Pagina 1 van 1

(Aansluiten) AFR lambda (wide - small band) sensor meter

Geplaatst: di 07 jul 2009, 22:23
door Stylo Kicking
Wie kan me een schema geven of een vertellen welke draad van de lambda wat doet (welke ik dus af moet tappen om de AF meter aan te sluiten)

Thnx Alvast! :tumbup

Re: Aansluiten AF meter op lambda

Geplaatst: di 07 jul 2009, 22:34
door The Real Master
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je een breedband of smallband metertje hebt :vertag

Re: Aansluiten AF meter op lambda

Geplaatst: di 07 jul 2009, 22:38
door Stylo Kicking
gaat om een smallband

Re: Aansluiten AF meter op lambda

Geplaatst: di 07 jul 2009, 22:59
door The Real Master
Griep wist het wel dacht de linker en dan de 3e vanaf links maar weet dit niet meer 100% zeker je zou even FT of ET kunnen bellen :vertag

Re: Aansluiten AF meter op lambda

Geplaatst: wo 08 jul 2009, 09:14
door Stylo Kicking
Dankje! Zal met hun bellen :tumbup

Re: Aansluiten AF meter op lambda

Geplaatst: zo 12 jul 2009, 13:16
door Stylo Kicking
okey super! hoe weet je dat dit hem is en moet ik de eerste of de tweede lambda nemen (voor of na de kat)?

AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: do 03 feb 2011, 15:49
door sdirkx
Wat zijn goede en populaire kits?
-PLX
http://www.plxdevices.com/wideband.html
-Innovate
http://www.innovatemotorsports.com/products/MTS.php
-AEM
http://www.aemelectronics.com/wideband- ... -gauge-25/
-Autometer
http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... h&gid=4058
-Zeitonic
http://www.zeitronix.com/Products/Products.htm

Wat zijn de voor- en nadelen van de ene of andere?

Er zijn weinig mensen hier die ze hebben (Rob, Eugene) zover ik weet, maar ik kan het toch proberen.

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 12:20
door Eugene
Heb PLX en Innovate, met de eerste PLX wat betrouwbaarheidsproblemen gehad. De huidige doen het goed. HEb de PLX M300 als losse unit om in snel in verschillender auto's te kunnen hangen. de Innovate hangt vast in de Evo, omdat ik die ook met de loggingsoftware kan gebruiken van de Evo en deze tevens de eerste lambdasonde vervangt.

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 13:07
door sdirkx
LC-1-sensor van Innovate schijnt wel heel breed ondersteund te worden. Zoals je aangeeft ook met diverse software te gebruiken bv.
Het vervangen van de 1e sonde.. dat is een voordeel als je geen extra aansluiting in je downpipe hebt, neem ik aan. Verdere voordelen? En moet je de bedrading dan aftakken oid (omdat de auto zelf dit signaal ook nodig heeft natuurlijk.

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 13:10
door Eugene
sdirkx schreef:LC-1-sensor van Innovate schijnt wel heel breed ondersteund te worden. Zoals je aangeeft ook met diverse software te gebruiken bv.
Het vervangen van de 1e sonde.. dat is een voordeel als je geen extra aansluiting in je downpipe hebt, neem ik aan. Verdere voordelen? En moet je de bedrading dan aftakken oid (omdat de auto zelf dit signaal ook nodig heeft natuurlijk.
Bij de Evo heb ik dit gedaan, omdat de software dit aankan(inputsignaal aanpassen vanwege het bredere meetbereik van de wideband). Gaat niet zomaar bij een x40, of welke volvo dan ook.

Voordeel is dat een Wideband veel nauwkeuriger en sneller is.

Extra aansluiting op je DP kost een paar euro en is in een half uurtje geregeld ;)

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 13:17
door sdirkx
LC-1-sensor van Innovate schijnt wel heel breed ondersteund te worden. Zoals je aangeeft ook met diverse software te gebruiken bv.
Dit zou voor mij overigens wel een reden zijn om voor een LC-1-kit te kiezen, omdat ik nu ook al wat met OBD-software aan het experimenteren ben (lees uitlezen, niet aanpassen/tunen! :-D)
Voordeel is dat een Wideband veel nauwkeuriger en sneller is.
Ja, dat weet ik wel :-D
Extra aansluiting op je DP kost een paar euro en is in een half uurtje geregeld ;)
Heb die extra al in de Ferrita downpipe zitten. Maar is dat wel een soort van gestandaardiseerde aansluiting? Of is dat wel echt iets om op te letten?

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 13:37
door Eugene
sdirkx schreef:
LC-1-sensor van Innovate schijnt wel heel breed ondersteund te worden. Zoals je aangeeft ook met diverse software te gebruiken bv.
Dit zou voor mij overigens wel een reden zijn om voor een LC-1-kit te kiezen, omdat ik nu ook al wat met OBD-software aan het experimenteren ben (lees uitlezen, niet aanpassen/tunen! :-D)
Voordeel is dat een Wideband veel nauwkeuriger en sneller is.
Ja, dat weet ik wel :-D
Extra aansluiting op je DP kost een paar euro en is in een half uurtje geregeld ;)
Heb die extra al in de Ferrita downpipe zitten. Maar is dat wel een soort van gestandaardiseerde aansluiting? Of is dat wel echt iets om op te letten?
Ja, is allemaal M18x1.5

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 13:57
door sdirkx
Thanks. Ga nog 's wat research doen om te kijken of een Innovate/LC-1-kit (op termijn) iets voor me is... :tumbup

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: zo 06 feb 2011, 14:01
door Eugene
sdirkx schreef:Thanks. Ga nog 's wat research doen om te kijken of een Innovate/LC-1-kit (op termijn) iets voor me is... :tumbup
Altijd handing, puur als controletool bij een getunede auto.

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: di 22 feb 2011, 14:42
door wouter1220
Ik ga zelf voor de Innovate MTX-L.

Voordeel hiervan:
- Volledig digitaal, MET data logging
- Zowel numerieke als visuele presentatie
- Alles geintergreerd in het instrument zelf, dus geen losse kastjes
- Prijstechnisch ZEER gunstig
- Mooi ontwerp (= persoonlijk natuurlijk...)
- Aanpasbare frontjes/randjes om het een beetje met je interieur te matchen

Ik meld me wel weer als ik m binnen heb :)

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: di 22 feb 2011, 16:57
door sdirkx
Deze? http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php
P/N: 3844 of 3845?
Ik meld me wel weer als ik m binnen heb :)
:tumbup

Re: AFR-meter met wideband sensor

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 01:54
door wouter1220
Yep, dat gaat m worden, de 3844.
enige verschil tussen de 3844 en de 3845 is de kabellengte tussen meter en sensor.... (3845 is meer voor motorfietsen, 1,5 meter kabel lijkt me erg krap voor een volvo, bij de 3844 krijg je ruim 3 meter kabel)

Ik wacht nog even tot een van mn vrienden weer een trip richting States heeft, scheelt toch snel weer 5 tientjes in aanschafkosten...