Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info topic
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9663
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter info topic
Nog een paar plaatjes van de BMC CDA
-
- Idle
- Berichten: 42
- Lid geworden op: do 14 jan 2010, 21:19
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
open filter of inlegfilter
Misschien kan iemand mij helpen, ik heb twee vragen....
Vraag 1.
Ik overweeg een nieuw inlegfilter of een open sportfilter te monteren in mijn T4.
Nu ben ik reeds 40 jaartjes jong, dus wil geen extreme herrie onder de motorkap vandaan hebben. Een mooi zuigend geluid wil ik overigens wel horen. Wie heeft ervaring met een open filter op een T4, kan je je nog normaal verplaatsen? of kijkt iedereen je na?
Vraag 2.
Met een KNN inlegfilter of open sportfilter schijn je meer zuurstof (ong 40%) de motor in te krijgen, maar ook meer vuil omdat dit minder goed gefilterd zou worden, en dat zou weer voor hogere slijtage zorgen... klopt dit?
Nou ik hoor graag jullie reacties!!
Vraag 1.
Ik overweeg een nieuw inlegfilter of een open sportfilter te monteren in mijn T4.
Nu ben ik reeds 40 jaartjes jong, dus wil geen extreme herrie onder de motorkap vandaan hebben. Een mooi zuigend geluid wil ik overigens wel horen. Wie heeft ervaring met een open filter op een T4, kan je je nog normaal verplaatsen? of kijkt iedereen je na?
Vraag 2.
Met een KNN inlegfilter of open sportfilter schijn je meer zuurstof (ong 40%) de motor in te krijgen, maar ook meer vuil omdat dit minder goed gefilterd zou worden, en dat zou weer voor hogere slijtage zorgen... klopt dit?
Nou ik hoor graag jullie reacties!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter info topic
Ik heb een sport inlegfilter. Tevens is het buisje naar de wielkast weg.
Geluid is ongeveer hetzelfde gebleven, maar ik hoor nu wel het "afblazen" , na redelijk doortrekken en dan gas loslaten (schakelen). Niet te vergelijken met een BOV, maar het is wel hoorbaar, ook in de auto.
Een kelk zal zeker meer geluid maken.
Geluid is ongeveer hetzelfde gebleven, maar ik hoor nu wel het "afblazen" , na redelijk doortrekken en dan gas loslaten (schakelen). Niet te vergelijken met een BOV, maar het is wel hoorbaar, ook in de auto.
Een kelk zal zeker meer geluid maken.
-
- Idle
- Berichten: 42
- Lid geworden op: do 14 jan 2010, 21:19
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter info topic
afgelopen zaterdag een K & N inlegfilter geplaatst.
Vermogenswinst is te verwaarlozen, maar ik weet zeker dat de motor directer op het gaspedaal reageert. Ik vind het een aanrader. Ik was bang voor geluidstoename, maar ook dit is niet aan de orde.
allemaal bedankt voor jullie reacties op dit topic!
Vermogenswinst is te verwaarlozen, maar ik weet zeker dat de motor directer op het gaspedaal reageert. Ik vind het een aanrader. Ik was bang voor geluidstoename, maar ook dit is niet aan de orde.
allemaal bedankt voor jullie reacties op dit topic!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Variaties CAI en ervaringen ermee.
Ik vraag me af wie ernaast de BMC CDA filter, ernog meer ervaring heeft met dit soort kitjes. Dan heb ik het niet over alleen een openlucht (sport, power) filter.
* Pipercross Venom €129
Volgens de site leverde deze kit 14 pk op bij een Honda Typer R
* Pipercross Viper €199
Beiden hebben een foamfilter.
* BMC CDA €239
Over deze zijn er wel wat aardige verhalen....ook harde feiten?
* Simota verschillende maten van €119 tot €160
Volgens mij hetzelfde systeem als de BMC CDA, wel een stuk goedkoper. Buitenkant is ook van Carbon.
Beiden hebben een katoenen filter.
Al deze versies van CAI hebben een buitenkant die ervoor zorgt dat de lucht niet verwarmd wordt door de motorruimte.
Wie heeft met deze versies van CAI ervaringen?
Wie heeft er meer informatie wat prestaties betreft (feiten d.m.v. rollerbank, klokken enz.)
* Pipercross Venom €129
Volgens de site leverde deze kit 14 pk op bij een Honda Typer R
* Pipercross Viper €199
Beiden hebben een foamfilter.
* BMC CDA €239
Over deze zijn er wel wat aardige verhalen....ook harde feiten?
* Simota verschillende maten van €119 tot €160
Volgens mij hetzelfde systeem als de BMC CDA, wel een stuk goedkoper. Buitenkant is ook van Carbon.
Beiden hebben een katoenen filter.
Al deze versies van CAI hebben een buitenkant die ervoor zorgt dat de lucht niet verwarmd wordt door de motorruimte.
Wie heeft met deze versies van CAI ervaringen?
Wie heeft er meer informatie wat prestaties betreft (feiten d.m.v. rollerbank, klokken enz.)
Laatst gewijzigd door Jimipepsie op wo 27 okt 2010, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
Is dit bedoeld voor een turbo of NA-motor? Voor turbo heb je niet perse een CAI nodig.
BMC CDA kan geen kwaad, heb 'm zelf ook (zuigt goed lucht aan). Maar zou 'm zelf niet kopen (turbo).
PS: Had je niet al een BMC CDA?
BMC CDA kan geen kwaad, heb 'm zelf ook (zuigt goed lucht aan). Maar zou 'm zelf niet kopen (turbo).
PS: Had je niet al een BMC CDA?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 11 jun 2009, 23:01
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Veenendaal
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
Ik heb dit ooit ook overwogen, maar er lekker vanaf gezien. Waarom? Ten eerste is de kwaliteit van het filter heel erg belangrijk voor de levensduur van de motor. Als je iedere kilometer wat grover vuil door je cilinders blaast, zal de boel meer slijten. De meeste CIA's hebben een filter dat minder weerstand heeft voor de lucht die er doorheen wordt gezogen, maar 9 van de 10 keer betekent dit dat het filter minder goed filtert.
Ten tweede heeft het volgens mijn gezond verstand (geen ervaring) gewoon weinig zin op een elektronisch geregelde turbo. De druk op het inlaatspruitstuk wordt bepaald door de turbo, niet door de mate van restrictie van het filter. Op een turboloze motor is dat anders. Daar wordt de maximale hoeveelheid lucht die de motor kan opzuigen, bepaald door de weerstand van het inlaatkanaal.
Als je "bang" bent voor opwarming van de lucht, kun je de pijpen ook omwikkelen met dat spul dat ze in de racerij gebruiken. Ik denk dat je dan alleen het stuk van de inlaat naar de turbo moet doen, want ik vermoed dat de lucht na de turbo wel eens warmer zou kunnen zijn dan de motorruimte. Van de intercooler naar het spruitstuk zou ik niet weten. Geen idee wat de temperatuur is na de intercooler.
Ten tweede heeft het volgens mijn gezond verstand (geen ervaring) gewoon weinig zin op een elektronisch geregelde turbo. De druk op het inlaatspruitstuk wordt bepaald door de turbo, niet door de mate van restrictie van het filter. Op een turboloze motor is dat anders. Daar wordt de maximale hoeveelheid lucht die de motor kan opzuigen, bepaald door de weerstand van het inlaatkanaal.
Als je "bang" bent voor opwarming van de lucht, kun je de pijpen ook omwikkelen met dat spul dat ze in de racerij gebruiken. Ik denk dat je dan alleen het stuk van de inlaat naar de turbo moet doen, want ik vermoed dat de lucht na de turbo wel eens warmer zou kunnen zijn dan de motorruimte. Van de intercooler naar het spruitstuk zou ik niet weten. Geen idee wat de temperatuur is na de intercooler.
2004 V40 2.0T Europa Prestige, Navigator, Sportsline, Sportchassis, Elektrisch schuif-/kanteldak, chromen grepen, standkachel, IMIV, Parrot 3200
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
@ sdirkx: Ik heb nu sinds een half jaar een vervangingsfilter.
Daarvoor heb ik even dit gehad:
Mijn vrouw vond het iets teveel geluid maken (wwffffhhhsssss ). Daar kwam bij dat ik zelf niks merkte wat betreft winst vermogen.
Dit topic is inderdaad bedoeld voor een turbo: ik geloof gerust dat een NA-motor meer rendement heeft met een CAI (bij een NA-motor heb ik het zelf ondervonden). Aangezien ik nu een motor met turbo heb....
Daarvoor heb ik even dit gehad:
Mijn vrouw vond het iets teveel geluid maken (wwffffhhhsssss ). Daar kwam bij dat ik zelf niks merkte wat betreft winst vermogen.
Dit topic is inderdaad bedoeld voor een turbo: ik geloof gerust dat een NA-motor meer rendement heeft met een CAI (bij een NA-motor heb ik het zelf ondervonden). Aangezien ik nu een motor met turbo heb....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
Zo....aangezien ik nu een weekje vakantie heb en de site een dag off line was, ben ik wat research gaan doen.
Zoals verwacht gaan er meer topics over het wel of niet CAI bij een auto met turbo.
Veel reacties gelezen, vaak gebasseerd op wat zij voelden en ook hoorden bij een motor met een CAI.
Hier wat citaten:
bron: www.sr20forum.co
colder intial air into the turbo helps in two areas. The first is the obvious, the cooler the air goes in, the cooler it'll come out. And if you look up the equation for compressor power, the cooler it goes in, the lower the delta T for a given mass flow rate and pressure ratio; so it helps double. Now, you'll say the intercooler will cool it down and you're right, but the cooler it goes into the intercooler, the cooler it'll come out.
The second area it'll help is that the turbo should spool sooner. Why? go back to the equation for compressor power. Given the same shaft power to the compressor wheel, the cooler the air temp going into the turbo, the higher the pressure ratio it'll achieve for the same mass flow rate.
So, in short, the cooler the air going into the turbo, the more power you'll make and the faster the turbo will spool. You can look it all up in a thermo or compressor book if you get bored. Well, the books won't state what I just stated but you can derive that.
Dit lijkt mij een logisch verhaal.
Maar....op de site van www.automotiveforums.com (helaas werkt de link die ik had bewaard niet meer), legde iemand uit dat de lucht door de turbo erg verwarmd wordt en dat de koude lucht vergeleken met "warme" lucht, op basis van een motor die 200pk levert, maar 1 a 2 pk winst zal behalen.
Maar hoe zit het dan met het RAM effect. Dat is mij niet duidelijk.
Voor de liefhebbers een rekenprogramma waarbij je dit precies kan uitrekenen:
http://www.stealth316.com/2-turbotemp.htm
Verder heb ik ook gevonden dat voor een motor tot 400 pk, de OEM airbox ( die heeft ook al CAI) efficient genoeg is, maar wel samen met een ander inlegfilter (K&N o.i.d.)
This guy is a Volvo Engineer or at least he used to be. Sorry that it is so long.
Air Filter
When it comes to air filters there are many different kinds to choose from and of course also some traps to fall into. The original air filter is often made of paper and it will be sufficient for normal use, but changing the air filter to a sport filter with better flow one can gain both response and increased engine performance due to better air flow through the engine. I and many people with me prefer K&N air filters and I regard K&N to be the original; among sport air filters and most air filter companies are trying to copy K&N. Manufacturer are most likely less important, since an sport air filter alone will not improve engine power with more than 3-7hp depending on design and solution.
In principal there are two kinds of air filter, original fit air filters and so called open-air filters. The first variant is a sport air filter that will replace the original paper filter in the air filter box with no visible trace of changes in the engine room.
Open-air filter are often mounted completely visible in the engine room and without any air filter box protecting the air filter. This calls for removal of the original air filter box and mounting of a new fresh air pipe from the MAF sensor to the turbocharger. Open-air filters have a cool design and many people like the sucking noise that it will add to the concept. Personally I find it very annoying to hear the sucking and breathing noise every time you are opening or closing the throttle, but this is a matter of personal taste.
The important thing to observe when it comes to air filters is that today's modern cars with aerodynamic design and low air resistance are designed to isolate the air to certain areas where its possible to control the air flow and air flow directions. Older cars had less thinking about aerodynamics and most often there's plenty of room under the hood. When car manufacturers started to concern absout aerodynamics they sealed areas with bad air flow and made the grill smaller in order to give the car a smoother and more efficient way through the air. That will decrease the amount of fresh air coming into the engine room and there's just enough air to provide the water cooler, oil cooler, AC-cooler and the intercooler with sufficient air flow. Inside the engine room the air will be hot and relatively still. This is why the inlet to the fresh air pipe is mounted in front of the cooling package and not inside the engine room!
The air temperature inside the engine room is simply too hot to use as fresh air for the engine. On old 240's and 740's the air inlet was mounted inside the engine room behind the head light, but on those models there where plenty of space and air could easily flow through the engine room. In a modern car the temperature inside the engine room quite often reaches 55-60�C and in some hot climates and during high engine outputs the temperature can reach over 70�C and that can hardly be called fresh air. All turbo car owners know that their car will run at its best when it's moist in the air and cold outside and 55-60�C doesn't seem to be desirable in comparison with that.
If you're still convinced about the effectiveness of the open-air filter solution try this little test on your car.
Drive your car until the engine temperature gauge show normal temperature and make two or three hard accelerations and then make a quick stop and open the hood immediately and put your hand on the open-air filter does it have a temperature that's similar to the outside temperature?
I would guess that you can't hold your hand on the filter for more than a couple of seconds or you will burn your hand on the filter.
If open-air filters where as good as the tuning companies would like us to believe wouldn't Porsche, Ferrari, Lamborghini and others use the open-air filter solutions for their power package?
My advice is to buy a sport air filter that will fit in the original air filter box and to clean it every 10000km or at least every 20000km.
Make sure to follow the cleaning instruction by the book. The filter has to be completely dry before you put it back in the car, otherwise cleaning fluid and oily water can follow the air and damage the MAF sensor!
bron: http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 1&&start=0
Mijn conclusie is tot nu:
Ik hou het bij mijn vervangingsfilter en OEM airbox en besteed liever mijn geld aan iets dat wel iets oplevert.
Zoals verwacht gaan er meer topics over het wel of niet CAI bij een auto met turbo.
Veel reacties gelezen, vaak gebasseerd op wat zij voelden en ook hoorden bij een motor met een CAI.
Hier wat citaten:
bron: www.sr20forum.co
colder intial air into the turbo helps in two areas. The first is the obvious, the cooler the air goes in, the cooler it'll come out. And if you look up the equation for compressor power, the cooler it goes in, the lower the delta T for a given mass flow rate and pressure ratio; so it helps double. Now, you'll say the intercooler will cool it down and you're right, but the cooler it goes into the intercooler, the cooler it'll come out.
The second area it'll help is that the turbo should spool sooner. Why? go back to the equation for compressor power. Given the same shaft power to the compressor wheel, the cooler the air temp going into the turbo, the higher the pressure ratio it'll achieve for the same mass flow rate.
So, in short, the cooler the air going into the turbo, the more power you'll make and the faster the turbo will spool. You can look it all up in a thermo or compressor book if you get bored. Well, the books won't state what I just stated but you can derive that.
Dit lijkt mij een logisch verhaal.
Maar....op de site van www.automotiveforums.com (helaas werkt de link die ik had bewaard niet meer), legde iemand uit dat de lucht door de turbo erg verwarmd wordt en dat de koude lucht vergeleken met "warme" lucht, op basis van een motor die 200pk levert, maar 1 a 2 pk winst zal behalen.
Maar hoe zit het dan met het RAM effect. Dat is mij niet duidelijk.
Voor de liefhebbers een rekenprogramma waarbij je dit precies kan uitrekenen:
http://www.stealth316.com/2-turbotemp.htm
Verder heb ik ook gevonden dat voor een motor tot 400 pk, de OEM airbox ( die heeft ook al CAI) efficient genoeg is, maar wel samen met een ander inlegfilter (K&N o.i.d.)
This guy is a Volvo Engineer or at least he used to be. Sorry that it is so long.
Air Filter
When it comes to air filters there are many different kinds to choose from and of course also some traps to fall into. The original air filter is often made of paper and it will be sufficient for normal use, but changing the air filter to a sport filter with better flow one can gain both response and increased engine performance due to better air flow through the engine. I and many people with me prefer K&N air filters and I regard K&N to be the original; among sport air filters and most air filter companies are trying to copy K&N. Manufacturer are most likely less important, since an sport air filter alone will not improve engine power with more than 3-7hp depending on design and solution.
In principal there are two kinds of air filter, original fit air filters and so called open-air filters. The first variant is a sport air filter that will replace the original paper filter in the air filter box with no visible trace of changes in the engine room.
Open-air filter are often mounted completely visible in the engine room and without any air filter box protecting the air filter. This calls for removal of the original air filter box and mounting of a new fresh air pipe from the MAF sensor to the turbocharger. Open-air filters have a cool design and many people like the sucking noise that it will add to the concept. Personally I find it very annoying to hear the sucking and breathing noise every time you are opening or closing the throttle, but this is a matter of personal taste.
The important thing to observe when it comes to air filters is that today's modern cars with aerodynamic design and low air resistance are designed to isolate the air to certain areas where its possible to control the air flow and air flow directions. Older cars had less thinking about aerodynamics and most often there's plenty of room under the hood. When car manufacturers started to concern absout aerodynamics they sealed areas with bad air flow and made the grill smaller in order to give the car a smoother and more efficient way through the air. That will decrease the amount of fresh air coming into the engine room and there's just enough air to provide the water cooler, oil cooler, AC-cooler and the intercooler with sufficient air flow. Inside the engine room the air will be hot and relatively still. This is why the inlet to the fresh air pipe is mounted in front of the cooling package and not inside the engine room!
The air temperature inside the engine room is simply too hot to use as fresh air for the engine. On old 240's and 740's the air inlet was mounted inside the engine room behind the head light, but on those models there where plenty of space and air could easily flow through the engine room. In a modern car the temperature inside the engine room quite often reaches 55-60�C and in some hot climates and during high engine outputs the temperature can reach over 70�C and that can hardly be called fresh air. All turbo car owners know that their car will run at its best when it's moist in the air and cold outside and 55-60�C doesn't seem to be desirable in comparison with that.
If you're still convinced about the effectiveness of the open-air filter solution try this little test on your car.
Drive your car until the engine temperature gauge show normal temperature and make two or three hard accelerations and then make a quick stop and open the hood immediately and put your hand on the open-air filter does it have a temperature that's similar to the outside temperature?
I would guess that you can't hold your hand on the filter for more than a couple of seconds or you will burn your hand on the filter.
If open-air filters where as good as the tuning companies would like us to believe wouldn't Porsche, Ferrari, Lamborghini and others use the open-air filter solutions for their power package?
My advice is to buy a sport air filter that will fit in the original air filter box and to clean it every 10000km or at least every 20000km.
Make sure to follow the cleaning instruction by the book. The filter has to be completely dry before you put it back in the car, otherwise cleaning fluid and oily water can follow the air and damage the MAF sensor!
bron: http://s40concepts.net/forum/index.php? ... 1&&start=0
Mijn conclusie is tot nu:
Ik hou het bij mijn vervangingsfilter en OEM airbox en besteed liever mijn geld aan iets dat wel iets oplevert.
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9663
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
Er zijn over dit onderwerp zoveel discussies te vinden op het internet.
-Cold Air Intake. Wanneer deze ipv je orginele luchtfilterhuis plaatst, wordt de lucht nog steeds van oorspronkele plek gehaald. Dus is je orginele volvo luchtfilterhuis dan ook niet een CAI?
- Zelf heb ik het een en ander aan research gedaan en op mijn 1.8 een test gedaan: Custom luchtfilterbehuizing
-Je orginele volvo luchtfilterhuis niet dan?Jimipepsie schreef:Al deze versies van CAI hebben een buitenkant die ervoor zorgt dat de lucht niet verwarmd wordt door de motorruimte.
Wie heeft met deze versies van CAI ervaringen?
Wie heeft er meer informatie wat prestaties betreft (feiten d.m.v. rollerbank, klokken enz.)
-Cold Air Intake. Wanneer deze ipv je orginele luchtfilterhuis plaatst, wordt de lucht nog steeds van oorspronkele plek gehaald. Dus is je orginele volvo luchtfilterhuis dan ook niet een CAI?
- Zelf heb ik het een en ander aan research gedaan en op mijn 1.8 een test gedaan: Custom luchtfilterbehuizing
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
Rob schreef:
Ik duidde in het begin van de topic op CAI's die menen, of waarvan gezegd woirdt dat ze, meer rendement op te leveren dan een OEM airbox.
De OEM airbox is inderdaad ook een CAI. Hij haalt de lucht uit een koelere ruimte, in dit geval de wielkast i.p.v. de motorruimte.-Je orginele volvo luchtfilterhuis niet dan?
-Cold Air Intake. Wanneer deze ipv je orginele luchtfilterhuis plaatst, wordt de lucht nog steeds van oorspronkele plek gehaald. Dus is je orginele volvo luchtfilterhuis dan ook niet een CAI?
Ik duidde in het begin van de topic op CAI's die menen, of waarvan gezegd woirdt dat ze, meer rendement op te leveren dan een OEM airbox.
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
Dat zei ikMijn conclusie is tot nu:
Ik hou het bij mijn vervangingsfilter en OEM airbox en besteed liever mijn geld aan iets dat wel iets oplevert.
NA = CAI/airbox
Turbo = Als het maar genoeg lucht aanzuigt. Een groter (sport)filter is dus wel zinvol, maar het hoeft geen koude lucht aan te zuigen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 11 jun 2009, 23:01
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Veenendaal
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
Leesvoer:
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
De K&N-type filters, die je moet olien, vind ik tricky. Te weinig olie en het filter laat te veel troep door, wat de slijtage van de motor verhoogt. De veel olie en de MAF wordt vies met alle narigheid van dien.
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
De K&N-type filters, die je moet olien, vind ik tricky. Te weinig olie en het filter laat te veel troep door, wat de slijtage van de motor verhoogt. De veel olie en de MAF wordt vies met alle narigheid van dien.
Laatst gewijzigd door Ripley op wo 27 okt 2010, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 V40 2.0T Europa Prestige, Navigator, Sportsline, Sportchassis, Elektrisch schuif-/kanteldak, chromen grepen, standkachel, IMIV, Parrot 3200
Re: Variaties CAI en ervaringen ermee.
bobistheoilguy
Die weet dus niks over luchtfilters
Die weet dus niks over luchtfilters
- markk08
- 5th Gear member
- Berichten: 658
- Lid geworden op: di 04 aug 2009, 20:24
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2007
- Locatie: Rotterdam
Hoe luchtfilter plaatsen?
Ik lees her en der op het forum dat mensen een sportfilter hebben geplaatst, nu weet ik dat je daar geen super verbeterende prestaties mee boekt maar ik hoor wel dat de motor net wat lekker onderin de toeren oppakt.. Lijkt me toch een mooi pluspuntje?
Nu zou ik alleen het volgende willen weten:
- Wat voor soort luchtfilters zijn er beschikbaar voor een S40?
- Geeft dat een ander geluid op een 2.0 automaat?
- Zijn er betaalbare oplossingen (student met een niet al te groot budget)?
Gelukkig hebben velen een aportfilter dus informatie zal er genoeg te krijgen zijn
Nu zou ik alleen het volgende willen weten:
- Wat voor soort luchtfilters zijn er beschikbaar voor een S40?
- Geeft dat een ander geluid op een 2.0 automaat?
- Zijn er betaalbare oplossingen (student met een niet al te groot budget)?
Gelukkig hebben velen een aportfilter dus informatie zal er genoeg te krijgen zijn
Volvo S60 2.4
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- Honda Civic 1.4 Silverstone (1996)
- Volvo S40 2.0 automaat (1997)
- Honda Civic Hybride (2006)
- Citroën DS3, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 208, 1.6 E-HDI (2012)
- Peugeot 308, 1.6 THP (2008)
www.antiskimpas.nl De oplossing tegen skimmen!
- madnessmark
- 1st Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 18:25
- 12
- Locatie: almelooooooo
- Contacteer:
Re: Hoe luchtfilter plaatsen?
wat is ''niet al te groot budget''.......zie linkmarkk08 schreef:Ik lees her en der op het forum dat mensen een sportfilter hebben geplaatst, nu weet ik dat je daar geen super verbeterende prestaties mee boekt maar ik hoor wel dat de motor net wat lekker onderin de toeren oppakt.. Lijkt me toch een mooi pluspuntje?
Nu zou ik alleen het volgende willen weten:
- Wat voor soort luchtfilters zijn er beschikbaar voor een S40?
- Geeft dat een ander geluid op een 2.0 automaat?
- Zijn er betaalbare oplossingen (student met een )?
Gelukkig hebben velen een aportfilter dus informatie zal er genoeg te krijgen zijn
http://www.stroevemotorsport.nl/Luchtfi ... lter_kits/
http://www.stroevemotorsport.nl/Alle_pr ... /pagina-2/
Laatst gewijzigd door madnessmark op do 14 jul 2011, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het niet vandaag......dan is het morgen
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Hoe luchtfilter plaatsen?
Ik den dat goedkoopste zou een inleg sport lucht filter
ik heb deze genomen, merk zelf weinig maar schijnt dat deze "onderhoud vrij" zijn
http://www.pipercross.net/panelfilters/ ... 4&app=3235
Je kan ook voor K&N filters kiezen maar deze zijn wat duurder, misschien Mp in de gaten houden
ik heb deze genomen, merk zelf weinig maar schijnt dat deze "onderhoud vrij" zijn
http://www.pipercross.net/panelfilters/ ... 4&app=3235
Je kan ook voor K&N filters kiezen maar deze zijn wat duurder, misschien Mp in de gaten houden
Re: Hoe luchtfilter plaatsen?
Je zult 'm toch moeten reinigen en olieen als alle andere performancefilters hoor."onderhoud vrij"
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Hoe luchtfilter plaatsen?
ja dat klopt, maar ald dat alles is weet iemand hoe vaak moet dat gebeuren? Sorry voor offtopicsdirkx schreef:Je zult 'm toch moeten reinigen en olieen als alle andere performancefilters neem ik aan...?"onderhoud vrij"
Re: Hoe luchtfilter plaatsen?
Is meer werk dan een filtertje vervangen, dus niet echt onderhoudsvrij
Van Pipercross weet ik niet. BMC CDA geloof ik elke 25.000 km.
Van Pipercross weet ik niet. BMC CDA geloof ik elke 25.000 km.