Aceton in / bij de brandstof.
- hollandV40
- Engine off
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 22:23
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Rauris
Aceton in / bij de brandstof.
Hoi
Zijn er forumleden die een toevoeging van Aceton in de benzine/diesel doen en hun ervaring met ons delen.
heb zelf met de volvo 850 gedaan en de brandstof verbruik ging van 1 op 10 na 1 op 11.5 bij de 2.0 benzine
en later met de jeep 2.5 tdi diesel ging de verbruik van zon 1 op 9 na 1op11 en dat alleen maar met een toevoeging Aceton.
op meerder ander forums wordt het druk besproken.
Zijn er forumleden die een toevoeging van Aceton in de benzine/diesel doen en hun ervaring met ons delen.
heb zelf met de volvo 850 gedaan en de brandstof verbruik ging van 1 op 10 na 1 op 11.5 bij de 2.0 benzine
en later met de jeep 2.5 tdi diesel ging de verbruik van zon 1 op 9 na 1op11 en dat alleen maar met een toevoeging Aceton.
op meerder ander forums wordt het druk besproken.
Groetjes van uit Oostenrijk
VOLVO V40 1.9D 116pk zwart als de nacht
KM 350000
http://www.austria-dreamhouse.eu
VOLVO V40 1.9D 116pk zwart als de nacht
KM 350000
http://www.austria-dreamhouse.eu
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Aceton in de brandstof.
Dat zou interessant zijn als het enige effect was dat je verbruik daalde.
Maar ik heb toch het idee dat zoiets je motor (op den duur) beschadigd ofzo...
En het zal ook niet goed zijn voor je performance denk ik?
Maar ik heb toch het idee dat zoiets je motor (op den duur) beschadigd ofzo...
En het zal ook niet goed zijn voor je performance denk ik?
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- 5th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 00:13
- 14
- Locatie: Elst Gelderland
Re: Aceton in de brandstof.
aceton kost weer geld, en mogelijkheid blijft dat er schade ontstaat aan rubbers of dergelijke. eigenlijk wordt je besparing teniet gedaan door de kosten van aceton.
als je wilt besparen kan je beter zoeken naar iets wat je eenmalig aankoopt en dan monteert en wat dan werkt. ik ben eens bezig geweest met de cyclone, dit schijnt te werken en is eenmalig aan te schaffen.
als je wilt besparen kan je beter zoeken naar iets wat je eenmalig aankoopt en dan monteert en wat dan werkt. ik ben eens bezig geweest met de cyclone, dit schijnt te werken en is eenmalig aan te schaffen.
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Aceton in de brandstof.
er is ooit een brandstofbespaarder geweest die een 850R 1:14 liet lopen
helaas weet ik zijn naam niet meer.
Het is ook nooit goedgekeurd door TNO, omdat er toevallig steeds iet met de testauto was... is dus nooit om de markt gebracht.
helaas weet ik zijn naam niet meer.
Het is ook nooit goedgekeurd door TNO, omdat er toevallig steeds iet met de testauto was... is dus nooit om de markt gebracht.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
- hollandV40
- Engine off
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 22:23
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Rauris
Re: Aceton in de brandstof.
heb zelf met de 850 zon 75000 km er mee gereden en in die tijd nooit probleemen ge had met de motor of rubbers
en als je na gaat er gaat op 60 liter gaat 90 ml aceton (voor een diesel)
en als je na gaat er gaat op 60 liter gaat 90 ml aceton (voor een diesel)
Groetjes van uit Oostenrijk
VOLVO V40 1.9D 116pk zwart als de nacht
KM 350000
http://www.austria-dreamhouse.eu
VOLVO V40 1.9D 116pk zwart als de nacht
KM 350000
http://www.austria-dreamhouse.eu
- hollandV40
- Engine off
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 22:23
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Rauris
Re: Aceton in de brandstof.
heb een paar links met intersante leesvoer over deze onderwerp
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... l_Additive
http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/
http://www.loneinventor.com/ftopicp-254.html
http://www.lubedev.com/smartgas/additive.htm
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... l_Additive
http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/
http://www.loneinventor.com/ftopicp-254.html
http://www.lubedev.com/smartgas/additive.htm
Groetjes van uit Oostenrijk
VOLVO V40 1.9D 116pk zwart als de nacht
KM 350000
http://www.austria-dreamhouse.eu
VOLVO V40 1.9D 116pk zwart als de nacht
KM 350000
http://www.austria-dreamhouse.eu
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Aceton in de brandstof.
Vergeet deze niet:
http://forum.fok.nl/topic/770080/1/25
je kunt er schijnbaar nog beter methanol bij doen...
Eigenlijk zou ik wel eens willen weten of dat kan zonder problemen, want je schijnt er een gigantische vermogensboost van te krijgen(RON150) en echt duur is het niet
http://forum.fok.nl/topic/770080/1/25
je kunt er schijnbaar nog beter methanol bij doen...
Eigenlijk zou ik wel eens willen weten of dat kan zonder problemen, want je schijnt er een gigantische vermogensboost van te krijgen(RON150) en echt duur is het niet
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- Idle
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 15:08
- 13
Aceton bij de brandstof?
Heb onlangs op het web info gevonden ivm het reduceren van het brandstofverbruik van onze wagens.
Het zou mogelijk zijn om dit waar te maken door een beetje Aceton in de tank toe te voegen. Voor benzine motoren geldt 0.2% en voor diesel motoren 0.15%. Voor een TDI met 60l tank, moet je dus 90ml aan een volledig gevulde tank toevoegen.
De waargenomen voordelen zijn:
- Minder verbruik (10-35% max)
- Meer vermogen
- Beter lopende en soepelere motor
- Reiniging van motor
- Minder roet
Aceton zou geen nadelige gevolgen hebben voor de onderdelen, omdat de kunststof onderdelen van hoogwaardige kwaliteit zijn. Die moeten trouwens andere bijtende goedjes slikken (benzine, additieven, enz.)
Klinkt helemaal gek, maar dit is al veel uitgeprobeerd met heel veel positieve reacties. Brandstof wordt stilaan onbetaalbaar, zeker de moeite om te bekijken.
In vele forums vragen de mensen waarom dit niet door wagenbouwers of brandstof verdelers al ingevoerd is. Het antwoord is eenvoudig. Ze zouden er bergen geld mee verliezen. Inklusief moeder de staat (btw, accijnzen, enz.)
Ziehier voor meer info:
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... l_Additive
http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/
http://www.loneinventor.com/ftopicp-254.html
http://www.lubedev.com/smartgas/additive.html
Is dit bij jullie bekend, ervaring mee?
Het zou mogelijk zijn om dit waar te maken door een beetje Aceton in de tank toe te voegen. Voor benzine motoren geldt 0.2% en voor diesel motoren 0.15%. Voor een TDI met 60l tank, moet je dus 90ml aan een volledig gevulde tank toevoegen.
De waargenomen voordelen zijn:
- Minder verbruik (10-35% max)
- Meer vermogen
- Beter lopende en soepelere motor
- Reiniging van motor
- Minder roet
Aceton zou geen nadelige gevolgen hebben voor de onderdelen, omdat de kunststof onderdelen van hoogwaardige kwaliteit zijn. Die moeten trouwens andere bijtende goedjes slikken (benzine, additieven, enz.)
Klinkt helemaal gek, maar dit is al veel uitgeprobeerd met heel veel positieve reacties. Brandstof wordt stilaan onbetaalbaar, zeker de moeite om te bekijken.
In vele forums vragen de mensen waarom dit niet door wagenbouwers of brandstof verdelers al ingevoerd is. Het antwoord is eenvoudig. Ze zouden er bergen geld mee verliezen. Inklusief moeder de staat (btw, accijnzen, enz.)
Ziehier voor meer info:
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... l_Additive
http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/
http://www.loneinventor.com/ftopicp-254.html
http://www.lubedev.com/smartgas/additive.html
Is dit bij jullie bekend, ervaring mee?
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9663
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Aceton???
interessant...
Zou dit het geheime ingredient zijn van Shell
Zou dit het geheime ingredient zijn van Shell
- Justin
- 2nd Gear member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 02:06
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2006
- Roepnaam: Justin
- Locatie: Drachten / Hoogeveen
- Contacteer:
Re: Aceton bij de brandstof?
Zeker interessant. Alleen nog nooit iets over gehoord. Maar eens goed inlezen, voordat ik plastic delen ga beschadigen.
/edit
http://www.wistudat.info/brandstof_besparen.html
/edit
http://www.wistudat.info/brandstof_besparen.html
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 14
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Re: Aceton bij de brandstof?
(over het linkje)
Hmmmz, is dit wel eens wetenschappelijk getest? In dit soort verhoudingen lijkt het haast op homeopathie, zo weinig aceton zit er in de tank...
En nog veel gekker, je moet ook olie in de tank gooien bij de aceton voor zowel diesel als benzine, want dat smeert nóg beter. Even later zegt ie dat voor benzine auto's ook diesel gebruikt kan worden als olie en dat dat zelfs nog beter werkt dan gewone olie. Waarom moet een diesel dan uberhaupt nog olie bijmengen??? Die loopt toch al op diesel?
Ik zou maar eerst eens goed onderzoeken of dit wel echt werkt voordat je je brandstofsysteem aan gort laat draaien...
Hmmmz, is dit wel eens wetenschappelijk getest? In dit soort verhoudingen lijkt het haast op homeopathie, zo weinig aceton zit er in de tank...
En nog veel gekker, je moet ook olie in de tank gooien bij de aceton voor zowel diesel als benzine, want dat smeert nóg beter. Even later zegt ie dat voor benzine auto's ook diesel gebruikt kan worden als olie en dat dat zelfs nog beter werkt dan gewone olie. Waarom moet een diesel dan uberhaupt nog olie bijmengen??? Die loopt toch al op diesel?
Ik zou maar eerst eens goed onderzoeken of dit wel echt werkt voordat je je brandstofsysteem aan gort laat draaien...
- Justin
- 2nd Gear member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 02:06
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2006
- Roepnaam: Justin
- Locatie: Drachten / Hoogeveen
- Contacteer:
Re: Aceton bij de brandstof?
Ben aan het lezen, maar ik denk dat 0,2 ml op 10 liter sowieso niet schadelijker zal zijn voor mijn leidingen.
- ChrisV40
- 5th Gear member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 13:56
- 14
- Model: V50
- Bouwjaar: 2008
- Locatie: Harkstede
Re: Aceton bij de brandstof?
Nouja, het zal altijd nog meer effect hebben dan Shell V-power. Die mengen 1 liter aditieven op 10.000 liter euro95 brandstof bij.
Re: Aceton bij de brandstof?
Hmmm, nooit gehoord. Ga het er voorlopig niet op wagen.. wie gaat het uitproberen?!
-
- Idle
- Berichten: 39
- Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 19:26
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Antwerpen
-
- Veteraan
- Berichten: 714
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: PP
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Re: Aceton bij de brandstof?
Hopelijk niemand. Ik werk tegenwoordig bij een van 's werelds grootste rubber en plastic onderdelen handelshuizen, waar gelukkig heel veel kennis rond loopt over de chemische bestendigheid van bepaalde materialen.
Plastic is al vaak redelijk specifiek met chemische bestendigheid maar rubbersoorten zeker ook. leidingen waar normaal benzine of diesel doorheen gaat zijn dan ook absoluut niet automatisch bestend tegen aceton, dit is namelijk veel agressiever. Nu spreken we hier niet over pure aceton maar slechts een klein percentage bijgemengd. Je leidingen zullen dan ook niet binnen een week verdwijnen, maar wij zouden totaal geen garantie geven op zulk soort leidingen als men er opeens aceton door gaat pompen, ook niet in kleine hoeveelheden.
Dus: probeer het vooral, maar als je na een iets langere tijd opeens al je rubber leidingen, pakkingen en afdichtingen kan gaan vervangen, roep dan niet dat je niet gewaarschuwd bent!
-ik heb het voor de zekerheid nog bij de beste materialen kenner hier neergelegd, als daar andere geluiden uitkomen horen jullie het!-
Plastic is al vaak redelijk specifiek met chemische bestendigheid maar rubbersoorten zeker ook. leidingen waar normaal benzine of diesel doorheen gaat zijn dan ook absoluut niet automatisch bestend tegen aceton, dit is namelijk veel agressiever. Nu spreken we hier niet over pure aceton maar slechts een klein percentage bijgemengd. Je leidingen zullen dan ook niet binnen een week verdwijnen, maar wij zouden totaal geen garantie geven op zulk soort leidingen als men er opeens aceton door gaat pompen, ook niet in kleine hoeveelheden.
Dus: probeer het vooral, maar als je na een iets langere tijd opeens al je rubber leidingen, pakkingen en afdichtingen kan gaan vervangen, roep dan niet dat je niet gewaarschuwd bent!
-ik heb het voor de zekerheid nog bij de beste materialen kenner hier neergelegd, als daar andere geluiden uitkomen horen jullie het!-
-
- 4th Gear member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Voorschoten
Re: Aceton bij de brandstof?
Nou, ik in ieder geval niet.
Ik ben chemisch technoloog, dus design van chemische en petrochemische installaties, en weet derhalve wel wat de verschillen zijn tussen een stof als aceton en petroleum fracties (LPG, benzine, kerosine, diesel, diesel olie en nog zwaarder).
Aceton wordt voornamelijk gemaakt uit propeen, en is net als de bestanddelen van benzine (xyleen, tolueen en andere) een koolwaterstof. Het is inderdaad brandbaar, net zoals andere alcoholen. Voordeel is inderdaad dat het erg schoon brand. Net als benzine is het een goed oplosmiddel, zelfs nog stukken beter dan benzine. Of de plastic onderdelen van ons brandstof systeem er tegen kunnen weet ik niet, ik weet niet welke kunststoffen ervoor gebruikt wordt. Wat PP hier ook al over zegt, het zal niet lang duren voor je een lek hebt.
Wat betreft de werking van het toevoegen valt weinig te zeggen. In verhouding tot de meeste benzine bestanddelen produceert de verbranding van aceton maar weinig gas (1 molecuul aceton geeft 6 gas moleculen), dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld xyleen (11 gas moleculen) en tolueen (13 gas moleculen). Met andere woorden, je zuigers krijgen van benzine een 2x zo harde duw dan van aceton (stel dat je puur aceton zou tanken).
Een voordeel is wel dat omdat aceton een alcohol is, er een zuurstof atoom in het molecuul zit wat mee doet met de verbranding. per aceton molecuul heb je maar 4,5 zuurstof moleculen nodig, tegen 9 zuurstof moleculen voor tolueen en 10,5 voor xyleen. Dit betekent dat zolang je genoeg brandstof inspuit, je met de toegevoerde hoeveelheid lucht meer kunt verbranden.
Dus, veel minder pk's, tenzij je je brandstof systeem gaat opvoeren. En laat dat nu gelijk staan aan een VEEL hoger verbruik. Hierbij heb ik nog niet gekeken naar zaken als verbrandingsenergie, klopvastheid etc.
Daarnaast Zul je flinke hoeveelheden aceton moeten gaan bijvullen voor je de effecten uberhaupt meetbaar krijgt. Zelfs een liter op een volle tank zul je niet snel merken.
Ik ben chemisch technoloog, dus design van chemische en petrochemische installaties, en weet derhalve wel wat de verschillen zijn tussen een stof als aceton en petroleum fracties (LPG, benzine, kerosine, diesel, diesel olie en nog zwaarder).
Aceton wordt voornamelijk gemaakt uit propeen, en is net als de bestanddelen van benzine (xyleen, tolueen en andere) een koolwaterstof. Het is inderdaad brandbaar, net zoals andere alcoholen. Voordeel is inderdaad dat het erg schoon brand. Net als benzine is het een goed oplosmiddel, zelfs nog stukken beter dan benzine. Of de plastic onderdelen van ons brandstof systeem er tegen kunnen weet ik niet, ik weet niet welke kunststoffen ervoor gebruikt wordt. Wat PP hier ook al over zegt, het zal niet lang duren voor je een lek hebt.
Wat betreft de werking van het toevoegen valt weinig te zeggen. In verhouding tot de meeste benzine bestanddelen produceert de verbranding van aceton maar weinig gas (1 molecuul aceton geeft 6 gas moleculen), dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld xyleen (11 gas moleculen) en tolueen (13 gas moleculen). Met andere woorden, je zuigers krijgen van benzine een 2x zo harde duw dan van aceton (stel dat je puur aceton zou tanken).
Een voordeel is wel dat omdat aceton een alcohol is, er een zuurstof atoom in het molecuul zit wat mee doet met de verbranding. per aceton molecuul heb je maar 4,5 zuurstof moleculen nodig, tegen 9 zuurstof moleculen voor tolueen en 10,5 voor xyleen. Dit betekent dat zolang je genoeg brandstof inspuit, je met de toegevoerde hoeveelheid lucht meer kunt verbranden.
Dus, veel minder pk's, tenzij je je brandstof systeem gaat opvoeren. En laat dat nu gelijk staan aan een VEEL hoger verbruik. Hierbij heb ik nog niet gekeken naar zaken als verbrandingsenergie, klopvastheid etc.
Daarnaast Zul je flinke hoeveelheden aceton moeten gaan bijvullen voor je de effecten uberhaupt meetbaar krijgt. Zelfs een liter op een volle tank zul je niet snel merken.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
-
- 4th Gear member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Voorschoten
Re: Aceton bij de brandstof?
Heb er ff snel wat op na gelezen, en ik begrijp dat het toevoegen van de kleine hoeveelheden aceton zouden moeten werken door het verlagen van de oppervlakte spanning van de benzine.
Door de kleine hoeveelheden aceton zijn de verbrandings eigenschappen van de aceton verwaarloosbaar, en de verlaging van de oppervlaktespanning van de benzine zou dus verantwoordelijk zijn voor de betere prestaties.
Als je de werking van de motor cylinder bekijkt lijkt dit misschien logisch: brandstof wordt de cylinder in gespoten/gesproeid waar deze samen met de lucht wordt samengeperst waarna er ontbranding volgt (al dan niet door een vonk). De verlaagde dampspanning zou een betere verspreiding van de dbrandstof druppels geven, doordat ze in kleinere druppeltjes uit een vallen.
Hier gaat het volgens mij mank.
A) Volgens mij is de temperatuur in de cylinders hoog genoeg (door de eerdere explosies) om de brandstof te vergassen ipv te vernevelen, dus oppervlaktespanning is dan niet van toepassing.
B) Ik zal het nog ff nakijken, maar volgens mij verlaagt aceton de oppervlaktespanning van benzine of diesel nauwelijks, het zijn allebei koolwaterstoffen met een vergelijkbare structuur...
Door de kleine hoeveelheden aceton zijn de verbrandings eigenschappen van de aceton verwaarloosbaar, en de verlaging van de oppervlaktespanning van de benzine zou dus verantwoordelijk zijn voor de betere prestaties.
Als je de werking van de motor cylinder bekijkt lijkt dit misschien logisch: brandstof wordt de cylinder in gespoten/gesproeid waar deze samen met de lucht wordt samengeperst waarna er ontbranding volgt (al dan niet door een vonk). De verlaagde dampspanning zou een betere verspreiding van de dbrandstof druppels geven, doordat ze in kleinere druppeltjes uit een vallen.
Hier gaat het volgens mij mank.
A) Volgens mij is de temperatuur in de cylinders hoog genoeg (door de eerdere explosies) om de brandstof te vergassen ipv te vernevelen, dus oppervlaktespanning is dan niet van toepassing.
B) Ik zal het nog ff nakijken, maar volgens mij verlaagt aceton de oppervlaktespanning van benzine of diesel nauwelijks, het zijn allebei koolwaterstoffen met een vergelijkbare structuur...
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
-
- Veteraan
- Berichten: 714
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: PP
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Re: Aceton bij de brandstof?
Hierbij dan het antwoord van een van onze slangen-specialisten:
dat er tegenwoordig aceton gemengd wordt met benzine/diesel is vd laatste tijd. Een standaard benzine/diesel slang is van Nitrile rubber (PP: bijvoorbeeld: NBR) en soms wel tot 70 % aromaten, en nitrile kan niet tegen aceton. Het hangt en staat echter met hoeveel ppm aceton erin zit. Wij adviseren zeker geen nitrile compounds voor aangelengde brandstoffen. Een rubber slang met een PE-lining zou wel kunnen, maar ga er maar van uit dat die niet in je auto zitten.
(tot zover de opmerkingen van de specialist)
Dit in combinatie met het zeer uitgebreide verhaal van Kiwi geeft toch wel duidelijk weer dat het 1) niet nuttig is en 2)slecht voor je leidingen.
Tot zover het 'ontrafelen van een fabeltje' op het volvo40forum.nl met uw hosts, Kiwi en -PP-
dat er tegenwoordig aceton gemengd wordt met benzine/diesel is vd laatste tijd. Een standaard benzine/diesel slang is van Nitrile rubber (PP: bijvoorbeeld: NBR) en soms wel tot 70 % aromaten, en nitrile kan niet tegen aceton. Het hangt en staat echter met hoeveel ppm aceton erin zit. Wij adviseren zeker geen nitrile compounds voor aangelengde brandstoffen. Een rubber slang met een PE-lining zou wel kunnen, maar ga er maar van uit dat die niet in je auto zitten.
(tot zover de opmerkingen van de specialist)
Dit in combinatie met het zeer uitgebreide verhaal van Kiwi geeft toch wel duidelijk weer dat het 1) niet nuttig is en 2)slecht voor je leidingen.
Tot zover het 'ontrafelen van een fabeltje' op het volvo40forum.nl met uw hosts, Kiwi en -PP-
Re: Aceton bij de brandstof?
Hoe zit dat dan met die 'standaard' toevoegingen (injector en kleppen cleaner)?? Daar zit Kerosine in.. lijkt mij(leek) ook een stukkie aggressiever dan gewone peut..