Problemen met speakers

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Plaats reactie
Adinias
Engine off
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2002
Roepnaam: Tobias

Problemen met speakers

Bericht door Adinias »

Dag allen,

Ik zit al eventjes met de speakers in mijn V40, want deze werken momenteel eigenlijk helemaal niet lekker.
Deze zitten op dit moment slechts voor een deel aangesloten, want wanneer de subwoofer wordt aangesloten samen met de versterker uit de kofferbak dan komt hier een soort 'pop' geluid van af om de zoveel tijd.

Het betreft een V40 uit 2002, maar het zou kunnen dat het al één is bedoeld voor het 2003 modeljaar gezien ook het motorblok uit het 2003 jaar erin zit.
Wat voor mij vooralsnog bijvoorbeeld onbekend is, is of de subwoofer die in de auto zit een actieve of passieve subwoofer is. Wel weet ik dat deze erin zit. Ook weet ik dat de speakers in de deuren voorin niet werken, dus ik zit momenteel met een radiosysteem die eigenlijk vooral goed is om Radio 1 te luisteren...

De radio zelf is vervangen door een Android Auto unit, hier heb ik ook de correcte adapters voor bijgehaald gezien het probleem ook op de oorspronkelijke radio speelde op dezelfde manier.
Wat ik zelf geprobeerd heb, is om de zekeringen in ieder geval na te lopen. Dit hielp echter geheel niet.
De tweeters op het dashboard en de speakers in de D-stijlen van de auto werken verder probleemloos.

Heeft iemand wat ideeën van hoe en wat?
Zelf raak ik door de bomen het bos namelijk een beetje kwijt helaas...
2009 Ford Fiesta 1.25 Trend (2021 - 2023)
2010 Citroën C4 1.6 THP by Loeb (2023 - 2025)
2002 Volvo V40 2.0T (2024 - heden)
volvoS40
40forum team
40forum team
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Contacteer:

Re: Problemen met speakers

Bericht door volvoS40 »

Ch3ck de stekkers in je deur eens, aan de speakers.
Zijn vaak krokant of maken slecht contact.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Plaats reactie