MTE Engineering

Alles over aanpassingen aan het motor management systeem. Chip, Piggybag, enz
Plaats reactie
sdirkx

MTE Engineering

Bericht door sdirkx »

Omdat ik geen topic kon vinden specifiek gewijd aan MTE en dit toch als 1 van de betere Volvotuners bestempeld kan worden (hier wel bekend bij een aantal)...:
Hier de plaats voor info en ervaringen mbt MTE.

MTE Engineering
http://www.mte.se/default.asp?aGr=chLang
MTE Shop
http://shop.mte.se/

Interview met Marco Alsterfalk die ook bij ET (European Tuning: http://www.europeantuning.com) komt:
http://www.swedespeed.com/old_site/feat ... ndex.shtml

Ander artikeltje van Marco:
http://www.volvoclub.org.uk/air-fuel-ratios.shtml
Laatst gewijzigd door sdirkx op zo 06 feb 2011, 11:46, 4 keer totaal gewijzigd.
sdirkx

Re: MTE Engineering

Bericht door sdirkx »

Volgend weekend (4-5-6 febr) komt MTE weer naar European Tuning (ET). Heb daar een afspraak.
Iemand meer die er toevallig heen gaat (zaterdagmiddag)?
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: MTE Engineering

Bericht door DirkT4 »

sdirkx schreef:Omdat ik geen topic kon vinden specifiek gewijd aan MTE en dit toch als beste Volvotuner bestempeld kan worden (hier wel bekend bij een aantal)...:

Is er een wereldkampioenschap "beste Volvotuner" waar ze de wereldcup gewonnen hebben....? (die heb ik dan even gemist)

Denk dat deze uitspraak erg persoonlijk is en dat iedereen zo zijn eigen positieve en negatieve ervaringen heeft met diverse tuners die net als MTE ook Volvo tuning doen naast andere merken.
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
sdirkx

Re: MTE Engineering

Bericht door sdirkx »

Is niet mijn uitspraak, maar kom ik vaker tegen dat ze zo worden gezien. Ken je veel andere Volvo-tuners met een dergelijke naam wereldwijd dan? Naja, Heico misschien.
Bedankt voor de opmerking. Zal het wel even nuanceren :-D
sdirkx

Re: MTE Engineering

Bericht door sdirkx »

Paar fotootjes van dit weekend (European Tuning in Moergestel), waar MTE (Marco Asterfalk) een aantal Volvo's kwam tunen:

De mijne:
Afbeelding

S60R en 850R in dit rijtje: (H)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eugene
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
14

Re: MTE Engineering

Bericht door Eugene »

DirkT4 schreef:
sdirkx schreef:Omdat ik geen topic kon vinden specifiek gewijd aan MTE en dit toch als beste Volvotuner bestempeld kan worden (hier wel bekend bij een aantal)...:

Is er een wereldkampioenschap "beste Volvotuner" waar ze de wereldcup gewonnen hebben....? (die heb ik dan even gemist)

Denk dat deze uitspraak erg persoonlijk is en dat iedereen zo zijn eigen positieve en negatieve ervaringen heeft met diverse tuners die net als MTE ook Volvo tuning doen naast andere merken.
Alles heeft zijn voor en tegen. Voor een standaard chipje kun je gewoon gaan bij een (goede) tuner het dichtst in de buurt, of dat nou MTE, RICA of Fasttech is. Grote nadeel van MTE is dat als je custom tuning wil, dat je er lang op moet wachten, terwijl je bij RICA of Fasttech een afspraak maakt en het wordt meteen geregeld. Ook als er problemen mochten zijn kun je bij die 2 meteen terug, terwijl je misschien een half jaar moet wachten tot Marco weer langs komt.

Dan nog het aspect tunen op straat. Ga geen discussie starten over wat beter is, maar is je verteld dat wanneer Marco je auto in puin rijdt dat het voor je eigen rekening is?

Ik zeg hiermee niet dat je niet naar MTE of ET moet gaan, maar neem dit wel in overweging bij de keuze als je verder gaat dan een chipje.
sdirkx

Re: MTE Engineering

Bericht door sdirkx »

terwijl je misschien een half jaar moet wachten tot Marco weer langs komt.
Ja, zo'n 3 maanden. Dus je hebt er wel geduld voor nodig. Wat betreft aansprakelijkheid: is het ook niet zo dat een dynorun (waar dan ook) meestal op eigen risico is?
Eugene
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
14

Re: MTE Engineering

Bericht door Eugene »

sdirkx schreef:
terwijl je misschien een half jaar moet wachten tot Marco weer langs komt.
Ja, zo'n 3 maanden. Dus je hebt er wel geduld voor nodig. Wat betreft aansprakelijkheid: is het ook niet zo dat een dynorun (waar dan ook) meestal op eigen risico is?
Ligt eraan. Op een rollenbank kan veel minder misgaan dan wanneer je 250+ op de openbare weg rijdt terwijl je nog op 2 schermpjes zit te kijken.
Daarnaast weet ik dat Fasttech en RICA verzekerd zijn voor dingen die zij schuld zijn (fouten bij tuning, niet goed vastzetten van auto op de bank, etc.) en de gevolgschade.
sdirkx

Re: MTE Engineering

Bericht door sdirkx »

Zou vreemd zijn als dat bij ET/MTE niet zo zou zijn. Waar heb je die info vandaan dan? Kan het desnoods wel 's navragen.
Rob
Eigenaar
Eigenaar
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Rob
Locatie: Venray

Re: MTE Engineering

Bericht door Rob »

Ik denk ervaring. Eugene heeft al redelijk wat auto's her en der laten tunen :-D
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
Eugene
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
14

Re: MTE Engineering

Bericht door Eugene »

sdirkx schreef:Zou vreemd zijn als dat bij ET/MTE niet zo zou zijn. Waar heb je die info vandaan dan? Kan het desnoods wel 's navragen.
1e hand ervaring....
sdirkx

Re: MTE Engineering

Bericht door sdirkx »

Blijf 't wel vreemd vinden, want dan zou ik wel verwachten dat ze dat op z'n minst aangeven.

edit: Nog even nagevraagd, maar schade tijdens een testrit is bij ET wel gedekt, wat overigens in de afgelopen 10 jaar (dat ze dit professioneel doen) nog niet is voorgekomen. Het doen van een testrit heeft een meerwaarde, en het wordt gedaan op een achterafweg, waar sporadisch een landbouwvoertuig komt.
Plaats reactie