Air-ride onder volvo

Schokbrekers, Vering, Spacers, Remmen enz (Wielen bij techniek)
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door corhog »

vind het leuk , maar dan wel bij een ander, ik ga meer voor beter wegligging en rij-eigenschappen dan looks
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
jdeleur
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12
11
Model: S40
Bouwjaar: 2001
Locatie: Bergschenhoek

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door jdeleur »

VolvoRacing schreef:Ieder zijn mening natuurlijk maar ik vind een S40/V40 mooi zoals ie is (ben nu ouder en wijzer, mijn vorige S40 had ik ook voorzien van de nodige tuning). Maar een air-ride? persoonlijk vind ik dat wel passen bij de buurt waarin ik woon :afro :-D maar ik hoef het niet onder de V40 (H) ...
Wat heeft ouder en "wijzer" hiermee te maken?
VolvoRacing
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 18:47
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door VolvoRacing »

Omdat je als je jonger bent wat wil bewijzen ofzo naar de rest van de wereld, beetje bijhoren. Beetje Fast and the Furious nadoen... We weten allemaal eigenlijk wel dat het zonde van het geld is als we wat ouder worden en vaak wordt de auto er niet beter op maar dat is hoe ik spreek uit mijn eigen ervaring. Ik wil niemand aanvallen, ik vind dat ikzelf teveel geld in de S40 had gestoken door een dubbel uitlaat systeem te laten plaatsen, een spoilerpakket en wat extra spuitwerk onder andere. Is ie daardoor meer waard geworden of sneller? Nee... Was hij daardoor mooier? Nee... toen vond ik het stoer maar het hoort niet op een Volvo. Leuker is om hem standaard te houden met een snel blok erin (T4 of 2.0T). Maar dat terzijde, het ging hier om de air-ride en dat is naar mijn mening, buiten het feit dat ik niks wil tunen, helemaal uit den boze voor een Volvo. Dat is iets waarmee bepaalde bevolkingsgroepen cruisen door de slobbenwijken in hollywood films (A)
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door Driver-X »

VolvoRacing schreef:Omdat je als je jonger bent wat wil bewijzen ofzo naar de rest van de wereld, beetje bijhoren. Beetje Fast and the Furious nadoen... We weten allemaal eigenlijk wel dat het zonde van het geld is als we wat ouder worden en vaak wordt de auto er niet beter op maar dat is hoe ik spreek uit mijn eigen ervaring. Ik wil niemand aanvallen, ik vind dat ikzelf teveel geld in de S40 had gestoken door een dubbel uitlaat systeem te laten plaatsen, een spoilerpakket en wat extra spuitwerk onder andere. Is ie daardoor meer waard geworden of sneller? Nee... Was hij daardoor mooier? Nee... toen vond ik het stoer maar het hoort niet op een Volvo. Leuker is om hem standaard te houden met een snel blok erin (T4 of 2.0T). Maar dat terzijde, het ging hier om de air-ride en dat is naar mijn mening, buiten het feit dat ik niks wil tunen, helemaal uit den boze voor een Volvo. Dat is iets waarmee bepaalde bevolkingsgroepen cruisen door de slobbenwijken in hollywood films (A)
Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht.
Je hebt ook een T4 toch?
Dat is in jouw theorie ook om iets te bewijzen dan, een 1.8 kan ook gewoon 120/130 rijden.
Je hebt het gewoon voor de leuk, dat geld voor alles dus ook voor styling, en dat heeft niks met bepaalde bevolkingsgroepen te maken.
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door volvoS40 »

sjonnnniiiieeessss :P
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door myalexx »

Koop een S60R of XC90 ofzo daarmee kan je ook je onderstel aanpassen tijdens het rijden. :D
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
jdeleur
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12
11
Model: S40
Bouwjaar: 2001
Locatie: Bergschenhoek

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door jdeleur »

Ik denk dat je gewoon een interesse verandering hebt ondergaan :D

En die buurt waar het lowriden begon ben ik geweest. Niets mis mee en aardige gasten.

Afbeelding

Maar Lowriding is toch iets anders dan airbags :afro

Afbeelding
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door myalexx »

Wauw i love this jagg :$
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
VolvoRacing
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 18:47
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door VolvoRacing »

Driver-X schreef:
VolvoRacing schreef:Omdat je als je jonger bent wat wil bewijzen ofzo naar de rest van de wereld, beetje bijhoren. Beetje Fast and the Furious nadoen... We weten allemaal eigenlijk wel dat het zonde van het geld is als we wat ouder worden en vaak wordt de auto er niet beter op maar dat is hoe ik spreek uit mijn eigen ervaring. Ik wil niemand aanvallen, ik vind dat ikzelf teveel geld in de S40 had gestoken door een dubbel uitlaat systeem te laten plaatsen, een spoilerpakket en wat extra spuitwerk onder andere. Is ie daardoor meer waard geworden of sneller? Nee... Was hij daardoor mooier? Nee... toen vond ik het stoer maar het hoort niet op een Volvo. Leuker is om hem standaard te houden met een snel blok erin (T4 of 2.0T). Maar dat terzijde, het ging hier om de air-ride en dat is naar mijn mening, buiten het feit dat ik niks wil tunen, helemaal uit den boze voor een Volvo. Dat is iets waarmee bepaalde bevolkingsgroepen cruisen door de slobbenwijken in hollywood films (A)
Ik vind dit wel een beetje kort door de bocht.
Je hebt ook een T4 toch?
Dat is in jouw theorie ook om iets te bewijzen dan, een 1.8 kan ook gewoon 120/130 rijden.
Je hebt het gewoon voor de leuk, dat geld voor alles dus ook voor styling, en dat heeft niks met bepaalde bevolkingsgroepen te maken.
Je hoeft je niet aangesproken te voelen want ik zeg toch "uit mijn persoonlijke ervaring..."
Alleen moet ik wel even nader uitleggen, omdat je het niet helemaal lijkt te begrijpen hoe ik het bedoel, een T4 is niet om iets te bewijzen want het is gewoon een standaard V40 met een snel blok zonder enige after market (al dan niet goedkope) tuning. Tuurlijk rijdt een 1.8 ook 120/130 maar heeft nogal moeite met de caravan in de bergen. Nogmaals, ieder zijn ding en mening maar het ging over de air-ride en ik vind dat afbreuk doen aan het merk Volvo en waar het voor staat... en je moet toegeven dat air-rides vaak in films bij bepaalde gangs gebruikt worden... je mag ook een keer langskomen voor een rondritje in mijn T4 door een paar prachtige buurten van Rotterdam, dan kan ik je laten zien wat ik bedoel :D
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door Driver-X »

Ik voel me verder ook niet aangesproken hoor.
Ik heb hiervoor ook een "getunede" auto gehad, maar heb dit nooit voor een ander gedaan puur voor mezelf omdat ik het mooi vond (en nog steeds) alleen een Volvo heeft iets subtielere styling nodig.
Maar ik denk dat je teveel films kijkt, wat jij bedoeld is wel iets anders dan air-ride, dat is een hele cultuur, en ik snap dat je dat hier mee associeerd, maar hier moet je het als een stukje comfort zien (toch verlagen, en nog wel over drempels kunnen komen) en Volvo staat volgens mij wel voor comfort

En dat van de caravan had ik wel verwacht.. :-D

Maar ik denk dat mensen bij Volvo er niet warm of koud van worden als je air-ride in je auto zou plaatsen hoor, in feite is de nivomat een soortgelijk systeem, maar dan omgekeerd.
De auto's in het hogere segment hebben vaak ook al zo'n systeem aan boord, maar dat is voor de middenmoot nog te duur.

Je moet vooral doen wat je zelf wil, en je niet laten leiden door wat anderen er van vinden.
Gebruikersavatar
wicky
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 22:56
13
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2002
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door wicky »

of rij een keertje mee mij door nieuw beijerland.
daar wil je graag airride bij elke drempel die je tegenkomt.
mijn auto is niet verlaagd maar het trekoog aan de voorkant is bijna doorgesleten omdat ik zovaak de grond raakte , en ik heb nivomat.
ik vind het toch wel gaaf zo,n lowrider of airride systeem , maar ik ben ook nog maar net 45 (H)

gr WICKY
tits or wheels, either one is gonna be expensive
quincy
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Tjalleberd

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door quincy »

airride is leuk voor auto's die clean zijn en minsten 1000 euro per velg er onder hebben liggen.
Anders gewoon niet doen en lekker een dikke schroefset er onder pleuren :whistle .

just my 2 cent's
VolvoRacing
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: za 30 jun 2012, 18:47
11
Model: V40
Type: T4
Bouwjaar: 1998
Locatie: Rotterdam

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door VolvoRacing »

@wicky: Je moet ook niet met 70 km/h over die drempels heen natuurlijk :D

Maar ja drempels zijn inderdaad vervelend. Degene die dat heeft uitgevonden hadden ze van mij af mogen schieten voordat ie het bedacht had... (A)

Door het slechte onderhoud in sommige straten zit er ook vaak een kuil achter een drempel.... hoogst irritant.
jdeleur
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12
11
Model: S40
Bouwjaar: 2001
Locatie: Bergschenhoek

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door jdeleur »

quincy schreef:airride is leuk voor auto's die clean zijn en minsten 1000 euro per velg er onder hebben liggen.
Anders gewoon niet doen en lekker een dikke schroefset er onder pleuren :whistle .

just my 2 cent's
:tumbup
sdirkx

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door sdirkx »

Ik rij nu op -6cm , maar hoor niemand zeggen dat het meteen een sjonniebak is. Het staat gewoon superstrak met die Arcadia's eronder :) Dat ik minder comfort heb, heeft verder niemand last van. Verder had ik de verlaging ook wel 'nodig' ivm de torque steer waardoor ik mn vermogen niet kwijt kon in bochten. Tunen heeft trouwens niks met het uiterlijk te maken. Een veel misbruikte term voor foute styling.
Driver-X
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2002
Locatie: Wolvega

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door Driver-X »

sdirkx schreef:Ik rij nu op -6cm , maar hoor niemand zeggen dat het meteen een sjonniebak is. Het staat gewoon superstrak met die Arcadia's eronder :) Dat ik minder comfort heb, heeft verder niemand last van. Verder had ik de verlaging ook wel 'nodig' ivm de torque steer waardoor ik mn vermogen niet kwijt kon in bochten. Tunen heeft trouwens niks met het uiterlijk te maken. Een veel misbruikte term voor foute styling.
Ik denk dat het woord tuning meer een verzamelnaam is geworden, met name rond het fas&furious tijdperk.
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door myalexx »

Zou dit ook met een S40 kunnen :D
[youtube][/youtube]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door corhog »

myalexx schreef:Zou dit ook met een S40 kunnen :D
[ http://www.youtube.com/watch?v=eR6bSwdYAyk ]
Verloren
Onderdelen
Liggen
Voor`t
Oprapen
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
Gebruikersavatar
corhog
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 5551
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
14
Model: XC90
Type: 1.6
Bouwjaar: 2005
Roepnaam: Cor
Locatie: Nazereth
Contacteer:

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door corhog »

myalexx schreef:Zou dit ook met een S40 kunnen :D
[ http://www.youtube.com/watch?v=eR6bSwdYAyk ]
[youtube][/youtube]
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek

Image
Afbeelding
quincy
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Tjalleberd

Re: Air-ride onder volvo

Bericht door quincy »

wat dacht je, ik plaats een fout ''getuned hok'' ? :wall haha

echt een voorbeeld, boodschappen lijstje op het raam en die taart schep er op :'(

doe mij maar die nieuwe s40 met dikke BBS er onder, staat wel bij google afbeeldingen :whistle
Plaats reactie