Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Schokbrekers, Vering, Spacers, Remmen enz (Wielen bij techniek)
Plaats reactie
bryan4495
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 23:27
14

Schroefkits schroefsets voor de V40 en S40

Bericht door bryan4495 »

hallo forumleden,

ik heb een dringende vraag ben helaas bezig met een project met een mitsubischi colt,

nu weet ik dat het onderstel van dit type auto het zelfde is als van een s/v 40

bwj zoiezo het zelfde is de s 40 uit 96 wie kan mij vertellen tot en met welk bwj het onderstel het zelfde is..

Vriendelijke groeten,

Bryan dijkstra
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5731
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: schroefset S/V 40

Bericht door Arie »

Ik heb altijd begrepen dat de X40 op hetzelfde onderstel staat van een Charisma. Zelfde productielijn.
Of de Colt hetzelfde is, kan ik niet zeggen. Weet je het zeker?
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
bryan4495
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 23:27
14

Re: schroefset S/V 40

Bericht door bryan4495 »

Ik ben bij de autosloop bij mij in de buurt geweest en hierbij de nodige onderstellen naast elkaar gehad nu is de colt uit 94 het zelfde als de X40 uit 96 nu staat mij bij dat x40 uitgebracht is in 96 dus vraag is is het onderstel van de x 40 tot de nieuwe x 40 het zelfde gebleven.

greetzzz brryan
Koen is Sleeping
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
14
Locatie: Etten-Leur

Re: schroefset S/V 40

Bericht door Koen is Sleeping »

http://www.h-base.nl
En dan de gewenste auto's en onderdelen gaan vergelijken, komen de nummers overeen dan past het zeker.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
Gebruikersavatar
DirkT4
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
14
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Roepnaam: Dirk
Locatie: Parel van het Zuiden

Re: schroefset S/V 40

Bericht door DirkT4 »

Onderstel is op een flink aantal punten gewijzigd vanaf 2000.
Onderstel is tot op zekere hoogte vergelijkbaar (tot 2000) met de mitsubishi carisma, maar op veel punten ook weer niet, Volvo gebruikt net wat andere materialen van andere kwaliteit en andere afstelling.
T4 verkocht in 2012 !!

Maar nog steeds Volvo-minded.
bryan4495
Engine off
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 23:27
14

Re: schroefset S/V 40

Bericht door bryan4495 »

harstikke bedankt ik weet nu dat x 40 96 tot 00 allemaal het zelfde is gebleven,

ik ga dus nu voor schroefset type van x 40 voor mijn colt 94,

harstikke bedankt en vriendelijke groet,

Bryan

Ps dit topic mag ook meteen opslot
(verwijderen)
Laatst gewijzigd door René op ma 08 mar 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Slotje
sdirkx

Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door sdirkx »

Ik zie hier en daar wel een schroefkitje op het forum, maar volgens mij wordt het tijd om een overzicht te krijgen welke sets er verkrijgbaar zijn. Het gaat dan vooral om de in hoogte verstelbare (coilover) schroefset evt ook in hardheid verstelbaar.

Beginnend met 1 van de beste opties die er is:
KW (Variant 1):
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... t&Itemid=2

Intrax:
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... t&Itemid=2

FK:
http://www.carfantasy.nl/schroefsets-vo ... 6dd63e9003
http://www.stroevemotorsport.nl/Schroefsets/Volvo/S40/

XYZ:
http://www.europeantuning.nl/shop/index ... t&Itemid=2

BC-Racing:
http://www.bc-racing.co.uk

K-Sport:
http://www.octanemotorsports.com/Volvo- ... _info.html

D-2:
http://www.d2racingsport.com/type-street.htm#VOLVO

Categorie Beter-afblijven-van...?

TA-Technix / MBH Trading:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/v ... 0-v40.html

Supertech:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/v ... nd=27&fs=1

TEC:
http://www.skg-carstyling.info/index.ph ... ng/15.html

...

Wie weet er nog meer?
Laatst gewijzigd door sdirkx op zo 06 mar 2011, 10:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn_B
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 24 mar 2010, 12:08
14
Locatie: delft

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door Martijn_B »

Goed initiatief! Ik weet er niet meer, maar heb wel een suggestie: Is het een idee om ook de kwaliteit/eigenschappen van de schroefsets erbij te vermelden? Dan kan het ook als handleiding fungeren als mensen een keuze willen gaan maken voor een set!
2002 Volvo S40 1.8 Europa Sports Exclusive Navigator in Sapphire Black Metallic

www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!
ClearKote , Dodo Juice, Mothers Wax, DAP 500/900, Collinite, EuroW, Monello
sdirkx

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door sdirkx »

Kwaliteit en ervaringen kan ik alleen vermelden op basis van wat research op internet.
Wat uitgebreidere ervaringen (op 'n x40!) zijn uiteraard welkom hier. Iets meer dan dat 'het goed bevalt'. Liefst verschillen tov standaard veren/dempers ed.

Het is alvast een beginnetje. Zal 'r ongetwijfeld nog wat aan gaan toevoegen.
Gebruikersavatar
Dark Rider
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 08:18
14

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door Dark Rider »

Ik heb de set van K-sport,en ik moet zeggen,het bevalt goed :P
Afbeelding_____________________________________________________Afbeelding
To fast 4 you________________________________________________________________if its not blown it sucks
sdirkx

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door sdirkx »

Hoelang heb je de set en hoeveel km ermee gereden? Hoeveel cm lager rijd je er momenteel mee?
Laatst gewijzigd door sdirkx op vr 02 jul 2010, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
RensS40
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 23:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997
Locatie: Veghel

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door RensS40 »

Die van Merkloos (MBH Trading) is van TA-Technix
Deze heb ik er nu onder liggen reed super!! Jammer genoeg bleek deze dus voor een phase 2 te zijn als gevolg gesprongen toplagers! en volgende week krijg ik een FK setje toegestuurd :tumbup
Zal nog wel laten weten hoe die rijd! :-D
sdirkx

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door sdirkx »

De vraag is natuurlijk wel of je er over een paar jaar nog zo over denkt.. maar ik had de indruk dat een schroefset onder de 4 a 500 euro niet zo heel veel kon zijn. Misschien valt het toch wel mee. De tijd zal het leren.. :-D De ervaringen op s40concepts met D-2 en K-sports weerhouden me er voorlopig nog van.
Oja, welke FK?

Verder is het altijd lastig om vooral de mate van comfort van zo'n set aan te geven tov standaard. Hoe zou je dat omschrijven? Misschien moet ik 's 'n keer een kleine proefrit maken met zo'n set om er een idee van te krijgen. Blijft een lastige combi: verlagen en veel comfort houden.

Heb trouwens met m'n standaard veren pas gemerkt dat ie bij een bult op de snelweg een keer doorsloeg (wielkast) icm 215/45/17". Ook niet echt ideaal. Of dat beter of slechter wordt met ligt aan de ruimte die er nog is. Veren zijn stugger, maar de ruimte wordt wel krapper (ivm het zakken).
Robbie f
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
14
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Zutphen

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door Robbie f »

RensS40 schreef:Die van Merkloos (MBH Trading) is van TA-Technix
Deze heb ik er nu onder liggen reed super!! Jammer genoeg bleek deze dus voor een phase 2 te zijn als gevolg gesprongen toplagers! en volgende week krijg ik een FK setje toegestuurd :tumbup
Zal nog wel laten weten hoe die rijd! :-D
wat ga je doen met je oude schroefset als ik vragen mag?
zijn die toplagers van de auto of de lagers van de schroefset? en zijn ze te vervangen?

Mvg Robbie F
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
RensS40
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 23:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997
Locatie: Veghel

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door RensS40 »

sdirkx schreef:De vraag is natuurlijk wel of je er over een paar jaar nog zo over denkt.. maar ik had de indruk dat een schroefset onder de 4 a 500 euro niet zo heel veel kon zijn. Misschien valt het toch wel mee. De tijd zal het leren.. :-D De ervaringen op s40concepts met D-2 en K-sports weerhouden me er voorlopig nog van.
Oja, welke FK?

Verder is het altijd lastig om vooral de mate van comfort van zo'n set aan te geven tov standaard. Hoe zou je dat omschrijven? Misschien moet ik 's 'n keer een kleine proefrit maken met zo'n set om er een idee van te krijgen. Blijft een lastige combi: verlagen en veel comfort houden.

Heb trouwens met m'n standaard veren pas gemerkt dat ie bij een bult op de snelweg een keer doorsloeg (wielkast) icm 215/45/17". Ook niet echt ideaal. Of dat beter of slechter wordt met ligt aan de ruimte die er nog is. Veren zijn stugger, maar de ruimte wordt wel krapper (ivm het zakken).
FK Highsport die krijg ik dadelijk, waarschijnlijk dat die aankomen donderdag binnen is, kan niet wachten (A)

Als je wil verlagen en veel comfort wil behouden moet je denk echt een XYZ set ofzo kopen heb ik ook naar liggen kijken alleen is het toch niet geworden vind het toch in een keer een smak geld!
Die TA-Technix reed echt super.. alleen op klikker wegen zat je toch wel een beetje te hobbelen dat was wel minder maar verder was die niet zo super stug..maar het ligt er ook aan wat voor velgen je er onder hebt en hoever je hem naar beneden schroeft ik had er 18 inch onder en maximaal verlaagt.
Robbie f schreef:
RensS40 schreef:Die van Merkloos (MBH Trading) is van TA-Technix
Deze heb ik er nu onder liggen reed super!! Jammer genoeg bleek deze dus voor een phase 2 te zijn als gevolg gesprongen toplagers! en volgende week krijg ik een FK setje toegestuurd :tumbup
Zal nog wel laten weten hoe die rijd! :-D
wat ga je doen met je oude schroefset als ik vragen mag?
zijn die toplagers van de auto of de lagers van de schroefset? en zijn ze te vervangen?

Mvg Robbie F
De schroefset word terug gestuurd en krijg me geld terug!
De toplagers zijn van de auto maar deze kun je makkelijk vervangen dus dat gaat ook gebeuren.

Grtz Rens
sdirkx

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door sdirkx »

FK Highsport
Denk dat je daar een hele mooie set aan hebt. Dat zou ook wel een set zijn die ik zou overwegen. Het is denk ik 1 van de sets die kwalitatief zo goed zijn dat je er een hele tijd probleemloos en met behoorlijk comfort mee kunt rijden :tumbup
Bij Carfantasy leveren ze deze set voor een kleine €700,=. Heb je het daar ook besteld? Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

PS: Persoonlijk denk ik dat de XYZ niet veel beter is hoor. Zoveel duurder zijn die ook niet. Als je het beste wil, dan kom je bij KW (of Intrax) uit. Daar zijn al veel x40's rijden zeer over te spreken!
Koen is Sleeping
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 10:09
14
Locatie: Etten-Leur

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door Koen is Sleeping »

Als je voor Intrax gaat kun je veel beter rechtstreeks contact opnemen met Intrax.
Indien gewenst maken ze een schroefset voor een VW helemaal naar jouw smaak, qua vering en demping.
Dat kost je niet eens de hoofdprijs, dus ik neem aan dat ze dat voor een Volvo ook zeker kunnen.
Vragen? Bellen! Met Intrax.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
sdirkx

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door sdirkx »

Maar bedankt voor de tip. Ken ook iemand die daar zo'n set voor z'n Prelude heeft laten samenstellen.
Maar dan zit je dus waarschijnlijk in de prijsklasse >€1000,=. Dan ben je met KW minstens zo goed af denk ik. Voor circuitgebruik zou ik daar wel naar gaan kijken, maar voor normaal gebruik heb ik zo'n bedrag er toch eigenlijk niet voor over.
RensS40
Idle
Idle
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 23:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1997
Locatie: Veghel

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door RensS40 »

sdirkx schreef:
FK Highsport
Denk dat je daar een hele mooie set aan hebt. Dat zou ook wel een set zijn die ik zou overwegen. Het is denk ik 1 van de sets die kwalitatief zo goed zijn dat je er een hele tijd probleemloos en met behoorlijk comfort mee kunt rijden :tumbup
Bij Carfantasy leveren ze deze set voor een kleine €700,=. Heb je het daar ook besteld? Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

PS: Persoonlijk denk ik dat de XYZ niet veel beter is hoor. Zoveel duurder zijn die ook niet. Als je het beste wil, dan kom je bij KW (of Intrax) uit. Daar zijn al veel x40's rijden zeer over te spreken!
Nee heb ze niet bij Carfantasy besteld maar bij MBH Trading waar de andere set ook vandaan kwam deze konden ze mij leveren als ik nog een deel bij zou betalen...
In eerste instantie wou ik die set ook al kopen maar toen kwam ik dus de andere set tegen en was die het geworden,maar word nu mooi omgeruild .
Maar van FK heb ik ook veel positieven verhalen over gehoord en hier op het forum rijden er ook een paar met FK dat ik me kan herinneren ooit gelezen te hebben.

Ja ik hoop dat die mij ook goed bevalt... we zullen zien...

Heb op me oude auto een setje van Weitec gehad is onderdeel van KW maar dat setje was dus echt niks!! zo stug was niet normaal.... Ja bij Intrax hebben ze ook mooie setjes maar kosten ook redelijk veel maar dan heb je wel goed spul.
sdirkx

Re: Schroefkits voor de V40 en S40

Bericht door sdirkx »

FK Highsport die krijg ik dadelijk, waarschijnlijk dat die aankomen donderdag binnen is, kan niet wachten
@Rens: Al nieuws? Gisteren was het donderdag :-D
Maak je foto's?
Plaats reactie