Pagina 1 van 1

Multifunctioneel diagnose apparaat

Geplaatst: di 13 jul 2010, 14:52
door sdirkx
http://www.dashdaq.com

Afbeelding

[youtube][/youtube]

Uitgebreider dan een paar losse meters, handiger dan een laptop... OBD, meters, verbruik, data logging, navigatie, multimedia,... soort van plug-and-play carputer.
Zou rond de $700,= kosten. Een LC-1 wideband sensor is optioneel.

Zoek maar 's op Youtube. Best prijzig, maar een superstrakke device!

Deze gast met een T4 heeft er eentje:

Re: Multifunctioneel diagnose apparaat

Geplaatst: di 13 jul 2010, 17:57
door Wouter
Het is een mooi apparaat, maar let wel weer op het volgende :

- Niet voor FENIX 5 en Motronic ECU's, alleen EMS2000.

Groetjes Wouter

Re: Multifunctioneel diagnose apparaat

Geplaatst: wo 14 jul 2010, 08:42
door sdirkx
Correct :-D

Re: Multifunctioneel diagnose apparaat

Geplaatst: wo 14 jul 2010, 18:54
door R.O.B
Ziet er gaaf en uitgebreid uit. Ik kan er alleen niet uithalen of deze gewoon muziek van FM ether afspeeld.

Re: Multifunctioneel diagnose apparaat

Geplaatst: vr 23 jul 2010, 14:17
door sdirkx
Even een toelichting van diezelfde gast (S40):

Dashdaq II w Innovate LC-1. Good for some monitoring, clearing some simple codes and very good logging to pick up some small details or troubles.. ($700,=)

I agree that it is a little pricey solution but it has been paying for itself in the sense that since I have it 24/7 in the car, I sort of pick up any abnormality if it deviate from the usual values that I see everyday.

I have picked up a faulty O2 sensor, crappy MAF, dying radiator fan motor, bad fuel on tuning day by timing retard, non representative dyno figures etc... instead of guessing around. It has proven to be more useful than laptop combos or scangauge likes especially with the log whenever you feel like it feature. It works with Logworks 3 where you can make it graphical for analysis.

It reads 25 signals on the S40T4 2003. + 3 with Innovate licence.

Afew useful ones off my head: MAF, IAT, Ign adv, ECT, MAP, LTFT, STFT, O2 voltage both banks, RPM, Speed, battery volt, Open Loop/ close loop.

BTW, MAP is in absolute manifold pressure so it is like 0 - 250KPa for me when 100 is ambient. So you can actually see boost if you apply the calculator function.


25 signalen is best veel. Alleen met een goedkopere OBD-interface heb ik er momenteel ook een stuk of 13, afhankelijk van welke software je gebruikt. Daarom neig ik naar een carputer. Weet alleen niet of/hoe je daar extra sensoren aanhangt: wideband sensor, oil temp sensor,...