Pagina 1 van 1

Regelbare Benzinedrukregelaar met psi meter geplaatst

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 22:13
door pitjes
ey gasten

Na lang zoeken waarom men t4 minder vermogen had en slecht startte vandaag een regelbare benzinedrukmeter geplaatst met psi meter op.
Niet echt een duur spul maar een aftermarkt dingetje van chargertech.
Ik heb deze geplaatst tussen de leidingen van de oude en enkel de vacuum van de oude afgedopt.
Nu start de wagen al een heel pak beter... (afwachten morgen als hij echt koud staat) en het vermogen is nu geweldig.
Toch een vraagje... weet iemand op hoeveel bar deze ongeveer moet afgesteld staan?
Stond eerst op 6 nu op 4... wagen loopt goed maar ik heb de indruk dat het een beetje rijk is aan het verbruik te zien.
Of is het metertje mss minder betrouwbaar :-)

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 22:30
door myalexx
een T4 heeft +/- 1 bar als ik me niet vergis

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 22:56
door pitjes
oei zo weinig :(
Kweet zelf niet of ik die drukregelaar zo laag geregeld krijg.

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: za 01 okt 2011, 14:06
door sdirkx
6, 4...? En dat is psi? Bar is een andere eenheid!
1 bar = 14.5 psi
Je hebt eigenlijk geen regelbare (manual boost controller) nodig. Als de druk te laag is, is daar een oorzaak voor. Bij mij een kapotte TCV bv een tijdje terug. Hoeveel bar/psi las je nou af op de meter voordat/zonder dat je er aan ging regelen?
6 psi is maar ongeveer een halve bar. Dat was ie bij mij ook toen m'n TCV kapot was.
PS: Heb een 2.0T, maar die is wel naar 1 bar getuned.

edit: Waarom is de titel benzinedrukregelaar? Je haalt 2 dingen door elkaar... in de tekst zeg je regelbare turbodrukmeter..?? Link, foto?

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 01:33
door pitjes
A zo. Morgen is ff checken hoeveel de meter aangeeft.
Heb het eigenlijk enkel geplaatst omdat de wagen slecht startte en wat vermogen verlies had. Ecu gaf geen foutcodes enkel 1 maal de code draaimoment maar na het wissen was deze weg dus ff gaan zoeken en bleek de originele brandstofdrukregelaar (weber) te zijn wrss lekkende membraam. Ik zag het niet echt zitten die injectorrail ed te demonteren om de originele af te halen dus heb ik de vacum van de weber afgedopt en aangesloten op de nieuwe en tussen de benzineleidingen. Nu probleem opgelost! Koude motor start onmiddellijk zonder gas te geven. Verbruik is ook wat gedaald enkel vind ik de wagen een beetje schieterig (agressief) nu dus ik denk dat hij iets te rijk staat. Ik zal morgen is checken en een fototje opsmijten :-)

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 13:14
door R.O.B
Zoals ik dit lees, gaat het dus echt om de benzinedruk regelaar en niet de TCV oid. De benzinedruk is volgens mij 3 bar. Hetgeen je ziet dat ze aangeven bij de spec's van de flow van een injector.

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 14:11
door Wouter

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 15:07
door KoenT4
T4 heeft 3 bar brandstofdruk op de rail staan. Staat ook op de orginele brandstofdrukregelaar (304 kPa).

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: zo 02 okt 2011, 23:16
door pitjes
http://dl.dropbox.com/u/35229939/IMG075.jpg
http://dl.dropbox.com/u/35229939/IMG074.jpg

de foto's :)

Drukregelaar staat momenteel rond de 4 bar. Nu rijdt de auto wel heel goed met een lager verbruik. Vermogen toegenomen ed.
Ik ga deze week is de rail zien te testen (want ik heb weinig vertrouwen in het drukregelaar psi metertje) en nog wat verder afstellen.
Kan dit eigenlijk kwaad dat de drukregelaar op 4 bar staat of iets meer?

ps bij het contact aanzetten komt de regelaar direct op druk maar na het uitzetten daalt deze druk net zoals de druk in de rail.
Maar wagen start en loopt verder perfect.
Foto is met draaiende motor.

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: ma 03 okt 2011, 08:40
door sdirkx
Het is je zo te zien al best goed gelukt om 'm werkend te krijgen, maar ik vermoed dat je met het afstellen 'op gevoel' altijd te arm of te rijk zult draaien. Zou het persoonlijk alleen maar doen in combinatie met een AFR-meter, zodat je het in de gaten kunt houden of door een remap (door een tuner) laten doen.
Wat was de reden dat je deze regelaar hebt gekocht? Goedkoper dan de originele?

PS: Zie dat je meter 66 psi aangeeft. Dat is 4,5 bar. Maar zou inderdaad niet te veel vertrouwen op zo'n goedkope meter. De vraag is of de regelaar ook wel betrouwbaar is. Maar goed, dat is een keuze.

Re: Benzinedrukregelaar

Geplaatst: ma 03 okt 2011, 09:49
door pitjes
Ik vermoed dat het idd goedkoper is. komt van chargertech.nl
ik heb deze geplaatst omdat ik het niet goed zag zitten om de originele te vervangen ivm het verwijderen van de injectorrail. ik heb van men werk een deftig metertje meegebracht en ga hiermee een tester maken voor de rail.