Pagina 1 van 5

Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: za 27 jun 2009, 18:35
door Sed
Afgelopen week heb ik twee universele meters van HP Raid gehaald en bij ET een A-stijl houder voor 2 meters. Nu komt natuurlijk het aansluiten. Mijn vraag is dan ook hoe.
De turbodrukmeter moet volgens de handleiding aangesloten worden op de vacuumslang van de "manifold". Wat volgens mij het uitlaatspruitstuk is :wtf
Volgens mij had TRM op het overleden forum een mooie foto staan welke slang ik moet hebben, is dat de slang met het gele "plakbandje"?

Olietemp. meter:
Bij de meter zit een sensor met een verkeerde maat schroefdraad. Wie weet waar ik een verloop nippel kan halen, of beter nog kan ik een sensor van volvo zelf gebruiken. Ik begreep dat er originele sensors zijn van volvo die ik ter vervanging van de nippel in de carterpan kan gebruiken.
Ja ik weethet ookd at stond op het forum, maar ja mijn geheugen laat mij in de steek.

Thnx,
Sed

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter

Geplaatst: za 27 jun 2009, 21:40
door The Real Master
Olietemp meter weet ik niet de turbodruk meter moet je aansluiten met een t stuk op de slang die nu naar je originele interne dumpvalve loopt :vertag

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter

Geplaatst: zo 28 jun 2009, 12:18
door beginner
Als je effe wacht zal ik vanavond mijn foto's weer even erop zetten voor het aansluiten van je turbodrukmeter, heb gisteren zelf ook een a-stijlhouder voor 2 metertjes gehaald en gelijk mijn drukmeter ingebouwd. :tumbup

Olietemp. meter wilde ik ook nog halen, maar gisterens was ik bij die winkel en schijnbaar had iemand hem al geprobeerd, nou dan ga ik niet meer de volle pond betalen en het risico lopen dat ie het niet meer doet. Dus even verder kijken.
Ben ook benieuwd naar die nippel :D

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: ma 29 jun 2009, 11:26
door Sed
Ik wacht rustig op de pics.

Weet iemand welke maat de carterplug heeft. Hier kan je namelijk sensoren kopen in diverse maten, maar in Vadis kan ik geen maat van de plug vinden, alleen een artikelcode.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=25

Re:

Geplaatst: di 30 jun 2009, 18:13
door beginner
:think

maat Carterplug??

Geplaatst: di 30 jun 2009, 18:29
door Sed
:tumbup :tumbup :tumbup :tumbup Dat is nog eens duidelijk!! Helemaal TOP.


Nu nog iemand die weet welke maat de carterplug heeft. Er zijn toch wel leden die een olietemperatuur-meter hebben aangesloten?

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: wo 01 jul 2009, 16:50
door beginner
zouden ze dat niet bij de dealer verkopen voor je carterplug of ander ET toch wel?

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 01 feb 2011, 22:21
door sdirkx
Allebei denk ik wel. ET verkoopt een magnetische, maar dan moet je die magneet er wel uitslopen, anders past de sensor er niet in. Je hebt dus een originele plug nodig.

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 18:34
door BOULLIET4
Image


even een vraagje waar langs heb je de luchtdrukslang naar boven gedaan langs het deurrubber of op een andere plaats?ik bedoel dus de handeling na deze foto
groeten Ruud

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 18:54
door sdirkx
Uhm, langs de pedalen, CEM/zekeringenkastje en dan omhoog naar de A-stijl. Moet sneller kunnen, maar dit leek me het makkelijkst.

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 18:59
door BOULLIET4
sdirkx schreef:Uhm, langs de pedalen, CEM/zekeringenkastje en dan omhoog naar de A-stijl. Moet sneller kunnen, maar dit leek me het makkelijkst.
bedankt voor de reactie

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 18:33
door markk08
Weet iemand of het mogelijk is om origineel van Volvo een olietemperatuur meter in te bouwen is? Ik heb een dashboardklok ingebouwd met boardcomputermodule, maar de olietemperatuur geeft ie cold aan, dus ik vroeg me af wat ik hiervoor nodig heb...
Iemand een idee? :$

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 20:53
door sdirkx
Waar zou ie de olietemperatuur moet weergeven dan? Boardcomputer heeft toch geen olietemp-functie?
Je hebt sowieso een temperatuursensor nodig in de carterplug/-pan of op een andere geschikte plek.

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 21:27
door corhog
Image
Kijk eens boven de watertemp

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 21:36
door BOULLIET4
corhog schreef:[rimg]http://i236.photobucket.com/albums/ff11 ... 06.jpg[img]
Kijk eens boven de watertemp
dit is een bc van een 400serie niet van een x40 serie

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 21:40
door corhog
Heb ik zeker een 440
Image

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 21:49
door BOULLIET4
nee maar hoogstwaarschijnlijk wel een bc van een 400serie, ik dacht dat de olie temperatuur standaard niet op de x40 zat ik heb 2keer een x40 gehad en allebei met de bc maar zonder olie temperatuur.ik weet voor de 400serie met turbo waren er deze wel.Ik kan fout zitten hoor,dat ze wel geleverd zijn maar ik dacht van niet.
groeten ruud

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 21:52
door corhog
Ik heb een vroege V40, dus daar kan het in zitten.
Nu stop ik met topic vervuilen (A)

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 22:30
door sdirkx
Er staat 'oil' ja, maar wat geeft ie standaard dan weer? Heb een Ph2, dus weet niet hoe die boardcomputer werkt.

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter + maat Carterplug??

Geplaatst: di 08 feb 2011, 22:35
door corhog
sdirkx schreef:Er staat 'oil' ja, maar wat geeft ie standaard dan weer? Heb een Ph2, dus weet niet hoe die boardcomputer werkt.
Bij mij de temperatuur van de olie.
Als de olie kouder is dan 50 graden dan staat er cold, en als het warmer word gewoon de olietemperatuur.
deze is meestal iets kouder dan de water temp