Pagina 6 van 6

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: do 28 apr 2016, 18:37
door drlow
Redv40 schreef: Het lijkt mij toch veel makkelijker alleen dat slangetje af te doppen dan een hele blanking plate te monteren?
zeker als je de auto weer wilt verkopen en deze weer terug wilt bouwen naar origineel.
Helemaal mee eens :dance

Ik heb de blanking zelf ook niet gemonteerd toen, puur voor het werk, en dat je hetzelfde resultaat hebt met afdoppen.

Maar op papier staat een blanking plate mooier, dan een afgedopte originele dumpvalve. Je ziet hem toch na genoeg niet zitten.

Vragen over de dual piston dumpvalve

Geplaatst: za 07 mei 2016, 14:29
door Danny
Goedemiddag,

Ik blijf mijn twijfels houden over welke dumpvalve ik moet nemen voor mijn Volvo S40 T4 uit 1999. Ik wil graag dat je bij lage toeren ook al de dumpvalve hoort. Op http://www.europeantuningshop.nl verkopen ze een complete dual-piston dumpvalvekit van (ik meen) het merk Forge voor mijn auto.

Nu heb ik mij er weer even in verdiept en begin ik weer te twijfelen over welke dumpvalve ik zal halen voor mijn auto. Ik kwam tijdens het googlen dit bericht tegen: http://www.205gti.com/techdumpvalveNL.htm
Klopt hetgeen wat diegene schrijft over het afblaas geluid van de verschillende types dumpvalve's. Dat je dus bij de dual-piston alleen het afblaas geluid hoort bij vol gas in hoge toeren, dus maximale turbodruk? En in lage toeren niks hoort?

Groetjes,
Danny

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: za 07 mei 2016, 21:06
door EnigmaEll
Bij mijn Forge hoor je hem duidelijk afblazen, maar niet bij lage toeren. Dus 3500+ zeg maar.
En dat is wat mij betreft ook mooi. Elke keer als je wat goed gas geeft en los laat een flutter of pssst horen is wat teveel van het goede lijkt me. Maar dat is persoonlijk.
Lekker voor de Forge gaan. Werkt perfect en blaast erg mooi af (niet dat geflutter, maar een pssst).

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: do 12 mei 2016, 17:12
door Danny
Ik heb de complete Forge dual-piston dumpvalvekit van http://europeantuning.luondo.nl/nl/ besteld paar dagen terug! (H) Hij komt volgende week binnen, omdat hij uit Engeland moet komen.
Ik heb vandaag even gekeken waar ik hem ga plaatsen en wat ik nou precies moet gebruiken om aan te sluiten. Ik heb alleen geen idee waar ik de vacuum weg moet halen? De blocking plate hoef ik dus niet te gebruiken heb ik begrepen? Ik moet dan iets afdoppen, maar heb geen flauw idee wat? Kunnen jullie mij dit uitleggen.
Ik heb wat foto's gemaakt, omdat ik denk dat ik dat moet gebruiken en dat jullie mij hopelijk kunnen aanwijzen wat ik moet gebruiken. Geen flauw idee of het klopt.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Daar waar ik wijs plaats ik de dumpvalve. Ik denk schuin, omdat ik niet weet of de motorkap anders wel dicht wil.
Afbeelding

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 15:40
door Danny
Goedemiddag,

Ik heb nu sinds gister een Forge dumpvalve op mijn Volvo S40 T4 uit 1999 zitten. Alleen twijfel ik of hij het goed doet. Tot de 4000 toeren hoor je alleen een tutututu geluid. Boven de 4000 toeren hoor je een heel licht ptss met daarachter aan tutututu. Ik had verwacht dat je veel eerder de ptss zou horen en dat die ook veel luider zou zijn. Je hoort hem nu amper. Nu vraag ik mij af of het klopt?

Groetjes

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 18:31
door drlow
Hoe hoog is je turbodruk?

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 20:14
door Danny
Dat weet ik niet. Hij is in ieder geval niet gechipt, dus denk de standaard 0,8/1 bar als het goed is.

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 20:41
door drlow
Ik had toen der tijd een defecte turbo regel ventiel.
Met de defecte ventiel had ik 0,4 bar, zonder foutcodes.
Daarna met de nieuwe had ik 0,7 bar.
Na de chiptuning had ik 1,0 bar, toen blies de dumpvalve ook hard af.

Je kan ook een rondje rijden met het slangetje van de turbo regel klep naar de wastegate eraf.
Dan heeft de turbo maximale druk (onveilig)
Maar zo kun je rustig een aantal rondjes mee rijden.

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 20:51
door Danny
Bedankt voor de tip. Die kan ik altijd eens gaan vervangen. Is daar ook een how to van? Zal niet weten waar die klep zit.

Re: Dumpvalve + blanking plate + alu buis intercooler gasklep

Geplaatst: di 24 mei 2016, 18:10
door drlow
Deze zit tegen je luchtfilterhuis geklemd.
Heel makkelijk te vervangen