Pagina 2 van 4

Re: Remschijven + blokken vervangen

Geplaatst: za 05 sep 2009, 14:28
door Geert T4
huub1 schreef:
stefmen schreef:Bedankt voor de reacties.. Ja, ik denk dat de prijs ook wel goed is. Als ik 'normale' schijven en blokken gepakt had zou het vast en zeker goedkoper geweest zijn, maar op remmen wil ik gewoon niet besparen. Al die ellende met kromme schijven enzo wil ik me besparen.
Kromme schijven weet je hoe dat ook kan komen, als je bijvoorbeeld voor een stoplicht staat en je hebt van te voren stevig gereden zijn de schijven warm. Wat doen de meeste autobezitters als ze stilstaan, juist ja de voet op de rem en daardoor kan je schijf gaan kromtrekken omdat op dat punt de schijf niet afkoeld dus er ontstaat verschil in warmte en dan kan het bovengenoemde gebeuren.
Huub
Of lekker doorrijden en doorremmen en dan naar de wasstraat en met de hogedrukspuit erop om je wielen schoon spuiten, ook goed voor je schijven..

Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?

Geplaatst: za 05 sep 2009, 14:42
door huub1
Ja ook een goed recept voor kromme schijven, dat gaat nog beter en sneller. :tumbup
Huub

Re: Remschijven + blokken vervangen

Geplaatst: za 05 sep 2009, 15:07
door V3lv3T
Geert T4 schreef: Of lekker doorrijden en doorremmen en dan naar de wasstraat en met de hogedrukspuit erop om je wielen schoon spuiten, ook goed voor je schijven..
Vandaar dat ik ook altijd de wielen als laatst doe, eerst de rest zodat het al indirect wat afkoelt rondom de schijven :P

IPD Powerslot Remmen

Geplaatst: vr 14 mei 2010, 23:20
door wouter1220
Vandaag via IPD zowel voor als achter de Powerslot brake kitt besteld.

Deze kit bestaat uit (zowel voor als achter):
- Gegroefde (en voor geventileerde) remschijven
- Mintex Remblokken
- Contactvet

De prijs van deze set sprak mij zo aan ($213.57 voor en $166.34 achter)
dat ik deze maar eens ga proberen. Bij de dealer betaal je nog meer, voor
een setje normale schijven + remmen, laat ik al helemaal niet beginnen over
performance merken....

Mijn vorige schijven zitten redelijk tegen hun minimum aan en rechtsvoor
zit er zelfs een goeie kras in omdat ik te lang met remblokken ben doorgereden (staal op staal remmen),
dus tijd om het hele zooitje te vervangen.

Ik ga 3 juni naar Houston, daarna zo snel mogelijk de schijven eronder en
dan laat ik weten hoe ze bevallen!

Re: IPD Powerslot Remmen

Geplaatst: za 15 mei 2010, 08:52
door DirkT4
Ik ben benieuwd, ik wil dit jaar mijn voorremmen (schijven/blokken) nog vervangen, misschien is dit wel interessant!

Re: IPD Powerslot Remmen

Geplaatst: za 15 mei 2010, 10:02
door Rob
Laat maar komen die foto's Wouter! :-D

Re: IPD Powerslot Remmen

Geplaatst: za 15 mei 2010, 14:37
door marikeklein
Dan heb ik nog iets voor jullie http://cgi.ebay.nl/VOLVO-S40-V40-T4-Dri ... 1c033af838 .Geheel compleet en zeker niet duur.

Re: IPD Powerslot Remmen

Geplaatst: za 15 mei 2010, 16:20
door Arie
En als aanvulling op de post van Marike, HIER de homesite van de aanbieder.
Ziet er goed uit Marike en mooie prijzen, :tumbup als ik ze nodig heb zal ik daar zeker gaan kijken.

Re: IPD Powerslot Remmen

Geplaatst: za 15 mei 2010, 23:32
door wouter1220
Wist niet dat er in Engeland ook een aanbieder zat :tumbup

Mijn bron:
http://www.ipdusa.com

Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 20:39
door Tijs
Wie heeft er een andere set remschijven/ blokken gemonteerd anders dan origineel (wel dezelfde afmeting als origineel). Graag de verschillende merken eens op een rijtje, en vooral wat de bevindingen zijn kwa verbetering.
Is er bijvoorbeeld iets merkbaar van geboord, gegroefd of beide, kortom welke schijven zijn een echte verbetering.

Gr Tijs

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 20:53
door NinYes
Hoi Tijs,

Nadat m'n orginele schijven gingen schokken met remmen, deze vervangen door Bosch schijven en imitatie blokken.
Na een paar maanden weer dit probleem.
Een hele tijd door gereden tot ik het zat was en de schijven vervangen Brembo's.
Probleem kwam toch weer snel terug.
Wielen met een momentsleutel vast gezet, dus dar ligt het niet aan. Met de auto wordt niet sportief gereden.
Remmen doet hij wel.

Maar ik denk dat je eigenlijk van dat high performance spul bedoelt.

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 21:12
door Robbie f
hey hallo

ik heb brembo max schijven en trw remblokken voor gemonteerd en die schijven zijn gegroevd. ze bevallen me uitstekkend enkel bij harder remmen hoor je ze wat meer. maar moet wel zeggen dat me remvermogen een heel stuk voorruit is gegaan. achter bij mij zijn me schijven ook bijna op en komt waarschijnlijk ook brembo brake max schijven op.
http://gmbtuning.nl/index.php?p=Nieuws&id=106&LANG=1

mvg robbie f

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 21:15
door corhog
Stalen, gevlochten remslangen geven ook een verbeterde remmerij

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 22:02
door sdirkx
Heb geperforeerde schijven in originele afmetingen en EBC Greenstuff blokken.

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 22:15
door corhog
Afbeelding
Met stalen slangen en redstuf.
Happen heerlijk

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 11:09
door Eugene
Wat me opvalt is dat hier nagenoeg iedereen met de standaard remmerij rondrijd. Zijn hier minder sportieve rijders, of zijn de remmen gewoon een stuk beter dan op bijvoorbeeld de 850 en x70?

Als ik straks een x40 heb ga ik de standaard remmen eens optimaliseren, kijken of die wel voldoen. Enige optie op een 850 is een BBK om stil te komen namelijk :'(

- Staal omvlochten remleidingen
- ATE Super Blue remvloeistof
- Brembo Max remschijven voor, origineel Brembo achter
- Carbotech XP10 remblokken voor
- Ferrodo remblokken achter

Zou wel moeten voldoen voor sportief straatgebruik op een ~1300kg auto met 200-250pk.

Zo niet, gaan we aan de K-Sport 330mm met Carbotech blokken :D

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 14:35
door sdirkx
Ik vind 'm niet slecht remmen, maar voor circuitgebruik zou ik wel gaan upgraden.

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: ma 31 jan 2011, 11:41
door Henk
NinYes schreef:Hoi Tijs,

Nadat m'n orginele schijven gingen schokken met remmen, deze vervangen door Bosch schijven en imitatie blokken.
Na een paar maanden weer dit probleem.
Een hele tijd door gereden tot ik het zat was en de schijven vervangen Brembo's.
Probleem kwam toch weer snel terug.
Wielen met een momentsleutel vast gezet, dus dar ligt het niet aan. Met de auto wordt niet sportief gereden.
Remmen doet hij wel.
Heb ik ook. Al een paar keer remschijven vervangen, door de standard volvo schijven.
Dit gaat een paar maanden goed en dan begint het weer te vibreren bij het remmen, en dat wordt steeds erger.
Ik heb onderhand +/- 12 andere auto's gehad, opel-vw-renealt,citroen,nissan, maar hier nog nooit last van gehad.
Ik rij- en rem niet "sportief"

Vraag aan NinYes: heb jij dit op kunnen lossen, of mooier nog, weet jij de oorzaak van dat schokken/vibreren?

Verder zijn natuurlijk alle tips zeer welkom!

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: vr 08 apr 2011, 22:09
door Jimipepsie
Aangezien mijn auto begin juni gekeurd moet worden en ik vermoed dat misschien de remschijven een beetje op zijn:

Wie heeft er ervaring met de Ferodo DS 2500 serie en Formel (ceramisch sportremblokset)?
Ik weet dat veel mensen het hebben over Ferode (veel hits op Google), maar Formel ( wat jonger op de markt) schijnt het nu goed te doen bij Porsche rijders.

Ik wil het combineren met Zimmermann schijven (aangezien Brembo qua kwaliteit wisselend kan zijn (China)).
Tevens dan de originele remleidingen verwisselen met metalen gevlochten remleidingen van Goodridge.

Re: Ervaringen Remschijven/ blokken

Geplaatst: vr 08 apr 2011, 23:09
door DirkV40
Ik heb mijn schijven voor en achter vervangen door Zimmermann schijven en ATE remblokken. Ik ben er tevreden mee. Ik heb deze op eBay in Duitsland gekocht.