Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Schokbrekers, Vering, Spacers, Remmen enz (Wielen bij techniek)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Verlaging 40/30

Bericht door dutchlimits »

30/40 is er niet volgens mij. Moet je met een slijptol aan de gang.

35mm rondom is zo gevonden

https://www.stroevemotorsport.nl/Verlag ... ingsveren/
Audi S7 4.0TFSI V8
Junior
Idle
Idle
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 22:26
9
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Junior
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Verlaging 40/30

Bericht door Junior »

ralf schreef:Whut :O normaal is een setje alleen veren 120 tot 140 eu
klopt normaal wel, maar omdat ze dan custom made worden zijn ze zo duur.
dutchlimits schreef:30/40 is er niet volgens mij. Moet je met een slijptol aan de gang.

35mm rondom is zo gevonden

https://www.stroevemotorsport.nl/Verlag ... ingsveren/
da wil ik dus niet, wil gewoon 40/30 :P kont moet gewoon hoger staan

word dan denk ik dus gewoon 2 setjes bestellen
Volvo V40 2003 2.0T
ralf
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 751
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 01:34
8
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Etten-Leur

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door ralf »

Dan kun je net zo goed een schroefsetje halen..
From bottom to top!
Redv40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 18:45
7
Model: V40
Bouwjaar: 2002

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Redv40 »

Voor de mensen die aan verlagen met veren willen beginnen, de eibach pro kit is niet meer leverbaar voor de fase 2 modellen heb ik helaas moeten vernemen nadat ik ze besteld had op internet

Werd wel gelijk geinformeerd met excuses en geld werd binnen een dag terug gestort.
Maarja wel balen, na al die goede verhalen over eibach eindelijk besloten die te nemen. :wall .

Heb nu maar besloten de H&R -30mm te nemen, en duimen dat dit gaat bevallen, heb nu ook h&r onder mijn astra en in het verleden onder de civic, maarja bij de v40 staat comfort ook heel hoog op mijn lijstje.
Redv40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 18:45
7
Model: V40
Bouwjaar: 2002

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Redv40 »

EnigmaEll schreef:Weitech (H) :tumbup
(A)
Redv40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 18:45
7
Model: V40
Bouwjaar: 2002

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Redv40 »

Redv40 schreef:Voor de mensen die aan verlagen met veren willen beginnen, de eibach pro kit is niet meer leverbaar voor de fase 2 modellen heb ik helaas moeten vernemen nadat ik ze besteld had op internet

Werd wel gelijk geinformeerd met excuses en geld werd binnen een dag terug gestort.
Maarja wel balen, na al die goede verhalen over eibach eindelijk besloten die te nemen. :wall .

Heb nu maar besloten de H&R -30mm te nemen, en duimen dat dit gaat bevallen, heb nu ook h&r onder mijn astra en in het verleden onder de civic, maarja bij de v40 staat comfort ook heel hoog op mijn lijstje.
Inmiddels zitten ze onder de auto zoals sommige misschien wel gelezen hebben in mijn webdagb.

Afbeelding

de veren bevallen erg goed icm de Bilstein b4 schokdempers die ik er tegelijk onder geplaatst heb, ik heb precies gekregen wat ik wilde bereiken, geen keihard race onderstel maar een sportief afgestemd onderstel, wat toch ook nog comfortabel is, maar wel net die betere wegligging wat je als sportieve rijder zeker kan waarderen.
Ook qua looks ziet de auto er gelijk wat moderner uit door de 3cm verlaging, je merkt ook dat het zwaartepunt van de auto wat gezakt is en er is zat veerweg over maar die lelijke gaten boven de wielen zijn nu zoals dit bij de nieuwere auto's ook het gevel is.

Al met al kan ik deze zeker aanraden als 'comfortabel' alternatief voor een schroefset en voor een schappelijke prijs, ik was was nu totaal 612,- euro kwijt voor de vier dempers, vier veren en een set nieuwe stabilisator stangen voor de voorkant.
Gebruikersavatar
Thice
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 15:09
7
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2003
Locatie: Breda

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Thice »

Ik zit er zelf ook aan te denken om mijn v40 te verlagen, heeft iemand suggesties ? Ik zit er aan te denken om hem 3,5 cm te verlagen..
Al vind ik dat die van mij van zichzelf al niet heel hoog staat, lijkt wel of andere hoger staan ofzo, maar dit zal wel gezichtbedrog zijn.
Als ik het ga doen zit ik aan een set van apex te denken, en dan 3,5 cm.. Is hij dan nog wel een beetje comfortabel ?
Redv40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 18:45
7
Model: V40
Bouwjaar: 2002

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Redv40 »

Persoonlijk zou ik niet verder dan 3cm gaan op de standaard dempers, het zal er om hangen of je er wel of geen last mee krijgt... het wordt geadviseerd niet lager te gaan.
Als je andere ( kortere) dempers monteerd natuurlijk geen probleem.

Zoals boven te lezen is heb ik -3 cm h&r veren geplaatst en dat bevalt uitstekend.
Prima comfort en betere looks en wegligging.
Zou wel adviseren het gelijk goed te doen, dus dempers en veren te vervangen, vaak moet dit alsnog na een jaartje sturen met lagere veren.
Plaats reactie