Pagina 1 van 3

Injectoren; Controle op werking, grootte enz

Geplaatst: di 31 mei 2011, 23:32
door TeeVier
Hallo,

Een kennis van mij viel het gelijk op dat bij mijn T4 de injectoren rood waren.
Normaal zijn ze wit volgens hem.
Heeft iemand meer informatie over injectoren van een T4 (merk enz.)
En welke er nodig zijn wanneer je het vermogen wilt 'opkrikken'?

Re: Injectoren.

Geplaatst: di 31 mei 2011, 23:50
door TeeVier
Of is het zo dat de Phase 1 / 1,5 grijze injectoren heeft en de Phase 2 / 2,5 rood? (de 2.0t en t4 modellen)

Grijs = 312cc
Rood = 420cc

Re: Injectoren.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 10:18
door sdirkx
Goed topic! Hier alvast wat leesvoer: http://www.30forty50.com/forum/topic/14 ... _injectors
Hoe ver wil je uberhaupt gaan met tunen?
http://www.sdsefi.com/techffhp.htm

Re: Injectoren.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 11:28
door kiwi
Ik heb geen idee, maar is dit ook interessant voor non-turbo motoren? Heeft het zin, en is het mogelijk injectoren van (bijvoorbeeld) een 1.8 motor te wisselen voor andere injectoren?

Re: Injectoren.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 11:33
door sdirkx
Lijkt me zinloos. Vooral bij serieuze tuning heb je andere injectoren nodig. Alleen chippen bijv. kunnen de standaard injectoren wel aan.

Re: Injectoren.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 12:19
door kiwi
duidelijk, dank je!

Re: Injectoren.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 17:40
door R.O.B

Re: Injectoren.

Geplaatst: wo 01 jun 2011, 18:08
door TeeVier
Kijk zover heb niet gelezen :sleeping , staat er duidelijk in.

Code: Selecteer alles

-2000  injector flow rate @ 312cc Black/grey Siemens
2000   injector flow rate @ 370cc Green Siemens
2001-  injector flow rate @ 420cc Red Siemens
Ik ga dat topic even doorspitten :-D .

Controle op werking injector

Geplaatst: di 30 aug 2011, 10:31
door sdirkx
Wat ik me net afvroeg, is hoe je kunt voorkomen dat een slechte injector arm loopt in 1 cilinder (met alle gevolgen van dien). Want een AFR-meter meet het gemiddelde van 4 cilinders, dus je zou eigenlijk monitoring per cilinder willen hebben. Iemand een idee toevallig?

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: di 30 aug 2011, 13:38
door Rob
Wat ik weet: Om de zoveel tijd (lees jaren) eens de injectoren door laten meten op flow en dan ook direct schoon laten maken. Kost tussen de 60 en 100 euro.
En bijv. 2e handse die je aankoopt dit direct doen.
Maar goed, beetje vertrouwen mag je wel hebben in die dingen hoor. Maar bij een turbo en dan vooral de snellere turbo kan alles op het randje getuned zijn...en dan komt het nauwkeuriger.

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: di 30 aug 2011, 13:48
door sdirkx
Ja, het testen/reinigen van de injectoren is wel iets wat ik 's zou moeten doen misschien. Wil namelijk niet op een gegeven moment mezelf voor m'n kop slaan omdat ik dat niet 'n keer heb laten doen.
Heb je daar ervaring mee en waar zou je zoiets het beste kunnen laten doen?

Heb al een bedrijfje gevonden:
http://www.westecmotoren.nl/Injectorenr ... esten.html

Lijkt me trouwens lastig hoe dat praktisch zou moeten, want lees dat ze de injectoren los aangeleverd willen hebben. Heb geen reserveset, dus dan kun je je auto ook niet gebruiken. Ik zal 's informeren.

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 12:03
door sdirkx
Per 4 kost 't 125,= incl BTW, filters en O-ringen. Ga 's even bekijken of ik dat ergens na m'n vakantie ga doen.

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 13:42
door Rob
Goede keuze! Al verwacht ik bij jou auto niet veel problemen hoor.
Hou ons op de hoogte en een foto-verslagje zou ook niet slecht zijn voor de indrukken hier! :tumbup

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 14:50
door sdirkx
Ja goed, het is ook preventief bedoeld natuurlijk. Na 165000 km is het niet zo'n gek idee om ze te reinigen denk ik (staat niet echt een interval voor). Een injector cleaner krijgt ze (naar wat ik heb vernomen) echt niet zo schoon als wanneer ze professioneel worden gereinigd. Het is ter voorkoming van verstopping, maar ook kunnen de prestaties en verbruik verbeteren. Het risico van een verstopte injector is trouwens best groot, want in tegenstelling tot een defecte injector krijg je dan geen CEL en zal je ECU de inspuiting bijstellen over alle cilinders heen, zodat de totale emissie klopt. Maar dan kan nog steeds de ene cilinder goed lopen, terwijl te rijk of zelfs te arm lopen! :O En dat merk je dan pas als het te laat is...

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 15:16
door myalexx
steffen, je zou nog het één en ander informeren omtrent het opsturen van de injectoren En dergelijke?

Waar zit het bedrijf ?

Wellicht kunnen we samen gaan?

Gr Alexx

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 16:30
door sdirkx
Weet nog niet op welke manier ik het doe qua demontage/reserveset oid. Maar dat komt in ieder geval pas over enkele weken (na m'n vakantie). Bedrijven zitten er meerdere in NL. Afhankelijk van opsturen of langsrijden, zal ik er dan eentje zoeken in/nabij de Randstand.
Wil eerst checken welk type injectoren ik precies heb. Er bestaan meerdere kleuren namelijk in onze x40's.

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 17:19
door myalexx
als je ze daar ter plekke uit laat halen en reinigen maakt dat toch weinig uit ?

Re: Controle op werking injector

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 21:14
door sdirkx
Dat is dus meestal niet gebruikelijk.

Injectoren vervangen??

Geplaatst: do 27 okt 2011, 14:59
door BlueKnightrider
Beste mensen,

Ik heb een vraag.

In mijn Fase 1 T4 uit 1997 zitten de standaard 312cc injectoren.
Nou is de auto gechipt en vraag ik mij af of het op deze manier niet enigszins grenswerk is.
Bij een berekening kom ik uit dat deze injectoren tot ongeveer 220 a 230 pk kunnen.
Lijkt mij krap namelijk.

nou wil ik de auto in de toekomst voorzien van 3"downpipe en racekat.
Heb ik dan andere injectoren nodig (De rode uit de fase twee met uit mijn hoofd 420 cc)?
Heeft iemand ook een idee wat deze injectoren kosten?

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Re: Injectoren vervangen??

Geplaatst: do 27 okt 2011, 15:20
door volvoS40
kijk eens hier Klik

nuttige info, en nog wat links.