stootstrips spuiten of bestickeren enz

Spoilers, Vleugels, Gadgets, Tellers, Meters enz (Verlichting bij techniek)
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: stootstrips spuiten of bestickeren enz

Bericht door Bramzel »

volvonick schreef:2 aandachtspunjes: de blanke lak hecht het mooiste op net stof droge lak. Ook zou ik zeker blanke lak echt aanraden. Dit wordt vele malen harder als lak waardoor het beter beschermd tegen steenslag.
Wat is stofdroog precies?
Harmjan
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 21:26
6
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Harmjan
Locatie: Noordwolde (Groningen)

Re: stootstrips spuiten of bestickeren enz

Bericht door Harmjan »

EnigmaEll schreef: di 16 jan 2018, 09:29 Ik ben het niet mee eens dat primer het belangrijkste is.
Zeker is primer belangrijk voor de goede hechting. Maar mijn ervaring is dat de eindlaag, de blanke laklaag echt het belangrijkste is.
Ik zweer bij 2K. Heb zelf verschillende 1K blanke lak gebruikt, maar na een jaar, 1,5 jaar is dit niet goed meer en kan je echt opnieuw beginnen.
Dus als je gaat spuiten, werk altijd af met 2K!
hier ben ik het niet met je eens :-D de hechting moet vanaf de primer goed zijn en dat is dan ook de basis van je kleurlaag, in pricipe zijn die 2 lagen genoeg maar voor het mooie en het duurzame doe je er blanke lak overheen :tumbup te vroeg blanke lak spuiten resulteerd in een oneffen oppervlakte, de verf probeert zich dan te hechten op een ondergrond die nog niet solide is, en dat gaat het bobbellen :P en ik heb tot nog toe nog geen slechte ervaringen gehad met de spuitbussen van motip (A)
Gebruikersavatar
volvonick
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 667
Lid geworden op: di 09 jun 2015, 20:49
8
Model: V70
Bouwjaar: 2003
Locatie: Leiden

Re: stootstrips spuiten of bestickeren enz

Bericht door volvonick »

Bramzel schreef: di 16 jan 2018, 10:08
volvonick schreef:2 aandachtspunjes: de blanke lak hecht het mooiste op net stof droge lak. Ook zou ik zeker blanke lak echt aanraden. Dit wordt vele malen harder als lak waardoor het beter beschermd tegen steenslag.
Wat is stofdroog precies?
Dat het net niet meer plakt maar nog niet hard is.
2003 V70R / 255 Titanium Grey / Gobi interior / 6-speed manual / > 400.000 km
Gebruikersavatar
Bramzel
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 2163
Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
7
Roepnaam: Bram
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: stootstrips spuiten of bestickeren enz

Bericht door Bramzel »

Ah, geen deukje met de vinger maar wel met de nagel, dat werk ;)
Harmjan schreef: di 16 jan 2018, 11:25
EnigmaEll schreef: di 16 jan 2018, 09:29 Ik ben het niet mee eens dat primer het belangrijkste is.
Zeker is primer belangrijk voor de goede hechting. Maar mijn ervaring is dat de eindlaag, de blanke laklaag echt het belangrijkste is.
Ik zweer bij 2K. Heb zelf verschillende 1K blanke lak gebruikt, maar na een jaar, 1,5 jaar is dit niet goed meer en kan je echt opnieuw beginnen.
Dus als je gaat spuiten, werk altijd af met 2K!
hier ben ik het niet met je eens :-D de hechting moet vanaf de primer goed zijn en dat is dan ook de basis van je kleurlaag, in pricipe zijn die 2 lagen genoeg maar voor het mooie en het duurzame doe je er blanke lak overheen :tumbup te vroeg blanke lak spuiten resulteerd in een oneffen oppervlakte, de verf probeert zich dan te hechten op een ondergrond die nog niet solide is, en dat gaat het bobbellen :P en ik heb tot nog toe nog geen slechte ervaringen gehad met de spuitbussen van motip (A)
Afbeelding
Gebruikersavatar
EnigmaEll
5th Gear 3000rpm member
5th Gear 3000rpm member
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
11
Model: V50

Re: stootstrips spuiten of bestickeren enz

Bericht door EnigmaEll »

Harmjan schreef: di 16 jan 2018, 11:25
EnigmaEll schreef: di 16 jan 2018, 09:29 Ik ben het niet mee eens dat primer het belangrijkste is.
Zeker is primer belangrijk voor de goede hechting. Maar mijn ervaring is dat de eindlaag, de blanke laklaag echt het belangrijkste is.
Ik zweer bij 2K. Heb zelf verschillende 1K blanke lak gebruikt, maar na een jaar, 1,5 jaar is dit niet goed meer en kan je echt opnieuw beginnen.
Dus als je gaat spuiten, werk altijd af met 2K!
hier ben ik het niet met je eens :-D de hechting moet vanaf de primer goed zijn en dat is dan ook de basis van je kleurlaag, in pricipe zijn die 2 lagen genoeg maar voor het mooie en het duurzame doe je er blanke lak overheen :tumbup te vroeg blanke lak spuiten resulteerd in een oneffen oppervlakte, de verf probeert zich dan te hechten op een ondergrond die nog niet solide is, en dat gaat het bobbellen :P en ik heb tot nog toe nog geen slechte ervaringen gehad met de spuitbussen van motip (A)
Meningen mogen verschillen. Maar ik spreek echt uit ervaring. Voor het binnenwerk is 1K helemaal prima natuurlijk, hoewel ik zaken die je veel aanraakt toch met 2k zou spuiten i.v.m. de kras en stootbestendigheid maar dat terzijde.

Hou me ten goed, primer is onmisbaar, dus dat vlak ik niet uit. Primer moet. Maar wil je het goed afhechten, en weers- en chemicaliënbestendig maken, dan is 2K écht een must. Je kan anders gewoon binnen 2 jaar opnieuw. Hoe goed je ook spuit, dat kan ik je garanderen.
Ik zou zeggen google maar eens, hier kun je niet omheen. Hoe goed Motip ook is.
Gebruikersavatar
EnigmaEll
5th Gear 3000rpm member
5th Gear 3000rpm member
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
11
Model: V50

Re: stootstrips spuiten of bestickeren enz

Bericht door EnigmaEll »

volvonick schreef: di 16 jan 2018, 11:28
Bramzel schreef: di 16 jan 2018, 10:08 Wat is stofdroog precies?
Dat het net niet meer plakt maar nog niet hard is.
Klopt! Sterker nog; na uitharden (na 48 uur) moet je het zelfs weer licht opschuren en ontvetten als je er weer een laag over wil spuiten.
Plaats reactie