Alles over (bv Ervaringen) aftermarket Remschijven / blokken

Schokbrekers, Vering, Spacers, Remmen enz (Wielen bij techniek)
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Alles over (bv Ervaringen) aftermarket Remschijven / blokken

Bericht door stefmen »

Hallo,

Mijn remschijven + blokken aan de voorzijde zijn aan vervangen toe. Nu heb ik iemand die dit voor me wil vervangen voor in totaal 235 euro (hij is betrouwbaar, kom er vaker).

Er komen dan Brembo schijven en Textar blokken op. Heeft iemand ervaring met deze schijven/blokken i.c.m. een S40 2.0T? Volgens die persoon zouden dit hele goede moeten zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
The Real Master
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2572
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
14
Model: S60
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Berkant
Locatie: Salland
Contacteer:

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door The Real Master »

Brembo schijven hoor ik vaker onder de x40 turbo wagens moet dan wel goed zijn alleen die remblokken ken ik niks van zeggen.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door stefmen »

Okee, thanks! Iemand nog ervaringen met Textar remblokken?
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31970
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door René »

Textar is een prima blok en veel verkocht.
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Stylo Kicking
Idle
Idle
Berichten: 84
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 00:39
14

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door Stylo Kicking »

textar komt mij niet bekend voor...
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31970
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door René »

Stylo Kicking schreef:textar komt mij niet bekend voor...
Toch heel erg bekend, net als Pagid.
Mercedes gebruikt het ook bijvoorbeeld. (A)
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
Tijs
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1027
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tijs
Locatie: Ede (gld)

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door Tijs »

Rene schreef:
Stylo Kicking schreef:textar komt mij niet bekend voor...
Toch heel erg bekend, net als Pagid.
Mercedes gebruikt het ook bijvoorbeeld. (A)
Is dit een voordeel of een nadeel.............. :P

Gr Tijs
Gebruikersavatar
René
Beheerder
Beheerder
Berichten: 31970
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2014
Roepnaam: Bompa
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door René »

Leuk gevonden. :D
Maar het lijkt me toch dat Mercedes niet de eerste de beste blokken gebruikt. (A)
Alhoewel ze wellicht wel meer merken gebruiken.
Vergis je niet dat echt heel veel blokken van dezelfde band en fabriek rollen. :-D
Ook hier best kwaliteitsverschil maar toch.
Afbeelding
Afbeelding V40new 1.6 T3 R-Design 2014 Afbeelding

2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
DirkV40
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
14
Model: V40
Bouwjaar: 2016
Roepnaam: Dirk
Locatie: Arcen

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door DirkV40 »

Ik heb onlangs mijn remschijven en blokken voor en achter vervangen. Via Ebay in Duitsland gekocht. Zimmermann remschijven en ATE remblokken. Ook zijn hier sportversies leverbaar met gaatjes voor extra koeling.

Succes.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
coen
Engine off
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:19
14
Model: V40

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door coen »

ik heb laatst ook zelf mn schijven en blokken voor vervangen. Gekocht via http://www.autopartsonline.nl, was 120 euro oid kwijt en een uurtje sleutelen :D Zijn dan wel geen brembo schijven, maar toch. Denk dat je een mooie prijs afgesproken hebt hoor stefmen :D
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door stefmen »

Bedankt voor de reacties.. Ja, ik denk dat de prijs ook wel goed is. Als ik 'normale' schijven en blokken gepakt had zou het vast en zeker goedkoper geweest zijn, maar op remmen wil ik gewoon niet besparen. Al die ellende met kromme schijven enzo wil ik me besparen.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Stylo Kicking
Idle
Idle
Berichten: 84
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 00:39
14

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door Stylo Kicking »

Rene schreef:
Stylo Kicking schreef:textar komt mij niet bekend voor...
Toch heel erg bekend, net als Pagid.
Mercedes gebruikt het ook bijvoorbeeld. (A)
Heb nog eens gekeken naar mijn oude blokken en blijken ook textar te zijn...

Vond de auto altijd erg goed remmen!
Robbie f
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
14
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 2002
Locatie: Zutphen

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door Robbie f »

hey hallo

ik heb/had op mijn corolla toen der tijd brembo remschijven en lucas blokken. dit remt echt goed tegen over het orginele spul van toyota. ik heb ook brembo schijven gehad met trw blokken en dat werkte ook goed. textar ken ik wel van naam en ook wel gemonteerd maar wat voor kwaliteit het is.

mvg robbie f
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
sgroen
Idle
Idle
Berichten: 44
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:17
14
Locatie: Hoofddorp

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door sgroen »

Er al eens aan gedacht om gewoon bij de dealer langs te gaan als je niet zelf wilt sleutelen, kreeg laatst een mailing in de bus voor rond de 220 euro voor schijven en blokken voor.Scheelt je de ergernis van trillende remmen voor, had vorig jaar omdat de dealer ze niet op voorraad had bij brezan blokken en schijven gehaald.(brembo en textar) en het heeft ruim 10000 km geduurd voor ze ingeremd waren. Zelfde ellende heb ik ook een keer gehad met mijn oude S90 en sindsdien zweer ik bij origineel spul, voor het prijsverschil hoef je het vaak niet te laten.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door stefmen »

sgroen schreef:Er al eens aan gedacht om gewoon bij de dealer langs te gaan als je niet zelf wilt sleutelen, kreeg laatst een mailing in de bus voor rond de 220 euro voor schijven en blokken voor.Scheelt je de ergernis van trillende remmen voor, had vorig jaar omdat de dealer ze niet op voorraad had bij brezan blokken en schijven gehaald.(brembo en textar) en het heeft ruim 10000 km geduurd voor ze ingeremd waren. Zelfde ellende heb ik ook een keer gehad met mijn oude S90 en sindsdien zweer ik bij origineel spul, voor het prijsverschil hoef je het vaak niet te laten.
10.000km inremmen?? Dat gaat bij mij heel erg lang duren!:P Ik kan wel eens vragen bij de dealer (moet er toch nog heen) wat het me zou kosten ja..

Maar over dat inremmen.. Betekend dat dat je 10.000km niet hard mag remmen en dat je auto slecht remt of hoe moet ik dat zien?
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
sgroen
Idle
Idle
Berichten: 44
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 17:17
14
Locatie: Hoofddorp

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door sgroen »

stefmen schreef:
sgroen schreef:Er al eens aan gedacht om gewoon bij de dealer langs te gaan als je niet zelf wilt sleutelen, kreeg laatst een mailing in de bus voor rond de 220 euro voor schijven en blokken voor.Scheelt je de ergernis van trillende remmen voor, had vorig jaar omdat de dealer ze niet op voorraad had bij brezan blokken en schijven gehaald.(brembo en textar) en het heeft ruim 10000 km geduurd voor ze ingeremd waren. Zelfde ellende heb ik ook een keer gehad met mijn oude S90 en sindsdien zweer ik bij origineel spul, voor het prijsverschil hoef je het vaak niet te laten.
10.000km inremmen?? Dat gaat bij mij heel erg lang duren!:P Ik kan wel eens vragen bij de dealer (moet er toch nog heen) wat het me zou kosten ja..

Maar over dat inremmen.. Betekend dat dat je 10.000km niet hard mag remmen en dat je auto slecht remt of hoe moet ik dat zien?
Normaal moet je eerste 100-500 km rustig remmen zodat de blokken en schijven goed op elkaar inslijten. Vooral als je alleen blokken hebt vervangen moeten die zich zetten naar de al ingesleten schijf. Ik had toen met die schijven en blokken vanaf het begin trillende remmen zodra ik de druk op het rempedaal opvoerde. Het heeft ruim 10000 km geduurd voordat dit weg was, let wel, alleen bij hard remmen kwam dit naar boven. Blokken zijn er in verschillende hardheden, waarschijnlijk heb ik gewoon 2 keer pech gehad. Enigste voordeel, ze slijten bijna niet.
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door stefmen »

Schijven en blokken zijn vervangen. Kosten waren inderdaad 235 euro. De auto piept nu ook niet meer als ik langzaam rij. Eerst hoorde je om de halve seconde een zacht piepje van de remmen komen (ook als je niet remde).

Nu 200-300 km inremmen, maar merk nu al dat hij beter remt. Mijn oude schijven waren echt helemaal op.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Gebruikersavatar
stefmen
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
14
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Elsloo LB
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door stefmen »

Ben nu 350 km verder en ze zijn wel ingeremt. Remmen doet hij echt perfect nu! Piepen komt alleen weer een beetje terug, maar de monteur zou het geheel eens invetten met kopervet. Volgens hem zou het dan opgelost moeten zijn.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: Remschijven + blokken vervangen

Bericht door huub1 »

stefmen schreef:Bedankt voor de reacties.. Ja, ik denk dat de prijs ook wel goed is. Als ik 'normale' schijven en blokken gepakt had zou het vast en zeker goedkoper geweest zijn, maar op remmen wil ik gewoon niet besparen. Al die ellende met kromme schijven enzo wil ik me besparen.
Kromme schijven weet je hoe dat ook kan komen, als je bijvoorbeeld voor een stoplicht staat en je hebt van te voren stevig gereden zijn de schijven warm. Wat doen de meeste autobezitters als ze stilstaan, juist ja de voet op de rem en daardoor kan je schijf gaan kromtrekken omdat op dat punt de schijf niet afkoeld dus er ontstaat verschil in warmte en dan kan het bovengenoemde gebeuren.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
V3lv3T
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1669
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
14
Model: Andere
Bouwjaar: 2018
Roepnaam: Jeroen
Locatie: Schoten, Antwerpen, BE

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Bericht door V3lv3T »

stefmen schreef:Ben nu 350 km verder en ze zijn wel ingeremt. Remmen doet hij echt perfect nu! Piepen komt alleen weer een beetje terug, maar de monteur zou het geheel eens invetten met kopervet. Volgens hem zou het dan opgelost moeten zijn.
Kan ook zijn vanwege bepaalde manier van afslijten heb ik vaker begrepen.
Schijnt ook een X40 kwaaltje te zijn.
(Als je in bochten remt ofzo slijten die blokjes met een randje af, en dat randje gaat piepen dacht ik)
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Plaats reactie