Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Schokbrekers, Vering, Spacers, Remmen enz (Wielen bij techniek)
Gebruikersavatar
john
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 21:50
13
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoorn

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door john »

.
Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Re: Verlagings veren S40/V40 bj. 2000-2004

Bericht door Ronald Rijnbout »

JohanH schreef:
john schreef:V-Maxx is niks mis mee! kan prima!

Tuurlijk is er beter maar dit is een goede midden weg zeg ik maar :jerry
Der onder met die handel! (A)
Om even hierop in te haken, moet je voor de gein eens de spring rates opzoeken of opvragen van deze veren, ik weet de exacte waarde niet meer maar wel dat deze te sterk zijn voor standaard schokbrekers. Veel verlagingsveren zijn dat, behalve de Eibach Pro kit. Dit zit met de spring rate waarde net boven die van de standaard V40 sport, en is dus veel beter geschikt. Eventueel als je nog iets lager wilt moet je naar de Sportline kit maar dit wordt ook een pak zwaarder. Probleem van de te zware veren is dat de schokbreker langer nodig heeft om de boel weer recht te krijgen wat je zal zien door het licht blijven nadijnen van de koets, langer als met een standaard onderstel.

Verder is de kwaliteit van de veren niet geweldig, niet dat ze ineens knappen (TUV keur dus best hoogwaardig zou je zeggen) maar na een paar jaar roesten die dingen al flink. Om dan weer over Eibach oid te beginnen, die zijn degelijk gecoat en behouden ook beter hun veercapaciteit en zakken ook minder veer in na inzakken. Daar zie je ook al weer puntjes kwaliteit.

Voor iemand die voor weinig wilt verlagen is het misschien een optie, maar voor een paar tientjes meer heb je ander spul wat al snel beter zal zijn.

Ik heb ook de discussie met Alex gevolgd en ik moet toch zeggen dat hij wel gelijk heeft. :P
mijn (APEX) veren zijn na 5.5 jaar nog steeds geel :snooty
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door JohanH »

Apex is al een 'beter' merk he, daar heb ik ook nog geen slecht woord over gehoord. :)
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Jimipepsie »

Ik heb tweemaal Apex gehad (geen Volvo), beide keren bevielen ze mij goed. Qua hardheid scheelde het wel, maar dat kwam wellicht ook door de het verschil van schokbrekers.
Gebruikersavatar
bulldog
Idle
Idle
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 14 apr 2013, 16:30
10
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door bulldog »

Jimipepsie schreef:Ik heb tweemaal Apex gehad (geen Volvo), beide keren bevielen ze mij goed. Qua hardheid scheelde het wel, maar dat kwam wellicht ook door de het verschil van schokbrekers.
Hey Jimi zaten deze onder de witte Charade?
Groetjes Bulldog

http://www.capribulldog.nl
Afbeelding
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Jimipepsie »

bulldog schreef:
Jimipepsie schreef:Ik heb tweemaal Apex gehad (geen Volvo), beide keren bevielen ze mij goed. Qua hardheid scheelde het wel, maar dat kwam wellicht ook door de het verschil van schokbrekers.
Hey Jimi zaten deze onder de witte Charade?
Klopt, Peter (welkom op dit forum, zo horen wij ook weer eens wat van elkaar :tumbup ).
Bij die auto bevielen ze mij super. De Charade leek net een kart, zeker met de brede velgen en veerpootbrug. Vering was wel HARD. Vond ik geen probleem..... :whistle Kon ik wel gebruiken met de installatie achterin. (A)

Maar eerlijk is eerlijk....een V40 heeft een andere bouw/ vorm.

Mijn Eibach veren bevallen goed (verlaging, stuggere vering maar toch ook wat behoud van comfort), maar ik kan met deze veren zeker niet zo een bocht inkomen en uitkomen als met de Charade met Apex verlagingveren. Groot verschil.

Wellicht dat andere schokbrekers en/ of stuggere veren, Apex wellicht, daar wat beter voor kunnen zorgen.
Ik ben al met al tevreden met de Eibach veren.
Judith
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: di 10 apr 2012, 10:34
11
Model: V40
Bouwjaar: 2004
Locatie: Enschede

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Judith »

Hey hallo

Als ik mijn v wil verlagen, hoe gaat dat dan met de nivomats achter.
Moet ik die vervangen voor een normale schokbreker of kan hier ook een verlagingsveer op.

groeten judith
Judith
Engine off
Berichten: 9
Lid geworden op: di 10 apr 2012, 10:34
11
Model: V40
Bouwjaar: 2004
Locatie: Enschede

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Judith »

niemand!!!!
Arjan
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 937
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 15:14
11
Model: V70
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Arjan
Locatie: Seinäjoki Finland

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Arjan »

Sorry judith, ik weet niet zeker of nivomats te verlagen zijn.
Ik had de indruk van niet aangezien die dingen de auto op de juiste hoogte houden.

Je zal dus andere dempers moeten aanschaffen als ik het goed heb.
Afbeelding
-=[Voorsteltopic]=----------=[Webdagboek T4]=----------=[Webdagboek 1.8]=-
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door volvoS40 »

volgens mij staat dat best we mooi
voor, laag, achter mooi op hoogte.
Meen dat Krismazur ongeveer zoiets had (rode V40 met voor verlagings veren)
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Alexanderdh
Idle
Idle
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 12:59
11
Model: S40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2002
Locatie: Ochten

Hardheid originele en verlagingsveren

Bericht door Alexanderdh »

Er is een groot verschil tussen verlagingsveren. Op een ander forum waar ik actief ben worden veren uitgebreid besproken. Één van de belangrijkste eigenschappen aan een veer is de hardheid van de veer. Bij welke druk gaat een veer daadwerkelijk inveren. Dit bepaald mede het comfort. Veel mensen denken automatisch dat hun auto strakker wordt van verlagen, nu blijkt dat sommige verlagingsveren slapper zijn dan originele veren doordat de hardheid lager is.

Ik ben me aan het oriënteren op verlagingsveren en wil daarom graag weten wat de hardheid is van de veren. Mede omdat ik ook een gastank achterin heb liggen heb ik baat bij een stuk steviger veren.

Nu heb ik contact opgenomen met Merwede, die kunnen veren leveren met hardheid van 33kg/cm (voorzijde) en 22 kg/cm (achterzijde). Weet iemand wat de hardheid is van de originele veren en die van bijvoorbeeld Weitec en Intrax?

Misschien is het mooi als we een overzicht krijgen zodat je ook een idee hebt van hoeveel strakker je auto daadwerkelijk wordt.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Hardheid originele en verlagingsveren

Bericht door dutchlimits »

Ik heb de Weitecs eronder gehad, ze waren strakker maar uiteraard LANGER niet zo strak dan mijn huidige FK Highsport schroefset.
Audi S7 4.0TFSI V8
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door JohanH »

Van Eibach zijn die wel op te zoeken, die zijn net iets meer dan origineel. Originele waardes afhankelijk van welk type en welke serie onderstel je hebt wel te vinden in vida.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Jimipepsie
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
14
Locatie: Vlissingen

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Jimipepsie »

Het ligt echt aan welke auto etc.

Ik heb Eibach verlagingsveren. Dat maakt de Volvo 30 mm lager en iets stugger. Had voor mij nog wel een stuk stugger gemogen, zeker omdat een V40 toch al niet echt lekker strak door een bocht en uit een bocht gaat (ondanks veerpootbrug etc.) Wwllicht komt dit door het kartgevoel van de Charade die ik had.

Op een Suzuki Swift heb ik Apex veren gehad, 4 cm lager en ook iets stugger.

Bij de Daihatsu Charade ook Apex veren, 4 cm lager en veel stugger. Dat vond ik zelf super.
Alexanderdh
Idle
Idle
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 12:59
11
Model: S40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2002
Locatie: Ochten

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Alexanderdh »

Ik kan niet in VIDA komen, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn om een overzicht op te zoeken welke veren welke hardheid hebben. En als iemand met verlagingsveren ook zijn sterkte eens op kan zoeken, dan kun je een gerichtere keuze maken wat betreft veren. Iedereen heeft het vaak over stugger, maar alleen cijfers zeggen daadwerkelijk iets over hoeveel stugger veren zijn in vergelijking met elkaar.
Jonathan66

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Jonathan66 »

Goededag allemaal,

Ik heb vorig jaar mijn phase II auto verlaagd met veerpoten met verlagingsveren van een phase I.
nu werkt dit niet omdat de bovenste veerschotels langs elkaar schuren,

Dus ik ben nu opzoek naar een setje phase II veerpoten, maar nu is mijn vraag kan ik een veerpoten van een phase II de verlagingsveren die nu in de phase I veerpoten zitten zetten?

Of moet ik dan ook nog opzoek naar nieuwe verlagingsveren?
Gebruikersavatar
EnigmaEll
5th Gear 3000rpm member
5th Gear 3000rpm member
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
11
Model: V50

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door EnigmaEll »

Volgens mij moet je dan echt op zoek naar nieuwe veren.
Gillesvl
Idle
Idle
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 01:47
10
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2004
Locatie: maaseik(belgie)

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Gillesvl »

Iemand een schroefset voor een s40 ph2 met goca te koop?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Jonathan66

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door Jonathan66 »

Gillesvl schreef:Iemand een schroefset voor een s40 ph2 met goca te koop?

[ Geplaatst met Android ] [ Afbeelding ]
wat is goca dan?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar

Bericht door volvoS40 »

keuring papieren.

net zoiets als TuV in duitsland.

In nl ben je geen papieren nodig voor dat soort dingen.
In duitsland ben je al een extra papiertje nodig dat je mistlampen in je auto hebt.
Geen papiertje en toch mistverlichting = boete.
Leuke is weer.... omdat je een papiertje hebt, mag je ze pas en te onpas aan zetten, wat dan weer niet mag in nederland.

En zo zijn er nog meer van die geintjes.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Plaats reactie