Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Luchtfilter, Turbo's, Intercoolers, Drijfstangen, Uitlaatsystemen enz
sdirkx

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door sdirkx »

Qua nut: ja, hoe nuttig is een regensensor dan bv? Niet veel makkelijker of zinvoller. Dus waarom dan niet standaard een turbotimer inbouwen...

Maar Kapiteiniglo, hoe lastig is de installatie er nou eigenlijk van. Al 's gedaan?
KapiteinIglo
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: do 13 jan 2011, 11:34
13

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door KapiteinIglo »

Nee, nog niet eerder gedaan en het ding ligt nog op een stapel andere onderdelen die ik nog moet installeren, maar elektrowerk stel ik altijd zo lang mogelijk uit :P

Maar goed, erg moeilijk is het niet, alleen de combinatie met een aftermarket alarm-systeem (Gemini in mijn geval) kan wel lastig zijn. Sommige alarmen zijn namelijk erg gevoelig en gaan meteen af als de motor nog draait, terwijl het alarm geactiveerd word. Maar goed, we zullen wel zien of ze goed samen gaan. En anders laat ik hem ergens monteren bij mensen die wel verstand van zaken hebben.
Smarty

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door Smarty »

sdirkx schreef:Qua nut: ja, hoe nuttig is een regensensor dan bv? Niet veel makkelijker of zinvoller. Dus waarom dan niet standaard een turbotimer inbouwen...

Maar Kapiteiniglo, hoe lastig is de installatie er nou eigenlijk van. Al 's gedaan?
Hey

De installatie van een turbotimer steld niet veel voor
Ik ben gister bezig geweest met het inbouwen ervan
Na een uurtje van demonteren van de bekleding en het solderen van de bedrading werkte de turbotimer

enig nadeel dat als de auto op de turbotimer loopt je de deuren niet kunt sluiten met de afstandsbediening.
ik moet de auto gewoon sluiten met de sleutel in het deurslot.
De auto blijft mooi lopen.

Groeten smarty
sdirkx

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door sdirkx »

enig nadeel dat als de auto op de turbotimer loopt je de deuren niet kunt sluiten met de afstandsbediening.
ik moet de auto gewoon sluiten met de sleutel in het deurslot.
De auto blijft mooi lopen.
Waarom niet? Is wel jammer.
Rob
Eigenaar
Eigenaar
Berichten: 2492
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Rob
Locatie: Venray

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door Rob »

sdirkx schreef:Waarom niet?
Als hij dat eens wist hoe dit op te lossen (of dat de mogelijkheid er was).....dan had ie het wel gedaan!
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
Smarty

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door Smarty »

hey

ja dat weet ik ook niet.
Ik denk dat volvo er een beveiliging op gemaakt heeft dat je hem niet kunt gebruiken.
Verder werkt de turbotimer goed.

Groeten
sdirkx

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door sdirkx »

OK, thanks. Toevallig geen foto's/How To ervan? :-D
Smarty

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door Smarty »

Hey

Nou een how 2 heb ik niet.
Maar foto's kan ik vanavond wel even maken.
Wat voor merk turbo timer heb je, kan ik je ook nog wel vertellen hoe het aangesloten moet worden.
Ik denk dat ik al met al een uurtje of 2 bezig ben geweest.

Groeten
sdirkx

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door sdirkx »

Heb er (nog) geen. Wel wat gelezen over het aansluiten op de handrem ed. Heb jij dat ook gedaan? Welk merk heb je? HKS, Greddy, APEXi,...?
Smarty

Re: Turbo-timer (timer afkoelen turbo)

Bericht door Smarty »

hey

Ik heb een apexi turbotimer.
De handrem sensor moet je gebruiken, anders gaat namenlijk de turbo timer niet aan.
Is een veiligheid, als je namenlijk de handrem er niet op hebt en de auto in de versneling gaat je auto er van tussen :-D
Maar als je de handrem nou niet gebruikt treed namenlijk de turbotimer niet in werking, zet je de auto op de handrem en in zijn vrij gaat de turbotimer in werking.

Er zit ook nog een o2 en air-feul sensor op maar die heb ik niet gebruikt.

Groeten
Plaats reactie