Knock-/Pingelsensor
Knock-/Pingelsensor
Welke (van onze) blokken hebben eigenlijk standaard een knock-/pingelsensor?
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Knock-/Pingelsensor
Benzine allemaal
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Knock-/Pingelsensor
waar zit deze dan?
En wat doet deze precies?? Stationair toerental regelen?
En wat doet deze precies?? Stationair toerental regelen?
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
-
- Idle
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 13:09
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Zaandam
Re: Knock-/Pingelsensor
De pingelsensor detecteerd pingelen,pingelen van de motor ontstaat doordat het mengsel(de ingespoten benzine en aangezogen lucht)niet op het juiste tijdstip ontbrand.Hoorbaar aan een metaalachtig kloppend geluid,de info van de pinelsensor wordt doorgegeven aan de motorcomputer.
de motorcomputer stelt aan de hand van de informatie van deze sensor het ontstekings tijdstip bij waardoor het pingelen stopt.
grtz remko
de motorcomputer stelt aan de hand van de informatie van deze sensor het ontstekings tijdstip bij waardoor het pingelen stopt.
grtz remko
Re: Knock-/Pingelsensor
OK, mooi. En pingel resulteert dus in een DTC?Wouter schreef:Benzine allemaal
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Knock-/Pingelsensor
Voorwaarde
Diagnostische storingscode (DTC) ECM-41 is opgeslagen als het toerental (RPM) signaal hoger is dan 3.500 rpm, de belasting meer dan 250 mg/slag en het signaal van de knock-sensor (KS) ontbreekt.
Vervangende waarde
-Eerste turbodruk
-Retarded ontsteking.
Mogelijke bron
-Open-circuit in de signaalkabel
-kortsluiting aan de grond in signaalkabel
-kortsluiting aan de spanning in de signaalkabel
-Defecte knock sensor (KS).
Storing Verschijnsel
-Slechte prestaties.
Diagnostische storingscode (DTC) ECM-41 is opgeslagen als het toerental (RPM) signaal hoger is dan 3.500 rpm, de belasting meer dan 250 mg/slag en het signaal van de knock-sensor (KS) ontbreekt.
Vervangende waarde
-Eerste turbodruk
-Retarded ontsteking.
Mogelijke bron
-Open-circuit in de signaalkabel
-kortsluiting aan de grond in signaalkabel
-kortsluiting aan de spanning in de signaalkabel
-Defecte knock sensor (KS).
Storing Verschijnsel
-Slechte prestaties.
Re: Knock-/Pingelsensor
Ja, maar dat is dus niet in een situatie van pingelen. Het pingelen wordt tegengegaan mbv detectie door de pingelsensor waarschijnlijk, maar er is geen bijbehorende DTC die je waarschuwt. Zoiets?signaal van de knock-sensor (KS) ontbreekt.
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Knock-/Pingelsensor
Als de resonantie waarde te hoog wordt, wordt er ingegrepen op de onsteking en bij turbo's ook de druk.
Meer informatie :
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking
Tuning
http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=258454
Meer informatie :
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking
Tuning
http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=258454