Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Plaats reactie
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

gelukkig wel, ik heb al erg veel aan de input van dit forum gehad. Ik dacht in eerste instantie dat het lag aan een schroef in de wielkas die de bumper niet goed vasthield. Heb ik bij de dealer laten vast zetten want ik heb geen torx schroevendraaier. De monteur zei meteen al dat daarmee de lekkage niet verholpen zou zijn. Voor het aandraaien van die ene schroef wilden ze me eerder deze week 52 euro laten betalen. Ik breng mijn auto daar al 10 jaar dus dat ging dus even niet gebeuren. Ze hadden op de bon gezet dat ze het lek ook hadden opgespoord. Ik zei ik wil die 50 euro wel betalen als jullie daadwerkelijk dat lek weten te vinden. Dat wilden ze toch niet (want daar gaat veel tijd in zitten), toen wilden ze de rekening wel verscheuren als ze het lek alsnog mochten vinden (tegen betaling). Ik zei, nee ik probeer het eerst zelf te vinden en toen hebben ze alsnog die rekening verscheurd. Wat een boeven.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door dutchlimits »

Joh, mijn dealer helpt mij een uur lang en vraagt maar 50 euro... En zelfs een volvo dealer.

Ik zou daar niet weer heen gaan.
Audi S7 4.0TFSI V8
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Ze waren zogenaamd een half uur bezig geweest. Misschien had ik beter meteen de werkplaats in moeten rijden in plaats van langs de balie. Voor de rest heb ik wel goede ervaringen, maar van gas hebben ze niet veel kaas gegeten. Daarom heb ik mijn V50 1.8 weer weg gedaan. Maar dat lag niet aan hun, zo'n Ford motor is gewoon niet geschikt voor LPG.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door dutchlimits »

Feddo schreef:Ze waren zogenaamd een half uur bezig geweest. Misschien had ik beter meteen de werkplaats in moeten rijden in plaats van langs de balie. Voor de rest heb ik wel goede ervaringen, maar van gas hebben ze niet veel kaas gegeten. Daarom heb ik mijn V50 1.8 weer weg gedaan. Maar dat lag niet aan hun, zo'n Ford motor is gewoon niet geschikt voor LPG.
Hoe goed ze in het verleden ook waren of niet, voor 1 bout aandraaien 50 euro rekenen (zou ik zelf doen trouwens) 50 euro vragen is schandalig, tenzij het een bout is die diep is verwerkt.

Maar ik weet precies welke bout jij bedoelt en daar kan je zo bij... is gewoon een schroef trouwens die je met een sterrenschroevendraaier zo vast kunt draaien..
Audi S7 4.0TFSI V8
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Ja, maar die ster schroevendraaier heb ik niet. Inderdaad die schroef kun je zo bij en hem aandraaien is uiteraard een fluitje van een cent. Bizar dat ze daarvoor een rekening stuurden.
fmaassen
2nd Gear member
2nd Gear member
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 23:48
11
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997
Locatie: Stein

Re: Vochtprobleem

Bericht door fmaassen »

wellicht de afwatering van het portier wat niet meer helemaal goed gaat.
Volgens mij zitten er in de deur een soort van gootjes/gaatjes waardoor bijv regenwater wordt afgevoerd..
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Vochtprobleem

Bericht door MarcO »

Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

De lekkage zit inderdaad in de rubberen ring van de antenne. Godzijdank heb ik hiervoor de roofrails niet gesloopt. Dankzij die uitstekende how to elders in dit forum weet ik waar ik een nieuwe ring kan bestellen en hoe ik hem moet monteren. Ik ga niet naar de dealer want daar moet ik een compleet nieuwe antenne bestellen.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door dutchlimits »

Wat je met een beetje tape wel niet kan doen. :whistle
Audi S7 4.0TFSI V8
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Ja, nogmaals bedankt voor de suggestie. Maar het blijft raar dat mijn hemel geen vochtplekken heeft. Nou ja, mij hoor je niet klagen. :-D
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door myalexx »

Feddo schreef:De lekkage zit inderdaad in de rubberen ring van de antenne. Godzijdank heb ik hiervoor de roofrails niet gesloopt. Dankzij die uitstekende how to elders in dit forum weet ik waar ik een nieuwe ring kan bestellen en hoe ik hem moet monteren. Ik ga niet naar de dealer want daar moet ik een compleet nieuwe antenne bestellen.
tip, doe dit wel!

die ringen zien er leuk uit ( heb hem zelf ook )
maar dicht niet goed af! ik ga als het normaler weer word alsnog de antenne voet vv.

Zeker als je lekkage hebt, zal ik zeker niet besparen op een nieuwe voet.
je hebt 2 rubbers in en op de auto, bij jou zijn ze dus beiden slecht.. dan blijf je die lekkage houden.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

ai, ik heb net dat rubbertje besteld. Het viel me al wel op dat het oppervlakte een stuk kleiner is dan het originele rubber, en dus gevoeliger voor lekkage.
Dus jij adviseert me toch om een hele nieuwe antennevoet er op te zetten? Moet ik daarvoor de hele hemel loshalen?
Zal ik hem bij de dealer bestellen of is hij ook online te bestellen?
Kan ik hem er zelf in zetten of kan ik dat beter aan de dealer overlaten.

Ik doe het wel liever meteen goed, dus ik ga liever voor een hele nieuwe antenne voet. Ik wil nog even doorrijden met deze auto.
Weet je waar ik hjem online kan bestellen?

bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door dutchlimits »

Feddo schreef:ai, ik heb net dat rubbertje besteld. Het viel me al wel op dat het oppervlakte een stuk kleiner is dan het originele rubber, en dus gevoeliger voor lekkage.
Dus jij adviseert me toch om een hele nieuwe antennevoet er op te zetten? Moet ik daarvoor de hele hemel loshalen?
Zal ik hem bij de dealer bestellen of is hij ook online te bestellen?
Kan ik hem er zelf in zetten of kan ik dat beter aan de dealer overlaten.

Ik doe het wel liever meteen goed, dus ik ga liever voor een hele nieuwe antenne voet. Ik wil nog even doorrijden met deze auto.
Weet je waar ik hjem online kan bestellen?

bedankt voor de tip
Ja je moet alles los halen omdat de antennevoet vast zit aan een bout aan de onderzijde. zie handleiding van die engelse forum
Audi S7 4.0TFSI V8
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door myalexx »

Feddo schreef:ai, ik heb net dat rubbertje besteld. Het viel me al wel op dat het oppervlakte een stuk kleiner is dan het originele rubber, en dus gevoeliger voor lekkage.
Dus jij adviseert me toch om een hele nieuwe antennevoet er op te zetten? Moet ik daarvoor de hele hemel loshalen?
Zal ik hem bij de dealer bestellen of is hij ook online te bestellen?
Kan ik hem er zelf in zetten of kan ik dat beter aan de dealer overlaten.

Ik doe het wel liever meteen goed, dus ik ga liever voor een hele nieuwe antenne voet. Ik wil nog even doorrijden met deze auto.
Weet je waar ik hjem online kan bestellen?

bedankt voor de tip
Je moet het zo zien je hebt wat ik al zij boven en onder een rubber, ( alleen boven stuk kan je voor de netheid zo'n rubbertje op ebay erop gooien )

maar als ik op dat rubbertje duw ( heb hem al op m'n auto zitten ) zie je gewoon tussen dak en rubber water verdwijnen ( weg geperst worden ) dus die sluit niks af..

jij mist ook nog de onderste, want die dicht dus ook niet meer af ( bij mij "nog" wel )
dus ik zou echt voet vervangen ( vraag voor zekerheid even bij de bestelling of het onderste rubbertje erbij zit )

hoe hemel te laten zakken weet ik "nog" niet.

Waar bestellen, ik bestel alleen origineel ( buiten gloeilampjes dan )
en wilde dit rubbertje gewoon proberen.. maar was/is gewoon flut
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Dus doordat ik lekkage heb kan ik concluderen dat het rubbertje aan de onderkant ook aan het eind van zijn levenscyclus is?
Zijn er meer mensen die negatieve ervaringen hebben met dat cheapo ringetje van ebay?

Ik wil ook het liefst Volvo onderdelen, maar ik begreep dat die antenne niet origineel Volvo is maar van een andere fabrikant (daarom worden ze ook door Volkswagen gebruikt).
Misschien kan ik hem het beste bij de dealer bestellen en hem er zelf in zetten, met die Engelse howto lijkt me dat wel te doen.
Kennelijk heeft de Volvo dealer toch wel een goede reden om de antenne in zijn geheel te vervangen!

Ik zag op ebay deze:
http://www.ebay.co.uk/itm/AMPLIFIED-ROO ... 45f258aa5d

http://www.ebay.co.uk/itm/REPLACEMENT-R ... 439ebdfb38
Maar gezien de prijs zal het wel infereure rommel zijn (?). Het ziet er niet echt origineel uit. Ik vraag me trouwens ook af wat precies het verschil tussen deze 2 producten is, ze worden door dezelfde verkoper aangeboden. Is dit een aanrader?
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door dutchlimits »

1 ervan heeft een ingebouwde versterker de ander niet. Jij moet ingebouwde versterker hebben. Ik zou het gewoon proberen.
Audi S7 4.0TFSI V8
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door myalexx »

ik meen dat dealer iets van 40€ was. ( zou alleen even maandag bellen voor zekerheid )

Maar met dit soort producten ga ik niet klooien voor die paar rot centen met de kans dat je lekkages tot gevolg gaat krijgen ( dat dus wel je hemel verrot is en je stoelen doorweekt )

Ik ben ook eigenwijs enzo.. Maar ik heb niet voor niks dit onderschrift ..

Heb diverse dingen gekocht ter zijne tijd bij m'n vorige auto (s40) en imitatie is leuk.. Maar het is het vaak gewoon echt net niet..

ik wil mensen niks verplichten.. Alleen wil mensen goede adviezen geven en behoeden voor dingen.. Als ik weet dat dat losse rubbertje echt je dak niet gaat dichten..

Er zijn vast mensen met goeie ervaringen, maar mijn ervaring is dat het alleen optisch werkt.

Edit: ik werk niet bij Volvo ofzo haha

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Good to know... Ik twijfel eigenlijk tussen deze bestellen of hem bij de dealer halen.
Voor de prijs hoef ik het niet te laten, maar ik wil wel zeker weten dat hij straks goed zit. Ik geloof dat ik toch liever voor een originele ga, omdat het een heel gedoe is om het straks weer opnieuw te doen als het imitatie ding toch blijkt te lekken. Voor die paar rotcenten wil ik dat risico niet lopen.
Ik doe het liever meteen goed dan maar half.

Bedankt voor je advies
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Grrrr... het lek nog steeds niet gevonden, ik heb de antennevoet vervangen (62 euro) en de pakking van de lamp (11 euro), maar dat was het beide niet. Het water wordt het eerst zichtbaar in de ruimte achter de ruimte achter de speaker, wat zou het nu nog meer kunnen zijn?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door volvoS40 »

Rubber kofferbak klep al bekeken ?
Zijn er happen uit ?
Zitten er scheuren in het rubber ?

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Plaats reactie