Pagina 3 van 5

Re: Aansluiten turbodruk- en olietemp. meter

Geplaatst: za 15 feb 2014, 15:58
door christ2305
beginner schreef:Als je effe wacht zal ik vanavond mijn foto's weer even erop zetten voor het aansluiten van je turbodrukmeter, heb gisteren zelf ook een a-stijlhouder voor 2 metertjes gehaald en gelijk mijn drukmeter ingebouwd. :tumbup

Olietemp. meter wilde ik ook nog halen, maar gisterens was ik bij die winkel en schijnbaar had iemand hem al geprobeerd, nou dan ga ik niet meer de volle pond betalen en het risico lopen dat ie het niet meer doet. Dus even verder kijken.
Ben ook benieuwd naar die nippel :D
Hoi ik heb ook een a stijlhouder voor de turbodrukmeter. :tumbup
ook de vraag hoe ik aan kan sluiten graag foto's ,ik kan het hier niet vinden. :'(
ook het aansluiten van de verlichting. (A)

alvast bedankt. :D

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: za 15 feb 2014, 16:06
door volvov4020t
je moet de slang hebben die achter de slang zit met de terugslagklep,
de verlichting kun je aftappen van de sigare aansteker

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: ma 17 feb 2014, 21:11
door rendier21
als de slang maar uitkomt op inlaatspruitstuk

de druk hierin is het belangrijkste

gasklep dicht meet je diepste vacuum (onderdruk, bv -0.9 bar), motor is dan nl een vacuumpomp

gasklep open dan begin je overdruk op den duur te meten als turbo los komt

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: do 27 feb 2014, 20:07
door christ2305
rendier21 schreef:als de slang maar uitkomt op inlaatspruitstuk

de druk hierin is het belangrijkste

gasklep dicht meet je diepste vacuum (onderdruk, bv -0.9 bar), motor is dan nl een vacuumpomp

gasklep open dan begin je overdruk op den duur te meten als turbo los komt
Hoi .

Ik heb de turbodrukmeter aan gesloten, en het werkt (mooi he) :tumbup
Maar nu de volgende vraag.
Ik heb de .in de 4 en 5 versnelling op 1.4 bar.
Hij is wel gechipt ,maar is dat teveel, heb met MTE in Moergestel gesproken en zegt dat wel kan?
maar is dit niet te veel? :wtf
En dan is de DSA nog niet uit geschakeld.
Als de DSA uit geschakeld is wordt dan de turbodruk hoger, heeft dat invloed.

ik heb het nog niet geprobeerd , wie kan mij daar iets over vertellen. (A)

mvgr Christ2305

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: do 27 feb 2014, 20:35
door R.O.B
Wellicht info te halen uit dit topic: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =turbodruk

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: wo 26 mar 2014, 20:28
door christ2305
volvov4020t schreef:je moet de slang hebben die achter de slang zit met de terugslagklep,
de verlichting kun je aftappen van de sigare aansteker
Hallo .

Even een toelichting van montage.
je moet de slang hebben achter de terugslagklep ,dat klopt. :tumbup
Zoals op de foto te zien is.
De verlichting aftappen van de sigaretten aansteker.
Afgetapt van de zwarte kleur( kabel)aan de witte van mijn klokje.
en de bruine kleur( kabel) ,van het lampje in de asbak aan de rode van het klokje.
En het werkt dus als het contact pas aan gaat. (A)

Ik hoop dat het duidelijk is . :whistle

mvgr Christ2305

Turbo druk te hoog , te laag of geen

Geplaatst: za 04 okt 2014, 17:18
door BartholdT4
Mag ik een vraagje tussendoor stellen?
Ik heb net een turbodruk geïnstalleerd; dit moet toch aan het geel gemarkeerde slangetje vanaf de tcv?
Toch?
Help!

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 11:13
door sdirkx
Neem dit topic ff door. Ik heb n BOV dus mij is het weer anders.

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 12:19
door RichardV40
Afbeelding

Zo als eerder in dit topic te lezen is, de slang achter de terugslagklep

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 22:51
door sdirkx
Yep. In die slang moet je dan 'n T-stukje zetten zodat je daar de druk op kunt meten.

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 12:11
door BartholdT4
Erg bedankt voor jullie snelle reactie!
Ik heb een fotootje gemaakt van de situatie onder de kap; het ziet er toch iets anders uit bij mij:
Afbeelding
Afbeelding
Geel gaat naar de wastegate
Blauw komt van de luchtinlaat
Rood verdwijnt ergens laag uit het zicht dus die kan ik niet volgen
Maar goed, ik heb dus de gele afgetapt voor de turbodrukmeter en dat geeft geen enkel resultaat! 0 bar bij stationair (zou in de min moeten zijn toch?) en plus 0.3 bar bij volgas in een versnelling. Ik denk dus dat ik een foutje heb gemaakt!
De meter werkt volgens mij goed (getest met een pompje)
Hebben jullie tips?
Bedankt vast!

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 12:47
door volvoS40
Zoals je ziet op de foto. Zit die slang op je inlaat spruitstuk onder het zwarte kapje.

Daar achter de (grijze) klep zat de meter geplaatst moeten worden, doormiddel een t stukje te gebruiken.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 09:03
door BartholdT4
Bedankt mensen!
Gister even rustig de tijd voor genomen bij daglicht en toen vond ik hem. De drukmeter doet het nu prima! Mijn twijfel over de turbo lijkt onterecht; één bar overdruk tijdens flinke belasting is in orde toch?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 09:09
door sdirkx
Dat is standaard voor een T4 inderdaad.

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 16:19
door Nickvo
Ik heb vandaag ook de meter aangeloten in de T4, maar nu het volgende.
Hij zit op het stukje slang wat rechts van de terugslagklep zit, tussen de klep en het T stuk dus.
De stroom heb ik gewoon van de remote van de radio gehaald, daar heb ik de plus en de geschakelde plus gewoon op aangesloten.
de min zit op de min vd radio, dus de meter werkt gewoon nu.
Op het moment dat de auto stationair loopt, heb ik een druk van -0,6 bar, geef ik in de vrij gas dan loopt deze maximaal op naar 0.
Dit is neem ik aan gewoon de onderdruk in het inlaatspruitstuk, en op het moment dat de gasklep opengaat loopt hij dan naar 0 omdat hij alle lucht krijgt die hij hebben wil.
Bij het rijden, maakt niet uit in welke versnelling en toerental, blijft de meter op 0 staan, hoewel ik hoor dat de turbo draait dmv de fluittoon en bij gas loslaten hoor ik duidelijk de standaard BOV afblazen.
Wel mis ik echt veel vermogen, met wielspin wegrijden is zelfs in de regen Onmogelijk.
Als ik een luchtlek zou hebben, dan zou de meter toch niet de onderdruk aan moeten kunnen geven of heb ik het hier mis?

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 19:56
door R.O.B
Let wel, als ik het goed zeg. -0.6 wil zeggen dat er 0.4 bar druk aanwezig is. De meter loopt op naar 0, normale luchtdruk van 1 bar en niet verder. Dus je mist turbodruk en kan het zijn dat er een lek is.
Turbodruk waarden: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =47&t=4397
Vermogensverlies: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... f=37&t=256
Nickvo schreef:Als ik een luchtlek zou hebben, dan zou de meter toch niet de onderdruk aan moeten kunnen geven of heb ik het hier mis?
Volgens mij wel, de motor zuigt dan valse lucht aan via deze lek. Echter door de lek ontsnapt er turbodruk.

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 22:49
door sdirkx
Negatief is t vacuum, maar als je niet boven nul komt bij doortrekken dan heb je gewoon geen turbodruk. Serieus turbolek of verkeerd aangesloten oid.

Re: Aansluiten turbodrukmeter

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 23:29
door R.O.B
Negatief is de onderdruk, ook wel vacuum genoemd.
In de techniek en de toegepaste wetenschappen: een ruimte met lagere druk dan de druk van de buitenlucht. Een ander woord ervoor is onderdruk. Deze verloopt dan van 0 tot 1 bar.

turbodrukmeter

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 18:02
door RobinBluebird
Hoi,

Ik wil een turbodrukmeter kopen. Moet ik deze voor perse een volvo t4 kopen of is dit universeel?

Gr

Robin

Re: turbodrukmeter

Geplaatst: zo 08 mar 2015, 19:27
door maikelv
Zijn universeel Robin. Dus net welke jij het leukste/mooiste vind :tumbup