverkeer rijden ook niet zal helpen, maar dit soort cijfers doen mij toch vermoeden dat ik ergens een sensor vuil of kapot heb ofzo.
Waar kan ik zoiets aan zien of waar kan ik dit laten nakijken (niet bij de dealer svp, dat is me veel te duur :) )
thx
Laatst gewijzigd door Goelette op zo 09 jan 2011, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda: CRX 1986, CRX 1988, Halve CRX aanhanger
Rover: 216 Cabrio 1996
Volvo: V40 1.8 1997
Renault: Goelette Pick-up 1954, Goelette Bus 1954
BMW: K1100 LT 1998, 523 Touring (E39) 1997
Rover: 216 Cabrio 1996
Volvo: V40 1.8 1997
Renault: Goelette Pick-up 1954, Goelette Bus 1954
BMW: K1100 LT 1998, 523 Touring (E39) 1997
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Verbruik 2.0 ? (hoog?
Juist Goelette!! Dat vind ik nu ook, want een automaat is zowiezo duurder maar 1 op 8 gemiddeld is ronduit belachelijk!! Dat vind ik veeeeel te veel, dus hopelijk weet Wouter een paar kleine simpele doch functionele tips of we iets kunnen reinigen of iets zodat het beter wordt...
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Verbruik 2.0 ? (hoog?
Gasklep en stationair klep schoon/gereinigd?
Hebben alle bougies een licht grijze kleur?
Temperatuur van motor normaal?
Alle wielen kunnen vrij draaien, blijft er geen rem hangen?
Groetjes Wouter
Hebben alle bougies een licht grijze kleur?
Temperatuur van motor normaal?
Alle wielen kunnen vrij draaien, blijft er geen rem hangen?
Groetjes Wouter
- Goelette
- Idle
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 21:39
- 14
Re: Verbruik 2.0 ? (hoog?
temp normaal en wielen draaien prima, andere dingen gaan we volgend weekend eens ff nakijken :)
kan het ook liggen aan gaatje in uitlaat? Die ga ik komend weekend ook repareren.
thx!
kan het ook liggen aan gaatje in uitlaat? Die ga ik komend weekend ook repareren.
thx!
Honda: CRX 1986, CRX 1988, Halve CRX aanhanger
Rover: 216 Cabrio 1996
Volvo: V40 1.8 1997
Renault: Goelette Pick-up 1954, Goelette Bus 1954
BMW: K1100 LT 1998, 523 Touring (E39) 1997
Rover: 216 Cabrio 1996
Volvo: V40 1.8 1997
Renault: Goelette Pick-up 1954, Goelette Bus 1954
BMW: K1100 LT 1998, 523 Touring (E39) 1997
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Re: Verbruik 2.0 ? (hoog?
@wouter kijk daar hebben we wat aan!! Maar hoe moet ik de gasklep en stationairhuis demonteren en waarmee moet ik het schoonmaken? Sorry Wouter maar ben een leek op dat gebied ,, en me wielen draaien wel vrij maar als ik ze een zwieper geef dan staan ze wel na een keertje draaien stil is dat goed?? Of moeten ze egt 3 keer omwentelingen maken voordat ze stil komen te staan...?
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!