Niet droog in de auto (bv water bij reservewiel)?

Onderdelen zoals bumpers, stoelen, dashboard, het vervangen ervan enz (Geen Verlichting)
Flok

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Flok »

Lijkt er ook op dat je een beetje schimmel hebt in de bak.. :tumbdown :tumbdown
Gebruikersavatar
COOLV40
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 20:47
13
Locatie: 't leven is goed in het brabantse land

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door COOLV40 »

:-D Dat is geen schimmel hoor, dat zijn roestpikkels.
Overigens merk ik er in de auto verder niks van het vocht en ook geen luchtjes ofzo.
Maar ik ga door met zoeken en speuren totdat het helemaal droog blijft (H)
Afbeelding
Tibs
Idle
Idle
Berichten: 28
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 13:56
14

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Tibs »

volvofar schreef:lijkt nu dicht met wat kit op de aangegeven plek :)

Waar heb je dat juist gekit en waarmee?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn V40, voorlopig opgelost door een "dweil" erin te leggen die het water opzuigt.
volvofar
Idle
Idle
Berichten: 28
Lid geworden op: za 12 jun 2010, 15:23
13

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door volvofar »

Heb de bumper even losgeschroefd (hoeft er niet per se af) en gewoon met witte sanitairkit die rand gekit (bij mij was het de rand tussen de bumper en de kofferbak, dat stuk waar 2 platen op elkaar gelast/geklemd zijn). Toen alles weer gemonteerd, en getest, komt het water nu via de rechterkant! Had geen zin om weer de bumper los te halen dus heb deze van bovenaf gekit, maar dat werkt niet helemaal goed. Dus eigenlijk moet het opnieuw.

Weet niet of de kit geverfd kan worden, het is nu niet zo mooi namelijk (je ziet de witte kit) maar goed dat moet maar, het is nu tenminste dicht :P
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door dannyw »

In mijn v40 had ik ook last van water bij het reserve wiel, Dit heb ik opgelost door de sluiting (metalen oog)
iets verder naar binnen te zetten waardoor de klep strakker op het rubber drukt.
Na div regenbuien en schoonmaken met hogedrukspuit geen water meer gezien.
Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Ronald Rijnbout »

heb zojuist een lek bij mijn antenne ontdekt,heel de hemel nat.

weet er misschien iemand hoe ik deze vaster kan zetten,er zit al een nieuw rubbertje onder van V3LV3t.
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
Gebruikersavatar
Yente
Engine off
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 13:37
13

water in koffer s40 phase 1

Bericht door Yente »

hey iedereen.

Ik heb me een paar maanden terug voor mijn eerste wagen een s40 phase 1 1800cc benzine gekocht.

ik wist dat er een paar mankementen aan waren maar voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.
ik heb onder andere mijn achterlicht moeten vervangen rechts achter. Er liep water in mijn koffer, het gedeelte onder de bekleding.
ik dacht dat dit aan het achterlicht lag en aan de verduurde rubbers die tussen mijn licht en wagen zaten dus heb ik die spleten dichtgespoten met
silicone. zodat ik dit met een simpel breekmesje zou kunnen ongedaan maken.

Het water dat er in loopt is aanzienlijk kleiner geworden maar ik heb opgemerkt dat er nog steeds een klein beetje in loopt.
ik zie echter nu dat het onder het afneembare kunstoffen stuk zit waar je slot tussen uit komt. daar heb je een soort van vouw en
het water komt duidelijk van daar onder gelopen. ik heb dus echt geen idee van waar het nog kan komen. het is duidelijk enkel van de rechterkant
en het komt dus vantussen een metalen plooi.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? want ik vraag me af hoe het komt aangezien mijn achterlicht is dichtgespoten met silicone en het enkel aan de rechterkant lekt.

alvast bedankt!

mvg Yente
s40 phaseI 1800cc Benzine
Wouter
Veteraan
Veteraan
Berichten: 1737
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
14
Model: V70
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Wouter

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Wouter »

Ik zou het geheel eens compleet demonteren en kijken waar de pakking doorslaat.
Conroleer op scheurtjes in het plastic van de lamp.

Gebruik anders de pakking met siliconen op de lamp en monteer het geheel weer op de auto.
Gebruik geen siliconen op de pakking en de auto.

Groetjes Wouter
Gebruikersavatar
Yente
Engine off
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 13:37
13

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Yente »

Wouter schreef:Ik zou het geheel eens compleet demonteren en kijken waar de pakking doorslaat.
Conroleer op scheurtjes in het plastic van de lamp.

Gebruik anders de pakking met siliconen op de lamp en monteer het geheel weer op de auto.
Gebruik geen siliconen op de pakking en de auto.

Groetjes Wouter
ik heb gevonden dat het dus niet het achterlicht is maar langs mijn kofferbak zelf loopt tussen een plooi daar ergens. het lijkt alsof het tussen mijn rubber van mijn koffer loopt.

mvg yente
s40 phaseI 1800cc Benzine
wander
Engine off
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:58
13

water in kofferbak

Bericht door wander »

Hallo ik ben in het bezit van een volvo v40 nu zijn steeds de ramen beslagen vanmorgen zag ik dat er water in de kofferbak staat dat verklaard denk ik de condens nu alles droogemaakt maar wil toch even vragen hoe dat kan en is er een oplossing voor wie weet raad of heeft dit ook gehad en hoe opgelost.
groeten wander (A)
Afbeelding
DrTalos
Idle
Idle
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 15:08
13

Re: water in kofferbak

Bericht door DrTalos »

Dit is een bekende kwaal van de V40. Ik had er zelf ook last van en als je gaat zoeken op dit forum dan komen er meerder oplossingen naar boven. Meestal heeft het te maken met de rubbers rond de achterklep of de rubbers van de achterlichten.
quincy
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
13
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 1999
Locatie: Tjalleberd

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door quincy »

ik had dat eerst ook. maar even met me hand achter de bekleding gedoken ( aan de antenne kant). daar merkte ik dat het antenne afwaterings slangetje naast het gaatje zat :tumbdown , deze dus maar even op het gevoel er weer in geprikt :tumbup , kon laatst met regen niks meer ontdekken.
Ard
Engine off
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:17
12

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Ard »

Ard schreef:Bij mij was het roestig en nat op de verbinding van de carrosserie naar de achterklep, daar waar de achtersproeier aanvoer door een rubberen omhulsel loopt. Ik heb de boel schoongemaakt en wat vet ertussen gedaan. Eens kijken of de koffer nu droog blijft want de achterlichtenunit was het niet.

De antenne is ook erg slecht. Kan het echt vanaf daar bij een V40 doorlekken naar de kofferbak?



Heb 12 uur lang door de regen gereden terug van Frankrijk en de ruimte bij het reservewiel is droog gebleven. Zo simpel kan lekkage zijn en zo simpel kan het dus worden opgelost.
V40, 1.8, europa, atlantic bleu, 10-2000, phase2, 200.000km+.
Gebruikersavatar
Baslers
Idle
Idle
Berichten: 27
Lid geworden op: di 31 mei 2011, 22:36
12
Locatie: Apeldoorn

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Baslers »

Ook ik had een laagje water bij mijn reservewiel staan. Het makkelijkste om als eerste aan te pakken was het invetten met vaseline van mn achterkleprubber.
En wat blijkt nu, ook na het rijden door de wolkbreuk van afgelopen donderdag tussen Harderwijk en Ermelo: mn kofferbak is kurkdroog! :D

Toch weer leuk dat ik in korte tijd alweer twee kleine dingen aan mijn V40 heb kunnen oplossen dankzij dit forum :tumbup

Groeten, Bertin
[b]Volvo V40 1.9D Europa Nordic Navigator Black Sapphire metallic[/b]

[img]http://i1238.photobucket.com/albums/ff500/bertinvn/volvo1-1.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Ronald Rijnbout
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
14
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 1998
Locatie: Breda

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door Ronald Rijnbout »

ik kon bij mij de oorzaak niet vinden dus heb ik een gatje geboord van 1cm in de reservewielbak.
Er zit een plaatje in van blik? en daar zit het in.

Nooit geen beslagen ramen meer gehad :tumbup
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's

http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
kiwi
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
14
Model: S40
Type: 2.0
Bouwjaar: 1999
Locatie: Voorschoten

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door kiwi »

Ik heb ook een tijd last gehad van een lek ergens achterin m'n V'tje. Omdat na een flinke regenbui er iedere keer een klein plasje water op de rolhoes bleef liggen was ik er al snel achter dat het ergens van de bovenkant moest komen.

Hemeltje bleef echter droog, dus ben ik maar de randen van het glas op de achterklep gaan dicht kitten, tot ik opeens opmerkte hoe los het sproeiertje boven de achteruit zat: rubbertje er tussen in was helemaal vergaan.

Ik heb er nu een stukje fiets binnenband (op maat gesneden) er tussen zitten, binnenkort eens richting Volvo voor een originele.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik

Mijn WBD


"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Gebruikersavatar
yannickc
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 08 mei 2011, 00:57
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Sint-Niklaas België

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door yannickc »

Ik heb ook prijs.

Vandaag heb ik enkele uren gezocht naar het lek en ik heb ontdenkt dat het probleem rond mijn rechter achterlicht bevind.
Ik heb mijn achterlicht eruit gehaald en de rubber heeft een klein scheurtje. Dit doordat 1 bout niet volledig aangedaait zat en dus trilling veroorzaakte en daardoor een scheurtje heeft gemaakt.

Ik heb intussen al mijn binnenbekleding aan die kant in de koffer er uit gehaald want door de verschillende stortbuien van afgelopen weken was het water tot in mijn achterzetel gelopen!

Ik ga zo snel mogelijk naar de lokale volvo dealer en bestel mij zo een nieuw rubbertje voor mijn achterlicht.
Hopen dat het hiermee opgelost is! :tumbup
Gebruikersavatar
yannickc
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 08 mei 2011, 00:57
12
Model: V50
Bouwjaar: 2008
Locatie: Sint-Niklaas België

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door yannickc »

Het is lastiger dan gehoopt :tumbdown

Vandaag heb ik na grondig onderzoek (en dus nog meer dingen te demonteren) letterlijk gezien waar het water binnenkomt.
Ik heb even iemand zijn foto hier gepiekt om het duidelijk te maken :-D
Bij mij is het wel het rechtse licht waarover ik spreek, maar de foto maakt het duidelijk.

Image

Het water komt tussen 2 gepuntlaste platen door.
Het groen is de weg van het water. gaat zowel naar die "zijbak" als naar de koffer
Ik ben nog aant denken hoe ik dit ga aanpakken.
Waarschijnlijk iets van siliconen gebruiken, maar kan iemand iets aanraden wat ik hier best voor koop ?

Hopen dat dit snel achter de rug is want momenteel staat mijn koffer er bij als een "werf" en alle ruiten zijn beslagen :'(
w.rusman
3rd Gear member
3rd Gear member
Berichten: 369
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 22:02
13
Model: Andere
Bouwjaar: 2003
Locatie: Leeuwarden

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door w.rusman »

Komt het water hier van buiten (tussen de bumper en de gepuntlaste platen) of van binnen (achter de achterlichten door naar beneden toe) ?

Als het van binnen tussen de platen kruipt lijkt het me beter je lampen goed af te dichten
Als het van buiten komt zul je iets op het plaatwerk moeten smeren, of nog beter iets in de kier tussen je plaatwerk zodat de cappilaire werking verdwijnt...

Maar dat zal gepriegel worden... :think
Nissan micra K12
myalexx
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 4745
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
14
Model: V60
Type: D4
Bouwjaar: 2015
Roepnaam: Alex
Locatie: Waterland

Re: Niet droog in de auto (water bij reservewiel)?

Bericht door myalexx »

goed schoon en droog maken en dan tectyl of shell kit pakken
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Plaats reactie