Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Plaats reactie
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Er zitten wel gaatjes in het rubber. Die zie ik op meerdere plekken waardoor het lijkt alsof het zo hoort. Maar horen daar helemaal geengaatjes in te zitten?
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat het inderdaad aan dit rubber ligt. Weet iemand wat dat gaat kosten bij de dealer? Kan ik het er zelf in leggen of kan ik dat beter laten doen?
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door volvoS40 »

Is zelf te doen.
Trek je er zo van af.

En de nieuwe (of goede gebruikte) druk je ook zo weer terug.

[ Geplaatst met iPhone ] Afbeelding
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Dus die gaatjes horen er niet in? Volgens mij horen die er in om de lucht kwijt te kunnen als je hem dicht slaat.
Enig idee wat een nieuwe bij de dealer kost?
Ik heb al het nodige geprobeert, maar het is vooral dingen uitsluiten.
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Snorremans heeft vandaag het lek voor me opgespoort, het superkleine gaatje zat onder het einde van de roofrails, in het hoekje zit een zwakke plek waar ze niet genoeg kit op hebben gedaan. Ik heb het waarschijnlijk gefixt vandaag.
Ziehier de foto's. Waarschijnlijk is dit een montagefout van de fabriek en hebben ze niet genoeg kit tussen de verschillende chassis delen aangebracht. Snorremans had het bij zijn V40 op dezelfde plek aan de andere kant. Doordat dit aan het eind van je dak zit stroomt hier relatief veel water langs. Als anderen ook lekkage hebben dan is dit zeker een plek om te checken.
Trouwens, ik heb nu dus een rubber pakking voor het achterlicht en een antennevoet voor niets gekocht. Als iemand daar interesse in heeft, stuur me een pm.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcO
Beheerder
Beheerder
Berichten: 10690
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
14
Model: V60
Type: D5
Bouwjaar: 2013
Roepnaam: Marco
Locatie: Eanske

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door MarcO »

Heb je ook een foto van iets verder af? Ik kan me zo niet voorstellen waar dit zit.
En misschien de onderdelen verkopen in een apart topic?
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Het zit precies in de linkerhoek aan de achterkant van de auto, op de overgang van achterklep naar dak (naast het scharnier).
De aluminium strip aan de linkerkant is het einde van de strip waar de roofrails op vast zitten (daklijst). Hier zit een plastic dopje / afdichting op. Deze hebben we er afgetrokken.
prinskevin
Engine off
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 feb 2014, 17:38
10
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1997

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door prinskevin »

Exact op de zelfde plekjes ook lekkage gehad, binnenbekleding gedemonteerd, in de auto gaan liggen, en collegas laten sproeien, en idd, uit de lasnaad kwam water zetten, zowel links als rechts, schoongemaakt, afgekit, tevens de sproeierkop afgekit, en verholpen!
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Snorremans had het ook op die plek gehad. Kennelijk komt het vaker voor. Als je veel stoepranden en verkeersdrempels neemt gaan er toch krachten op je chassis werken die dit soort euvels als gevolg kunnen hebben. Misschien is het een fabricagefout dat ze er te weinig kit op hebben gedaan. Of die kit is gewoon te oud geworden en daardoor minder elastisch (en minder goed in staat om die krachten op te vangen).

Ik heb de foto's er bij gezet om anderen duidelijk te maken dat ze daar moeten kijken zodat ze niet - net zoals ik - voor niets een rubber achterlicht pakking en antennevoet kopen terwijl het gaatje op een andere plek zit. Want lekkage kan vele oorzaken hebben en het kan even duren voordat je er achter komt waar het zit. Het is vooral dingen uitsluiten. Als je dit topic goed bestudeerd kun je een aardige waslijst opstellen waar het allemaal aan kan liggen.

In de auto gaan zitten en de auto bespuiten werkt goed om er achter te komen waar het lek zit. Je moet wel geduld hebben, want het kost even wat tijd voordat het water je hele auto is doorgelopen.
Ik ben blij dat ik het heb gevonden (dankzij Snorremans). Het is een tijdrovende klus die je liever zelf doet dan door een garage uit laat voeren.
Donald
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 403
Lid geworden op: di 09 apr 2013, 11:29
10
Model: V60
Type: 2.0
Bouwjaar: 2014
Locatie: Oegstgeest

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Donald »

Goed om te weten, ik heb slechts heel af en toe (lees na het rijden de wasstraat) last van wat water in de kofferbak. Van de zomer maar is een dagje op zoek naar waar de lekkage zit.
Feddo
Idle
Idle
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 17:28
11
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2003
Locatie: Amstelveen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Feddo »

Als je de foto bekijkt die ik op pagina 7 heb geplaatst kun je zien waar het water binnen zichtbaar wordt als het inderdaad het lek in die naad zit.

Ik heb net een nieuw kapje voor mijn daklijst bij de dealer gehaald en dat was 5 euro. Is dat het goedkoopste onderdeel van mijn auto?
Lekker contrast met de verlengde S80 van het koninklijk huis die toevallig net voor de deur stond van de dealer. Daar zullen ze wel meer aan verdienen. Hij had niet eens leren bekleding.... tssss :think
firebeast
Idle
Idle
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 19:10
9
Model: S60
Bouwjaar: 2004
Locatie: Overijssel

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door firebeast »

Door de heftige regenval ook een beetje vocht bij het reservewiel.
constateerde dat er een soort waterstroompje ook linksonder was.
Heb de rubberstrip eens losgehaald en blijkbaar stroomt er via een kier wat naar binnen,wil deze eens afkitten als het droog is.
Werkt sanitairkit goed of moet er wat anders gebruikt worden?
Afbeelding
sdirkx

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door sdirkx »

Waar kan dit vandaan komen?

Afbeelding

Ter hoogte van de afdekkap van de roofrails. Zit daar 'n gat naar het interieur? Heb 't kapje eraf gehad, zit met 'n bout vast uiteraard.
Dakraam lijkt niet, maar niet uitgesloten. Of anders de dakstrip, zit wel 'n beetje los..?!
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9382
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door volvoS40 »

Het is in elk geval nat :P
Nu kan je 2 dingen doen.
Je roofrails en strips demonteren om te kijken of er een lek zit.
Of
Je haalt je hemeltje los om te kijken waar de nattigheid vandaan komt.

Lekkage wil je neem ik aan toch van af.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
sdirkx

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door sdirkx »

Probleempje.. Het is inmiddels al weer opgedroogd.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door dutchlimits »

Waterslang erbij en het is zo weer nat, ook makkelijker om het op die manier te lokaliseren
Audi S7 4.0TFSI V8
sdirkx

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door sdirkx »

Ik vermoed dat er een raam niet helemaal goed dicht heeft gezeten, want na de extreme regen van de afgelopen week is het gewoon droog gebleven. :P
bertjan
Engine off
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 04 mar 2015, 12:15
9
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: zwolle

Re: WDB Renee's V40 - Huidige V40 op pagina 5

Bericht door bertjan »

heb de zelfde kar alleen met vocht probleem de mat in de koffer bak blijft nat aan de rechterkan heeft iemand dit al eerder mee gemaakt ???
ik kan het lek niet vinduh
Gebruikersavatar
rejaatje
40forum team
40forum team
Berichten: 7001
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 10:35
10
Model: C30
Type: 2.0
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Renee
Locatie: Gemert

Re: WDB Renee's V40 - Huidige V40 op pagina 5

Bericht door rejaatje »

bertjan schreef:heb de zelfde kar alleen met vocht probleem de mat in de koffer bak blijft nat aan de rechterkan heeft iemand dit al eerder mee gemaakt ???
ik kan het lek niet vinduh
Vervelend, maar je schiet er weinig mee op om dat in mijn webdagboek neer te zetten. Misschien heb je hier wat aan?
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=2715
Volvo for life
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1704
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
10
Model: Andere
Roepnaam: Alex

Re: WDB Renee's V40 - Huidige V40 op pagina 5

Bericht door dutchlimits »

bertjan schreef:heb de zelfde kar alleen met vocht probleem de mat in de koffer bak blijft nat aan de rechterkan heeft iemand dit al eerder mee gemaakt ???
ik kan het lek niet vinduh
nouwuh misgien isje regteragterligtrubber ni goet
Audi S7 4.0TFSI V8
basvdoorn
Engine off
Berichten: 8
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 18:21
9
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1999
Locatie: Amersfoort

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door basvdoorn »

Geweldig zo'n forum heb er al veel uitgehaald voor de volvo.
Maar ik heb de rubbers vervangen en de ruitenwissersproeier vervangen ,maar als ik mijn klep open doe lekt er erg veel water uit.
ik heb de plaat mt achterlichten verwijderd en helemaal gekit ook de gaten acher de kentekenplaat en het slot alles zit dicht ,maar nog als ik mijn klep open doe loopt het langs mijn bedrading een plens water uit.
Bij de apk werkte de verlichting niet helemaal dit door roest in de stekkers dus na de stekkers en de fittingen te vervangen dit alles verholpen maar het water blijft komen rechts en links.
Dacht misschien de rubberen slangen waar de bedrading doorloopt maar die zijn heel.
Zou het kunnen dat de plastic plaat stuk is of dat het tussen mijn achteruit loopt met sproeien kan ik het niet vinden.
Iemand een idee?
Plaats reactie