Car Wrapping wrappen plasti dipping dippen

Spoilers, Vleugels, Gadgets, Tellers, Meters enz (Verlichting bij techniek)
Gebruikersavatar
Edwins40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Car Wrapping wrappen plasti dipping dippen

Bericht door Edwins40 »

Ik zie hier toch iets voorbijkomen.. ik raak bijna zelf zo enthousiast om het ook te gaan doen. Weg met alle krasjes en bullshit! Kost veel geduld en tijd, maar dat zou ik er best voor over hebben?

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=376442
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
Gebruikersavatar
DinanT
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4210
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
14
Model: S80
Bouwjaar: 2008
Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
Locatie: Zwijndrecht

Re: Car Wrapping

Bericht door DinanT »

Ja, da's erg mooi, die folie. Heb een tijdje geleden eens een Cadillac gezien die ze met spiegelfolie hadden gedaan.. :O heeeeel bizar
Afbeelding
Maar dan héb je me toch een partij gedúld nodig ....
Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Re: Car Wrapping

Bericht door Ronald Rijnbout »

nice :tumbup
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
Gebruikersavatar
Arie
40forum team
40forum team
Berichten: 5730
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
14
Model: V40new
Type: 1.6
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Arie
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Car Wrapping

Bericht door Arie »

Is weer eens wat anders. :D
Daar kun je leuke motieven voor bedenken. (A)
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
Afbeelding
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: Car Wrapping

Bericht door huub1 »

Jammer van die mooie blauwe kleur, bah ik vind er niets aan.Veel geduld en kennis van zaken, als je dit nog nooit gedaan hebt gaat het echt niet lukken, en je moet speciale folie gebruiken. En jij denkt dat die folie niet kan krassen, nou wel dus.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
-PP-
Veteraan
Veteraan
Berichten: 714
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:48
14
Model: XC90
Bouwjaar: 2012
Roepnaam: PP
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Car Wrapping

Bericht door -PP- »

huub1 schreef:Jammer van die mooie blauwe kleur, bah ik vind er niets aan.Veel geduld en kennis van zaken, als je dit nog nooit gedaan hebt gaat het echt niet lukken, en je moet speciale folie gebruiken. En jij denkt dat die folie niet kan krassen, nou wel dus.
Huub
Ik denk dat ie bedoelt dat de lak er ONDER geen krasjes krijgt...
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Car Wrapping

Bericht door Wouter »

Op Discovery hebben ze een keer een Volkswagen Camper met bubble motief volledig beplakt.

Blijf een beetje scepties over de rand afwerking, prijs en de duurzaamheid.
martink
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:27
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Gorredijk

Re: Car Wrapping

Bericht door martink »

Bij bedrijfs wagens doen ze dit ook steets vaker. Als de auto naar een paar jaar de lease uitgaat blijf je anders met de reklame stikkers zitten. Nu halen ze 1 grote stikker eraf en de auto is weer als nieuw.
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: Car Wrapping

Bericht door huub1 »

-PP- schreef:
huub1 schreef:Jammer van die mooie blauwe kleur, bah ik vind er niets aan.Veel geduld en kennis van zaken, als je dit nog nooit gedaan hebt gaat het echt niet lukken, en je moet speciale folie gebruiken. En jij denkt dat die folie niet kan krassen, nou wel dus.
Huub
Ik denk dat ie bedoelt dat de lak er ONDER geen krasjes krijgt...
Ja dat is logisch dat daar niets meer mee kan gebeuren of het moeten heel diepe krassen zijn.
Het struikelblok is denk ik de prijs, de randen is geen probleem die worden toch omgevouwen waar dat mogelijk is.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Gebruikersavatar
Dark Rider
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 08:18
14

Re: Car Wrapping

Bericht door Dark Rider »

Het is goedkoper dan de wagen helemaal overspuiten,ongeveer de helft.Bij beschadeging plak je een paneel gewoon over.Ik heb al geinformeerd bij een bedrijf van een kennis die dit ook doet.3M heeft nieuw folie ontwikkeld dat minuskule gaatjes heeft waardoor het makkelijker is aan te brengen.Heb dit al overwogen te gaan doen,ipv overspuiten..Wordt matzwart dan.
Afbeelding_____________________________________________________Afbeelding
To fast 4 you________________________________________________________________if its not blown it sucks
Gebruikersavatar
Edwins40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Re: Car Wrapping

Bericht door Edwins40 »

Het ging mij vooral om de krasjes die al op de auto zitten! Die ben je dan optisch kwijt :D En als ik goed begrijp had deze jongen geen ervaring.. dus als een verwende amerikaan het kan, nah dan kan ik het ook haha! (grapje jongens, ik ben nou eenmaal een beunhaas met te veel vertrouwen in zichzelf :vertag )

Qua kosten valt het allemaal wel mee als ik deze jongen moet geloven? Als je het vergelijkt met de kosten die je bij de prof betaald.. En de folie die hier gebruikt is gaat 4 jaar mee! 120$ heeft hem dat gekost ( incl föhn en applicatievloeistof)
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
Dodo-tje
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Erik
Locatie: Amersfoort

Re: Car Wrapping

Bericht door Dodo-tje »

Intressant! Maar wat doet een hete zomer dag?! En is het na 4 jaar goed te verwijderen? Ik zou het niet zo snel doen denk ik, maar die BMW wordt er wel heeel anders van!
Gebruikersavatar
Edwins40
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 11:45
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Re: Car Wrapping

Bericht door Edwins40 »

Haha m'n vriendin kwam ook met de opmerking..

'En als het 40 graden is in frankrijk? Krijg je dan bubbelfolie op je auto?'
_____________________________________________________
S40 - 2.0 16v - 140pk - '99 - 300.000+ km - Cruise Control - Airco - Half Leer
WebDagBoek
Dodo-tje
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
14
Model: V40
Type: 1.9D 102pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Erik
Locatie: Amersfoort

Re: Car Wrapping

Bericht door Dodo-tje »

Haha, ja net als van die verpakkingsfolie met lucht bellen, die kun je zo leuk laten knappen! :D
Gebruikersavatar
Dark Rider
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 08:18
14

Re: Car Wrapping

Bericht door Dark Rider »

Afbeelding_____________________________________________________Afbeelding
To fast 4 you________________________________________________________________if its not blown it sucks
bawa
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 16:17
13

Re: Car Wrapping

Bericht door bawa »

Het carwrappen wordt inderdaad steeds populairder, en is ook betaalbaar ten opzichte van het compleet laten spuiten van de auto.
Bij mij op de zaak passen wij dit heel vaak toe op ambulance voertuigen (piket voertuigen zoals touareg, touran, golf, e-klasse, santa fe, dodge nitro etc) . Ze worden gekocht in een courante kleur en vervolgens in het geel beplakt. Voordeel is dat de restwaarde over een aantal jaar duidelijk hoger is. En doordat wij het in eigen beheer doen, kunnen we flexibel omgaan met de wensen van de klanten.

Met folie kun je oneindig veel. Wel is de kwaliteit van de folie erg belangrijk, zeker als je het een paar jaar laat zitten. En laat het niet door een beun de haas doen, het is namelijk niet alleen een kwestie van plakken......
Maar de folie maakt het ook mogelijk allerlei design (zelf) te ontwerpen en je auto daarmee uniek te maken.
Ook interieurdelen kunnen je laten beplakken met bijvoorbeeld carbonfolie. The sky is the limit zeg maar!
sdirkx

Re: Car Wrapping

Bericht door sdirkx »

Ik zou er evt wel over denken om 'n vers gespoten voorbumper te laten doen, ivm steenslag. Maar of die folie zo sterk is dat deze ook helemaal onbeschadigd blijft...?
huub1
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
14
Model: S60
Bouwjaar: 2001
Locatie: Schimmert/Nuth

Re: Car Wrapping

Bericht door huub1 »

sdirkx schreef:Ik zou er evt wel over denken om 'n vers gespoten voorbumper te laten doen, ivm steenslag. Maar of die folie zo sterk is dat deze ook helemaal onbeschadigd blijft...?
Daar hebben ze speciale folie voor, steenslagfolie heet dat. Is transparant van kleur en uitermate geschikt om over nieuw spuitwerk te plakken, is wel duurder dan normale folie.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
sdirkx

Re: Car Wrapping

Bericht door sdirkx »

Ja, weet dat zoiets bestaat. Mocht ik m'n voorbumper nog (moeten) laten spuiten, dan ga ik dat wel doen denk ik. Zo zonde die steenslag op een vers gespoten bumper (eerder meegemaakt).
bawa
Idle
Idle
Berichten: 35
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 16:17
13

Re: Car Wrapping

Bericht door bawa »

sdirkx schreef:Ik zou er evt wel over denken om 'n vers gespoten voorbumper te laten doen, ivm steenslag. Maar of die folie zo sterk is dat deze ook helemaal onbeschadigd blijft...?
Sterk genoeg voor bescherming tegen steenslag. En dat is vaak de belangrijkste reden dat men blanke folie aan de voorzijde toepast.
Uiteraard als je iets schampt, dan zal het folie ook beschadigd raken. Maar dan heb je nog wel een extra laag op je lak zitten voordat het beschadigd.
Plaats reactie