Ervaringen met Chiptuning door BSR?

Alles over aanpassingen aan het motor management systeem. Chip, Piggybag, enz
Plaats reactie
sdirkx

Ervaringen met Chiptuning door BSR?

Bericht door sdirkx »

Net als een bedrijf als Fasttech doet BSR aan chiptuning, maar zijn werken met een unit waarbij je zelf de optimalisatie kunt doorvoeren of terugdraaien:
http://www.bsrtuning.nl/index.php/ppc/5 ... -werkt-ppc
Ze zijn net wat duurder dan Fasttech, maar het lijkt me een mooi systeem. Je kunt ook software updates zelf uitvoeren.

Ze doen alleen de 2.0T en T4:
http://www.bsrtuning.nl/products.php?ma ... gine=Motor:

Wie heeft dit bij BSR laten doen?
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaringen met Chiptuning door BSR?

Bericht door Jimipepsie »

Ik kende het niet, maar als het systeem echt werkt, dan is het wel een erg handig systeem. En als je zo de ervaringen/reacties op de site zelf leest, dan maakt je dit wel nieuwsgierig.
Prijs is echter wel vrij hoog, daar staat tegenover dat je zelf het kan optimaliseren en ook weer ongedaan kan maken. Handig als je zelf wil uitproberen wat je wil.
mission777
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: di 06 okt 2009, 16:01
14

Re: Ervaringen met Chiptuning door BSR?

Bericht door mission777 »

Voor de Volvo V40 lees ik ECU upgrade en geen PPC Upgrade. Zal dus toch wel gesoldeerd moeten worden.
geen x40 meer voorheen een V40 2.0T september 2001
harry_nak
Engine off
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 22:48
14

Re: Ervaringen met Chiptuning door BSR?

Bericht door harry_nak »

lijkt mij ook van niet, als je voor een T5 kijkt dan krijg je wel het logo van dat ppc kastje. ET heeft ook zoiets, mijn zweeds is niet zo goed maar als ik op de site van MTE kijk lijkt me dat ook niet voor de S/V40. Ook rica heeft zo'n kastje, zou voor alle volvos na 1999 moeten werken.
Gebruikersavatar
DTCTuning
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 10:46
14
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Ervaringen met Chiptuning door BSR?

Bericht door DTCTuning »

Voor een volvo v40 of s40 2.0t of T4 160, 163 en 200pk zijn er geen diagnose mogelijkheden voor chiptuning. Met kastjes zou ik uitkijken aangezien je als je het verkeerd doet wel de turbo druk opvoert maar niet de hoeveelheid ingespoten brandstof aanpast, wat resulteerd in een te arm mengsel.
Beter alles in één keer softwarematig aanpassen ipv half half. Maar dat is mijn advies (A)
Speed is FUN!!!
Plaats reactie