Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Schokbrekers, Vering, Spacers, Remmen enz (Wielen bij techniek)
ralf
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 01:34
8
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Etten-Leur

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door ralf »

Mijn ervaring voor zover met de fk street:
Eerste 2 dagen zeer stuiterig! Maar geleidelijk aan word dat een heel stuk minder inmiddels rijd het heerlijk! Vooral over het asfalt! Behalve over kinderkoppen enzo en centrumstraatjes die vol liggen met kuiltjes hou je dan maar vast haha. En voetje van t gaspedaal af.
Niet erg stil.. vind ik persoonlijk niet zo tof maarja hoort erbij zullen we maar zeggen piept en kraakt nogal,niet op het asfalt. maar al met al.. man wat kan zon oude volvo ineens strak sturen en bochten nemen zeg!
Ben blij met mijn aankoop zeker voor die 170 euro dubbeldik waard
Zelf voor nog 1cm schroefdraad over en achter nog 4cm( weet niet wat ze daarmee wouden doen.. wie gaat er nou helemaal achteroverhangend verlaagd rijden..) op 205/45/17 wil ik voor die laatste cm zakken moet ik toch echt eerst 40 bandjes hebben.
From bottom to top!
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door volvoS40 »

:-D
Nu staat zoiets leuk natuurlijk, een verlaagde wagen, maar dat het niet altijd even lekker rijd (klinkers, kinderkoopen, ander half Frans asvalt) komt omdat het eigenlijk vooral word gebruikt voor circuis.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
svdheijden
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 14:56
8
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Budel

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door svdheijden »

Ralf, hoe veel cm heb jij hem nu verlaagd? Ik wil zelf voor een cm of 4 gaan om nog wat comfort te behouden.
S60 2.4 170pk
ralf
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 01:34
8
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Etten-Leur

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door ralf »

Ik sta nu ong -9cm rondom de set begint al op -3 en je kan m voor tot 6.5 cm verlagen geloof ik ben benieuwd of het wat uitmaakt in hardheid als hij hoger of lager staat. Ik had niet het idee dat het anders werd haha

*keek net nog is op de site om te kijken hoever de verlaging nou ging er staat van -3 tot -7.5 dacht dat toen ik m kocht er stond achter tot -7,5 en voor tot -6,5 nja nu dus geen idee meer haha
From bottom to top!
Gebruikersavatar
tkoster
Idle
Idle
Berichten: 79
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leiden

schroefset achter phase 1 phase 2

Bericht door tkoster »

Beste lezers,
Past een schroefset achterzijde (demper + veer) van een phase 2 op een phase 1 ?
Dat ivm mijn zoektocht naar een complete set achtervering.
Vriendelijke groet
Theo
Junior
Idle
Idle
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 22:26
9
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Junior
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door Junior »

zou normaal gesproken gewoon moeten passen als ik me niet vergis, zolang je complete poten ( voor of achter maakt niet uit) wisselt moet dat geen probleem zijn, losse delen willen nie altijd op elkaar ( fase 1 of 2 ) passen.
Volvo V40 2003 2.0T
wamske
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 mei 2015, 23:38
8
Model: V70
Bouwjaar: 1998

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door wamske »

En MarcO? Helpt een set nieuwe voorveren? Heb je trouwens een ander onderdeelnummer op deze veren staan?

Ik heb overigens hetzelfde probleem als jij; doorslaan op de voorveren. Ook hier een ph2 met 2,0t.
Ik heb nog 1,5cm tussen band (215/45/R17) en voorscherm, en ook ik hoef niet veel geks te doen om hem door de veren te krijgen. Dit gebeurd zelfs al op de snelweg in zo'n kuil...
Gebruikersavatar
EnigmaEll
5th Gear 3000rpm member
5th Gear 3000rpm member
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
11
Model: V50

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door EnigmaEll »

Dat is inderdaad vreemd.
Want bij mij is het voor geen enkel probleem. Enkel achter soms (bij volle bepakking en 2 volwassenen achter).
wamske
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 mei 2015, 23:38
8
Model: V70
Bouwjaar: 1998

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door wamske »

En heeft iemand misschien een foto van de stand van de veerpoten in de taatspot? Ik heb het idee dat ze bij mij te ver naar binnen staan..
Gebruikersavatar
svdheijden
Idle
Idle
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 14:56
8
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Budel

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door svdheijden »

Ik heb m'n FK Street set net geannuleerd na 3 weken wachten. DHL was hem verloren en ze wachten nu nog een week en maken dan het geld terug over. :tumbdown
Na de paar berichten van voorvering die toch doorklapt op een phase 2 durf ik het niet aan. Ik zet er de normale sport dempers van FK onder die ik al heb liggen met wellicht een setje verlagingsveren.
S60 2.4 170pk
ralf
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 01:34
8
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Etten-Leur

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door ralf »

Ik heb dan wel een fase 1 maar ik krijg het niet eens voor elkaar om de bumpstops te raken.. en heb er toch al mijn best voor gedaan haha alleen soms de wielkast.
From bottom to top!
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door MarcO »

wamske schreef:En MarcO? Helpt een set nieuwe voorveren? Heb je trouwens een ander onderdeelnummer op deze veren staan?

Ik heb overigens hetzelfde probleem als jij; doorslaan op de voorveren. Ook hier een ph2 met 2,0t.
Ik heb nog 1,5cm tussen band (215/45/R17) en voorscherm, en ook ik hoef niet veel geks te doen om hem door de veren te krijgen. Dit gebeurd zelfs al op de snelweg in zo'n kuil...
Ik ben op vakantie geweest. Ik had zoals eerst in de beschrijving de bumpstopt gehalveerd.
Deze moet je heel laten bij de FK street. Nu na herplaatsing is het wel veel minder geworden.
Maar zelfs met caravan achter geen problemen met de achterzijde.
Emiel heeft een andere set van FK.

Het is en blijft een goedkope set dus verwacht er ook niet te veel van.

Inmiddels na thuis komst ligt mijn nieuwe set veren en veer stops klaar, ben er nog niet aan toe gekomen om ze te monteren.
Afbeelding

Al denk ik dat het geen nut heeft, maar gezien de snelle reactie op mijn klacht is het probleem bij hun misschien bekend, helaas geven ze niet toe.
ralf schreef:Ik heb dan wel een fase 1 maar ik krijg het niet eens voor elkaar om de bumpstops te raken.. en heb er toch al mijn best voor gedaan haha alleen soms de wielkast.
Ik denk dat je ze wel raakt, de bumpstops zelf merk je ook niet, alleen het max inveren van de veer zodat de ringen elkaar raken.
ChristiaanW200
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 17:11
8
Model: 850
Bouwjaar: 1997
Locatie: Hoogezand

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door ChristiaanW200 »

Inderdaad. Ik heb het bij mijn auto opgemeten. Je hebt 3cm ruimte om in te veren voordat de veer dood aan gaat. In theorie zou je de auto ook nog lager kunnen doen. Dan komt hij eerder op de bumpstops. Of dikkere bumpstops.

De kern van het probleem is dat de veer te weinig draagkracht heeft. Met een non turbo auto gaat het misschien net goed. Maar met een fase 2 turbo ben je net een slagje zwaarder op de neus. Dan gaat het aan lopen.

Verstuurd vanaf mijn S50 met Tapatalk
wamske
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 mei 2015, 23:38
8
Model: V70
Bouwjaar: 1998

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door wamske »

Inderdaad, vandaar mijn hoop dat FK andere (zwaardere) veren heeft gestuurd. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar de onderdeel nummers.

Ik heb de taatspots niet vervangen, en heb nu wel het gevoel dat ze wel redelijk scheef staan...

Verder btw een top set (qua bang4buck), eigenlijk gewoon redelijk comfortabel!
Enige wanneer je merkt dat het een goedkope set is, is wanneer je over een oneffen klinkerweg rijdt, dan merk je dat de schokdempers niet echt super top zijn...

En de voorveren bij phII turbo te slap. Ik merkte wel dat wanneer je hem relatief hoog hebt staan, dat erger wordt (hoger is veren indraaien, is minder veerweg)

En bij het monteren, serieus stuk uit de rand vijlen, ik heb de rechterkant al weer uit elkaar gehad ivm zingende veren.

Iemand trouwens een handige manier om die borgmoer van de demperstang af te krijgen? Luchttol zorgen er voor dat de stang draait... Loop nu te hobbyen met een bahco.
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door MarcO »

Daar is een speciale dop voor die je op een doppenset kan plaatsen maar met een baco wil het ook prima.

Ik heb exact dezelfde veren opgestuurd gekregen dus ik denk ook niet dat het wat uit gaat maken. Ik heb ook gevraagd om andere veren maar die waren voor deze set niet beschikbaar. Ook andere FK veren zouden niet passen.

Ik heb maar geaccepteerd dat het een goedkope set is waar je leuk mee kan rijden en er leuk uitziet. Ja je moet helaas iets rustiger aan doen bij drempels.
wamske
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 mei 2015, 23:38
8
Model: V70
Bouwjaar: 1998

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door wamske »

Heb je zo een plaatje van die dop? Ik weet van het bestaan van deze dingen, maar ik moet zeggen dat ik voor Volvo schokdempers niks kon vinden?
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door MarcO »

Helaas kan ik ook niet zo snel een foto vinden, maar het is een dop als een normale dop maar met een uitsparing erin voor de veerpoot. Dus een rechthoekige uitsparing,.
wamske
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 mei 2015, 23:38
8
Model: V70
Bouwjaar: 1998

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door wamske »

Ok, thanks. Neem aan dat deze dop dan ruimte houdt voor een ring sleutel daar onder?
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door MarcO »

Correct of steeksleutel.
wamske
Engine off
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 mei 2015, 23:38
8
Model: V70
Bouwjaar: 1998

Re: Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door wamske »

Ik heb inmiddels de taatspots ook ff vervangen en nu is deze set helemaal stil. Wel slaan de veren nog door; misschien nog eens wat lager zetten om wat meer veerweg te maken.
Plaats reactie