Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?
-
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 16:36
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
Lekkage interieur op 2 punten
Hi,
Ik ga straks eens goed kijken waar het water naar binnen komt, maar misschien hebben jullie alvast wat tips.
Mijn auto is van binnen erg vochtig, de ramen zijn aan de binnenkant erg nat. Ik zie dat er druppels in de auto vallen via 2 punten:
- aan de voorkant van de auto: voorzijde bovenkant bij de binnenverlichting/interieurverlichting
- achterbank : leeslampje rechts
>> Ik zie al wel dat de raamlijsten aan de voorkant (beide kanten van de voorruit) en op het dak loszitten.
Voor de duidelijkheid ff een plaatje uit de handleiding meegestuurd.
Ik ga straks eens goed kijken waar het water naar binnen komt, maar misschien hebben jullie alvast wat tips.
Mijn auto is van binnen erg vochtig, de ramen zijn aan de binnenkant erg nat. Ik zie dat er druppels in de auto vallen via 2 punten:
- aan de voorkant van de auto: voorzijde bovenkant bij de binnenverlichting/interieurverlichting
- achterbank : leeslampje rechts
>> Ik zie al wel dat de raamlijsten aan de voorkant (beide kanten van de voorruit) en op het dak loszitten.
Voor de duidelijkheid ff een plaatje uit de handleiding meegestuurd.
-
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 16:36
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
Re: Lekkage interieur op 2 punten
Het rubbertje rond de antenne ben ik inderdaad ook al een paar keer op het forum tegengekomen, die ga ik sowieso "aanpakken".
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Stekker brandstofmeter
Ik heb de rubber pakking van het achterlicht vervangen maar daarmee heb ik helaas het probleem niet opgelost: er komt nog steeds water naar binnen. Dat wordt zichtbaar als ik de auto besproei met een tuinslang. Het komt binnen op een lastige plek: tussen de binnenste en buitenste laag van het chassis, waardoor het lastig is om de precieze locatie van het lek te achterhalen. Ik heb er een foto van gemaakt:
Heeft iemand dit ook meegemaakt en kan die me vertellen wat de volgende stap is om te achterhalen waar het lek zich bevindt? Het zou ook nog het rubber van de achterklep kunnen zijn, of misschien moet de klep strakker worden afgesteld ofzo. Daar is het in ieder geval wel in de buurt. Weet iemand nog een goede list om te achterhalen waar het water binnen komt?
Alvast bedankt.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en kan die me vertellen wat de volgende stap is om te achterhalen waar het lek zich bevindt? Het zou ook nog het rubber van de achterklep kunnen zijn, of misschien moet de klep strakker worden afgesteld ofzo. Daar is het in ieder geval wel in de buurt. Weet iemand nog een goede list om te achterhalen waar het water binnen komt?
Alvast bedankt.
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Waarschijnlijk ligt het aan mijn roofrails, omdat het water inderdaad al hoger de auto binnenkomt. Dus de roofrails worden mijn volgende target.
Wat me al opviel is dat je die plastic strip in het midden zo omhoog trekt (en tegen het chasis aankijkt), dat leek me niet de bedoeling, maar aan de andere kant was dat ook het geval dus zal het wel zo horen(?).
De roofrails er afhalen en dan kit er op doen in de naden lijkt mij dan de beste oplossing. Maar hoe haal ik die roofrails er af? Gewoon die schroefjes losdraaien?
Hier zag ik wel een topic:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 23&p=74344
maar ik zoek eigenlijk een stappenplan of een howto hoe ik mijn roofrail moet demonteren.
De afdekplaatjes hoop ik heel te kunnen laten.
Ik heb deze kit gekocht:
http://www.bison.nl/nl-nl/prod...to-marine/
maar die is niet zuurvrij (er zit azijnzuur in), kan dat op termijn nadelige effecten hebben voor de lak? Ik heb de fabrikant gebeld en zij beweerden van niet maar je weet maar nooit.
Wat me al opviel is dat je die plastic strip in het midden zo omhoog trekt (en tegen het chasis aankijkt), dat leek me niet de bedoeling, maar aan de andere kant was dat ook het geval dus zal het wel zo horen(?).
De roofrails er afhalen en dan kit er op doen in de naden lijkt mij dan de beste oplossing. Maar hoe haal ik die roofrails er af? Gewoon die schroefjes losdraaien?
Hier zag ik wel een topic:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 23&p=74344
maar ik zoek eigenlijk een stappenplan of een howto hoe ik mijn roofrail moet demonteren.
De afdekplaatjes hoop ik heel te kunnen laten.
Ik heb deze kit gekocht:
http://www.bison.nl/nl-nl/prod...to-marine/
maar die is niet zuurvrij (er zit azijnzuur in), kan dat op termijn nadelige effecten hebben voor de lak? Ik heb de fabrikant gebeld en zij beweerden van niet maar je weet maar nooit.
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
ik heb me nu een beetje ingelezen, die roofrails er af halen is denk ik supersimpel:
Gewoon de beschermkappen aan de uiteinden er afhalen en dan de roofrails losschroeven.
Hopelijk gaan dat de bevestigingklemmetjes niet niet stuk bij het er af halen.
Vanwege de kou wel een goed idee om eerst de fohn er een tijdje op te zetten.
Gewoon de beschermkappen aan de uiteinden er afhalen en dan de roofrails losschroeven.
Hopelijk gaan dat de bevestigingklemmetjes niet niet stuk bij het er af halen.
Vanwege de kou wel een goed idee om eerst de fohn er een tijdje op te zetten.
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
beste manier om te testen waar het water weg komt is een doek of spons ergens aan vast plakken, wordt het nat, daar lekt het....
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Zo ben ik er inderdaad achter gekomen waar het vandaan komt. Het komt aan de onderkant van het chassis er uit.
Maar waar stroomt het er in? Dat is lastig te achterhalen omdat ik geen spons of doek in het chassis onder de roofrails kan bevestigen, ik kan er gewoon niet bij.
Ik ga nu nog een experiment met de tuinslang uitvoeren om te kijken of het lek echt bij de roofrails zit: eerst laag op de wagen beginnen te sproeien en dan kijken of hij lekt. Zo ga ik langzaam naar boven en kijk ik op welk punt er wel water de auto in lekt.
De roofrails lijkt mij aannemelijk, maar het zou ook nog het rubber bij de antenne kunnen zijn. Of stroomt het water dan niet naar de zijkant en heb je dan een natte hemel / plafond?
Bedankt voor het meedenken
Maar waar stroomt het er in? Dat is lastig te achterhalen omdat ik geen spons of doek in het chassis onder de roofrails kan bevestigen, ik kan er gewoon niet bij.
Ik ga nu nog een experiment met de tuinslang uitvoeren om te kijken of het lek echt bij de roofrails zit: eerst laag op de wagen beginnen te sproeien en dan kijken of hij lekt. Zo ga ik langzaam naar boven en kijk ik op welk punt er wel water de auto in lekt.
De roofrails lijkt mij aannemelijk, maar het zou ook nog het rubber bij de antenne kunnen zijn. Of stroomt het water dan niet naar de zijkant en heb je dan een natte hemel / plafond?
Bedankt voor het meedenken
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Lijkt mij dat je hemel nat is wanneer het de antenne is... je kunt proberen tape om je antenne heen te plakken en zien of dat helpt
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Die plakband is een goed idee.
De hemel is droog. Bovendien zit de lekkage echt aan zijkant en alleen links. Dus ik denk toch dat het de roofrails zijn. Gelukkig heb ik kit in de goede kleur (zwart). Maar voordat ik dat er op aanbreng, haal ik liever eerst de roofrails er af. Ik hoop dat dat gaat lukken zonder de afdekkappen te beschadigen.
De hemel is droog. Bovendien zit de lekkage echt aan zijkant en alleen links. Dus ik denk toch dat het de roofrails zijn. Gelukkig heb ik kit in de goede kleur (zwart). Maar voordat ik dat er op aanbreng, haal ik liever eerst de roofrails er af. Ik hoop dat dat gaat lukken zonder de afdekkappen te beschadigen.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10694
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Het kan ook zijn dat het binnen via het dak naar de zijkant lekt....en daar zichtbaar wordt.
De antenne is een veel voorkomend probleem, over dakrails die lekken heb ik nog nooit gehoord..(wil niet zeggen dat het niet kan hoor)
De antenne is een veel voorkomend probleem, over dakrails die lekken heb ik nog nooit gehoord..(wil niet zeggen dat het niet kan hoor)
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Bedankt voor je interessante opmerking Marco. Het is wel een goed idee om eerst te kijken of het aan de antenne ligt voordat ik de afdekkappen van de roofrails sloop. Ik heb de rubber pakking van het achterlicht ook al voor niets vervangen. Dit lek vinden is vooral dingen uitsluiten heb ik gemerkt.
Maar kan het aan het rubber van de antenne liggen zonder dat mijn hemel nat wordt? Dat zou betekenen dat al het water binnendoor door het chassis loopt en er op 1 punt uit komt (langs de linkerkant van de achterklep tot helemaal op de bodem). Is het in dat geval niet waarschijnlijker dat ik het water op meerdere plekken zou moeten zien? Bijvoorbeeld ook aan de rechterkant.
Ik ga me nu maar eens verdiepen in de antenne...
Heeft er iemand al eerder een lek bij de antenne gehad? Hoe uitte dit zich?
Heeft er iemand al eerder een lek gehad bij de roofrails?
Ik heb trouwens ook een zwarte V40 (bifuel).
groet
Feddo
Maar kan het aan het rubber van de antenne liggen zonder dat mijn hemel nat wordt? Dat zou betekenen dat al het water binnendoor door het chassis loopt en er op 1 punt uit komt (langs de linkerkant van de achterklep tot helemaal op de bodem). Is het in dat geval niet waarschijnlijker dat ik het water op meerdere plekken zou moeten zien? Bijvoorbeeld ook aan de rechterkant.
Ik ga me nu maar eens verdiepen in de antenne...
Heeft er iemand al eerder een lek bij de antenne gehad? Hoe uitte dit zich?
Heeft er iemand al eerder een lek gehad bij de roofrails?
Ik heb trouwens ook een zwarte V40 (bifuel).
groet
Feddo
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Staat er ergens een how to van het vervangen van de antenne(rubber)? Is dat simpel of moeilijk?
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10694
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Tja die is wat makkelijker inderdaad Ik heb altijd de neiging om te googelen
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Bedankt voor de links, maar ik zie in het Nederlandse threat dat de symptonen toch wel vochtplekken in de hemel zijn, en dat heb ik helemaal niet. Zou het dan wel aan deze ring kunnen liggen?
Het lijkt mij sterk dat als het daar naar binnenkomt het water helemaal naar 1 plek onderin het chassis wordt geleid. Volgens mij zou ik het dan op meerdere plekken moeten zien. Niet in de hemel dus!
Ook goed om te weten dat ik het rubbertje niet bij de dealer hoef proberen te halen.
Het lijkt mij sterk dat als het daar naar binnenkomt het water helemaal naar 1 plek onderin het chassis wordt geleid. Volgens mij zou ik het dan op meerdere plekken moeten zien. Niet in de hemel dus!
Ook goed om te weten dat ik het rubbertje niet bij de dealer hoef proberen te halen.
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
beginnen met plakken dus, heb je meer duidelijkheid...
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Idle
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Amstelveen
Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?
Ga ik doen. Dit oplossen is vooral dingen uitsluiten.
Toch bedankt evenzogoed voor die Engelse URL, ik heb daar toch wel wat aan omdat ik het stuk interieur bij de speaker ook wil weghalen, zodat ik nog beter de loop van het water in kaart kan brengen.
Wacht eens, na bestuderen van de foto's zie ik dat dat toch geen zin gaat hebben omdat het water waarschijnlijk BINNEN het chassis naar beneden sijpelt. Dus die kap bij de speaker ga ik niet loshalen. Hebben die foto's toch nog nut gehad, nl. om dat te concluderen.
Toch bedankt evenzogoed voor die Engelse URL, ik heb daar toch wel wat aan omdat ik het stuk interieur bij de speaker ook wil weghalen, zodat ik nog beter de loop van het water in kaart kan brengen.
Wacht eens, na bestuderen van de foto's zie ik dat dat toch geen zin gaat hebben omdat het water waarschijnlijk BINNEN het chassis naar beneden sijpelt. Dus die kap bij de speaker ga ik niet loshalen. Hebben die foto's toch nog nut gehad, nl. om dat te concluderen.
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex