Waarom zijn er op sites verschillende vermorgens winsten?

Alles over aanpassingen aan het motor management systeem. Chip, Piggybag, enz
Snowy

Waarom zijn er op sites verschillende vermorgens winsten?

Bericht door Snowy »

Wie kan mijn uitleggen waarom er op verschillende site verschillende vermorgens winsten worden gegeven?

Ik rijd een 1.6D uit 2005 met 110pk
De ene site zegt we kunnen tot 135 pk en op andere kom ik wel 145 of 150 pk tegen.

Groet Desmond
Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tijs
Locatie: Ede (gld)

Re: Chiptuning

Bericht door Tijs »

De bekendere tuners houden het veilig, tot op zekere hoogte kun je gaan zonder de marges te overschreiden. Wanneer je verder gaat zul je vitale delen ook moeten gaan vervangen.

Check ook ff de site van Fasttech, daar heeft TRM een leuke forumkorting weten te bedingen op chip en uitlaatdelen !!

Gr Tijs
Snowy

Re: Chiptuning

Bericht door Snowy »

Thnx voor de tip zal eens gaan kijken
Snowy

Re: Chiptuning

Bericht door Snowy »

Om hoeveel korting gaat het eigenlijk
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door The Real Master »

Snowy 10% korting op de totaale rekening :vertag
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4210
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: Chiptuning

Bericht door DinanT »

Snowy schreef:Wie kan mijn uitleggen waarom er op verschillende site verschillende vermorgens winsten worden gegeven?
Concurrentie misschien... ?
:vertag
Dat tuningwereldje is een aparte business ....
Yskonyn
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 11:58
14
Model: V60
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Robin

Re: Chiptuning

Bericht door Yskonyn »

Ik zou ook graag een chip in de auto laten zetten, maar nu vertelde een collega (met veel auto kennis) mij dat je op auto's die een motor hebben met al redelijk wat km's je beter voor een individuele tuning kan gaan voor die motor ipv een standaard chip.
Wat is jullie mening daar over?

Als ik hem zou laten tunen dan zou ik in ieder geval graag iemand van dit forum met verstand van zaken mee willen hebben.
Yskonyn -
Volvo V40 LSE 1.9D 116pk (140pk/340nm nu!), Black Sapphire Metallic, 17" Arcadia's (155.000km t/m 426.500km)
Volvo V60 T3 2.0T Polar+ Dynamic (2018), Onyx Black Metallic, 17" Rodinia velgen. (66.000 t/m heden)
Webdagboek!
Gebruikersavatar
Hinse
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 02:17
14
Model: S60
Bouwjaar: 2007
Roepnaam: Hinse

Re: Chiptuning

Bericht door Hinse »

Voor de meeste auto's is een standaard chippie (mits bij een goede tuner) voldoende. Zeker voor een Volvo kan het helemaal geen kwaad. Wil je alleen het onderste uit de kan halen en hem helemaal op je eigen wensen afgesteld hebben, dan zul je een 'custom' tuning beurt moeten krijgen. Zolang je geen grote veranderingen aan je systeem hebt zal een standaard chip volstaan. Als je een andere inlaat, downpipe, turbo enzo erop hebt zitten dan zit je gelijk al aan een 'custom' chip.

Bij FT in Haaksbergen (en waarschijnlijk ET en RICA en alle andere goede tuners) kunnen ze je het nog veel preciezer uitleggen.
VOLVO S40 2.0T 2001 RHD 300.000 and gone! NU: S60 D5 Summum 2007
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

Re: Chiptuning

Bericht door Raoul »

Wat is de site van ET tuning of waar staan de letters voor dan zoek ik het zelf wel op :-D

Groetjes Raoul
Gebruikersavatar
Thijs
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1266
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
14
Model: V70
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Thijs
Locatie: België

Re: Chiptuning

Bericht door Thijs »

ET staat voor European Tuning :-D
Hoeveel km's heeft de wagen dan? Ik heb de mijne op 85000km laten chippen.
Maar normaal gezien weten de tuners zelf wel tot hoever ze kunnen gaan betreffende de km's. Het hangt er ook vanaf hoe je wagen onderhouden is.
Mijn wagen is gechipt bij Ziptuning.nl, geen probs mee gehad. Men turbo is wel naar de haaien gegaan, maar zou los staan van de chip.
Autotuneheinz is volgens mij de best (België wel), ze persen veel uit je wagen, maar ze weten tot waar ze kunnen.
Tevens kloppen de opgave op hun site zelden, meestal krijg je meer dan ze beloven. Mij hadden ze 140 pk beloofd en 340Nm. Zit nu op 150pk en minstens 340Nm.
Als je de wagen laat chippen, zorg dan altijd dat je je wagen goed opgewarmd is voor je begint te gassen. Auto's in't algemeen hebben geen probleem met een chip, maar de motor moet wel warm zijn. Niet enkel het water, ook de olie.
Als je chipt kan je best ook een K&N inlegfilter of een BMC-CDA steken (afhankelijk van je budget) voor een betere koeling en een iets soepele motor. Zelf heb ik een K&N steken omdat de BMC niet paste
MI-7
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 09:29
14
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2002

Re: Chiptuning

Bericht door MI-7 »

Wat ik mij dan weer afvraag hoe gaat 't met 't verbruik, tijdens 'normaal' rijden?
Ik vind het 80km/h rijden met +/- 4,5l/100km wel nice :D

Thijs hoe is dat bij jou?
Ik ben eigenlijk ook van plan 'm te laten chippen, denk ook aan ziptuning.nl..

Grtz MI-7
V40 Ph3 Bj:11.2002 1.9D(115)
(WieIsWie)
Yskonyn
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 11:58
14
Model: V60
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Robin

Re: Chiptuning

Bericht door Yskonyn »

The Real Master schreef:Fabrieksopgave is altijd lager als in real life zo ook de top snelheid en de tijd voor de 100km :vertag
Voor de tijden heb je zeker gelijk, maar voor de top snelheid lijkt het me meer een fout in de snelheidsmeter van je auto. We rijden allen rond met niet-geijkte meters en die hebben dus een fout, terwijl het me logisch lijkt dat de snelheidsmeting voor opgave met geijkte metingen wordt gedaan.
Daarnaast zit je ook nog met wiel maten. Ik vraag me af of ze de snelheidsmeter van een auto met 16" of 17" wielen echt aanpassen. Zo niet heb je dan al een kleine fout afhankelijk van de maat.

Wat je wel kan doen is je snelheid aflezen op een (goede) GPS. Goedkope GPS-en zijn minder nauwkeurig en hebben een afrondingssysteem wat soms nogal grof is, maar er zijn zat goede GPS-en die heel nauwkeurig je snelheid weergeven.
Yskonyn -
Volvo V40 LSE 1.9D 116pk (140pk/340nm nu!), Black Sapphire Metallic, 17" Arcadia's (155.000km t/m 426.500km)
Volvo V60 T3 2.0T Polar+ Dynamic (2018), Onyx Black Metallic, 17" Rodinia velgen. (66.000 t/m heden)
Webdagboek!
Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tijs
Locatie: Ede (gld)

Re: Chiptuning

Bericht door Tijs »

Tijs schreef:De bekendere tuners houden het veilig, tot op zekere hoogte kun je gaan zonder de marges te overschreiden. Wanneer je verder gaat zul je vitale delen ook moeten gaan vervangen.

Check ook ff de site van Fasttech, daar heeft TRM een leuke forumkorting weten te bedingen op chip en uitlaatdelen !!
Gr Tijs
Van de week eeen afspraak gemaakt voor de chip, nu blijkt de korting alleen te gelden icm. uitlaat !? Klopt dit Berkant, is dit ook zo afgesproken, of hoort de overeengekomen korting ook op de chip te zitten ?

Gr Tijs
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door The Real Master »

Nee hoor ik heb niks in combinatie afgesproken, ik heb afgesproken dat de een een heele uitlaat wil de ander allen catback de ander alleen downpipe enz enz dus de afnames zullen varierend zijn.
Waaruit ik haal dat er dus geen afname afspraak is gemaakt behalve aantal personen :vertag
Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tijs
Locatie: Ede (gld)

Re: Chiptuning

Bericht door Tijs »

Okay, dan zal ik er nog eens over beginnen, zij houden vol dat de korting alleen geldt icm een uitlaat,, of deel hiervan.

We zullen zien, 17 juli ga ik oostwaarts voor de chip !

Gr Tijs
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door The Real Master »

Hm vreemd ik zal morgen eens bellen en vragen want volgens mij was dat niet de bedoeling :vertag
Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tijs
Locatie: Ede (gld)

Re: Chiptuning

Bericht door Tijs »

Ben benieuwd, inmiddels zijn er toch al heel forummers daar geweest ? Oa. TRM, DinanT, Hinse, DirkT4 ik binnenkort, vergeet ik iemand?

Laat het maar horen !!!

Gr Tijs
Raoul
Idle
Idle
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 15:44
14

Re: Chiptuning

Bericht door Raoul »

Ik ben wel erg benieuwd wat het met je doet auto.
Ik wil die van mij ook laten tunen maar ik heb vroeger een slechte ervaring gehad met tunen.
Ik had namelijk mijn auto (zonder turbo) laten tunen en dat was echt zonde van mijn geld.
Wil dus wel verzekerd zijn van meer rijplezier en niet alleen een toerenbegrenser die verder de toeren ingaat, maar ik wel echt meer power voelen.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die hun benzine auto hebben laten tunen
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1668
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Chiptuning

Bericht door V3lv3T »

Nou Raoul, als ze alleen de begrenzer hebben verlegd ben je echt opgelicht...

Maar de volvo's zonder turbo zijn ook niet goed te doen met alleen chiptune, daar is veel meer voor nodig (bij alle non-turbo motoren overigens) en volgens velen is het beter dat geld in een nieuwe auto te steken. (hoewel ik nogsteeds de neiging heb om de atmosferische 2.0 te gaan tunen volgens jaar... lijkt me toch kicken om een stuk sneller te zijn zonder turbo)
Iedereen hier die zijn 2.0T of T4 heeft gechipt heb ik niets anders dan lof horen spreken over het extra vermogen :)
Gemiddelde turbo krijg toch zo'n 30-40pk extra heb ik begrepen :)
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Chiptuning

Bericht door The Real Master »

Tijs schreef:Ben benieuwd, inmiddels zijn er toch al heel forummers daar geweest ? Oa. TRM, DinanT, Hinse, DirkT4 ik binnenkort, vergeet ik iemand?

Laat het maar horen !!!

Gr Tijs
Tijs normaliter zou je buiten de regeling vallen want deze actie kan natuurlijk niet het heeele jaar blijven lopen, wil je verdere uitleg pm me even zodat je kennis hebt van de stand van zaken.

Velvet een non turbo Volvo niet kunnen chippen is ruim en is dus niet waar, die van mij krijgt er straks 40 pk bij en ik heb ook een benzine motor zonder turbo :P
Plaats reactie