Custom luchtfilterbehuizing

Luchtfilter, Turbo's, Intercoolers, Drijfstangen, Uitlaatsystemen enz
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4212
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: Custom luchtfilterbehuizing

Bericht door DinanT »

RobinBluebird schreef:Ook (lijkt) het of de motor onderin toeren iets beter presteert.
Dat heeft denk ik voornamelijk hiermee te maken:
RobinBluebird schreef:en een aangepaste uitlaat en iets verhoogde turbodruk.
:D
RobinBluebird
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: do 05 mar 2015, 09:34
9
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 1999

Re: Custom luchtfilterbehuizing

Bericht door RobinBluebird »

haha klopt , maar daarom had ik dat ook vermeld. open lucht filter zorgt voornamelijk voor een leuk geluid :tumbup (A) en een klein beetje verschil laag in toeren.

het verwijderen van een aantal dempers in combinatie met boostcontroller zorgt voor veel meer verschil :P ( en nog wat aanpassingen)
Maar als eerste moet de basis goed zijn: met bijvoorbeeld slechte sensoren/ turboslangen etc kan nooit het maximale eruit gehaald worden.
S40 T4
daan27
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
13
Model: V50
Type: 2.0
Bouwjaar: 2012
Locatie: Alkmaar

Re: Custom luchtfilterbehuizing

Bericht door daan27 »

Heren,

Ik heb een V met 2.0 uit 2003. In het luchtfilterhuis zit een gat ter grote van een twee euro muntstuk. Middenin en in de onderste helft. Heel vreemd. Nu heb ik dat netjes dichtgeplakt toen ik er achter kwam tijdens het onderhoud. Maar nu kreeg hoorde ik vanmorgen van mijn vrouw dat hij slecht starte. Ik zie dat er nog iets voor dit grote lucht filter huis zit. Wat is dit precies? En wat doet het?

Is dat gat misschien met opzet gemaakt? Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik snap er niks van eigenlijk.

Misschien heeft iemand een printje van Vadis met dit huis en onderdeel wat ervoor zit?

Iemand ideeën?
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Redv40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 18:45
7
Model: V40
Bouwjaar: 2002

Re: Custom luchtfilterbehuizing

Bericht door Redv40 »

Mogelijk iets waar een extra kamertje tbv geluidsreductie of iets in die richting aan gezeten heeft.

Ik heb gister 'even snel' een ander aanzuigbuisje op het filterhuis gezet, vond het verschil redelijk verrassend.
De auto reageert wat lekkerder op het gas, heb geen metingen gedaan oid met de standaard en deze maar ik vind zeker dat de motor prettiger reageert en de duw in de rug lijkt ook iets meer aanwezig bij het optrekken vanuit stilstand.

ik zal hier later nog een paar foto's van posten wat ik er precies opgezet heb.
Plaats reactie