Aceton in / bij de brandstof.

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
volvofreak898
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 16:21
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Meppel

Re: Aceton in / bij de brandstof.

Bericht door volvofreak898 »

kiwi schreef:Je zegt dat aceton geen hoax is, maar ik ben daar niet zo zeker van. Zoals hierboven beschreven ben ik chemisch onderlegd, en werk ik zelf als ingenieur voor bijvoorbeeld Shell en BP.
De additieven waar je voor betaald werken, punt uit. Zijn onderzocht, onderzoek zelf is onderzocht. Mensen merken het zelf ook en rijden dus de duurdere benzine / diesel. Als je denkt dat het goedkoper kan zeg ik dat je helemaal gelijk hebt. Maar dan moet je zelf gaan produceren, zelf gaan mengen, zelf opslag houden (en met iedere handeling een ton aan brandstof, veiligheid en milieu regels overschrijden).
Waar je vooral die extra euro's voor betaald is de kwaliteitscontroles. De fabrikanten garanderen een bepaalde consistente kwaliteit die jij nooit zal halen, dat kost hen arbeid en dus geld.

Wil je minder betalen, ga een kleinere auto rijden. Of een nieuwere. Of ga zuiniger rijden als geen andere auto kunt kopen...

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
nu wil ik je niet in het gezicht slaan want ben blij met elke reactie :).......maar
* het is al onomstotelijk bewezen dat diesels met n beetje aceton zuiniger lopen
* V power zit ook aceton in (van shell)
* wetenschappelijk en theoretisch zou de verbranding van diesel gemengd met aceton sneller dus feller zijn , dit doordat t oppervlakte iets veranderd word

idd aceton op zichzelf zou niet zuiniger rijden........ het gaat bij de aceton menging erom dat de diesel een andere moluculaire verbinding krijgt.



anyways ik was eerlijk gezegd ook meer op zoek naar bijvoorbeeld een goedje wat gelijk staat aan alle additieven samen, wat ik zelf kan toevoegen
Ik kan me voorstellen dat dit en beter voor me blok is aangezien ik niet karig hoef te zijn met iets, en per tankbeurt gauw 3 euro zal schelen p jaar dus 150 euro op pure kostprijs diesel , beter verbruik nog en minder slijtage niet meegerekend

Wil je minder betalen, ga een kleinere auto rijden. Of een nieuwere. Of ga zuiniger rijden als geen andere auto kunt kopen...
kom jij maar met een Volvo binnen dit budget waarvoor ik mijn V heb gekocht die zuiniger is dan :whistle :whistle

v50 is crap dus dat gaat al over
nieuwe v40"s zijn nog echt te duur
gas heb ik er nu al aardig wat van versleten en dieselen is gezien onze soort km's echt beter
ik rijd volvo voor de veiligheid en comfort dus n 460 oid word m ook niet


dus tsja wat had jij in gedachten wat ik zou moeten kopen dan?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Aceton in / bij de brandstof.

Bericht door volvoS40 »

Prius :tumbup
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
volvofreak898
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 16:21
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Meppel

Re: Aceton in / bij de brandstof.

Bericht door volvofreak898 »

:snooty :snooty
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Aceton in / bij de brandstof.

Bericht door kiwi »

volvofreak898 schreef:nu wil ik je niet in het gezicht slaan want ben blij met elke reactie :).......maar
* het is al onomstotelijk bewezen dat diesels met n beetje aceton zuiniger lopen
* V power zit ook aceton in (van shell)
* wetenschappelijk en theoretisch zou de verbranding van diesel gemengd met aceton sneller dus feller zijn , dit doordat t oppervlakte iets veranderd word
idd aceton op zichzelf zou niet zuiniger rijden........ het gaat bij de aceton menging erom dat de diesel een andere moluculaire verbinding krijgt.
No problem, ik ga zelf de discussie met je aan, dus ik kan ook iedere reactie er op hebben :tumbup
Je zegt dat het onomstotelijk is bewezen dat aceton bijmenging zuiniger doet rijden. Ik ken die onderzoeken (of onderzoeksresultaten) niet (ik hou me aanbevolen), maar wel het idee achter de aceton bijmenging: heeft inderdaad met de oppervlakte spanning te maken van de diesel (tussen de 0.022 en 0.029 N/m) en de aceton (0.024 N/m). Zoals je ziet ligt aceton in de range van diesel, dus invloed van een paar procent aceton zal minder dan een procent zijn, maar alles kan effect hebben, dat is waar.
In huidige diesel zit al aceton zeg je? Als bestanddeel van diesel kan ik het nergens vinden, misschien dat het als een van de dopes (additieven) wordt toegevoegd.
Wetenschappelijk / theoretisch, wetenschap past een theorie toe als het goed is. Of het de diesel sneller verbrand, geen idee. Als het zo is weet ik nog steeds niet of het efficienter is, want de motoren worden ontworpen om diesel te verbranden, geen diesel met aceton.

Uiteindelijk denk ik dat de balans van de additiven dermate precies is dat je het thuis nooit goed kunt bijmengen. Er bestaat bij deze producten wel degelijk iets als te veel. Voeg stoom toe aan een roetende vlam en hij gaat schoner branden, voeg te veel toe en je blaast hem uit (door zuurstof verdrijving).

En wat betreft zuiniger rijden: zoals gezegd heb je altijd de keuze om rij gedrag te verbeteren. ik ben overgestapt naar een lelijk koekblijk (Mazda Demio uit 2002), maar mijn benzine en wegenbelasting kosten zijn bij zelfde kilometers nog net niet gehalveerd. Ik snap echter ook dat niet voor iedereen een reele keuze is.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
volvofreak898
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: do 08 aug 2013, 16:21
10
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Meppel

Re: Aceton in / bij de brandstof.

Bericht door volvofreak898 »

in de benzine Vpower van Shell.... is een van de additieven/dopes aceton

voor wat betrefd de diesel i donno wat de additieven zijn vandaar mijn vraag
Plaats reactie