ervaring met tunex?

Alles over aanpassingen aan het motor management systeem. Chip, Piggybag, enz
dannos1986
Idle
Idle
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 14:43
14
Locatie: Den Haag

ervaring met tunex?

Bericht door dannos1986 »

Forumleden,

Hebben jullie ervaring met het bedrijf http://www.tunex.nl/ ?

Ze bieden een chip tuning aan voor 225 euro met vermogens die gelijk zijn dan van de concurent.

De S40 2.0T staat er niet bij, wel als je hem via de C70 opzoekt, ik neem aan dat dat hetzelfde blok is?

ik heb trouwens wel expleciet de 160 pk en niet de 163 pk versie, zou dat nog uit kunnen maken?
v40jlt4
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 20:50
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2000

Re: ervaring met tunex?

Bericht door v40jlt4 »

Ik ben bang dat de 2.0T uit een C70 toch wel anders is. Is n.l. volgens mij een 5cyl. Niet alleen de 2.4/2.5 zijn 5cyls, maar ook deze 2.0T. Of ik moet me enorm vergissen.

Geen ervaringen met tunex, maar een standaard tune (beetje turbodruk, benzine, timing) is volgens mij geen rakettenwetenschap. Zou best kunnen dat deze lieden ook een Volvo kunnen tunen. Maar ja, of ze de 4cyl 2.0T kennen. Gewoon even bellen/mailen anders.

Suc6!
Volvo V40T4 2000, hybride turbo, Dikke IC. 441cc/min inject, vesterkte drijfstangen, water/methanol injectie, BMC CAI, 3" downpipe/sportcat/uitlaat, walbro 255l/uur pomp, MTE tune: 323PK 440NM. Total-loss
V70 2.4d Rica Sports-tune 253PK 548NM
schaefer
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hengelo

Re: ervaring met tunex?

Bericht door schaefer »

Wees voorzichtig voordat je mensen aan je auto laat prutsen he. Goedkoop is soms duurkoop. Zorg wel dat er garantie bij zo'n tuning in zit.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
dannos1986
Idle
Idle
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 14:43
14
Locatie: Den Haag

Re: ervaring met tunex?

Bericht door dannos1986 »

idd, dat is een 5 cilinder :O weer wat geleerd....
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: ervaring met tunex?

Bericht door V40 bezitter »

Hoe ik dat eerder al eens las kun je kosteloos alles weer laten terug tunen en krijg je je geld terug....
dannos1986 schreef:idd, dat is een 5 cilinder :O weer wat geleerd....
Afbeelding Volvo for life
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1668
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: ervaring met tunex?

Bericht door V3lv3T »

Vrienden van mij zijn allemaal bij Tunex geweest, van golf tot porsche en audi TT, je mag eerst laten tunen, dan ff rijden, na terugkomst betalen of terugdraaien. (denk er maar niet aan om niet terug te komen, je wilt echt niet weten wat er dan gebeurd... ze plukken je gewoon van de snelweg)

Heb nog geen ontevreden verhalen gehoord over Tunex als ik eerlijk ben.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: ervaring met tunex?

Bericht door V40 bezitter »

Het is voor mij niet naast de deur, t.z.t. zou ik ook overwegen om daar te gaan. Kan niet beter eigenlijk met die voorwaarden. En ja niet naast de deur, je moet maar zo denken je kunt een stuk sneller thuis zijn :D
Lijkt me geen verkeerd aanbod daar bij Tunex.

V3lv3T schreef:Vrienden van mij zijn allemaal bij Tunex geweest, van golf tot porsche en audi TT, je mag eerst laten tunen, dan ff rijden, na terugkomst betalen of terugdraaien. (denk er maar niet aan om niet terug te komen, je wilt echt niet weten wat er dan gebeurd... ze plukken je gewoon van de snelweg)

Heb nog geen ontevreden verhalen gehoord over Tunex als ik eerlijk ben.
Afbeelding Volvo for life
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Jimipepsie »

Hou je ons op de hoogte, Dannos? Ik ben wel benieuwd of ze inderdaad ook een V40 2.0t kunnen chiptunen.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen of verhalen over dit bedrijf? €225 is een erg mooi bedrag, maar het moet natuurlijk wel goed gebeuren. Is er trouwens net zoveel winst (koppel en pk) als bij andere bedrijven?
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: ervaring met tunex?

Bericht door V40 bezitter »

In eerste instantie adverteren ze ook hier met standaard aantal pk's om binnen de garantie van de dealer te blijven vallen. Aangezien ik hier ook al eens voor gekeken weet ik dat het bij de 1.9 diesels meestal om +/- 30pk gaat. (bij tunex 28pk) Dat beteft 1/3 meer vermogen en dan rij je al een hele andere auto. Geeft de x40 net dat extra's om heerlijk op weg te zijn.

De 2.0t staat niet in de lijst, maar gewoon eens mailen. Lijkt me sterk als ze voor dit model niet de software hebben. (groot bedrijf)

Jimipepsie schreef:Hou je ons op de hoogte, Dannos? Ik ben wel benieuwd of ze inderdaad ook een V40 2.0t kunnen chiptunen.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen of verhalen over dit bedrijf? €225 is een erg mooi bedrag, maar het moet natuurlijk wel goed gebeuren. Is er trouwens net zoveel winst (koppel en pk) als bij andere bedrijven?
Afbeelding Volvo for life
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1668
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: ervaring met tunex?

Bericht door V3lv3T »

Ze kunnen overigens ook custom tunen, hebben eens een Audi TT gedaan die specifiek tussen de 80 en 140 keihard wilde trekken, dit lukte, op andere snelheden was er een mindere verbetering te merken.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Gebruikersavatar
Paul81
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:08
14
Locatie: Zeist

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Paul81 »

Jimipepsie schreef:Hou je ons op de hoogte, Dannos? Ik ben wel benieuwd of ze inderdaad ook een V40 2.0t kunnen chiptunen.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen of verhalen over dit bedrijf? €225 is een erg mooi bedrag, maar het moet natuurlijk wel goed gebeuren. Is er trouwens net zoveel winst (koppel en pk) als bij andere bedrijven?
Ben inderdaad ook benieuwd naar je ervaring, mocht je hier mee in zee gaan. De prijs klinkt zeker behoorlijk :vertag Meer dan de helft goedkoper dan de gemiddelde prijzen bij concurenten!
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Jimipepsie »

Ik heb Tunex gebeld n.a.v. het mailtje waarop ik nog geen antwoord had gehad. De V40 2.0t is niet bij hen te chiptunen, omdat ze daar niet de apparatuur voor hebben. Helaas.
Ik heb ook gevraagd of dat nog komt, maar hij zei dat er te weinig vraag voor is. Op de antwoord wanneer de vraag voldoende is, kreeg ik te horen: " Vanaf enkele tientallen per jaar". Dus dat redden we niet, lijkt me.
Jammer, aangezien het een goede prijs is en je bij anderen toch minstens €399 moet betalen.
Daniel
Engine off
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 10:33
14
Locatie: Dordrecht

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Daniel »

Is een chiptuning niet slecht voor de wagen? De onderdelen van je motor en aandrijving etc. zijn toch voor een motor met díe specificaties en niet voor één die zo'n 30pk meer vermogen heeft. Dit geeft toch een overmatige slijtage?
Afbeelding

M'n eerste Volvo!
Marcel
Idle
Idle
Berichten: 26
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 23:04
14

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Marcel »

Het is zo slecht als de bestuurder ervoor is...

De auto's worden affabriek op ongeveer 70-80% van hun kunnen geleverd. Dit in verband met de verschillende soorten in kwaliteit brandstof en omgeving (warm/koud/stoffig etc). Aangezien wij in west-europa lekker gemiddeld zijn, kan je zonder problemen de marges weghalen. Je moet alleen wel met respect met de auto omgaan, dus bv niet een uur lang volgas rijden.

Bij een T4 is het blok en bak op 300+ pk berekend, de rest van de onderdelen ook, behalve de remmen :-D

Je kan dus zonder problemen laten chippen/remappen...zolang het maar goed gebeurt
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: ervaring met tunex?

Bericht door V40 bezitter »

Je houdt binnen de marges ook de fabrieksgarantie, uiteraard moet je niet constant sprintjes trekken bij het stoplicht. Maar dat spreekt voor zich ook als hij niet getuned is. Je hoort wel dat zich soms de koppeling moet "zetten" omdat er wat meer druk op kan komen te staan als je versneld optrekt. Had ik recent ook toen ik we met een goed geladen dubbelasser opweg waren. In het begin had de koppeling er een beetje moeite mee, maar na een aantal km was het "hobbelen" van de koppeling verdwenen.

Ik hoop ook snel mijn bak te laten tunen, maar ja toch weer 225,- :tumbdown Alles op z'n tijd (A)
Marcel schreef:Het is zo slecht als de bestuurder ervoor is...

De auto's worden affabriek op ongeveer 70-80% van hun kunnen geleverd. Dit in verband met de verschillende soorten in kwaliteit brandstof en omgeving (warm/koud/stoffig etc). Aangezien wij in west-europa lekker gemiddeld zijn, kan je zonder problemen de marges weghalen. Je moet alleen wel met respect met de auto omgaan, dus bv niet een uur lang volgas rijden.

Bij een T4 is het blok en bak op 300+ pk berekend, de rest van de onderdelen ook, behalve de remmen :-D

Je kan dus zonder problemen laten chippen/remappen...zolang het maar goed gebeurt
Afbeelding Volvo for life
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Jimipepsie »

V40 bezitter schreef:
Ik hoop ook snel mijn bak te laten tunen, maar ja toch weer 225,-
Voor die prijs gaat het helaas niet. Tunex kan het niet bij de V40 2.0t. Het wordt dan toch vanaf €399
Gebruikersavatar
V40 bezitter
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 22:57
14
Locatie: Zuid Limburg

Re: ervaring met tunex?

Bericht door V40 bezitter »

Nee klopt maar ik heb een 1.9d.
Afbeelding Volvo for life
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Jimipepsie »

Dan heb je geluk, als je het zou willen doen.
jelanivw
Idle
Idle
Berichten: 31
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 10:52
12
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Locatie: Nijmegen

Re: ervaring met tunex?

Bericht door jelanivw »

Ik heb mijn v40 daar laten tunen.
Na drie keer terug geweest te zijn was ik eindelijk tevreden.
Heb gekozen voor een eco-tuning, 10-15% besparing is interesant!
Gemiddeld bespaar ik 600a700 cc per 100 km.
Ook merk ik een kleine koppelwinst.
Volvo knuppel
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1214
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Evert
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: ervaring met tunex?

Bericht door Volvo knuppel »

V40/S40 2.0 T - 160 HP 160pk 195nm word na tunen 230pk 285nm

EN!!!! als je het forum even op zoek kom je DTC tuning tegen, dit zijn de waardes van een 40 T4.

http://www.dtctuning.nl/voertuigen-auto ... uning.html

Als je via het forum even contact op neem kost het je geen 499 maar 299.
Er zijn al veel leden je voor gegaan waaronder ik zelf..

Kortom, het kost iets meer maar bij Martin weet je wie er aan je auto zit en dat er al veel mensen je zijn voor gegaan..
Geen pruts werk.. :tumbup
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
Plaats reactie