Wie heeft er ervaring met DTCTuning?

Alles over aanpassingen aan het motor management systeem. Chip, Piggybag, enz
Plaats reactie
EnigmaEll
Supporting Member
Supporting Member
Model: V50
Bouwjaar: 2005

Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?

Bericht door EnigmaEll » za 14 apr 2018, 22:38

MarcO schreef:
za 14 apr 2018, 22:36
1 tip... Ik zou voor een sport inleg filter gaan.
Ik heb een BMC open luchtfilter gehad en je hebt een mooi geluid en goede aanzuiging. Nadeel is dat bij stilstand je inlaatluchttemperatuur heel snel oploopt naar 60 graden.
En dat wil je niet.
Curieus, ik heb sinds jaar en dag een BMC Airbox op mijn turbo en werkelijk nergens last van. Naald verschuift nadat hij op temperatuur is ook niets omhoog of omlaag. Zowel bij lange stukken met warm weer of als hij stil staat of het kouder is..

MarcO
Beheerder
Beheerder
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2001
Contacteer:

Bericht door MarcO » za 14 apr 2018, 22:41

Naald schoof bij mij ook niet maar het is een gemeten waarde op weg naar de BBQ meeting van afgelopen jaar.
Naald is ook voor koelwater. Ik heb het over inlaat lucht temperatuur.
Afbeelding
Webdagboek --&-- Voorsteltopic BBQ gek 2009/2010
INSTALLING SUMMER.....
███████████████░░░░░░░░░░░░░░ 44% DONE.

Installation failed. Please try again. 404 error: Season not found.

EnigmaEll
Supporting Member
Supporting Member
Model: V50
Bouwjaar: 2005

Bericht door EnigmaEll » za 14 apr 2018, 22:41

MarcO schreef:
za 14 apr 2018, 22:41
Naald schoof bij mij ook niet maar het is een gemeten waarde op weg naar de BBQ meeting van afgelopen jaar.
Edit ik ben te snel :-).
Inlaattemperatuur, excuus.

Zo'n intercooler is wel prettig dan :-).
En die custom bak van BSR is dan ook best prettig denk ik.

Bram
Engine off
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003

Bericht door Bram » ma 16 apr 2018, 15:10

Open luchtfilter zou ik zeker niet doen omdat je dan inderdaad geen koele lucht aanzuigt.
bij de CDA van BMC gaat er (als ik het goed heb) een slang naar een locatie waar je koele lucht kan aanzuigen. Ik zou dan uit het linker voorscherm de koele lucht halen, zoals bij de originele opstelling.
Volvo For Life!

Bram
Engine off
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003

Bericht door Bram » di 24 apr 2018, 00:26

Vandaag bij DTC langs geweest. Ik moet zeggen dat ik er met twijfelachtige gedachten naartoe ben gereden maar na 5 minuten was het overduidelijk de juiste keuze. Martin heeft echt kennis van het vak en tuned perfect op maat! :tumbup
Jammer dat mijn actuator voor de wastegate stuk is en de tuning niet volledig tot zijn recht is gekomen, maar met een nieuwe actuator gaat hij als een speer. Nu draaide hij 149pk en 233Nm na de tuning, ervoor was iets van een 140pk. Zelfs nu is het verschil al deftig te voelen.
Ik heb zonet nog enkele metingen gedaan van de turbodruk met vida dice (met dank aan Yannick).
Daar bouwt hij druk op naar 0,6 - 0,8 bar en dan valt hij terug naar 0,2 - 0,3 bar op het moment dat de grafiek ook een dipje maakt(+-2500tr/min). Ik heb een run gedaan in 4de op autostrade.
Als ik bijvoorbeeld op 3500 toeren rij in 2de en dan vol gas geef piekt hij weer naar 0,6 - 0,8 bar en dan valt hij direct terug naar 0,2 - 0,3 bar.
Als ik die actuator besteld, en gemonteerd heb mag ik nog eens terug voor een gratis run op de rollen om te kijken naar het resultaat.
Martin raadde me aan om geen extra motorupgrades te doen om het blok zo lang mogelijk in leven te houden. Ook voor de actuator, raadde hij aan met originele veer (0,6-0,7 bar?)

Dus over de actuator...wie heeft er tips?
Volvo For Life!

Plaats reactie