Pagina 8 van 8

Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 02:36
door Infinitus
Vandaag na het werk even snel het nieuwe filter er in gelegd en de isolatie uit het filter huis verwijderd. Klein blokje om gereden en op het geluid na merk ik er niet veel van.
Morgen ga ik even op en neer naar Duitsland, zal er dan wat beter op letten of er verschil is.

Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 01:09
door Infinitus
Tripje naar onze oosterburen inmiddels gemaakt. Qua prestaties niet veel verschil gemerkt, misschien dat hij iets sneller oppakt.
Het geluid is wel een stuk beter hoorbaar. Het is inderdaad net of Darth Vader onder de kap zit :tumbup Het opspoelen van de turbo is nu ook een stuk duidelijker te horen!

Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 18:50
door corhog
Dit willen we graag zien bij de atmosferische powerplant
Afbeelding

Afbeelding
Aanzuig in het voorscherm achter de pinker
Afbeelding
verschil tussen orginal aanzuig en mijn nieuwe slangetje
Afbeelding

Volvo s40 T-4 open air filter

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 11:33
door TerreLow
Een vraagje. Ik zie regelmatig foto's voorbij komen van de 2.0T en T-4 modellen dat ze er een open air filter onder de motorkap hebben.
Nou heb ik dit ook geprobeerd met mijn T-4 en als resultaat. Bij echt moeten presteren houd hij gruwelijk in. Ik denk dus dat hij teveel warme lucht pakt van de motor. Waarom heeft mijn motor hier last van en al die andere niet. (p.s. die van mij is gechipt. Misschien dat dit de boos doener kan zijn)

Ik hoor graag van jullie wat dit probleem kan zijn.

Re: Volvo s40 T-4 open air filter

Geplaatst: wo 02 jul 2014, 12:01
door dutchlimits
TerreLow schreef:Een vraagje. Ik zie regelmatig foto's voorbij komen van de 2.0T en T-4 modellen dat ze er een open air filter onder de motorkap hebben.
Nou heb ik dit ook geprobeerd met mijn T-4 en als resultaat. Bij echt moeten presteren houd hij gruwelijk in. Ik denk dus dat hij teveel warme lucht pakt van de motor. Waarom heeft mijn motor hier last van en al die andere niet. (p.s. die van mij is gechipt. Misschien dat dit de boos doener kan zijn)

Ik hoor graag van jullie wat dit probleem kan zijn.
Heb je die sensor wel weer goed aangesloten?

Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK)

Geplaatst: do 04 sep 2014, 13:33
door TerreLow
Ik heb een s40 T-4 aut. 1998 met een aangepaste Ecu (Door Bullpower) Nu zag ik verschillende foto's voorbij komen met de zelfde motor en een open filter.

Ik heb het ook geprobeerd maar dan houd hij gruwelijk in met vol gas in het hogere toeren gebied.

Wat doe ik fout? Had de filter om te proberen gewoon in de originele luchtfilter bak liggen en dus niks onnodig los gemaakt.

Na het terug plaatsen van de originele lucht filter liep hij weer als normaal. (Zonder het mooie PSSSSSSHH geluid :'( )

Wie kan mij helpen

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 13:47
door sdirkx
Verstopt/vies open luchtfilter of LMM niet (goed) gemonteerd? Die moet je namelijk wel tussen je luchtfilter en de aanzuigbuis monteren.

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 13:50
door Arjan
sdirkx schreef:Verstopt/vies open luchtfilter of LMM niet (goed) gemonteerd? Die moet je namelijk wel tussen je luchtfilter en de aanzuigbuis monteren.
Volgens mij gaat het om een inlegfilter. De LMM zal het dan wel niet zijn.
Je zit denk ik in de goede richting met het verstopte filter.

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 13:55
door sdirkx
Een open luchtfilter past niet in de originele bak (conisch / plat), dus misschien kan de topicstarter even een foto plaatsen voor de duidelijkheid.

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 14:07
door TerreLow
Het was een splinternieuwe open Power filter. Alles wat daar voor zit aan LMM etc. Ben ik niet aangekomen. Dus alles zat verder nog aangesloten. De openfilter lag in de onderkant van de originele luchtfilter bak (Die aan het carrosserie vast zit).

En toen ik de open filter verwijderd had en de bovenkant van de filterbak plus originele filter had terug geplaatst liep hij weer normaal.

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 14:20
door volvoS40
TerreLow schreef:open filter.

Had de filter om te proberen gewoon in de originele luchtfilter bak liggen en dus niks onnodig los gemaakt.

Wat doe ik fout?
Zoals ik het lees.....
Misschien is het toch beter dat je de gehele luchtfilterbak verwijderd. De luchtslang en LMM rechtstreeks op de "open" luchtfilter aan sluit.

Ding ligt niet voor niets namelijk los onder de kap op de plek waar de oude luchtfilterbehuizing zat.

Als je het "open" luchtfilter in die bak hebt geknikkerd kan hij ook totaal geen lucht aanzuigen waardoor je t4 dus fijn inhoud. De wagen smoort dus als je om extra zuurstof vraagt.

Dus....
- Alles wat er zit er uit knikkeren. (Complete luchtfilter behuizing)
- Luchtbuis van turbo met de LMM op de open luchtfilter aan sluiten.
sdirkx schreef:Een open luchtfilter past niet in de originele bak (conisch / plat), dus misschien kan de topicstarter even een foto plaatsen voor de duidelijkheid.
Als je een beetje goed stampt passen die rode ronde filters prima in die behuizing, alleen werkt die filter dan niet zoals hij zou moeen doen :-D

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 14:48
door sdirkx
Ik zeg wederom... foto's zeggen meer dan 1000 woorden :)

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 16:11
door Arjan
sdirkx schreef:Ik zeg wederom... foto's zeggen meer dan 1000 woorden :)
Dit inderdaad. :worthless

Re: Motor houd in na monteren Open filter (T-4 Aut. +/-235PK

Geplaatst: do 04 sep 2014, 23:15
door TerreLow
Ik ga het nog een keer proberen door alles er uit te knikkeren. Het rare is dat dit eigenlijk geen verschil mag maken. Sterker nog. De originele filter zit ook in die bak. En dan zit de deksel er ook nog eens op. En er worden kits verkocht die de hele omgeving afschermen ivm warme lucht. Dus dan zou de orginele onderkant van de luchtfilterbak toch ook geen probleem mogen zijn en de filter lag pal boven het gat waar de koude lucht door heen komt.

Maar wie niet waagt wie niet wint. Ik ga van het weekend even hobbyen en laat het weten of het wel of niet gelukt is. En als ik het voor elkaar krijg zet ik er ook een foto bij.

In iedergeval bedankt voor de reacties!!

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 19:39
door Jarnos40
Iemand ervaring met openluchtfilter op een volvo s40 phase 2 1.8 kwa geluid ?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 19:42
door EnigmaEll
Ja, ik.

Doen. Geluid is heerlijk. Gasresponse verbetert iets.
Meer PK's? Nee.

Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info topic

Geplaatst: wo 19 jul 2017, 12:39
door mikeyall
Wie weet er welke diameter is er eigenlijk nodig als je een openair luchtfilter wilt bestellen om hem 1op1 passen te maken op de maf sensor?!?!?